NETFLIX

Πώς πραγματικά λειτουργεί ο αλγόριθμος του Netflix

Πώς το Netflix διαμορφώνει κάθε λογαριασμό διαφορετικά και ποιες ανθρώπινες προτιμήσεις έχει εντοπίσει; Τελικά, διαμορφώνουμε εμείς το Netflix ή εκείνο εμάς;

Tο 80% των σειρών και ταινιών που καταλήγουμε να βλέπουμε στο Netflix είναι αποτέλεσμα του συστήματος προτάσεών του. Το recommender system. Μιλάμε για ένα πραγματικά εντυπωσιακό ποσοστό, οπότε ό,τι κι αν κάνει η πλατφόρμα φαίνεται να λειτουργεί. Τι κάνει;

Ο περίφημος αλγόριθμος του Netflix αποτελείται στην πραγματικότητα από πολλούς, διαφορετικούς αλγόριθμους που έχουν σχεδιαστεί για να μελετούν τις αλληλεπιδράσεις μας με την υπηρεσία, και τελικά να διαμορφώνουν την κεντρική μας σελίδα μαντεύοντας τι θα προτιμούσαμε να παρακολουθήσουμε.

Δες στο παρακάτω video του 24Media lab, πώς λειτουργεί πραγματικά ο αλγόριθμος αυτός

Το παραπάνω video explainer αποκωδικοποιεί και αναλύει τα βήματα που ακολουθεί η πλατφόρμα για να μας «διαβάσει», από τον τρόπο που λειτουργούν οι αλγόριθμοι μέχρι την επιλογή καθεμίας εικόνας που εμφανίζεται στη homepage σου.

Γιατί ο λογαριασμός σου μοιάζει τόσο διαφορετικός από τον δικό μου και γιατί, σε τελική ανάλυση, γίνονται παρόμοια παρά τις διαφοροποιήσεις τους; Πώς μπορεί να αναδείξει καλλιτέχνες και πώς να καταπιεί τις φωνές άλλων; Ποιες δικές σου συνήθειες μπορείς να καταλάβεις μέσα από το σύστημά του; Και τελικά, διαμορφώνουμε εμείς το Netflix ή εκείνο εμάς;

Στο μεταξύ τo Netflix γυρίζει σελίδα. Μετά από δύο χρόνια όπου μετρούσε την ταχύτητα της επιτυχίας μίας σειράς σύμφωνα με την ποσότητα των νοικοκυριών που είχαν παρακολουθήσει έστω 2 λεπτά από αυτή μέσα στις πρώτες 28 ημέρες κυκλοφορίας της, αποφάσισε να αλλάξει ξανά τη μεθοδολογία των μετρήσεών του.

Με την υπόσχεση μεγαλύτερης διαφάνειας στο μέλλον, η πλατφόρμα θα κάνει τη μετάβαση στη μέτρηση των συνολικών ωρών θέασης μίας ταινίας ή σειράς και όχι στα πρώτα 2′ προβολής τους.

Η απόφαση του Netflix έρχεται σε μία καίρια στιγμή για τους δημιουργικούς και τα ταλέντα στο streaming. Οι υπηρεσίες streaming προσφέρουν παραδοσιακά περιορισμένες πληροφορίες σχετικά με την απόδοση των τίτλων στις πλατφόρμες τους, ένα ζήτημα που ανακύπτει συνεχώς ως πρόβλημα σε έναν ταχέως μεταβαλλόμενο χώρο ψυχαγωγίας που έχει δει ακόμη και τίτλους προορισμένους για τις αίθουσες να κατευθύνονται απευθείας στο streaming ή να κάνουν το ντεμπούτο τους ως υβριδικές εκδόσεις.

Οι εταιρείες παραγωγής πάντως μπορεί να ενδιαφέρονται περισσότερο για τον αριθμό των φορών που προβλήθηκε ένας τίτλος από την αρχή μέχρι το τέλος του, ή για το πόσοι συνολικά άνθρωποι —όχι μόνο λογαριασμοί— παρακολουθούν τις παραγωγές τους. Χωρίς ένα ενιαίο standard μεταξύ αυτών των υπηρεσιών πάντως, οι streamers όπως το Netflix θα εξακολουθούν να παίζουν με τους δικούς τους κανόνες.