ΛΙΣΤΕΣ

Οι τηλεοπτικοί ρόλοι που σημάδεψαν Έλληνες ηθοποιούς

Από Ακάλυπτο και Σωσώ Παπαδήμα μέχρι τον Λεωνίδα στο Δέκα Λεπτά Κήρυγμα, συγκεντρώνουμε όλους τους ήρωες που έκαναν τους καλλιτέχνες να χαίρονται, επειδή τους βγήκε το όνομα και όχι το μάτι.

Το έχεις πάθει σίγουρα και εσύ, αυτό που βλέπεις έναν ηθοποιό τυχαία στο δρόμο ή στο θέατρο και προσπαθείς να εκμαιεύσεις από το διπλανό σου το πραγματικό του όνομα, με στοιχεία από τον τηλεοπτικό ρόλο που τον έκανε γνωστό. Σίγουρα σου έχει συμβεί έστω μία φορά. Σί-γου-ρα. Μάλιστα, όταν δεν υπάρχει διπλανός να σκουντήσεις (με τον γνωστό αδιάκριτο τρόπο) τότε ευχαριστείς το Θεό που υπάρχει το Google και δεν θα περάσεις μία ολόκληρη μέρα με το ‘μωρέ, πώς τον λένε‘ να σου τριβελίζει το μυαλό.

Σαν φόρο τιμής σε αυτές τις φορές λοιπόν, σήμερα, συγκεντρώνουμε όλους εκείνους τους ρόλους με τους οποίους ταυτίσαμε τους Έλληνες ηθοποιούς σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μπερδεύουμε το πραγματικό τους όνομα με αυτό του ήρωα.

ΣΩΣΩ ΠΑΠΑΔΗΜΑ, ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ: ΚΑΙΤΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Τόση κακία μαζεμένη, η ελληνική τηλεόραση είχε να δει από τις ταινίες της Τασούς Καββαδία. Τι και αν την έχουμε δει να υποδύεται τον τηλεοπτικό σύζυγο της Μαρίας Καβογιάννη που έκανε αλλαγή φύλου στο Κάπου σε Ξέρω. Τι και αν την έχουμε απολαύσει σαν Πειραώτισσα πεθερά να υποστηρίζει μέχρι θανάτου, το Θρύλο. Τι και αν την είδαμε τώρα, να ερμηνεύει εξαιρετικά καλά το δύσκολο ρόλο του Ριχάρδου του τρίτου, στο θέατρο.

Ε, δεν ξέρω πώς στην ευχή γίνεται, αλλά λίγο κάνει το βλέμμα της να κοιτάει προς τα πάνω, σε φάση ‘βαρέθηκα’ και αυτομάτως, περιμένουμε να ακούσουμε το ‘πλήττω’ από τα χείλη της. Και στη συνέχεια, να την απολαύσουμε να σκοτώνει κόσμο, τιμώντας τον Αγκρίπα που κρύβει μέσα της από προηγούμενες ζωές και να βάφει το δωμάτιο του μωρού της ένα φωτεινό μαύρο.

ΑΚΑΛΥΠΤΟΣ, ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΙ ΕΧΟΥΝ ΨΥΧΗ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΦΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ

Ένα ‘Αντρέα, ποιος να συγκριθεί μαζί σου;’ θέλω να πω και να μετανιώσω για μία ακόμη φορά που πήγα να δω στον κινηματογράφο το spin off ενός ήρωα που αλήθεια, δεν μπορεί να παίξει κανείς άλλος πέρα από τον Αντώνη Καφετζόπουλο. Γιατί κανείς δεν μπορεί να πει το ‘Αλίκη μου’ με τέτοια αγωνία στη φωνή και γιατί κανενός τα μαλλιά δεν μοιάζουν με σκαντζόχοιρου.

Για να μη συζητήσουμε για το βλέμμα. Τη φάτσα του ‘θα στην κάνω αλλά, δεν θα φταίω’. Χωρίς υπερβολή η εκφραστικότητα στο πρόσωπο αυτού του ηθοποιού σε συνδυασμού με την τρέλα του ρόλου του Ακάλυπτου, έσπασαν το καλούπι. Ακόμα και στο Εύρηκα, την εκπομπή του Mega που παρουσίαζε, ακόμα και εκεί που ουσιαστικά δεν ερμήνευε κάποιο ρόλο, κάθε φορά που γινόταν κοντά στο τρελό βλέμμα του, ακόμη και εκεί, τον Μάκη περιμέναμε ότι θα φωνάξει.

