OSCARS

Καταστροφικό: Οι 2 οσκαρικές κατηγορίες που εξηγούσες κάθε χρόνο στους φίλους σου γίνονται μία

Η Ακαδημία έκανε συνέλευση μέσω zoom και αποφάσισε κάποιες μεγάλες αλλαγές στους κανόνες των Όσκαρ.

Ο κόσμος αλλάζει, με την προϋπόθεση πάντα πως θα μείνει κόσμος μέχρι το τέλος του 2020 για να αλλάξει. Έτσι, με αφορμή την πανδημία, αλλά και το ίντερνετ, η Ακαδημία έκανε χθες συνέλευση μέσω zoom και προχώρησε σε μερικές σημαντικές αλλαγές στην δομή των Όσκαρ που σε πρώτη φάση μπορεί να αφορούν την παρούσα ανάγκη αλλά φαίνεται να προχωρούν κι ένα βήμα παραπέρα.

Πρώτο και αμεσότερο θέμα ήταν το τι γίνεται φυσικά με τις προϋποθέσεις για να μπορεί μια ταινία να προταθεί για Όσκαρ. Ως τώρα βασική προϋπόθεση ήταν να έχει προβληθεί τουλάχιστον για μια βδομάδα σε σινεμά του Λος Άντζελες, κάτι που τώρα καταργείται, γιατί η μόνη ταινία που θα μπορούσε να κερδίσει έτσι Όσκαρ φέτος θα ήταν το “Invisible Man” και το “Emma.”, κάτι που προσωπικά θα ενέκρινα βέβαια.

Η Ακαδημία λέει πως αυτό το μέτρο είναι προσωρινό λόγω πανδημίας, αλλά αυτό θα το δούμε. Για φέτος λοιπόν μια ταινία μπορεί να προταθεί για Όσκαρ έχοντας κυκλοφορήσει μόνο ονλάιν, αρκεί να μπορεί να αποδείξει πως η εταιρεία σκόπευε να τη βγάλει στις αίθουσες, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό. Οι οσκαρικές ελπίδες του “Extraction” μένουν ζωντανές! Από του χρόνου, το πλάνο είναι να γίνουν περισσότερες οι πόλεις που προκρίνουν μια ταινία στα Όσκαρ, συμπεριλαμβάνοντας από Σικάγο μέχρι Ατλάντα.

Η άλλη σοκαριστική αλλαγή που προχωρά: Οι δύο κατηγορίες ήχου γίνονται μία! Τέλος η ετήσια παράδοση των οσκαρικών πάρτυ όπου το ένα άτομο που ήξερε τη διαφορά ανάμεσα στο ηχητικό μοντάζ και το ηχητικό μιξάζ την εξηγούσε στους υπόλοιπους στη διάρκεια των διαφημίσεων, χρησιμοποιώντας παραδείγματα τύπου «το ένα είναι πόσο φρέσκα είναι τα υλικά που μάζεψες στη λαϊκή, το άλλο είναι πόσο καλά μαγείρεψες τη συνταγή». Από τη μία, θλίψη να χάνεται μια τέτοια παράδοση, κι επίσης κρίμα το να συγχωνεύονται δύο actually διαφορετικές τεχνικές σε μία (ας συμπτυχθούν τότε το μοντάζ και η φωτογραφία ξερωγώ, και τα δύο την εικόνα αφορούν). Από την άλλη, είμαστε ένα βήμα πιο κοντά στην κατηγορία Ωραίοι Ήχοι την οποία προωθούμε στο podcast μας από τότε που είχαμε καλεσμένο τον Κουτσογιαννόπουλο για το “Fight Club”.

Άλλες αλλαγές συμπεριλαμβάνουν την διαδικασία ψήφισης της Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, όπου όλα τα μέλη θα μπορούν να ψηφίζουν τώρα στην πρώτη φάση της επιλογής (ίσως επειδή το να μένει πλέον exclusive μια κατηγορία που έχει βγάλει τα δύο τελευταία Όσκαρ Σκηνοθεσίας να είναι λίγο παράδοξο) και το πώς στέλνουν τα στούντιο ταινίες στα μέλη, με το 2020 να είναι η τελευταία χρονιά που θα επιτρέπονται τα DVD screeners και λοιπά υλικένια υλικά (αντικαθιστούνται όλα από λινκς).

Θα δούμε στην πράξη τι από όλα αυτά θα ισχύσει και για πόσο, αλλά για μια ακόμα χρονιά κανείς δεν κάνει το μόνο αληθινά απαραίτητο βήμα: Να προτείνει οσκαρική κατηγορία για Καλύτερα Stunts, ένα τεράστιο μέρος της κινηματογραφικής τέχνης που αγνοείται από τον θεσμό για κοντά έναν αιώνα τώρα. Όχι τίποτα άλλο, αλλά φέτος κι αυτό το “Invisible Man” θα το κέρδιζε.