
Η Taylor Swift πήγε για showgirl και της βγήκε κουρασμένο girlboss
Το The Life of a Showgirl της Taylor Swift σπάει ρεκόρ, αλλά απογοητεύει. Οι κριτικοί το αποδομούν, οι φανς νιώθουν άβολα, κι εκείνη μοιάζει πια πολύ κυνική για να πουλήσει το παραμύθι που υπόσχεται.
- 6 ΟΚΤ 2025
«Η Taylor Swift πρέπει να πάρει μαθήματα από την Christina Aguilera, αν θέλει να κάνει ένα άλμπουμ που μιλάει για ένα showgirl», έλεγε ένας χρήστης του TikTok αναφερόμενος στο Back to Basics, που κι εκείνο όπως και το τελευταίο άλμπουμ της Taylor Swift, μιλούσε περίπου για τη ζωή ενός showgirl, μόνο που η Tay φαίνεται πως απογοήτευσε και τους πιο σκληροπυρηνικούς Swifties.
Ο νέος δίσκος της Taylor Swift, The Life of a Showgirl, μπορεί να κυκλοφόρησε με τεράστια δημοσιότητα και να σπάει τα ρεκόρ, είναι λίγοι εκείνοι όμως που δηλώνουν ενθουσιασμένοι από την τελευταία δουλειά της τραγουδίστριας από το West Reading της Πενσυλβάνια.
«Μάλλον η Taylor Swift δεν πρέπει να γράφει τραγούδια όταν είναι ευτυχισμένη», ακούστηκε από έναν συνάδελφο στο γραφείο, ενώ ένας δεύτερος που έχει πάει δύο φορές να τη δει στο Eras Tour, χαρακτήρισε το The Life of a Showgirl ως «η χειρότερη δουλειά της», προσθέτοντας πως «Είναι να απορείς πώς πρόκειται για την ίδια καλλιτέχνη που έγραψε το Folklore».
Η ανακοίνωσή του The Life of a Showgirl έγινε μέσω του New Heights, του αθλητικού podcast που παρουσιάζει ο αρραβωνιαστικός της, Travis Kelce, και συγκέντρωσε πάνω από μισό δισεκατομμύριο προβολές, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ του Donald Trump στο The Joe Rogan Experience.
Παράλληλα, μια συνοδευτική ταινία με backstage υλικό και lyric videos πρόκειται να προβληθεί στους κινηματογράφους σε πάνω από 100 χώρες, ενώ μόνο στις ΗΠΑ πούλησε εισιτήρια αξίας 15 εκατ. δολαρίων σε μία ημέρα. Το άλμπουμ έχει ήδη σπάσει ρεκόρ στο Spotify με πάνω από 5 εκατ. προ-αποθηκεύσεις.
Τα νούμερα όμως, δυστυχώς φαίνεται πως δεν ανταποκρίνονται και στις κριτικές που έχει πάρει το άλμπουμ, τόσο από τους ειδικούς όσο και από το κοινό.
«Το πιο αμφιλεγόμενο κομμάτι, το “Wood”, περιέχει υπερβολικά προσωπικούς και αδέξιους στίχους, με μεταφορές που παραπέμπουν με χιούμορ αμφιβόλου ποιότητας στο σώμα του Kelce. Παρά το δικαίωμά της να γράφει για ό,τι θέλει, η συγκεκριμένη γραφή απέχει από την παλαιότερη, πιο εύστοχη στιχουργική της ικανότητα», έγραψε ο Alexis Petridis στον Guardian.
Ενώ, η Anna Gaca στο Pitchfork, σημείωσε πως, «Το The Life of a Showgirl δεν αποτελεί στην πραγματικότητα μια νέα μουσική ή θεματική κατεύθυνση για την Taylor Swift, όπως συνέβη με τα Reputation (2017) ή Folklore (2020). Αντίθετα, σε πολλά σημεία μοιάζει ως μια αναμενόμενη συνέχεια της μέχρι τώρα δισκογραφίας της: προσωπικές εξομολογήσεις με μια δόση ποιητικής αδείας, μια εκτενής αναδρομή στις αναμνήσεις του λυκείου, λίγη σαιξπηρική δραματουργία και έχει –όπως πάντα– επίκεντρο τον έρωτα και το happy end που διαρκώς πλησιάζει. Γι’ αυτό και δεν ευσταθεί ο ισχυρισμός του Rolling Stone, την περασμένη Παρασκευή, ότι το Showgirl είναι γεμάτο “νέες, συναρπαστικές μουσικές κατευθύνσεις”».
O Spencer Kornhaber του Atlantic, ήταν ακόμα πιο αυστηρός και εύστοχος -κατά τη γνώμη μου- στην κριτική του. Συγκεκριμένα, έγραψε πως, «Η Taylor Swift δεν ακούγεται σαν να περνάει καλά. Έχει τον αρχηγό της ομάδας, το διαμαντένιο δαχτυλίδι, τους αφοσιωμένους θαυμαστές που θα αγοράσουν και το επόμενο συλλεκτικό ζακετάκι της κι όμως, το The Life of a Showgirl και η ζωή που περιγράφει μοιάζουν περισσότερο με αγγαρεία παρά με παραμύθι.
Αναλώνεται ξανά σε γνώριμες απογοητεύσεις: ανταγωνισμούς, μεταμέλειες, και τον χρόνο που κυλά απειλητικά. Η βασική αφηγηματική “καινοτομία” είναι η σχέση της με τον αρραβωνιαστικό-παίκτη του NFL και η υπόσχεση ενός “ζήσαν κι αυτοί καλά”, αλλά ούτε η ίδια, ούτε ο ακροατής φαίνεται να πείθεται πως αυτό είναι όντως το “κάτι” που πάντα έψαχνε. Η Swift δείχνει πλέον πολύ κυνική για να πουλήσει πειστικά ένα παραμύθι».
Εκτός από τους κριτικούς όμως, η Taylor Swift με το The Life of a Showgirl δε μοιάζει να έπεισε ούτε το κοινό, με πολλούς να λένε πως κάποιοι στίχοι τους κάνουν να αισθάνονται άβολα, ενώ δεν είναι λίγοι και εκείνοι που κατηγορούν την 35χρονη ότι έβγαλε ένα άλμπουμ χωρίς να είναι έτοιμη, απλά και μόνο για να μπορέσει να βγάλει περισσότερα χρήματα, εκμεταλλευόμενη την τεράστια αγάπη και αφοσίωση που της δείχνουν οι φανατικοί θαυμαστές της.
Όπως έγραψε και ο Alexis Petridis στον επίλογό του, φαίνεται πως, «Ακόμη και οι αθάνατοι, χρειάζονται πού και πού ένα διάλειμμα από τη συνεχή φθορά και τον αδιάκοπο θόρυβο της pop βιομηχανίας».
Ίσως, η Taylor Swift λοιπόν, έπρεπε να διαλέξει την ξεκούραση μετά το υπερεπιτυχημένο Eras Tour, γιατί στο τελευταίο της άλμπουμ δεν πείθει ούτε πως κάνει τη ζωή ενός showgirl, αλλά ούτε και ενός girlboss όπως λέει στο Cancelled.
Aκολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.