AP Photo/Mark Terrill
EMMY AWARDS

Οι νικητές και οι χαμένοι των φετινών υποψηφιοτήτων των βραβείων Emmy

Ακαδημία της Τηλεόρασης, σε παρακαλώ, δες λίγη τηλεόραση: Highlights, εκπλήξεις και απογοητεύσεις στην ανάλυσή μας για τα βραβεία Emmy 2023.

Οι υποψηφιότητες για τα 75α βραβεία Primetime Emmy είναι εδώ και τα shows που μπορούσε κανείς να ψηφίσει στην Ακαδημία Τηλεόρασης ήταν αυτά που είχαν κάνει πρεμιέρα μεταξύ 1ης Ιουνίου του 2022 και 31 Μαΐου του 2023.

Σειρές όπως το Succession και το Crown ήταν δεδομένες υποψηφιότητες, ωστόσο τα Emmy καλωσόρισαν επίσης νέες σειρές όπως το Jury Duty, το Bear, το Beef και το Daisy Jones & the Six, όλες τους υποψήφιες για πολλά βραβεία. Όπως πάντα, η Ακαδημία Τηλεόρασης βρήκε έναν τρόπο να σοκάρει, αυτή τη φορά με μία σειρά από υποψηφιότητες για το Jury Duty και σχεδόν απόλυτη κυριαρχία του White Lotus στις κατηγορίες Β’ Ανδρικού Ρόλου και Γυναικείου Ρόλου.

Ας κάνουμε λοιπόν τη σούμα: Το Succession σάρωσε τις υποψηφιότητες με 27, συμπεριλαμβανομένων τριών για τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε δραματική σειρά. Το Last of Us και το White Lotus είχαν σχεδόν τον ίδιο αριθμό υποψηφιοτήτων, 24 και 23 αντίστοιχα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το White Lotus κέρδισε τις μισές υποψηφιότητες για τον καλύτερο δεύτερο γυναικείο ρόλο σε δραματική σειρά (οι άλλες μισές δόθηκαν στο Succession) και πέντε από τις οκτώ υποψηφιότητες στην κατηγορία Καλύτερου Β’ Γυναικείου Ρόλου σε δραματική σειρά.

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Sheryl Lee Ralph και η Janelle James ήταν και οι δύο υποψήφιες για το Β΄ Γυναικείο ρόλο σε κωμική σειρά για τις ερμηνείες τους στο Abbott Elementary, το οποίο κέρδισε συνολικά οκτώ υποψηφιότητες.

Η Quinta Brunson που δημιούργησε το show και κέρδισε το Emmy για το Καλύτερο Σενάριο για Κωμική Σειρά πέρσι, δεν ήταν υποψήφια στην κατηγορία αυτή τη φορά, αλλά κέρδισε άλλη μια υποψηφιότητα για το Καλύτερο Γυναικείο Ρόλο σε Κωμική Σειρά. Το HBO/Max απέσπασε τις περισσότερες υποψηφιότητες χάρη στα βαριά του πυροβολικά – Succession, The Last of Us και The White Lotus ήταν η κυρίαρχη ιερή τριάδα των υποψηφίων εκπομπών – όμως μόνο ο χρόνος (και η Ακαδημία Τηλεόρασης) θα δείξει ποιοι θα είναι οι τελικοί νικητές.

Νικητής: HBO

Οι φετινές υποψηφιότητες Emmy του Max σηματοδοτούν την 21η φορά που η επωνυμία HBO λαμβάνει τις περισσότερες υποψηφιότητες μίας χρονιάς. Ακόμη και για τα πρότυπα του HBO, μιλάμε για μία ιδιαίτερα εντυπωσιακή χρονιά.

