Κωνσταντίνος Μπαντούνας
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ 2023

Οι 25 καλύτερες σειρές της χρονιάς

Από το Bear έως το I’m A Virgo, αυτές είναι οι καλύτερες σειρές από την τηλεοπτική χρονιά που πέρασε.

Πιθανώς δεν χρειάζεται να σου πούμε ότι υπάρχει πολλή τηλεόραση εκεί έξω αυτή τη στιγμή. Ο μηνιαίος προϋπολογισμός σου για streaming το λέει ξεκάθαρα. Φαίνεται ότι κάθε λίγες εβδομάδες προκύπτει μία άλλη σειρά που πρέπει να δεις, ανάμεσα σε άλλες νέες σειρές, και τότε, αναπόφευκτα, δεν καταλήγεις ποτέ να βλέπεις άλλα νέα πράγματα, επειδή παρακολουθείς ήδη μισή ντουζίνα από νέα πράγματα που προσπαθείς ακόμα να τελειώσεις.

Επιτρέψέ μας να σε βοηθήσουμε στην προτεραιοποίηση. Για να σε βοηθήσουμε να εστιάσεις καλύτερα τον τηλεοπτικό σου χρόνο, ορίστε μία κατάταξή μας με τις πιο εκλεκτές τηλεοπτικές σειρές του 2023. Σίγουρα κάποιες τις γνωρίζεις καλά όπως το Succession, το The Last of Us ή το The Bear, όμως άλλες μπορεί να έχουν περάσει καν από το ραντάρ σου.

Reservation Dogs

Ο Taika Waititi είναι Māori που μεγάλωσε στη Νέα Ζηλανδία. Ο Sterlin Harjo είναι Seminole-Muscogee που μεγάλωσε στην Οκλαχόμα. Μαζί έφτιαξαν την πρώτη κωμική σειρά γύρω από ιθαγενείς εφήβους στην ιστορία της τηλεόρασης.

Φτιαγμένες από μία ομάδα ιθαγενών σκηνοθετών, συγγραφέων και πρωταγωνιστών, οι περιπέτειες των χαρακτήρων είναι γεμάτες ακρίβεια και ιδιαιτερότητες σχετικά με την κουλτούρα τους. Ο Bear (D’Pharaoh Woon-A-Tai) και οι φίλοι του έχουν όλοι αναγνωρίσιμα νεανικά χαρακτηριστικά, αλλά ο Bear για παράδειγμα συνοδεύεται από έναν πνευματικό οδηγό «άγνωστου πολεμιστή», του οποίου οι συμβουλές είναι συχνότερα παράλογες παρά σοφές.

Αυτές οι παραισθήσεις γίνονται μία σταθερή, σκοτεινή πλάκα που βαθαίνει την ανάπτυξη του Bear, αλλά και είναι ένας από τους πολλούς τρόπους με τους οποίους η σειρά αμφισβητεί την τυπική απεικόνιση των ιθαγενών ανθρώπων ως τραγικές φιγούρες στην αμερικανική ποπ κουλτούρα.

Ξεκαρδιστικό και σπαρακτικό εξίσου, το Reservation Dogs αποδείχθηκε όχι μόνο ως μία από τις σπουδαιότερες σειρές, αλλά και αναγκαία βιτρίνα για ταλέντα από την κοινότητα των ιθαγενών. Η σειρά τελείωσε και δυστυχώς παρέμεινε, έως και την εκπνοή της, υποτιμημένη και αγνοημένη από τα βραβεία, με εξαίρεση μία υποψηφιότητα Emmy για Ηχητικό Μοντάζ.

Succession

Η καλύτερη σειρά της τελευταίας πενταετίας έριξε αυλαία, ακριβώς όταν και όπως έπρεπε. Δες εδώ γιατί:

The Righteous Gemstones

Οι Roys και οι Gemstones – μία οικογένεια τηλεευαγγελιστών – είναι εκδοχές οι μεν των δε: έχουμε έναν πατέρα ασταθή αλλά εξαιρετικά επιτυχημένο, μίας αυτοκρατορίας που θα κληρονομήσουν τα απελπισμένα, ενθουσιώδη παιδιά του, εάν πρώτα βέβαια δεν σκοτωθούν μεταξύ τους. Οι τσακωμοί αφθονούν και τροφοδοτούνται από την αμοιβαία κατανοητή αλλά αρνούμενη πραγματικότητα ότι κανείς από τη δεύτερη γενιά δεν μπορεί να σταθεί πραγματικά στο ύψος της αποστολής.