 

ΣΑΣΑ ΠΑΠΑΔΗΜΑ, DOLCE VITA: ΚΑΤΙΑΝΑ ΜΠΑΛΑΝΙΚΑ

(Τι φάση γενικά με τους Παπαδημαίους στα σήριαλ; #disqus)

Αξεπέραστη. Α-ξε-πέ-ρα-στη. Σε αντίθεση με τους προηγούμενους, η Κατιάνα Μπαλανίκα κατάφερε να ταυτίσει το όνομά της με ένα ρόλο έχοντας παίξει και έναν εξίσου αβανταδόρικο αρκετά χρόνια αργότερα, στις Σαββατογεννημένες. Και την κυρία Καίτη Τόνγκα, στην καρδιά μας την έχουμε. Όλα και όλα.

Όμως, εντάξει. Η Σάσα έγραψε και άφησε πίσω της μία ιστορία. Έγραψε ποιήματα (σχεδόν), ζήλεψε την Κική Δημουλά ως γυναίκα, πήγε στο στάβλο με τον ‘Πππανάγο’. Έκανε, και τι δεν έκανε. Μέχρι και με τον Αντώνη κάτι έκανε. Αλλά, ‘σας παρακαλώ πολύ, δεν θα θελε‘.

 

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΦΑΤΣΕΑΣ, ΚΑΦΕ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ: ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΣΚΙΑΔΑΡΕΣΗΣ

Ίσως πρόκειται για την επιτομή της αμπελοφιλοσοφίας. Ίσως και όχι. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο Βαγγέλης Φατσέας έμεινε τόσο πολύ στο μυαλό μας για το ανεκδιήγητα ελληνικά του που αν υπήρχε Αστυνομίας της Ορθογραφίας, ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης θα είχε μπει ουκ ολίγες φορές στην ψειρού.

Μπορεί ως ηθοποιό να τον έχουμε δει σε αρκετά σήριαλ, με κορυφαία τη συμμετοχή του Στα Μαύρα τα Μεσάνυχτα, ωστόσο, ‘τι εξυπονοείς‘ όταν λες ότι όταν πετύχεις τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό δεν είναι ένας καφενές;

 

ΜΑΡΟΥΣΚΑ ΜΑΛΕΝΓΚΑ, ΔΥΟ ΞΕΝΟΙ: ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΤΑΧΤΣΟΓΛΟΥ

Εντάξει, πρόκειται για το πλέον επιτυχημένο παράδειγμα του σημερινού αφιερώματος. Φήμες μάλιστα λένε, ότι κόσμος συναντούσε τη δεκαετία του ’90 στο δρόμο την Καλλιόπη και της μιλούσαν αργά για να τους καταλαβαίνει.

Τι.Εννοείς.Δεν.Μιλάει.Ρωσικά.

Η πιστή μυρμηγκοφάγος, συγνώμη ακόλουθος ήθελα να πω της Ντένης Μαρκορά είναι ένα κορίτσι που μας έμαθε το ‘ντα’, το ‘νιετ’, το ‘γκασπαζά’. Και μεταξύ άλλων, μας χάρισε την επική στιγμή που ακολουθεί.

ΛΕΩΝΙΔΑΣ, ΔΕΚΑ ΛΕΠΤΑ ΚΗΡΥΓΜΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΑΛΗΣ

Η αλήθεια είναι ότι Λεωνιδάκος, ο αγαπημένος τηλεοπτικός εγγονός της Κάρμεν Ρουγγέρη έκανε ό,τι περνάει από το χέρι του για να μας εξηγήσει ότι δεν τον λένε Λεωνίδα, αλλά Δημήτρη. Τι στο Big Bang έπαιξε, τι τον θυρωρό στην Πολυκατοικία έκανε. Τι παιδικό θέατρο έκανε (φέτος, είναι Στα Ψηλά Βουνά). Τίποτα.

Ο κόσμος τον λάτρεψε ως Λεωνίδα, τον ακολούθησε ως Λεωνίδα, θα τον φωνάζει εις τον αιώνα τον άπαντα Λεωνίδα. Στην τελική, εντάξει,  δεν είναι και τόσο χάλια όνομα.

ΛΑΖΑΡΟΣ, ΕΙΣΑΙ ΤΟ ΤΑΙΡΙ ΜΟΥ: ΑΡΗΣ ΣΕΡΒΕΤΑΛΗΣ

Με αυτόν τον χαρακτήρα και με αυτόν τον ηθοποιό, θα μπορούσαμε ως Oneman να ασχολούμαστε για πάντα. Ως Λάζαρος, μας έχει χαρίσει απύθμενες στιγμές γέλιου και whatthefuckισμού. Τόσες, που πραγματικά, δεν ξέρω αν μπορώ να απομονώσω μόνο μία. Τι να πρωτοθυμηθώ; Το ‘Τρώμε κάτι και συνεχίζουμε’; Τον ‘Χατζηκυριάκο Γκίκα’;’Τον ‘Γκουρού από το Νεπάλ’;