Προφανώς ο κορυφαίος τους τίτλος είναι η τέταρτη και τελευταία σεζόν του Succession με 27 υποψηφιότητες, συμπεριλαμβανομένου του Καλύτερου Δράματος, όμως οι υποψηφιότητες του HBO υπερβαίνουν κατά πολύ το Succession: Το δίκτυο έχει τέσσερις (!) σειρές στην κατηγορία Καλύτερου Δράματος, με τα The White Lotus, House of the Dragon και Last of Us να μπαίνουν και αυτά στο παιχνίδι.

Χαμένος: The Crown

Πώς αλλάζουν οι καιροί. Την τελευταία φορά που το Crown ήταν επιλέξιμο για τα Emmy, το show είχε σαρώσει και στις επτά κατηγορίες όπου αντιστοιχούσε το 2021, συμπεριλαμβανομένης, φυσικά, και αυτής του Καλύτερου Δράματος. Η σειρά είναι για άλλη μια φορά στο Καλύτερο Δράμα, αλλά συγκεντρώνει μία και μοναδική υποψηφιότητα πέρα ​​από αυτή, της Elizabeth Debicki ως Πριγκίπισσα Diana στον Β’ Γυναικείο Ρόλο σε Δράμα.

Νικητής: Star Wars

Το Andor όχι μόνο κέρδισε επάξια υποψηφιότητες για Καλύτερο Δράμα, Καλύτερη Σκηνοθεσία για Δράμα, και το Καλύτερο Σενάριο για Δράμα (μεταξύ πολλών άλλων τεχνικών κατηγοριών), αλλά και το Obi-Wan Kenobi μπήκε στην κατηγορία Καλύτερης Μίνι Σειράς.

Χαμένος: Yellowstone

Ξεκίνησε από μία σειρά, η οποία έγινε άλλοτε η πιο επιτυχημένη σειρά της καλωδιακής, που με τη σειρά της οδήγησε σε ένα σύμπαν με spin-off σειρές. Αν υπήρχε ωστόσο κάποια στιγμή να δώσει αγάπη η Ακαδημία Τηλεόρασης στο σύμπαν του Yellowstone να πάρει λίγη αγάπη, αυτή θα ήταν φέτος.

Το Yellowstone ετοιμάζεται να τελειώσει επειδή ο Kevin Costner έχει πλακωθεί με τον Taylor Sheridan, αλλά και στο prequel 1923 πρωταγωνιστούν ο Harrison Ford και η Helen Mirren. Ωστόσο οι υποψηφιότητες για Emmy συνεχίζουν να αποφεύγουν το franchise.

Νικητής: Οι streamers

The Bear FX

Η πλατφόρμα Max της Warner Bros. Discovery ήταν στην κορυφή όλων των streamers με 127 υποψηφιότητες για Emmy, το Netflix ακολούθησε με 103 υποψηφιότητες, ενώ το Apple TV+ έκανε ρεκόρ 53 υποψηφιοτήτων για την πλατφόρμα.

Η Disney έφτασε στην κορυφή όλων των δικτύων, με 163 συνολικά υποψηφιότητες σε όλα τα brands και τα στούντιό της, συμπεριλαμβανομένων των ABC, ABC News Studios, Disney Branded Television, Disney+, Disney Television Studios (20th Television Animation, 20th Television, και ABC Signature), FX, FX Productions, Hulu, National Geographic, Onyx Collective, Searchlight Pictures, Searchlight Television και Walt Disney Studios (20th Century Studios, Lucasfilm Ltd. και Marvel Studios).

Οι streamers της Disney κέρδισαν συνολικά 73 υποψηφιότητες, με τα Disney+ και Hulu να λαμβάνουν 40 και 33 υποψηφιότητες αντίστοιχα. Οι κορυφαίες υποψηφιότητες ήταν μεταξύ άλλων για το Bear και το Handmaid’s Tale στο Hulu, και για το Andor στο Disney+.

