© Netflix
REVIEWS

Ποια ταινία να δεις στο Netflix σήμερα (και κάθε μέρα): RRR

Αυτή την εβδομάδα προτείνουμε το μεγαλύτερο (και καλύτερο;) μπλοκμπάστερ της χρονιάς που αυτή τη στιγμή μπορείς να δεις στο Netflix.

Πόσο δύσκολο έχει γίνει να ξετρυπώνεις περιεχόμενο στο Netflix. Γι’ αυτό κάθε μήνα ανανεώνουμε τη λίστα μας με τις 50 καλύτερες ταινίες που είναι διαθέσιμες στην πλατφόρμα, όπως και αυτή με τις 30 χαμηλότερου προφίλ παραγωγές που δε θα σπρώξει ο αλγόριθμος. Επίσης κάθε Σάββατο προτείνουμε ένα καλά κρυμμένο διαμαντάκι για να μην πέφτεις συνεχώς πάνω στα ίδια.

Αυτή την εβδομάδα προτείνουμε την από-στόμα-σε-στόμα μεγαλύτερη κινηματογραφική αίσθηση της χρονιάς και μία από τις μεγαλύτερες μη αγγλόφωνες επιτυχίες στο Netflix, που ακούει στο όνομα RRR.

Netflix Pick of the Week:

RRR. Δηλαδή “Rise, Roar, Revolt”. Αυτή είναι η σημασία του τίτλου της νέας ταινίας από τον S.S. Rajamouli, τον σκηνοθέτη του Eega από το 2012, μία ακόμη συναρπαστική του ταινία στη γλώσσα Telugu. Τη γλώσσα δηλαδή που ομιλείται κυρίως στις πολιτείες της Νότιας Ινδίας, περιοχές των οποίων οι πολιτιστικές συνεισφορές δεν παίρνουν τόσο φως όσο αυτές της Βομβάης.

Κάποτε οι επιτυχημένοι σκηνοθέτες των Telugu όπως ο Ram Gopal Varma, αφού εδραιώνονταν στην τοπική σκηνή, κοιτούσαν να μεταβούν στο Bollywood για να αποκτήσουν παγκόσμια φήμη. Καθώς όμως το Bollywood παλεύει ολοένα και περισσότερο με το ζήτημα της λογοκρισίας και με αρκετές ταινίες που κρίθηκαν πολύ μεγάλες για να αποτύχουν αλλά απέτυχαν στο box office, το Tollywood (κινηματογράφος Telugu) και το Kollywood (κινηματογράφος Tamil) έχουν αυξήσει το μερίδιό τους στην αγορά.

Το RRR βέβαια δεν κέρδισε απλώς ένα μικρό κομμάτι της πίτας. Είναι μία από τις ακριβότερες παραγωγές που γυρίστηκαν ποτέ στην Ινδία και αυτή τη στιγμή είναι η τέταρτη ινδική ταινία με τις υψηλότερες εισπράξεις. To Netflix, δε, που τη διανείμει από τον Μάιο την έχει ανακηρύξει ως τη μη αγγλόφωνη ταινία με τις περισσότερες προβολές στην πλατφόρμα ως τον Ιούνιο, με πάνω από 45 εκατομμύρια προβολές παγκοσμίως.

Η κριτική το έχει λατρέψει, οι θεατές έκαναν sold out προβολές, το Rolling Stone το αποκάλεσε «το καλύτερο και πιο ριζοσπαστικό μπλοκμπάστερ της χρονιάς», και η κοινωνιολόγος Nancy Wang Yuen το περιέγραψε ως «τρεις ώρες αντι-αποικιοκρατικής ΓΑΜΑΤΟΣΥΝΗΣ».

Ο Rajamouli που είχε ήδη γνωρίσει τη μεγάλη επιτυχία την περασμένη δεκαετία με το Eega και τις ταινίες Baahubali, δύο από τις επικερδέστερες και ακριβότερες ινδικές ταινίες – βρίσκονται επίσης στο Netflix – έχει παίξει ρόλο σε αυτή την πολιτιστική μετατόπιση που προαναφέρθηκε, σπάζοντας τα ίδια του τα ρεκόρ.

