ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Προβλέπουμε τα Όσκαρ του 2014!

Ποιες θα είναι οι ταινίες που θα συζητάμε ένα χρόνο από τώρα; Πιθανολογούμε. Επειδή γιατί όχι.

Τελικά το πιο υπερτιμημένο στοιχείο όταν μιλάμε για τα Όσκαρ είναι οι ίδιες οι ταινίες. Μετράνε τα ονόματα, η θεματολογία, ο διανομέας, η προώθηση. Ε, και κάπως το να στηρίζεται το τελικό προϊόν, αλλά μέεεχρι να φτάσουμε να το δούμε, κανείς δε μας εμποδίζει να κάνουμε εικασίες.

Οπότε, μια βδομάδα μετά τα Όσκαρ του 2013, σας παρουσιάζουμε τις κωμικά πρώιμες και αστήρικτες προβλέψεις μας για τις 4 μεγάλες κατηγορίες των Όσκαρ του 2014. Αυτές θα είναι οι υποψηφιότητες:

Σκηνοθεσία

Στην κατηγορία της καλύτερης σκηνοθεσίας είναι που συνήθως μετράμε τις περισσότερες πληγές. Κοιτάς πάντα τέτοια εποχή το πρόγραμμα για τη νέα χρονιά, και κάπου ανάμεσα σε βιογραφίες, μεγάλα καστ σε χλιαρές υπερπαραγωγές και οσκαρικούς κράχτες, βρίσκεις νέες δουλειές από συναρπαστικούς σκηνοθέτες. Και κάθε φορά την πατάς και πιστεύεις πως φέτος θα είναι η χρονιά τους, αλλά φίλε μου, οι Αρονόσφκι και οι Πολ Τόμας Άντερσον συνήθως μένουν στην απέξω.

Τα λέμε όλα αυτά γιατί φέτος έχουμε νέα ταινία από τον Στιβ Μακουίν του “Shame” (το δράμα σκλαβιάς “Twelve Years a Slave”), τον Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν του “Drive” (τη βίαιη περιπέτεια “Only God Forgives” με τον Ράιαν Γκόσλινγκ) και τον Αλφόνσο Κουαρόν του “Children of Men” (με το sci-fi 3D δράμα “Gravity”). Αλλά μην σοκαριστείς αν αντί για όλους αυτούς δεις στην πεντάδα τον Ρον Χάουαρντ. Αλλά ας πιάσουμε τα σιγουράκια πρώτα.

Στην πεντάδα θα έχουμε τον Τζορτζ Κλούνεϊ, που γενικά η Ακαδημία δεν χάνει ευκαιρίες να προτείνει/βραβεύει. Φέτος γράφει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο “Monuments Man”, ταινία εποχής για μια ομάδα που έχει στόχο να σώσει έργα τέχνης πριν αυτά χαθούν για πάντα στις φλόγες των Ναζί στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Παίζουν ακόμα Κέιτ Μπλάνσετ, Ματ Ντέιμον, Ζαν Ντιζαρντάν και Μπιλ Μάρεϊ, βγαίνει στις 18 Δεκεμβρίου, γενικά ρίχτε το ένα στοιχηματάκι από τώρα, αξίζει το ρίσκο.

Οι αδερφοί Κοέν πήραν ένα ασυνήθιστα μεγάλο διάλειμμα και επιστρέφουν με μια ταινία για τη φολκ σκηνή των ‘60s, “Inside Llewyn Davis”. Είναι αγαπημένοι της Ακαδημίας, μετρήστε τους. Μέσα κι ο Σκορσέζε που είναι ό,τι πιο κοντινό υπάρχει σε αυτόματη υποψηφιότητα, με το δράμα (βασισμένο σε αληθινά περιστατικά) “The Wolf of Wall Street”. Επίκαιρος Μάρτι; Σιγά μην τον αρνηθούν.

Ο Χάρβεϊ Γουάινστϊν έχει πολύ πράμα φέτος κι είναι δύσκολο να ξέρουμε από τώρα ποιο από όλα θα αποδειχτεί μεγάλο του οσκαρικό χαρτί. Αλλά αν είναι να πάρουμε τώρα κάτι θα είναι το “August Osage County” απλώς και μόνο επειδή ακούγεται απίστευτα βαρετό: Μια μεγάλη οικογένεια στην Οκλαχόμα κι οι περίπλοκοι δεσμοί της. ΔΕ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΩΡΑ. Αλλά δεν είναι μόνο ο Χάρβεϊ, δες καστ: Μέριλ Στριπ, Τζούλια Ρόμπερτς, Κρις Κούπερ, Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Άμπιγκεϊλ Μπρέσλιν, Κρις Κούπερ, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Τζουλιέτ Λιούις. Σκηνοθετεί ο Τζον Γουέλς (παραγωγός της “Δυτικής Πτέρυγας”).