Στο Succession τα διακυβεύματα είναι σοβαρά, αλλά οι χαρακτήρες τα προσεγγίζουν με ελαφρότητα. Στο Gemstones τα διακυβεύματα είναι γελοία, αλλά οι χαρακτήρες τα παίρνουν απίστευτα σοβαρά.

The Bear

Το τηλεοπτικό χιτ που δεν περίμενε κανείς επιστρέφει. Ένα γεύμα οκτώ πιάτων, τέλεια προετοιμασμένο, μαγειρεμένο, ισορροπημένο και σερβιρισμένο. Yes chef!

I’m a Virgo

Η ταινία του σεναριογράφου/σκηνοθέτη Boots Riley του 2018 Sorry to Bother You ήταν τόσο πρωτότυπη. Η πρώτη του τηλεοπτική σειρά ήταν εξίσου εξωφρενική.

Ο Jharrel Jerome από το When They See Us υποδύεται τον Cootie, έναν νεαρό μαύρο άνδρα από το Όκλαντ με ύψος 4 μέτρα. Λόγω του γιγαντιαίου ύψους του, ο Cootie έχει μείνει αρκετά προστατευμένος για όλη του τη ζωή γιατί οι γονείς του είχαν αποφασίσει να τον κρατήσουν στο σπίτι καθώς θεωρούν ότι ο κόσμος απλά δεν είναι έτοιμος για έναν τέτοιο άνθρωπο. Βρίσκει ωστόσο τον τρόπο να αποδράσει και αρχίζει τις περιπέτειες.

Το ταξίδι του θα τον φέρνει αντιμέτωπο με πολλά θαύματα του κόσμου μας, από τη μαγεία των subwoofer μέχρι την κορύφωση της πρώτης αγάπης, ενώ παράλληλα τον εξοικειώνει με μεγάλες συστημικές ασθένειες όπως ο ρατσισμός, η αστυνομική βία και η εργασιακή εκμετάλλευση. Ο Riley είναι ο κατάλληλος για να δώσει ένα ισχυρό αντικαπιταλιστικό μήνυμα τυλιγμένο σε σουρεαλισμό.

Blue Eye Samurai

Μία αιματηρή και συναισθηματικά φορτισμένη ιστορία εκδίκησης που θαμπώνει με το 3D animation της. Ακόμα και με τις σκόπιμα ανόητες σύγχρονες πινελιές του όπως μία διασκευή των Metallica, το Blue Eye Samurai χρησιμοποιεί το ιστορικό του σκηνικό ως μία ειλικρινή εξερεύνηση για την κοινωνική συμμόρφωση, ενώ βάζει την πρωταγωνίστριά του να προσπερνάει θολά ηθικά όρια που τη βαραίνουν εμφανώς.

Cunk on Earth

Η Philomena Cunk είναι ένας διάσημος χαρακτήρας στο είδος του mockumentary στη Μεγάλη Βρετανία, που έχει ασχοληθεί στο παρελθόν με την βρετανική ιστορία. Τώρα η Diane Morgan που την υποδύεται εκθέτει τον παραλογισμό της ανθρώπινης ύπαρξης αντιμετωπίζοντας σημαντικά ιστορικά γεγονότα και πραγματικότητες μέσα από τον φακό του 21ου αιώνα, σε αδιανόητες, πρέπει-να-τις-δεις-για-να-τις-πιστέψεις συζητήσεις με ακαδημαϊκούς.

Από τον δημιουργό του Black Mirror, Charlie Booker.

Happy Valley

Γράφαμε κάποτε για την 1η και 2η σεζόν του Happy Valley:

«Στα έξι πρώτα επεισόδια της σειράς, η σκληροτράχηλη αστυνομικός Catherine – μία μπαρουτοκαπνισμένη Sarah Lancashire – στοιχειώνεται από τις εγκληματικές πράξεις του Tommy Lee Royce. Του άνδρα δηλαδή που βίασε την κόρη της και την άφησε έγκυο, πριν η ίδια δυστυχώς αφαιρέσει τη ζωή της. Η Catherine θα τον καταδιώξει εμμονικά όταν διαπιστώσει τη φαινομενική εξαφάνισή του, την ίδια στιγμή που θα προσπαθεί πάντα να φροντίσει την κοινότητά της από την ιδιότητα της αστυνομικού ή/και μιας απλής γυναίκας που ενδιαφέρεται.

