© Netflix
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Πώς ο Γιώργος Λάνθιμος επηρέασε το One Piece

Ο σκηνοθέτης της live action μεταφοράς μιλάει για το τέλειο timing της σειράς και για την επιρροή της Ευνοούμενης σε αυτή.

Σε συνέντευξή του στο Collider, ο Marc Jobst, σκηνοθέτης των δύο πρώτων επεισοδίων του One Piece του Netflix και υπεύθυνος για την οπτική ταυτότητα της σειράς (όπως είναι όλοι οι σκηνοθέτες που αναλαμβάνουν τα πρώτα επεισόδια ενός τηλεοπτικού show), αναφέρθηκε απρόσμενα στον Γιώργο Λάνθιμο και την Ευνοούμενη.

Μαζί με τη Nicole Whitaker, τη διευθύντρια φωτογραφίας που συνεργάστηκε μαζί του στα δύο αρχικά επεισόδια του One Piece, ζήτησαν την κατασκευή ειδικών ευρυγώνιων φακών ώστε να απαθανατίζουν μεγάλο μέρος της τοποθεσίας των γυρισμάτων και ταυτόχρονα να μπορούν να έχουν πολύ κοντινό focus για τις δυνατές στιγμές των χαρακτήρων. Η επιρροή που οδήγησε σε αυτή την απόφαση ήταν ο Γιώργος Λάνθιμος και η τεχνική του στην οσκαρική Ευνοούμενη.

«Δουλέψαμε μαζί και κάναμε γυρίσματα με φακούς MiniHawk», περιγράφει ο σκηνοθέτης. «Μου άρεσαν οι ευρυγώνιοι φακοί της ταινίας που χρησιμοποίησε ο Γιώργος Λάνθιμος στην Ευνοούμενη. Σκέφτηκα: “Μπορούμε να δημιουργήσουμε τους ίδιους φακούς, να αφαιρέσουμε την υπερευρυγώνια κούρμπα αλλά να κρατήσω την πολύ κοντινή εστίαση;”». Καταφέραμε να φτιάξουμε τους φακούς. Δεν είχαν χρησιμοποιηθεί ποτέ πριν. Ήταν ολοκαίνουριοι. Ήταν μόνο για το One Piece. Ονομάζονται φακοί MiniHawk μεγάλου μεγέθους και κατασκευάστηκαν στη Γερμανία από την Vantage».

Το One Piece στο Netflix Cr. Courtesy of Netflix © 2023

Ο Jobst είπε ότι η αισιόδοξη ιδέα του να ακολουθείς τα όνειρά σου είναι απαραίτητη στο σήμερα και αυτό που χρειάζεται ο κόσμος αυτή τη στιγμή. «Νομίζω πως ο Steven [Maeda] και ο Matt [Owens] είχαν γράψει τόσο όμορφα σενάρια, γεμάτα από επικό worldbuilding και τοπία, δράση και περιπέτεια, και τεράστιες, μεγάλες στιγμές, και τρελούς, ιδιόρρυθμους, ανόητους χαρακτήρες αλλά και φοβερά οικείους, και πραγματικά οξυδερκείς παρατηρήσεις για το πώς είναι να είσαι άνθρωπος, όμορφες σχέσεις και την αίσθηση της διορατικότητας του κόσμου μας».

Για να συμπληρώσει: «Ένιωσα πως αυτή ήταν μία σειρά στην οποία ήθελα πραγματικά να είμαι μέρος. Είναι ηλιόλουστη και αισιόδοξη, είναι γεμάτη ελπίδα, και πραγματικά ένιωσα ότι ο κόσμος χρειάζεται μία όπως αυτή που δεν είναι μετα-αποκαλυπτική ή σκοτεινή, αλλά έχει έναν χαρακτήρα στην καρδιά της να λέει, “Πίστεψε! Πίστεψε στον εαυτό σου, πίστεψε στα όνειρά σου!”».

«Μία σειρά ξεκινάει από το σενάριο και η δουλειά μου ως σκηνοθέτης είναι να πραγματοποιώ τα σενάριά τους και μετά να προσθέτω αξία σε αυτά, να φέρνω ένα όραμα σε αυτά» είπε επίσης ο Jobst μιλώντας για την ευθύνη της διασκευής, «να τα υλοποιώ στην οθόνη και να παραδίδω μία αίσθηση κατεύθυνσης προς το πού πάμε, που [στο One Piece] είναι το να πιστεύεις στον εαυτό σου, να πιστεύεις στα όνειρά σου, να είσαι πιστός στους φίλους σου, να τους προσκαλείς να είναι ο εαυτός τους και ακόμα περισσότερα, να γίνεσαι αυτός που θέλεις να είσαι. Όχι, ότι δεν είχα άγρυπνες νύχτες!».

Το One Piece του Netflix έχει τύχει αποδοχής και από τους φαν του anime και από την κριτική, οπότε η δεύτερη σεζόν θεωρείται σίγουρη παρότι δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα ως τώρα από την πλατφόρμα.