Επεξεργασία: Κωνσταντίνος Μπαντούνας Sarah Louise Bennett/EBU
ΜΟΥΣΙΚΗ

Με τον νέο της δίσκο η Μαρίνα Σάττι μάς τρολάρει όλους

Η Μαρίνα Σάττι γύρισε από τη Eurovision, κυκλοφόρησε το P.O.P. και αναρωτιέται αν είχαμε και στο χωριό μας ρεγκετόν.

Η Τετάρτη είναι ίσως η πιο ανούσια μέρα από τις συνολικά επτά που καλούμαστε να ζήσουμε σε αυτή τη λούπα που αποκαλούμε καθημερινότητα καθώς αποτελεί το μεταίχμιο μεταξύ του νέου ξεκινήματος και του άντε να τελειώνει αυτή η εβδομάδα.

Αυτή η Τετάρτη (15/05), ωστόσο, είναι κάπως διαφορετική και γι’αυτό ευθύνεται η Μαρίνα Σάττι που, από το πουθενά(;), πάτησε το μαγικό κουμπί και άφησε ελεύθερο στη ζούγκλα του διαδικτύου όπου κατοικούν διάφορα όχι και τόσο σπάνια είδη όπως οι haters erectus, το P.O.P., τον νέο της δίσκο.

Η Μαρίνα Σάττι με αυτή την κυκλοφορία προσφέρει δύο μονοπάτια στους ακροατές που τελικά καταλήγουν να γίνονται ένας ενιαίος, γνώριμος πλέον για τους περισσότερους, δρόμος: Σου αρέσει/δεν σου αρέσει το τελικό αποτέλεσμα, τα τραγούδια της σου «μένουν». Τα κατάφερε με το ZARI, θα τα καταφέρει και με το LALALALA. Δεν χρειάζεται να κάνει σε όλους και δεν μπορεί να κάνει σε όλους.

P.O.P. για τον λαό

Ανάμεσα στα 7 κομμάτια του δίσκου, βρίσκουμε το TUCUTUM και τη μετεξέλιξή του, το ZARI. Τα έχεις ακούσει και τα δύο -ειδικά το ZARI- οπότε ας περάσουμε στα υπόλοιπα πέντε, τα οποία για τους δικούς του λόγους το καθένα θα διώξει κάθε υποψία νύστας από πάνω σου κατά την ακρόασή τους -για χασμουρητό ούτε λόγος.

Στην ουσία ο δίσκος ξεκινάει με το STIN IYIA MAS, ένα τραγούδι με ρυθμό και ύφος που έχει αγκαλιάσει η Μαρίνα Σάττι εδώ και καιρό. Ελληνική παράδοση, έντονα στοιχεία από Ανατολή, σύγχρονα beats και τουμπερλέκι που, εντάξει, στο Τουμπερλεκιστάν ζούμε, κόλλησε άψογα με το πανηγύρι που ακολουθεί. Επίσης, το balkan aesthetics έχει να δώσει ακόμα. Δεν ξέρουμε πόσο, αλλά έχει.

Το κομμάτι που σύντομα θα ακούσεις να παίζεται παντού, είναι το LALALALA, «στήνει χορό και γλεντάει η χαρά». Με ανεβασμένη διάθεση και την κλασική μίξη του τότε και του τώρα, θα κάνει τους περισσότερους να απλώσουν το χέρι τους στον ώμο του διπλανού τους και να χορέψουν όπως θα έκαναν, για παράδειγμα, με κάθε άλλο παραδοσιακό τραγούδι που ακούνε στις πλατείες των νησιών, το καλοκαίρι, πριν ξαποστάσουν για λίγο και πιουν από τη ζεστή, πλέον, μπίρα τους. Πολυκοσμία, ιδρώτας και LALALALA, τα Instagram stories που θα δεις σε λίγες μέρες από τώρα.

Αν δεν είστε καλά, θα γίνετε. Στο EIMAI KALA!!!!!, ακούμε αποσπάσματα από τα γνωστά -viral καλύτερα- βίντεο της life coach, Κατερίνας Σαλακά. Σε 53 μόλις δευτερόλεπτα θα νιώσετε καλύτερα. Την ίδια στιγμή, από αυτή τη μικροσκοπική χαραμάδα φωτός που έχει δημιουργηθεί μετά την ακρόασή του, ίσως δείτε και τη διάθεση της Σάττι να τρολάρει. Όχι μόνο στο EIMAI KALA!!!!!!, αλλά και στο δεκάλεπτο MIXTAPE που ακολουθεί -ίσως και στο μεγαλύτερο μέρος του δίσκου.