Το RRR, μία στο περίπου ιστορική εξερεύνηση της βρετανικής Ινδίας στις αρχές του 20ού αιώνα, βασίζει τους δύο πρωταγωνιστές της σε αληθινούς μαχητές της ελευθερίας ενώ ταυτόχρονα φροντίζει να τονίσει πως ό,τι βλέπουμε στην οθόνη είναι μυθοπλασία.

Ο Alluri Sitarama Raju ήταν ένας ιθαγενής νεαρός που είχε οδηγήσει μία ένοπλη εξέγερση κατά των Βρετανών και εκτελέστηκε γι’ αυτό. Ο Komaran Bheem, μέλος των φυλών Gond που πολέμησαν τόσο εναντίον των Βρετανών αλλά και τον μοναρχών Nizams που κυβερνούσαν στην πατρίδα του, το Hyderabad. Η ταινία επαναπροσδιορίζει τους αγώνες και τα ταξίδια τους παρότι διατηρεί τα ονόματά τους – ο Raju (Ram Charan) είναι μέλος των βρετανικών αρχών επιβολής του νόμου και ο Bheem (N.T. Rama Rao Jr.) υποκινείται εδώ από την εξαναγκαστική αγορά ενός κοριτσιού, της Malli, στην οικογένεια ενός Βρετανού αποικιοκράτη διοικητικού.

Αυτή είναι η αιτία που θα διασταυρώσει τους δύο άντρες. Ο Raju θα αποσταλεί στο Δελχί για να βεβαιωθεί ότι κανείς δεν θα κατάφερνε να πάρει το κορίτσι πίσω, ενώ ο Bheem μεταμφιέζεται σε μουσουλμάνο για να πετύχει ακριβώς αυτό. Οι δυο τους, αφού ενώσουν δυνάμεις για να διασώσουν ένα αγόρι που παγιδεύεται όταν ένα τρένο πιάνει φωτιά, τιμούνται ως ήρωες από την πόλη και γίνονται γρήγορα φίλοι χωρίς να συνειδητοποιούν πως είναι γραφτό να έρθουν σε διαμάχη.

Ο Ramajouli είναι ένα ανεπιτήδευτο κράμα Baz Luhrmann και James Cameron, ένας στιλίστας σκηνοθέτης του χάους που δεν ξέρει να κάνει οικονομία και δεν χρειάζεται να μάθει. Είναι ένας σπουδαίος showman με χάρισμα στις χαζοβιόλικες, αδιανόητες σκηνές δράσης που όσο λεπτομερώς και να στις περιγράψω δεν θα χάσουν τίποτα από την επίδρασή τους όταν τελικά τις δεις.

Για παράδειγμα, ο Bheem παρουσιάζεται με ένα μοντάζ εκπαίδευσης στο δάσος αλά Rocky, όπου πολεμάει μία τίγρη και έναν λύκο. Αργότερα, σε μία από τις πιο παράτολμες επιθέσεις του στους αποικιοκράτες Βρετανούς, καβαλάει ένα φορτηγό γεμάτο ζώα το οποίο ρίχνει σε περιφραγμένο φρούριο, και στη συνέχεια πηδάει έξω περιτριγυρισμένος από άγρια πλάσματα, κρατώντας έναν φλεγόμενο πυρσό από κάθε χέρι. Το visual είναι ένας ανόητος ηρωικός παραλογισμός, είναι όμως επίσης ένας μαξιμαλιστικός θρίαμβος που λείπει τόσο από τις αντίστοιχες υπερπαραγωγές του Χόλιγουντ, που φαίνεται να μην ανήκει καν στο ίδιο μέσο.

Γεμάτο πολύχρωμους ήρωες, διαβολικούς κακούς, συγκλονιστικές σεκάνς δράσης, αφηγηματικές ανατροπές, ιλιγγιώδη χορευτικά νούμερα και πάνω απ’ όλα, αγνή φιλία, που καθοδηγούνται από πυρετώδη δημιουργικότητα και έντονη αίσθηση υπερηφάνειας για τον λαό της Ινδίας και την ιστορία του, το έπος του σεναριογράφου/σκηνοθέτη S. S. Rajamouli RRR έγινε γρήγορα η από-στόμα-σε-στόμα αίσθηση της χρονιάς.