ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

GNTM: H Ρασέλ ήξερε ακριβώς πώς να διαχειριστεί την εικόνα της

Σε μια πολωμένη περίοδο, οι celebrities δεν ενδιαφέρονται να γίνουν αγαπητοί από όλους, ενδιαφέρονται μάλλον περισσότερο για όσους τους μισούν.

Πριν λίγο καιρό έψαχνα κάτι στο insta της πρωθιέρειας των μεταμοντέρνων celebrities, τον τοίχο της Kim Kardashian. Και εκεί παρατήρησα κάτι πολύ παράξενο. Αν υπάρχει τέλος πάντων οτιδήποτε παράξενο στον τοίχο της Kim. Εν προκειμένω, λοιπόν, υπήρχε ένας μεγάλος αριθμός σχολίων που έρχονταν κατά βάση από bots. Τα σχόλια αυτά έλεγαν το εξής απλό. “Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να πατήσετε αυτό το λινκ”. Αμέσως δίπλα έδιναν το λινκ αυτό. Το γεγόνος ότι αυτά τα σχόλια ήταν πολλά μου δίνουν την εντύπωση ότι αυτή η πρακτική είναι μια μάλλον πετυχημένη clickbait τακτική. Είναι και ένα καλό δείγμα να δούμε το ποιος τελικά τραβάει την προσοχή. Και μάλλον η Ρασέλ το ήξερε.

Ας το δούμε κιόλας πιο συγκεκριμένα. Αν δεν είχες δει ούτε μια φορά GNTM, αν υπήρχε μια περίπτωση να ξέρεις κάποια/-α διαγωνιζόμενο/-η, ποιος/-α θα ήταν. Ναι, νομίζω ότι και οι δύο ξέρουμε ότι θα ήταν η Ρασέλ. Γιατί; Ήταν η καλύτερη; Δεν έχω ιδέα από τον χώρο της μόδας αλλά πιθανολογώ ότι δεν ήταν. Και τέλος πάντων σίγουρα και να ήταν καλή, υπήρχαν εκεί και μερικοί ακόμα καλύτεροι. Τότε; Τότε μάλλον ήταν η τακτική που ακολούθησε. Γιατί ήταν ο πιο διαβασμένος άνθρωπος εκεί μέσα και ήξερε ότι, για να γίνεις celebrity, οφείλεις με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να προκαλέσεις. Και προκάλεσε. Και το έκανε πολύ καλά. Αν νομίζετε ότι η πρόκληση είναι μια εύκολη υπόθεση, κάνετε μεγάλο λάθος.

Το έκανε πολύ καλά βέβαια πάντα με βάση αυτό που ήθελε. Αυτό είναι ένα διακριτό χαρακτηριστικό των celebrities τώρα σε σχέση με κάποτε. Πλέον λοιπόν το πρώτο πράγμα που τους αφορά δεν είναι να είναι αγαπητοί σε όλους ή σε όσο το δυνατόν πιο πολλούς. Αυτό το χαρακτηριστικό του megastar που αποτελεί ταυτόχρονα θετικό πρότυπο για εφήβους, παιδιά, γέρους και νέους ανήκει πια σε ένα πολύ μακρινό παρελθόν. Οι celebrities δεν είναι πια προσεκτικοί να μην προκαλέσουν. Βασικά προσπαθούν να κάνουν το ακριβώς αντίθετο. Η πρόκληση είναι που τους κάνει γνωστούς, είναι αυτή που τους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα, είναι και αυτή που τους κάνει love or hate προσωπικότητες. Και αν αυτό ήταν την εποχή της Madonna ένας από τους τρόπους να επιτελείς το σελεμπριτιλίκι σου, πλέον είναι σχεδόν υποχρεωτικό.

Αυτό είναι άμεσο επακόλουθο της reality τηλεόρασης. Ακόμα και αν αφορά ένα talent show. Γιατί εξαιτίας της reality τηλεόραση έχουμε έναν εκδημοκρατισμό του celebrity status. Ταυτόχρονα όμως έχουμε και celebrities των οποίων το στάτους δεν εκπορεύεται αποκλειστικά από το ταλέντο. Η Ρασέλ, λοιπόν, έκανε σε όλη την πορεία της στο παιχνίδι ακριβώς αυτό το πράγμα. Ξέρω, ξεσήκωσε πολλές αντιπάθειες αλλά ειλικρινά αν υπήρχε ένα Instagram post διαγωνιζόμενου στο GNTM που να το είδατε αμέσως μετά την αποχώρησή του, ποντάρω ότι αυτό ήταν της Ρασέλ. Όλο αυτό εμποτίστηκε και με ένα τελευταίο σκάνδαλο λίγο πριν την αποχώρηση.

Δεν ξέρω από θα γυρίσει πίσω στο σπίτι, όπως απείλησε τους εχθρούς της. Δεν ξέρω δηλαδή αν θα προβλεφθεί κάτι τέτοιο από το ίδιο το παιχνίδι. Το σίγουρο όμως είναι ότι το όνομά της θα μείνει. Ο τρόπος που διαχειρίστηκε τη δημοσιότητά της είναι ένα καλό παράδειγμα που ξεφεύγει από τα στενά όρια του lifetyle. Yπάρχουν άνθρωποι εκεί έξω, σε διάφορες εκδοχές του δημοσίου λόγου (από τη Ρασέλ μέχρι τον Trump) που τελικά στήνουν την εικόνα τους απευθυνόμενοι σε όσους τους μισούν. Και με αυτόν τον παράξενο τρόπο αποκτούν μικρό αλλά φανατικό κοινό. Τραβάνε και τα φώτα.

Οπότε είτε συμπαθείτε είτε όχι τη Ρασέλ. Είτε πανηγυρίσατε χθες είτε στεναχωρηθήκατε. Ό,τι και αν κάνατε είμαι σίγουρος ότι βαθιά μέσα σας ξέρετε ότι από το σημερινό επεισόδιο, το πρώτο χωρίς την παρουσία της, ε, κάτι θα σας λείπει.

Αυτή τη φορά μας βρίσκει έτοιμους! Από το μεγαλύτερο τηλεοπτικό event της σεζόν και έναν ολότρελο Ethan Hawke, μέχρι οσκαρικών βλέψεων φιλμ και τη Νο.1 κωμωδία που θα σε ανακουφίσει, το POP για τις Δύσκολες Ώρες διαλέγει τις ταινίες και τις σειρές που θα μας σώσουν στο lockdown.