Εκτός από τις ερμηνείες της Lancashire και του James Norton που αποδεικνύει ξανά το τεράστιο εύρος του, το Happy Valley προσφέρει ένα πορτραίτο ενοχής και αθωότητας που συντρίβει, με τη 2η σεζόν να παίρνει τις αρετές της 1ης και να τις εξελίσσει επιτυχημένα».

Ευτυχώς τίποτα δεν άλλαξε στον επιτυχημένο τρίτο γύρο του show.

Fargo

Η νεότερη σεζόν της σειράς του Noah Hawley επανέρχεται σε πλήρη φόρμα, επιστρέφοντας πολύ συνειδητά στη δομή που έκανε τη σειρά ένα βραβευμένο χιτ, καθώς και στην ταινία που την είχε άμεσα εμπνεύσει. Το Fargo λοιπόν επιστρέφει σε κάτι πολύ αναγνωρίσιμο ως Fargo, άρα μιλάμε για απαχθείσες νοικοκυρές, φοβιτσιάρηδες συζύγους, πλούσια πεθερικά, εγκληματίες διαφόρων εθνικοτήτων, και ευγενείς αστυνομικούς. Ο Hawley όμως και η ομάδα των ταλαντούχων σεναριογράφων του αντιστρέφουν σχεδόν όλους τους παραδοσιακούς ρόλους της ταινίας, λειτουργώντας σε ένα είδος funhouse mirror version της πηγής τους, με τρόπο που είναι σταθερά έξυπνος και διασκεδαστικός.

How to With John Wilson

Ο σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ John Wilson συνεχίζει την οδύσσεια αυτοεξερεύνησης και πολιτιστικής παρατήρησης γυρίζοντας κρυφά τη ζωή των συμπολιτών του στη Νέα Υόρκη, προσπαθώντας ταυτόχρονα να ανταλλάξει συμβουλές.

Ένα απρόσμενο χιτ της σεζόν του 2020, το How to With John Wilson ακούστηκε εκκωφαντικά μετά το φινάλε του πρώτου κύκλου How to Cook the Perfect Risotto, γιατί μεταξύ άλλων είχε διαχειριστεί την επίδραση του κορονοϊού όχι ως τη hot επικεφαλίδα εκείνων των ημερών, αλλά ως κάτι που άλλαξε τη συμπεριφορά μίας ολόκληρης πόλης.

Εάν συμφιλιωθείς με την ιδέα ότι η συγκεκριμένη εκπληκτική κορύφωση δε μπορεί εκ των πραγμάτων να επαναληφθεί, θα βρεις ότι η 2η σεζόν της σειράς ήταν πιο στέρεη, με μεγαλύτερη ακόμα αυτοπεποίθηση, και ότι στην 3η σεζόν παραμένει διαφορετικό από οτιδήποτε άλλο στην τηλεόραση.

Poker Face

Από τους κίτρινους τίτλους μέχρι την αισθητική της δεκαετίας του ’70, το τελευταίο μυστήριο δολοφονίας του Rian Johnson είναι ένα άμεσο αφιέρωμα στο Columbo: ένα whodunnit για εγκλήματα που διαδραματίζονται στο άνοιγμα κάθε επεισοδίου.

Στη συνέχεια το thrill έρχεται όταν ο ανθρώπινος ανιχνευτής ψεύδους που υποδύεται η Natasha Lyonne, η Charlie, συγκεντρώνει στοιχεία και μουρμουρίζει «μαλακίες!» μπροστά σε μια παρέλαση εβδομαδιαίων από γκεστ σταρ (Benjamin Bratt, Chloë Sevigny και Lil Rel Howery, Adrien Brody, Joseph Gordon-Levitt).

Η σειρά είναι απολαυστική, νοσταλγική και αστεία. Κινούμενη από το σβέλτο και αποτελεσματικό worldbuilding, χρησιμοποιεί επιδραστικότατα την ισχύ που κάνει τη Lyonne ξεχωριστή.

