ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ

Νύχτες Πρεμιέρας 2021: Οι 5 ταινίες που πρέπει να δεις σήμερα, Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου

Κάθε μέρα το OneMan θα σου δίνει ένα μικρό οδηγό επιλογών για τις Νύχτες Πρεμιέρας, με τις ταινίες που πρέπει να (ξανα)δεις οπωσδήποτε.

Οι 27ες Νύχτες Πρεμιέρας επιστρέφουν κι οι επιλογές είναι πολλές για ακόμη μια φορά. Από τα φεστιβαλικά βραβευμένα φιλμ και το αφιέρωμα στον Orson Welles μέχρι τον μεταμεσονύκτιο κατάλογο και τις ταινίες που πηγαίνουν απευθείας για τα Όσκαρ, κάθε μέρα διαλέγουμε 5 ταινίες που αξίζει να δεις.

Στις σημερινές επιλογές  για τις Νύχτες Πρεμιέρας και κατά σειρά εμφάνισης:

Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό

Ο Luis Bunuel, ο Dusan Makavejev και ο John Waters δίνουν ραντεβού σε μια φοβερά επείγουσα, εξόχως πολιτική και λυτρωτικά αθυρόστομη σάτιρα που κέρδισε επάξια τη Χρυσή Άρκτο του φετινού Φεστιβάλ Βερολίνου, διηγούμενη όσα τραγελαφικά συμβαίνουν όταν το ερωτικό βίντεο που γυρίζει ένα ζευγάρι για προσωπική του χρήση διαρρέει μυστηριωδώς στο διαδίκτυο.

Από τους πλέον καταξιωμένους δημιουργούς του σύγχρονου ρουμανικού σινεμά, ο Radu Jude προσκαλεί σε ένα μεταμοντέρνο κινηματογραφικό παιχνίδι, μια εκ νέου ανασκόπηση και ανάγνωση της πρόσφατης Ιστορίας, με εργαλείο του την κωμωδία του παραλόγου. Ταινία αυστηρώς ακατάλληλη για ανήλικους και για πάσης φύσεως συντηρητικούς θεατές. (20.15, Ιντεάλ, 108’)

Το Άγγιγμα του Κακού

Ένα εκρηκτικό (κυριολεκτικά), έξοχα χορογραφημένο μονοπλάνο, που εξακολουθεί να εμπνέει αμέτρητους σημαντικούς σκηνοθέτες μέχρι σήμερα, σηκώνει την αυλαία σε αυτό που συχνά φιγουράρει ως το κορυφαίο φιλμ νουάρ όλων των εποχών και κατά άλλους το τελευταίο κλασικό δείγμα του είδους. Στα σύνορα ΗΠΑ-Μεξικού, Charlton Heston, Janet Leigh, Marlene Dietrich και Orson Welles γίνονται οι pulp έκπτωτοι ήρωες σε μια καθηλωτικού ρυθμού ιστορία διαφθοράς και εκδίκησης. Η ταινία προβάλλεται σε ειδική εκδοχή, με πρόσθετες σκηνές και στοιχεία που αποκαθιστούν στο ακέραιο το αρχικό όραμα του σκηνοθέτη. (22.30, Αίγλη Ζαππείου, 95’)

Obscuro Barroco

Ένα ταξίδι στο Ρίο ντε Τζανέιρο σήμερα για το αφιέρωμα Ζωές Σε Μετάβαση, «μια πόλη μεταμορφώσεων, εργοστάσιο ονείρων και εφιαλτών», με οδηγό και αφηγήτρια την διάσημη Βραζιλιάνα τρανς ακτιβίστρια Luana Muniz και την μελαγχολική φωνή της που απαγγέλλει ποιητικές γραμμές από τον πειραματικό μονόλογο της Clarice Lispector, Água Viva. Στοχασμοί για την ταυτότητα, το γήρας και την αυτοέκφραση διαθλώνται μέσα στα φώτα της πόλης και πολιτικά γεγονότα που προαναγγέλλουν μια νέα συντηρητική εποχή εισχωρούν στο παρασκήνιο ενός ντοκιμαντέρ που σαν παραισθησιογόνα παλίρροια εικόνων εισέρχεται στον παλλόμενο κόσμο των πλασμάτων της νύχτας. Ειδικό Βραβείο Teddy στο Φεστιβάλ Βερολίνου, Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. (20.00, Τριανόν, 60’)

Αμνός

Σε μια απομονωμένη γωνιά της Ισλανδίας, ένα παντρεμένο ζευγάρι καλωσορίζει το απρόσμενο δώρο της φύσης που θεωρεί ότι του παρουσιάζεται με τη μορφή ενός μυστηριώδους νεογέννητου. Όμως η φύση δεν συνηγορεί με την άποψη του ζεύγους.

Ο Bela Tarr εκτελεί χρέη παραγωγού, η Noomi Rapace παραδίδει μια από τις καλύτερες ερμηνείες της και ο τολμηρός αυτός συνδυασμός φολκλορικού δράματος και υπερφυσικού τρόμου είναι έτοιμος να χαρίσει στον πρωτοεμφανιζόμενο δημιουργό του αναγνώριση ανάλογη με εκείνη που πέτυχε ο Robert Eggers (Ο Φάρος) χάρη στο συναφούς ατμόσφαιρας και λογικής The Witch. Βραβείο Πρωτοτυπίας στο φετινό Φεστιβάλ Καννών. (20.00, Στέλλα, 106’)

Άλι & Άβα

Δύο μοναχικοί άνθρωποι βρίσκουν ανακουφιστικό καταφύγιο στη μουσική και στην ερωτική σχέση που γεννιέται ανάμεσά τους, εμπνέοντας σε μια από τις πιο σημαντικές δημιουργούς του σύγχρονου βρετανικού σινεμά την γλυκύτερη ταινία της καριέρας της.

Χάρη στo αφοπλιστικό love story που διηγείται, η Clio Barnard του Εγωιστή Γίγαντα φωτίζει με ζεστασιά και εγκάρδια διάθεση το σκληρό ρεαλιστικό σύμπαν των προηγούμενων ταινιών της, συστήνει στο κοινό μια πραγματικά αξιαγάπητη ηρωίδα (την οποία κάνει ακόμη πιο ακαταμάχητη η ερμηνεία της Claire Rushbrook) και απαντά στη σκυθρωπή μας πραγματικότητα με ένα ρομαντικό και αισιόδοξο φιλμ-τρυφερό κλείσιμο του ματιού. (20.00, Δαναός, 95’)