Marvel Studios
MARVEL

Το ρεκόρ του Loki στο Disney+ και η επιστροφή του τηλεοπτικού ραντεβού

Το Loki σπάει το ρεκόρ των προηγούμενων σειρών της Marvel στη Disney+ και αποδεικνύει ότι το binge-watching δεν είναι μονόδρομος.

Το WandaVision ήταν η πρώτη, ψυχεδελική απόπειρα του Marvel Cinematic Universe στη Disney+. Το The Falcon and the Winter Soldier που ακολούθησε ήταν μία πιο συμβατική συνέχεια με έμφαση στη δράση. Το Loki που προβάλλεται αυτή τη στιγμή είναι μία συμπαντική, time-travel περιπέτεια με ενέργεια μεγάλης οθόνης και, όπως περιμέναμε βάσει στοιχείων που έχουμε ήδη αναφέρει, φαίνεται να είναι η μεγαλύτερη επιτυχία από τις τρεις πρώτες Marvel σειρές στην πλατφόρμα.

Όπως είχε δημοσιευτεί από το The Direct, σύμφωνα με έρευνα του TV Time, του μεγαλύτερου tracking app για τηλεόραση και ταινίες, το ενδιαφέρον online για το Loki ήταν κατά 67% υψηλότερο από το The Falcon and the Winter Soldier για την ίδια χρονική περίοδο. Δηλαδή οι χρήστες του TV Time είχαν ακολουθήσει το Loki κατά 67% περισσότερο τρεις μήνες πριν την πρεμιέρα του σε σχέση με το πόσο ακολουθούσαν το The Falcon and the Winter Soldier τρεις μήνες πριν τη δική του πρεμιέρα. Η έρευνα είχε βρει επίσης ότι το ενδιαφέρον για το The Falcon and The Winter Soldier μία εβδομάδα πριν την κυκλοφορία του ήταν κατά 38% υψηλότερο από αυτό του WandaVision μία εβδομάδα πριν τη δική του πρεμιέρα. Το συμπέρασμα είχε βασιστεί στη δεξαμενή χρηστών του app, όμως ούτως ή άλλως ταίριαζε με τον σχεδιασμό της Marvel. Οι δημιουργίες της συνδέονται μεταξύ τους και σχεδόν κάθε νέα κυκλοφορία θέλει να ενισχύσει την επόμενη.

Τα αποτελέσματα φαίνονται να επιβεβαιώνονται από νέα έρευνα του Samba TV, ενός μηχανισμού αναζήτησης και viewer tracking για smart τηλεοράσεις, που κατέγραψε ότι 890.000 νοικοκυριά παρακολούθησαν την πρεμιέρα του Loki την περασμένη Τετάρτη. Είναι η μεγαλύτερη πρεμιέρα Marvel σειράς στο Disney+ ως τώρα, πάνω από το The Falcon and the Winter Soldier (759.000) και WandaVision (655.000).

Το Loki έρχεται επίσης να τονίσει πως το κοινό είναι εδώ για τις εβδομαδιαίες κυκλοφορίες όταν αυτές προέρχονται από streaming πλατφόρμες. Ο καθιερωμένος αυτός προγραμματισμός κρατεί καλά στη δημόσια τηλεόραση και την καλωδιακή, αλλά τα δείγματα είναι ενθαρρυντικά και από τα λίγα τέτοια παραδείγματα που έχουμε στο streaming. Αντί να περιμένουν το τέλος της σεζόν για να κάνουν τα επεισόδια binge, οι συνδρομητές του Disney+ έχουν ανταποκριθεί στις εβδομαδιαίες κυκλοφορίες της Marvel ως τώρα, όπως είχαν κάνει και με το The Mandalorian νωρίτερα. Την ίδια τακτική είχε ακολουθήσει επίσης το Amazon με τη δεύτερη σεζόν του The Boys, όπως κάνει αυτές τις μέρες το HBO Max με το Hacks της Jean Smart που κυκλοφορεί από δύο επεισόδια κάθε Πέμπτη.

Είναι ένα εναλλακτικό – και προτιμότερο κατά την προσωπική μου άποψη – μοντέλο streaming που επιτρέπει στις σειρές να χτίζουν το hype τους με αργό και εύπεπτο ρυθμό, και να εξαργυρώνουν την επιτυχία τους μένοντας στη δημόσια συζήτηση για περισσότερο καιρό. Μέσα στον κορεσμό τηλεοπτικού περιεχομένου, αυτό το μοντέλο δίνει την ευκαιρία στην οργανική μετάδοση της φήμης μίας σειράς από στόμα σε στόμα και στη γέννηση watercooler στιγμών που έκανε πάντοτε την τηλεόραση μία συλλογική εμπειρία.

Το Disney+ αναμένεται στην Ελλάδα μέχρι το τέλος της χρονιάς.