Somebody Somewhere

Η Bridget Everett πρωταγωνιστεί σε μια ημι-αυτοβιογραφική κωμωδία για μια τραγουδίστρια που δυσκολεύεται να νιώσει ότι ανήκει στον τόπο της στο Κάνσας, αλλά βρίσκει μια ομάδα ομοϊδεατών ξένων που θα γίνουν η φυλή της. Το Somebody Somewhere προσφέρει μία ταπεινή, αναζωογονητικά καθαρή ματιά στον αγώνα μίας επανένταξης στη ζωή και στη δυνατότητα που μπορούμε να δώσουμε στον εαυτό μας να βρει χαρά στη σκιά της απώλειας. Ανήκει σίγουρα στην ομπρέλα των μελαγχολικών κωμικών σειρών που ευδοκιμούν την τελευταία δεκαετία έναντι των παραδοσιακών sitcoms.

Mrs. Davis

Η Betty Gilpin του GLOW πρωταγωνιστεί στο Mrs. Davis ως μία καλόγρια με την αποστολή να καταρρίψει μία πανίσχυρη τεχνητή νοημοσύνη που μοιράζεται το όνομά της με τον τίτλο της σειράς. Από τον Damon Lindelof (LOST, The Leftovers, Watchmen) και την Tara Hernandez του Big Bang Theory. Τη Gilpin πλαισιώνουν οι Ben Chaplin, Margo Martindale και David Arquette.

Είναι μία συγκλονιστική, παράλογη, συγκινητική εξτραβαγκάντσα για τη δύναμη των κλισέ και την ευχαρίστηση του να τα συντρίβεις. Είναι απείθαρχο, όμορφο, βρώμικο, εκπληκτικά βαθύ και, πάνω από όλα, διασκεδαστικό.

The Great

Το The Great στήνει μία ακατάστατη, ελκυστική ασυμφωνία μεταξύ της ενσυναίσθησης που διατηρεί η σειρά για την πρωταγωνίστριά της, αλλά και την επιθυμία της να την τεμαχίζει ταυτόχρονα σε μικρά, μικρά κομματάκια.

Η ισορροπία μεταξύ των δύο αυτών διαθέσεων της σειράς, ισόποσα σχεδόν κατανεμημένες εδώ, είναι το μεγαλύτερο κατόρθωμα του The Great. Γιατί το βλέμμα του Λάνθιμου ζωγράφιζε τον πλούσιο κόσμο της Ευνοούμενης με παγερά χρώματα που τόνιζαν την ψυχρή απανθρωπιά του. Το ξυράφι της σάτιρας του σεναρίου συνδυαζόταν με το οπτικό στιλ της μεταφοράς του. Στο The Great η δουλειά είναι δυσκολότερη γιατί η σειρά συγγενεύει περισσότερο με ένα Marie Antoinette της Sofia Coppola, ένα συναρπαστικής ομορφιάς φιλμ που κρατούσε κοντά την ειρωνεία του, χωρίς όμως να είναι ευδιάκριτη από όλους.

Το The Great έχει παρόμοια αποστολή, δίνοντας παραστάσεις από σατέν και φτερά, αίμα και φρίκη, πολύ συχνά την ίδια στιγμή. Τούτη η σεζόν καθορίστηκε από μία-δύο υπέροχες ανατροπές, και παρέμεινε παιχνιδιάρικη, βαθιά ασεβής, στριμμένη και συγκινητική.

Jury Duty

Το Jury Duty κατέληξε να γίνει μία από τις πιο απροσδόκητα απολαυστικές νέες σειρές του 2023. Συνδυάζοντας ριάλιτι και κωμωδία σε μία δικαστική αίθουσα, η παραγωγή του Freevee είναι ξεκαρδιστική χάρη στον ανυποψίαστο πρωταγωνιστή της.

Υπό την επιμέλεια των παραγωγών του The Office, Lee Eisenberg και Gene Stupnitsky, το Jury Duty επικεντρώνεται στον Ronald Gladden, έναν απολύτως καθημερινό άνθρωπο που πιστεύει ότι τον βιντεοσκοπούν ως μέρος ενός ντοκιμαντέρ για το αμερικανικό σύστημα ενόρκων. Δεν γνωρίζει ότι όλοι οι υπόλοιποι στο δικαστήριο – από τον δικαστή και τους δικηγόρους, μέχρι τον δικαστικό επιμελητή και τους υπόλοιπους ενόρκους – είναι όλοι ηθοποιοί που αυτοσχεδιάζουν για να δουν πώς θα αντιδράσει.

Αν και η υπόθεση ακούγεται σαν φάρσα, τα αποτελέσματα είναι συγκινητικά γιατί ο Ronald προσπαθεί σε κάθε περίσταση να κάνει το σωστό. Στο μεταξύ ο James Marsden υποδύεται τον εαυτό του ως ένα κωμικά αλαζονικό, σελέμπριτι μαλάκα που θα υπερασπιστεί τη φιλμογραφία του – ακόμα και το Sonic The Hedgehog – μέχρι το τέλος.