Το MIXTAPE είναι μια ανασκόπηση/διαδρομή και σε αυτό ακούμε τις σκέψεις της Μαρίνας Σάττι ακόμα και από την πρόσφατη συμμετοχή της στη Eurovision. Κάπως απειλητική και αέρινη πάνω σε μια Yamaha, στέλνει τα φιλιά της και αναρωτιέται -για ακόμη μια φορά- αν είχαμε και στο χωριό μας ρεγκετόν. «Τι να πούνε τώρα, χορεύει όλη η χώρα, τους ρώτησα αν στο χωριό τους είχαν ρεγκετόν».

Η Σάττι εδώ δίνει τις δικές της απαντήσεις σχετικά με τον χαμό γύρω από το όνομά της, με αφορμή κυρίως το πρόσφατο παρελθόν. Ένα mixtape ιδεών, κριτικής, με τσιφτετελάκια, Λευτέρη Πανταζή, λίγο τραπ, ξαφνικό downtempo και πάλι από την αρχή. Ένα ψηφιδωτό, μάλλον, με όσα την απασχολούν. Σε ένα σημείο, μάλιστα, μας ενημερώνει πως «μας πήγε τάπα». Είναι βέβαιο πως θα θρέψει διάφορες σελίδες με τίτλους όπως «Η απάντηση της Μαρίνας Σάττι» τις επόμενες ώρες.

Το P.O.P. κλείνει με το ΑΗ THALASSA, ένα τραγούδι που ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα που προηγούνται. Μοιάζει και είναι εκτός του όλου concept, όμως αυτό είναι για καλό. Το παιχνίδι, άλλωστε, παίζεται στις αντιθέσεις και η Μαρίνα Σάττι έχει αποδείξει ποντάρει αρκετά σε αυτές. Στο AH THALASSA το ambient στοιχείο είναι έντονο, όπως και η συναισθηματική φόρτιση που διακρίνει κανείς στην τραγουδίστρια.

Όμορφο, γλυκό κομμάτι (αφιερωμένο στον πατέρα ο οποίος πέθανε πρόσφατα) που τελειώνει απότομα, όπως η ίδια η ζωή.

Συνολικά, ο δίσκος είναι ό,τι περιμέναμε από την τραγουδίστρια -και δεν το λέμε για κακό. Η Μαρίνα Σάττι αυτή την περίοδο είναι αυτό. Ένας πειραματισμός, μια μίξη πραγμάτων και εμπειριών. Αυτό την απασχολεί και αυτό κάνει. Πόσο στραβά μπορεί να πάει κάτι από τη στιγμή που, μέσα από το μουσικό χάος και τους φραπέδες, διακρίνεται μια αυθεντικότητα στο κίνητρό της;

Η Μαρίνα Σάττι κάνει ό,τι θέλει

Γύρισε από την Eurovision, κυκλοφόρησε νέο δίσκο. Τόσο απλά. Η Μαρίνα Σάττι κάνει ό,τι θέλει, όπως το θέλει και αυτό βγαίνει προς τα έξω. Το timing είναι ιδανικό καθώς το όνομά της παίζει παντού, όπως και το ZARI. Μάλιστα, στο παγκόσμιο τσαρτ του Spotify με τα 50 πιο viral τραγούδια, βρέθηκε στη θέση 48 (ανεβαίνει συνεχώς). Δεν βλέπεις κάθε μέρα ένα ελληνικό τραγούδι σε αυτή τη λίστα.

Για το P.O.P. θα γραφτούν πολλά, θα γίνουν αναλύσεις, θα μπει και εξεταστεί από τους ειδικούς στο μικροσκόπιο ώστε να βρουν πόσο ρεγκετόν υπάρχει στο DNA του, θα παίξει στα ηχεία, θα το χορέψουν, θα κριθεί. Και θα κριθεί επειδή η Μαρίνα Σάττι προσφέρει πλέον ένα ολοκληρωμένο πακέτο και σε αυτό το πακέτο, όταν το ανοίγουμε, βρίσκουμε: μουσική, καλό timing, καλό marketing και μια αισθητική που μπορεί να μη μας κάνει, αλλά είναι προς συζήτηση.