Την τελευταία θέση, του Ρον Χάουαρντ που λέγαμε, μπορεί όντως να την πάρει ο Ρον Χάουαρντ. Έχει σκηνοθετήσει το βιογραφικό δράμα Φόρμουλα 1 “Rush” πάνω σε σενάριο του Πίτερ Μόργκαν (“Η Βασίλισσα”). Αλλά θα κάνουμε την αφελή πρόβλεψη πως ήρθε η ώρα για την Ακαδημία να βάλει στον χωρό των Όσκαρ τον Αλφόνσο Κουαρόν, ο οποίος δεν έχει κάνει λιγότερο από ‘τέσσερα αστεράκια’ ταινία στην καριέρα του, και που με το “Gravity” (Σάντρα Μπούλοκ, Τζορτζ Κλούνεϊ, 3D, sci-fi αναζήτηση) μπορεί να γεμίσει τη θέση που όλο και κάθε φορά υπάρχει σε αυτή την πεντάδα για πιο σεβάσμιους auteurs χωρίς ελπίδα για νίκη (Χάνεκε, Μάλικ, κλπ).

A’ Αντρικός Ρόλος

Στο “The Wolf Of Wall Street” τον Λύκο του τίτλου παίζει ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο και ΟΚ, δεν ξέρω εσείς πώς το βλέπετε αλλά έφτασε πια ο καιρός να συμβεί αυτό το πράγμα για τον ΝτιΚάπριο. Μέσα. Μεγάλο ερωτηματικό ο Τομ Χανκς, που παίζει τον Γουόλτ Ντίσνεϊ στο “Saving Mr. Banks”, κάτι που μπορεί να έχει αποτέλεσμα τον δις βραβευμένο ηθοποιό να επστρέφει στις παλιές του δόξες, ή να γίνει το φετινό Άντονι-Χόπκινς-στο-ρόλο-του-Χίτσκοκ. Το γλυκοκοιτάζουμε το δεύτερο ως πιθανότητα, αλλά διάολε, είναι ο Τομ Χανκς στο ρόλο του Γουόλτ Ντίσνεϊ.

Ο πιο κραυγαλέα οσκαρικός ρόλος βέβαια είναι του Μάθιου Μακόναχι στο “Dallas Buyers’ Club”, ο οποίος εδώ τικάρει σχεδόν κάθε πιθανό κουτάκι. Έχασε υπερβολικά πολλά κιλά. Παίζει αληθινό πρόσωπο. Παίζει άρρωστο. (Έναν άντρα που θα διαγνωστεί με AIDS αλλά αντί για 6 μήνες θα ζήσει ακόμα 6 χρόνια.) Είχε και φανταστική χρονιά φέτος, θα νιώσουν πως κάτι του χρωστάνε. Ισχύει.

Από πιο φρέσκα πρόσωπα, ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς στο ρόλο του Τζούλιαν Ασάντζ στο “The Fifth Estate” μοιάζει εντελώς Οσκαρική περίπτωση, ενώ το ότι σκηνοθετεί ο Μπιλ Κόντον (βραβευμένος για το “Σικάγο”) κάνει την ταινία να φάινεται ακόμα καλύτερη περίπτωση.

Τέλος, επειδή η κατηγορία απλά δε γίνεται να γεμίσει με ηθοποιούς που υποδύονται αληθινά προσωπα, θα ποντάραμε στον Στιβ Καρέλ για την έκπληξη της 5ης υποψηφιότητας. Στο “The Way Way Back” πρωταγωνιστεί στην feelgood indie κομεντί του Σάντανς που αγοράστηκε από την Fox Searchlight και που θα γεμίσει το ρόλο της φετινής ‘χαριτωμένης μικρής ταινιούλας που τσιμπάει αναπάντεχα 5 μεγάλες υποψηφιότητες’.

Α’ Γυναικείος Ρόλος

 

Και τώρα περνάμε στο βραβείο Μέριλ Στριπ. Η Μέριλ Στριπ φέτος πρωταγωνιστεί στο “August Osage County”, μια ταινία που παίζει το μισό Χόλιγουντ κι έχει διανομή Χάρβεϊ. Ακούμε ότι στα στοιχηματζίδικα της Ασίας έχει ήδη κλειδώσει το στοίχημα. Όσο για την κάτοχο: Υποθέτω πως είναι δύσκολο να μην προτείνεις την Τζένιφερ Λόρενς αν είσαι η Ακαδημια. Παίζει πάλι σε ταινία του Ντέιιντ Ο’ Ράσελ, υποτίθεται αυτή τη φορά πιο δραματικό φιλμ και ρόλος.

