ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ιντερνετικός τρόμος (και άλλες ιστορίες) στο φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Το μεγαλύτερο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Ελλάδας επιστρέφει επιτέλους στον φυσικό του χώρο κι εμείς έχουμε μερικούς τίτλους για να ετοιμάζεσαι.

Ωραία τα ιντερνετικά events αλλά άλλη η χάρη του physical Φεστιβάλ, κακά τα ψέματα. Μετά από την περσινή streaming διοργάνωση εκτάκτου ανάγκης και αρκετούς ακόμα πειραματισμούς με την αντίστοιχη διοργάνωση του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της άνοιξης, το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης επιστρέφει, επιτέλους, στη σωστή του θέση.

Στις αίθουσες. Στις προβλήτες, στο Ολύμπιον, στους χώρους της διοργάνωσης, στα καφέ, στα εστιατόρια.

Και καθώς μετράμε αντίστροφα τις μέρες μέχρι την έναρξη (στις 4 Νοεμβρίου με το σπουδαίο L’Evenement που κέρδισε Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία), έχουμε εξασφαλίσει την αποκλειστική ανακοίνωση τριών από τους φετινούς τίτλους ταινιών που θα μας κάνουν να χάσουμε τον ύπνο μας.

Ένα αιματηρό online παιχνίδι ρόλων, μια ντελιριακή φαντασίωση βίας που ακολουθεί μια ομάδα ηρώων από διαφορετικές εποχές και πολιτισμούς, και δύο άντρες κυνηγημένοι στη νορβηγική απομόνωση, συνθέτουν ένα ιδιότυπο παζλ κινηματογραφικών εφιαλτών που πρέπει να έχεις κατά νου φτιάχνοντας το φετινό σου πρόγραμμα.

Αναλυτικά οι ταινίες:

We Are All Going to The World’s Fair (της Jane Schoenbrun)

«I want to go to the World’s Fair. I want to go to the World’s Fair. I want to go to the World’s Fair». Πείτε το τρεις φορές μπροστά στην κάμερα του υπολογιστή σας. Τρυπήστε το δάχτυλό σας, πάρτε λίγο αίμα και απλώστε το στην οθόνη. Τώρα, πατήστε play στο βίντεο. Όλοι λένε πως μόλις το δείτε, τα πάντα αλλάζουν. Σε μια μικρή πόλη, μια ντροπαλή και μοναχική έφηβη (η Άνα Κομπ σε ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο) βυθίζεται σε ένα online παιχνίδι ρόλων που την παρασέρνει σε θεοσκότεινους διαδρόμους του μυαλού. (>>Film Forward)

The Spine of The Night (των Philip Gelatt & Morgan Galen King)

Μια ντελιριακή φαντασίωση βίας που ακολουθεί μια ομάδα ηρώων από διαφορετικές εποχές και πολιτισμούς, οι οποίοι συνασπίζονται για να σώσουν την ανθρωπότητα από την απειλή μιας σκοτεινής μαγικής δύναμης. Ένα animation υψηλής τεχνικής, σχεδιασμένο στο χέρι, που αντλεί έμπνευση από θρυλικές μορφές του χώρου, όπως ο σκηνοθέτης Ραλφ Μπάκσι και ο κομίστας Φρανκ Φρανζέτα. Ένας φόρος τιμής στον κινηματογράφο του φανταστικού των 70s: σινεμά ατρόμητο και πολιτικά τολμηρό, που αμφισβητεί και επεκτείνει τα –κάθε είδους– όριά του. (Round Midnight)

Wild Men (του Thomas Daneskov Mikkelsen)

Σε μια απελπισμένη προσπάθεια να τιθασεύσει την κρίση μέσης ηλικίας που βιώνει, ο Μάρτιν έφυγε από τη Δανία με προορισμό τα νορβηγικά βουνά, για να ζήσει βασιζόμενος στη γη, όπως έκαναν οι πρόγονοί του χιλιάδες χρόνια πριν τα σουπερμάρκετ και τα smartphones αλλοιώσουν τον ανθρώπινο χαρακτήρα. Ωστόσο, το σχέδιο του Μάρτιν να βρει τον εαυτό του ανατρέπεται όταν συναντά τον Μούσα, έναν διακινητή ναρκωτικών που χάθηκε στο δάσος και τραυματίστηκε σοβαρά σε ένα τροχαίο ατύχημα. Πολύ σύντομα, οι δυο τους βρίσκονται κυνηγημένοι από τον τοπικό αρχηγό της αστυνομίας, τους ανταγωνιστές του Μούσα και την -παντελώς αδαή για όλα αυτά- σύζυγο του Μάρτιν. (Open Horizons)

*Το 62ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης θα διεξαχθεί 4-14 Νοεμβρίου.