AP Photo
THE LAST DANCE

The Last Dance: Ο πρωταθλητής της τηλεθέασης που διέλυσε προηγούμενα ρεκόρ

Το 'Last Dance' σπάει ρεκόρ για το ESPN και ενώνει διαφορετικές γενιές γύρω από τους θρυλικούς Bulls των '90s.

Οι Chicago Bulls ήταν η πρώτη μου σύσταση με το NBA και το δεύτερο κυριότερο Αθλητικό Οτιδήποτε ένωνε τα αγόρια και τα κορίτσια στην παρέα που παραθερίζαμε στη Σαρωνίδα το καλοκαίρι του 1996 – το πρώτο ήταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Ατλάντα. Από τότε, παρότι το NBA είναι η αμερικανική οργάνωση ομαδικού αθλήματος με την οποία διατηρώ ακόμη επαφή (θα εξαιρέσω το cheerleading μέχρι να καθιερωθεί επιτέλους ως επίσημο άθλημα και να σταματήσει η γελοιότητα που ζούμε οι φαν του σπορ), η σχέση μου μαζί του δεν θα ήταν ποτέ η ίδια. Στα μάτια μου φαινόταν αναξιόπιστο. Ως μικρό παιδί που δεν αντιλαμβανόμουν ακόμη ακριβώς πώς λειτουργούσε ο ομαδικός πρωταθλητισμός σε αυτό το επίπεδο, δεν καταλάβαινα γιατί η καλύτερη ομάδα που είχε δει ποτέ το NBA δεν μπορούσε να συνεχίσει. Οι ενήλικες δεν είχαν ασχοληθεί να μου το εξηγήσουν, αλλά το ‘The Last Dance’ ούτως ή άλλως θα το κάνει καλύτερα.

Το ‘The Last Dance’ του ESPN ήταν προγραμματισμένο να προβληθεί τον Ιούνιο, αλλά με τον κορονοϊό να έχει διαλύσει κάθε αθλητικό γεγονός το δίκτυο χρειάστηκε να επιστρατεύσει τα μεγάλα όπλα. Το ντοκιμαντέρ των δέκα επεισοδίων του Michael Tollin, του παραγωγού που μας έδωσε το υποψήφιο για Όσκαρ ‘Hank Aaron’, το cult ‘Varsity Blues’ και το ‘Coach Carter’, δεν είναι απλώς μία ωδή στα επιτεύγματα του Michael Jordan, αν και η διάσταση αυτή δεν γίνεται παρά να κυριαρχεί κατά τόπους. Τα δύο πρώτα επεισόδια του ‘Last Dance’ και όλα όσα θα ακολουθήσουν στο Netflix όπου προβάλλεται το ντοκιμαντέρ στην Ελλάδα και άλλες χώρες, είναι μία εκ των έσω ματιά στην τελευταία σεζόν στους θρυλικούς Chicago Bulls των ‘90s που εξασφαλίστηκε από το υλικό ενός συνεργείου με άνευ προηγουμένου πρόσβαση στην ομάδα την εποχή εκείνη. Αυτό σημαίνει και εκκεντρικό Dennis Rodman, και αδικημένο Scottie Pippen σε ακόμη πιο γιγάντια ‘90s κοστούμια από αυτά που τον θυμάσαι, και τη στρατηγική ενός franchise στο πιο κομβικό του σημείο στην ιστορία.

Τα εκπληκτικά νούμερα που έχει κάνει το ντοκιμαντέρ ως τώρα για το ESPN μπορούν μεν να μεταφραστούν ως σύνδρομο στέρησης των απανταχού φίλων του αθλήματος που δεν θα δουν άλλο NBA για αυτή τη σεζόν, αλλά αυτό υποπτεύομαι θα έχει συμβάλλει σε ένα μικρό μόνο μέρος της τηλεθέασης που κατέκτησε συνολικά.

Το ‘Last Dance’ έκανε έναν μέσο όρο ύψους 6,1 εκατομμυρίων τηλεθεατών για τα πρώτα δύο του επεισόδια στο ESPN και το ESPN2 (6,3 για την πρεμιέρα και 5,8 για το δεύτερο επεισόδιο). Οι δύο ώρες είχαν μέσο όρο 3,5 εκατομμύρια θεατές για το δυναμικό κοινό των ενηλίκων 18-49, μακράν πιο μπροστά απ’ ό,τι άλλο έπαιξε στην αμερικανική τηλεόραση την Κυριακή που μας πέρασε. Αυτοί είναι αριθμοί που δεν σκιαγραφούν μονάχα θεατές που έχουν στερηθεί αθλητικό περιεχόμενο, αλλά θεατές διαφορετικών ομάδων που συντονίστηκαν για να παρακολουθήσουν ένα φαινόμενο.

Το ντοκιμαντέρ έσπασε το ρεκόρ των 3,6 εκατομμυρίων που κρατούσε το ‘You Don’t Know Bo’, το ντοκιμαντέρ για τον Bo Jackson, στον πρωτότυπο προγραμματισμό του από το 2012 και, φυσικά, τα νούμερα του οσκαρικού ‘O.J. Made in America’ που είχε κάνει μια δυνατή πρεμιέρα το 2016 με 3,4 εκατομμύρια θεατές.

Το ‘Last Dance’ έκανε τα καλύτερα νούμερα για το ESPN από το πρωτάθλημα κολλεγιακού αμερικανικού ποδοσφαίρου τον Ιανουάριο και, όσον αφορά συγκεκριμένα τη σεζόν του NBA, αυτή τη στιγμή το ξεπερνά μονάχα το All-Star game του Φεβρουαρίου (7,3 εκατ. θεατές) και δύο χριστουγεννιάτικα παιχνίδια στο ABC (8,76 και 6,5 εκατ. θεατές αντίστοιχα).

Τα υπόλοιπα επεισόδια του ‘Last Dance’ θα ανεβαίνουν στο Netflix αμέσως μετά την προβολή τους στο ESPN κάθε Κυριακή.

***

Δέκα χρόνια μετά το τέλος του ‘Lost’, η ομάδα του POP για τις Δύσκολες Ώρες επιστρέφει στο Νησί. Με καλεσμένο τον υπερφανατικό Lostάκια και υπάλληλο της Dharma Initiative, Θέμη Καίσαρη, αναλύουμε τα κυριότερα σημεία της 5ης σεζόν και εξετάζουμε τη σοβαρή πιθανότητα να είναι κρυφά η καλύτερη σεζόν της σειράς-φαινόμενο.