Το “The Disappearance of Eleanor Rigby” είναι ένα πολύ ενδιαφέρον δίπτυχο, η ιστορία ενός ζευγαρίου όπως την αφηγείται ο άντρας και η γυναίκα, ο καθένας σε μία ταινία. Γιατί όχι. “Εκείνη” είναι η Τζέσικα Τσαστέιν, που έχει μόνο φίλους και θαυμαστές (στην Ακαδημία και στη βιομηχανία γενικότερα) και ακούγεται σαν εντυπωσιακός ρόλος που θα μπορούσε να της δώσει Όσκαρ.

Αν αγαπήσει η Ακαδημία το “Inside Llewyn Davis” των Κοέν (και γιατί να μην), τότε η Κάρεϊ Μάλιγκαν δε θα ήταν παράλογο να κάνει μια επιστροφή στις υποψηφιότητες. Έχει κάνει φανταστική καριέρα μετά την υποψηφιότητα που την ανέδειξε με το “Μια Κάποια Εκπαίδευση” και αργά ή γρήγορα θα πρέπει να λάβει το μπράβο. Από την άλλη η βράβευση της Μπούλοκ μοιάζει με ένα κάποιο αστειάκι, και η συμμετοχή της στο καλλιτεχνικό sci-fi “Gravity” ίσως θα είναι η σπάνια ευκαιρία της Ακαδημίας να πει, ουσιαστικά “ΝΑ! ΣΑΣ ΤΟ ΛΕΓΑΜΕ.” Είναι για αστροναύτες χαμένους, παρατημένους στο διάστημα, οπότε ακούγεται και ρόλος με ψωμί.

Καλύτερη Ταινία

 

Οπωσδήποτε το “August Osage County”. Σημαντικό καστ, Χάρβεϊ, διασκευή από έργο βραβευμένο με Τόνι και δημιουργό με Πούλιτζερ, εντάξει, εύκολο. “The Wolf Of Wall Street” του Σκορσέζε, λόγω θέματος, σκηνοθέτη, καστ. Η Ακαδημία οπωσδήποτε θελει να προτείνει ταινίες που μιλάνε για το σήμερα, έστω κι αν τελικά συνήθως τις αφήνει με άδεια χέρια. “The Monuments Men”: Κλούνεϊ. Μπλάνσετ. Ντέιμον. Κακοί Ναζί. Εμψυχωτικός ρόλος της τέχνης. Θα πρέπει να βγει εντελώς βλακεία για να χάσει τις βασικές υποψηφιότητες.

Η ‘60s φολκ δραμεντί “Inside Llewyn Davis” των Κοέν, με Κάρεϊ Μάλιγκαν, Τζον Γκούντμαν και Τζάστιν Τίμερλεϊκ να εμφανίζονται στο καστ. Η μόνη φορά τα τελευταία πολλά χρόνια που οι Κοέν δε βρέθηκαν εδώ με ταινία τους ήταν με το αποφασιστικά φαρσικό “Burn After Reading”. Οπότε μέσα. Η θέση της χαριτωμένης Σαντανς-ιάς που σπρώχνει η Fox Searchlight θα είναι το “The Way Way Back”, που αποτελεί σκηνοθετικό ντεμπούτο για τους βραβευμένους με Όσκαρ σεναριογράφους των “Απογόνων” του Αλεξάντερ Πέιν.

Αυτή θα ήταν η 5άδα, αλλά εφόσον έχουμε κι άλλες θέσεις ας υποθέσουμε ποιες ακόμα ταινίες θα παθιάσουν πάρα πολύ, αρκετούς ψηφοφόρους ώστε να πάρουν πολλές πρωτιές σε ψηφοδέλτια. Σίγουρα, το “Gravity” του Κουαρόν. Αστροναύτες, άπειρο του διαστήματος, 3D, Κλούνεϊ, Μπούλοκ, φημισμένος σκηνοθέτης, ταινία που ετοιμάζεται πολύ καιρό χτίζοντας ένα μικρό θρύλο.

Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Ο’ Ράσελ επίσης θα στριμωχτεί στην κατηγορία. Μετά και το “Silver Linings Playbook” είναι εμφανές πως ο σκηνοθέτης έχει στήριξη στην Ακαδημία, κι αυτό θα φανεί ξανά. Η νέα του ταινία θα είναι ένα χιουμοριστικό κατασκοπικό δράμα, για μια ομάδα FBI που προσλαμβάνει δυο απατεώνες για να βοηθήσουν σε μια υπόθεση. Το “Fifth Estate” του Μπιλ Κόντον είναι καυτό σαν θέμα (wikileaks!) και έχει από πίσω το οσκαρικό παλμαρέ του σκηνοθέτη του. Γερό στοίχημα.

Και… αυτά. 8 ταινίες. Φυσικά σύντομα έρχονται οι Κάννες από όπου κάθε χρόνο όλο και κάτι οσκαρικό ξεπετάγεται, οπότε σύντομα θα αρχίσουν να εμφανίζονται ταινίες που θα ακυρώνουν την παραπάνω λίστα. Ίσως.