Το Freevee της Amazon τώρα (πρώην IMDb TV), κέρδισε τέσσερις υποψηφιότητες για το Jury Duty, ενώ το Prime Video πρόσθεσε υποψηφιότητες για το Marvelous Mrs. Maisel και το Daisy Jones & The Six, για Εξαιρετική Περιορισμένη ή Ανθολογική Σειρά.

Το Peacock είδε τέσσερις υποψηφιότητες για το Poker Face και κάποιες για το Mrs. Davis μεταξύ άλλων. Το Paramount+/Showtime από την άλλη έχει τη Melanie Lynskey για Α΄Γυναικείο Ρόλο σε Δράμα με το Yellowjackets.

Χαμένος: Οι μικρότερες σειρές

Γιατί κλαίνε όλοι από ευτυχία βλέποντας το Ted Lasso; © outnow.ch

Τα Emmy είχαν πάντοτε πρόβλημα με το να υποστηρίζουν μικρότερες, καλύτερες σειρές (βλέπε Wire), όμως αυτή τη στιγμή το μέγεθος φαίνεται να μετράει πάνω από όλα, ακόμα και από την ποιότητα.

Ενώ τα Όσκαρ έχουν καταλήξει σε μία καλή ισορροπία τα τελευταία χρόνια μεταξύ τεράστιων ταινιών (Top Gun: Maverick, Avatar: The Way of Water) και των μικρότερων (Women Talking, CODA), τα Emmy γίνονται όλο και πιο βασισμένα στο κοινό και την απήχηση.

Το Lasso και το Wednesday, ακόμη και το Jury Duty δεν ήταν τα αγαπημένα των κριτικών, όμως έγιναν ευρέως αγαπητά. Το Peacock εξακολουθεί να μην έχει αποτύπωμα, οπότε το Poker Face, ζωηρό και λατρεμένο από κριτικούς, δεν μπόρεσε να μπει μαζί τους στην κατηγορία Καλύτερης Κωμωδίας.

Το Abbott Elementary για παράδειγμα λάγκαρε τελικά στις υποψηφιότητες, όταν σύμφωνα με την παλαιότερη βερσιόν των βραβείων θα έπρεπε αυτή τη στιγμή να εκρήγνυται στις υποψηφιότητες. Άλλα αγαπημένα των κριτικών πάλι όπως το Reservation Dogs, το Somebody Somewhere και το The Other Two, δε βρήκαν ουσιαστικά κανένα δρόμο. Βασικά ένα θαύμα που το τελευταίο κατάφερε να κερδίσει υποψηφιότητα Καλύτερου Σεναρίου σε Κωμική Σειρά.

Στις κατηγορίες δράματος, το White Lotus και το Succession συνδυάζουν 14 από τις 16 συνολικά υποψηφιότητες, με το Crown και το Better Call Saul να κλείνει τα υπόλοιπα. Με άλλα λόγια, εκατοντάδες δραματικές σειρές ήταν επιλέξιμες, όμως αναγνωρίστηκαν μόνο τέσσερις. Είναι αποτυχία του εκλογικού σώματος αυτό και λυπηρό αποτέλεσμα του νέου εκλογικού, πιο περιοριστικού συστήματος, όπου αναμενόταν να προκύψουν ποικίλες επιλογές.

Νικητής: Prey

Δεν είναι ότι δε χαίρομαι για την υποψηφιότητα του Prey στα Emmy. Ήταν ανάμεσα στις αγαπημένες μου και καλύτερες ταινίες του 2022.

Η υποψηφιότητά του όμως στην κατηγορία Καλύτερης Τηλεταινίας είναι απόρροια της συνήθειας που απέκτησαν τα στούντιο να αδειάζουν κανονικότατα μπλοκμπάστερ στους streamers τους, και όχι η εξαρχής δημιουργία τους για τη μικρότερη οθόνη. Τελοσπάντων η ταινία ανήκει στο franchise του Predator, και είναι ίσως η καλύτερη της σειράς, και καλή της επιτυχία.

Δες όλες τις υποψηφιότητες των Emmy εδώ.