Swarm

Θρίλερ από τον Donald Glover και την Janine Nabors (απόφοιτη του Atlanta) που φτιάχνουν μία αινιγματική αντι-ηρωίδα στη Dre (Dominique Fishback), της οποίας η αγάπη για μία αλά Beyoncé ποπ σταρ πέφτει σε εμμονή μετά από μία τραγωδία. Η σειρά είναι αλλόκοτη, έξυπνη και επίκαιρη, με εύστοχα cameos από τους Billie Eilish, Paris Jackson και Leon.

Chucky

Καμία σειρά δεν το διασκεδάζει περισσότερο από το Chucky.

Αφότου η πρώτη σεζόν μάς σύστησε τους εφήβους που τρομοκρατούσε ο Chucky, η δεύτερη σεζόν τούς πήγε σε ένα Καθολικό αναμορφωτήριο και αύξησε την τρέλα σε ακραίο βαθμό, ειδικά σε ό,τι αφορά στον χαρακτήρα της Jennifer Tilly.

Τώρα ο Chucky βρέθηκε στον Λευκό Οίκο και έσπειρε τον όλεθρο. Η σειρά είναι απίστευτα αστεία και καταματωμένη, και η πλήρως αφοσιωμένη ερμηνεία της Tilly είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα στην τηλεόραση για τα οποία κανείς δεν μιλάει.

The Last of Us

Η πιο συζητημένη σειρά της χρονιάς και σίγουρα η πιο πολυαναμενόμενη όταν είχε ξεκινήσει το έτος. Έφτασε με ύψιστες προσδοκίες βάσει της τεράστιας επιτυχίας του video game στο οποίο βασίζεται, και δεν απογοήτευσε.

Barry

Ο εκτελεστής-ηθοποιός που υποδύθηκε, έγραψε και σκηνοθέτησε ο Bill Hader αντιμετώπισε άλλη μία ανυπέρβλητη πρόκληση στο φινάλε του Barry. Αναπόφευκτα, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί τη σκοτεινή πλευρά του Barry, ανεξάρτητα από το πόσο σκληρά προσπάθησε να πάρει τον ίσιο δρόμο. Η αυτοβελτίωση δεν λειτούργησε. Η φυλακή δεν λειτούργησε. Η σχέση του με τη Sally δεν λειτούργησε.

Το Barry ολοκληρώθηκε με το Wow, ένα τηλεοπτικό επεισόδιο που έκανε την αξιοσημείωτη δουλειά του να παραδώσει ένα καθοριστικό τέλος και ένα ταξίδι στον χρόνο για δεύτερη φορά μέσα σε ένα μήνα, την ώρα που παρέμενε η πικρή σάτιρα για το Χόλιγουντ που ήταν πάντοτε.

What We Do In the Shadows

Το mockumentary βρικολάκων εξακολουθεί να είναι μία από τις πιο ξεκαρδιστικές σειρές της τελευταίας δεκαετίας.

Fleishman Is In Trouble

Η Taffy Brodesser-Akner, δημιουργός της σειράς που διασκευάζει η ίδια εδώ το βιβλίο της, εξετάζει πνευματωδώς σχεδόν κάθε σύγχρονη ασθένεια. Αναλύει τον καταμερισμό των οικιακών εργασιών, τα ψέματα για τον γάμο, τη ζημιά που προκαλεί ο μύθος του happy ever after, τη μελαγχολία της μέσης ηλικίας και τις αλήθειες για τη μητρότητα. Το Fleishman έχει πάρα πολλά να προσφέρει, όμως είναι κυρίως το καστ που το κρατάει με επιδεξιότητα στο ύψος του.

A Small Light

Οι ιστορίες του Ολοκαυτώματος κινούνται πάντα σε μία λεπτή γραμμή μεταξύ οργανικής συγκίνησης και εκβιασμένου μελοδράματος, όμως το A Small Light του National Geographic προσεγγίζει έξυπνα και με ευαισθησία τα μικρά αλλά ισχυρά σχήματα που παίρνει συχνά ο ηρωισμός σε αποκαλυπτικούς καιρούς. Είναι η ιστορία της Anne Frank, ειπωμένη όμως μέσα από την οπτική των ανθρώπων που κράτησαν την ίδια και την οικογένειά της ασφαλείς.

