REVIEWS

Ποια ταινία να δω στο Netflix σήμερα (και κάθε μέρα): Cam

Στο Cam στο Netflix, ένα camgirl ανακαλύπτει πως μία γυναίκα ίδια με αυτή την έχει αντικαταστήσει στην ίδια της την εκπομπή.

Πόσο δύσκολο έχει γίνει να ξετρυπώνεις περιεχόμενο στο Netflix. Γι’ αυτό κάθε μήνα ανανεώνουμε τη λίστα μας με τις 50 καλύτερες ταινίες που είναι διαθέσιμες στην πλατφόρμα, όπως και αυτή με τις 30 χαμηλότερου προφίλ παραγωγές που δε θα σπρώξει ο αλγόριθμος.

Αυτή την εβδομάδα προτείνουμε ένα φεμινιστικό take στον Brian De Palma που το Netflix κυκλοφόρησε πριν 3 χρόνια:

Netflix Pick of the Week:

H Alice, ένα camgirl που στριμάρει ερωτικά live shows με το ψευδώνυμο Lola_Lola, έχει τη φιλοδοξία να πάει στο Νο.1 της πλατφόρμας που χρησιμοποιεί. Μετά από κάποια τεχνάσματα που τη βάζουν αισίως στο Top 50, ανακαλύπτει με τρόμο ότι έχει αντικατασταθεί στο show της με μία ρέπλικα του εαυτού της. Καθώς η Alice προσπαθεί να ανακτήσει τον λογαριασμό της περνώντας από γνώριμα σε όλους μας στάδια, η ρέπλικα που έχει πάρει τη θέση της παραβιάζει τα όρια που η ίδια έχει θέσει στη διαδικτυακή της ταυτότητα. Έτσι ο έλεγχος της ζωής της αλλά και των αντρών που υπάρχουν σε αυτή, εξαφανίζεται.

Το Cam έκανε πρεμιέρα το 2018 στο Fantasia Film Festival απ’ όπου βγαίνουν πολλά διαμαντάκια τρόμου και φαντασίας, και εκτός από το βραβεία για το Καλύτερο Ντεμπούτο και τα δύο βραβεία Καλύτερου Σεναρίου κέρδισε και τη διανομή του από το Netflix. Είναι, επίσης, μία από τις σπάνιες περιπτώσεις όπου μία εκ των σεναριογράφων, η Isa Mazzei που γράφει την ταινία μαζί με την Isabelle Link-Levy (Swiss Army Man) και τον Daniel Goldhaber σε σκηνοθεσία του τελευταίου, έχει βασίσει την ταινία στη δική της εμπειρία ως πρών camgirl. Μπορεί έτσι να εξηγείται το γεγονός ότι το Cam απενοχοποιεί πλήρως την επιθυμία της Alice να είναι σεξεργάτρια. Η ταινία, άλλωστε, ωθώντας τους θεατές να στηρίζουν την πρωταγωνίστρια στην προσπάθειά της να πάρει την online περσόνα της πίσω, στηρίζουν ουσιαστικά την επιστροφή της στη σεξεργασία. Και ενώ άλλες ταινίες θα έβρισκαν τη λύση απελευθερώνοντας την Alice από τη βιομηχανία αυτή, το Cam δε μπαίνει καν σε τέτοιες σκέψεις.

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Daniel Goldhaber πετυχαίνει αυτό που μπορεί να κάνει ο τρόμος όταν είναι στα καλύτερά του. Να επαναδομήσει (αθόρυβα σχεδόν εδώ) τη φόρμουλά του, για να απεικονίσει αυτό που μας φοβίζει περισσότερο σε μία δεδομένη στιγμή του χρόνου. Τα τεχνάσματα του ψυχολογικού τρόμου είναι εκεί, μαζί με πιο σκοτεινές υπαρξιακές θεματικές που αποδίδονται έξοχα από τη Madeline Brewer (Orange Is the New Black, The Handmaid’s Tale) που γίνεται η κόλλα της ταινίας.

Το Cam στο Netflix μοιάζει με φεμινιστικό Brian De Palma: Ένα στιλιζαρισμένο θρίλερ ταυτότητας, γεμάτο ηδονοβλεπτικές, σέξι εικόνες. Μόνο που αυτή τη φορά η ιστορία ειπώνεται μέσα από τη γυναίκα που παρακολουθείται και όχι από τους άντρες που την παρακολουθούν.