Ο Άρης Σερβετάλης έχει αποδείξει, ειδικά επί σκηνής, ότι είναι ένας φανταστικά καλός ηθοποιός. Από το Σκύλο που έκανε στις ιδιαίτερες παραστάσεις του Δημήτρη Παπαϊωάννου, μέχρι το Κουρδιστό Πορτοκάλι και τον Σωσία, ο Λάζαρος, συγνώμη, ο Άρης είναι τρομακτικά καλός. Μέχρι και Παπακαλιάτη έκανε για να ξεφύγει από τον υπέροχο λαβύρινθο του Λαζάρου και το σύζυγο της Θάλειας Ματίκα.

Εδώ που τα λέμε πάντως, καλύτερος ήταν ο Μήτσος. Για σύντροφος.

 

ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΗΜΕΡΗΣ, ΚΑΤΙ ΤΡΕΧΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΠΛΑ: ΡΕΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ

Καλησπέρα, Καλημέρης.

Είναι ο άνθρωπος που μας έμαθε τα βασικά: Καλημέρα, καλησπέρα. Είναι ο τύπος που είχε την Δήμητρα Ματσούκα, να του τραγουδάει ολημερίς και ολονυχτίς ότι ‘ένα σπίτι καίγεται’ και να πίνει ‘νες καφέ, ατέλειωτη ευχαρίστηση’. Είναι ένας μύθος της ελληνικής τηλεόρασης.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης, μπορεί να θεωρείται περισσότερο κινηματογραφικός ηθοποιός. Ή μπορεί, ίσως, γιατί όχι, να τον θυμόμαστε και μέσα από την ιστορία του ‘βαψομαλλιά’ στα Τέσσερα Μαύρα Κουστούμια. Όταν θα μας ρωτήσει ωστόσο, κάποιος, ‘ποιος είναι ο Ρένος Χαραλαμπίδης‘, τον Καλημέρη θα του δώσουμε ως απάντηση.

 

ΘΕΟΠΟΥΛΑ ΤΖΙΝΗ, ΣΤΟ ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ: ΕΦΗ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ

Η υπέροχη γιαγιά που μας έμαθε ότι ‘δεν κόβεται το σεξ‘ και που έμαθε στα περασμένα -ήντα της γαλλικά, και τη δύναμη της τηλεόρασης. Δεν ξέρω πόσοι από εμάς τη θυμόμαστε ως Έφη Παπαθεοδώρου, πάντως ελάχιστοι είναι εκείνοι που δεν γνωρίζουν ποια είναι η Θεοπούλα.

Ακόμη και εκείνοι που δεν έβλεπαν φανατικά τη σειρά. Ακόμη και εκείνοι που δεν έβλεπαν τηλεόραση, το όνομα της Θεοπούλας το γνωρίζουν. Και τη φασαριόζικη αύρα της. Και την ψυχολόγο της, στα ροζ τηλέφωνα. Και την κοντή νύφη της.

 

ΖΑΝ ΚΛΟΝΤ, ΣΤΑ ΜΑΥΡΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ: ΜΑΚΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Άλλος ένας εξαιρετικός θεατρικός ηθοποιός, βεληνεκούς μεγαλύτερου (κατά τη γνώμη μου) από τους περισσότερους Έλληνες της γενιάς του. Στο θέατρο, τον έχουμε μάθει – χειροκροτήσει – θαυμάσια σε τολμηρά δύσκολους ρόλους, όπως αυτόν του Εμάνουελ Καντ. Στον κινηματογράφο, τον έχουμε επίσης λατρέψει χάρη στις εξαιρετικά προσεκτικές επιλογές που κάνει (βλέπε τώρα, την περίπτωση του Suntan).

Στην τηλεόραση όμως τον αγαπάμε γιατί μας χάρισε τον ψευδό πλην τίμιο, Ζαν Κλοντ. Τι και αν τρομάξαμε στην Δέκατη Εντολή, βλέποντάς τον να κάνει τον ψυχασθενή. Τι και αν τώρα, τον βλέπουμε στην Χειρότερη Εβδομάδα της Ζωής μου, να προσπαθεί επί ματαίω να παντρευτεί το ‘κορμί’ (παρεμπιπτόντως, πρέπει να κάνουμε και ένα αντίστοιχο κείμενο με το σημερινό για διαφημίσεις) Αθηνά Οικονομάκου.

Εμείς, Ζαν Κλοντ τον γνωρίσαμε. Ζαν Κλοντ τον αγαπάμε. Ειδικά όταν φωνάζει το όνομα της Σιλβής με τον δικό του μοναδικά ψευδό τρόπο.