Δεν έτυχε μεγάλης αγάπης όταν κυκλοφόρησε και αυτό είναι κρίμα, γιατί η μίνι σειρά εξυπηρέτησε τις θεματικές της στηριζόμενη στις στιγμές χαράς που φώτιζαν ακόμη και τις πιο σκοτεινές μέρες της ζωής των Frank. Το A Small Light δεν δείχνει μόνο τι διακυβεύεται αν οι άνθρωποι παραμένουν σιωπηλοί μπροστά στην αδικία, αλλά είναι επίσης μία στοιχειωτική επίδειξη του πόσο γρήγορα χώροι και άνθρωποι μπορούν να καταστραφούν και να μεταμορφωθούν μπροστά στην τρομοκρατία, τον πόλεμο και το απόλυτο κακό.

Beef

Σε αυτή τη νέα σειρά, οι ζωές δύο αγνώστων – της Amy (Ali Wong) και του Danny (Steve Yeun) – συγκλίνουν μετά από ένα περιστατικό οργής που αναστατώνει και τους δύο. Το show που δημιουργήθηκε από τον Lee Sung Jin είναι μια βαθιά εξερεύνηση της ανθρώπινης φύσης, της παρόρμησης και της εμμονής, που στη σειρά εναλλάσσονται ως ξεκαρδιστικές, συναρπαστικές και αγχωτικές.

Dead Ringers

Η Alice Birch είναι πραγματικά ένα από τα πιο συναρπαστικά ονόματα της βιομηχανίας αυτή τη στιγμή, καθώς έχει συμμετάσχει στις διασκευές των σειρών που βασίζονται στα βιβλία της Sally Rooney, το Normal People και το Conversations with Friends, καθώς και με τα Lady Macbeth και The Wonder με τη Florence Pugh.

Ο τρόπος ωστόσο με τον οποίο έχει δομηθεί το εμπνευσμένο από την ομώνυμη ταινία του 1988 Dead Ringers και ο ρυθμός του κάνουν εμφανές το γεγονός ότι έχει ξεκινήσει ωστόσο από το θέατρο. Θα δεις μεγάλες, περίπλοκες σκηνές δείπνων με δεκάδες ηθοποιούς και κινούμενα μέρη, που σχεδόν εκτυλίσσονται σαν θεατρικό παιχνίδι.

Στο Dead Ringers εστιάζει στην ιατρική βιομηχανία και στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τις γυναίκες, μη διστάζοντας να αντιμετωπίσει ζητήματα φυλετισμού και απεικόνισης του Λευκού Σωτήρα, ιδιαίτερα σχετικά με το πώς η ιατρική βιομηχανία απογοητεύει και παραγκωνίζει διαχρονικά τις μαύρες γυναίκες. Στον πυρήνα του όμως το Dead Ringers αφορά την παθιασμένη, δυσλειτουργική αγάπη μεταξύ αυτών των δίδυμων αδερφών και το τι μπορεί να συμβεί όταν κάτι και κάποιος προσπαθούν να μπουν ανάμεσά τους.

Α Murder at the End of the World

Είχα προειδοποιήσει πως ένα whodunnit από τη Brit Marling και τον Zal Batmanglij δεν θα ήταν ένα whodunnit όπως τα φτιάχνουν οι υπόλοιποι. Οι δημιουργοί του αδικοχαμένου The OA του Netflix δεν θα μπορούσαν ποτέ να φτιάξουν κάτι συμβατικό. Στο Murder at the End of the World ακολουθούν μία 25χρονη χάκερ-ερασιτέχνιδα ντετέκτιβ, στην προσπάθειά της να λύσει το μυστήριο ενός θανάτου που συνέβη υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, σε ένα αποξενωμένο καταφύγιο στην Ισλανδία που ανήκει σε έναν δισεκατομμυριούχο. Τα μυστήρια της σειράς λειτουργούν, ο σχολιασμός της πάνω στην κλιματική κρίση επίσης, η μεγαλύτερή της επιτυχία όμως προκύπτει από όλα όσα συμβαίνουν όταν βάζεις τη γυναικεία οπτική σε ένα crime scene.

Πρέπει να το δεις για να καταλάβεις. Ή να ακούσεις το σχετικό, εντελώς spoiler-free επεισόδιο του POP για τις Δύσκολες Ώρες: