THE WALKING DEAD

S06E02: Στο The Walking Dead οι λύκοι μπήκαν στο μαντρί

Όλα όσα μας έκαναν εντύπωση στο 2ο επεισόδιο της 6ης σεζόν με αινιγματικό τίτλο 'JSS'.

Στην πρεμιέρα την ‘ζημιά’ την έκανε η ορδή από 900 Walkers. Στο δεύτερο επεισόδιο οι άνθρωποι αποδεικνύονται για άλλη μια φορά σαφώς πιο επικίνδυνοι. Αναγκάζοντας, επιτέλους, την Carol να βγάλει την ποδιά της χαρωπής νοικοκυράς και να μας δείξει την ‘λύκαινα’ που κρύβει μέσα της.

Αν εξαιρέσεις τον ζεν ‘Σαολίν μοναχό’ Morgan, άξιο -ανεπίσημο- διάδοχο του David Carradine στο Kung Fu (σ.σ. αν και ο ίδιος, στη διάρκεια αυτού του επεισοδίου, αποκαλύπτει ότι έμαθε την ‘τέχνη’ του από ένα τυροκόμο), ο οποίος πρόλαβε, ‘διακτινίστηκε’ πίσω στην Alexandria και σκότωσε (ξανά) τον νεκρό οδηγό της νταλίκας που πατούσε με το κεφάλι του την κόρνα που έκανε -στο τέλος του προηγούμενου επεισοδίου- την ορδή να στρίψει, όλη η A Team του πρώτου επεισοδίου (βλέπε Rick, Glenn, Michonne, Daryl) είναι εδώ άφαντη.

Όπως άφαντoι είναι και οι Walkers.

Όπως άφαντος είναι και ο αρχηγός των Wolves που είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι ο ψυχοπαθής Negan από τα graphic novels.

Kind reminder. Η έκτη σεζόν του The Walking Dead έρχεται αποκλειστικά στο Fox με τα καινούργια επεισόδια να προβάλλονται κάθε Δευτέρα στις 22.45.

Κάτι πολύ καλό για εμάς τους θεατές αφού μας επιτρέπει να χαρούμε επιτέλους την Carol (και την έξοχη Melissa Mcbride που την υποδύεται-ίσως η πιο ταλαντούχα από όλο το cast) σε όλο της το μεγαλείο.

Συγκεκριμένα τη βλέπουμε, λίγο πριν την επίθεση, να ανταλλάσσει tips για συνταγές με τις άλλες νοικοκυρές. Την λέει στην μια που έχει φαγωθεί να βρει μηχανή για pasta. Και μετά την λέει στον ορφανό πιτσιρικά που κάθεται στις σκάλες (‘Ο μπαμπάς σου σε χτύπαγε. Και μετά σκοτώθηκε. Έγινε. Τελείωσε. Ζήσε με αυτό ή θα σε φάει ζωντανό’).

Για την ώρα την βλέπουμε να μοιράζει συμβουλές. Οι σφαλιάρες ακολουθούν αμέσως μετά. Όταν δηλαδή, όπως κάθεται ήσυχη ήσυχη στην κουζίνα της, βλέπει ξαφνικά (εντελώς ξαφνικά, προσωπικά τρόμαξα λίγο-όπως τρόμαξα και με την μολότοφ που τρώει καπάκι ο φρουρός πάνω στο τείχος) ένα χοντρό τύπο με ματσέτα να σκοτώνει την γειτόνισσά της (σ.σ. οι Wolves δεν έχουν όπλα, αλλά ποτέ δεν σκέφτονται να τσεκάρουν που είναι το οπλοστάσιο).

Σε χρόνο dt η Carol μετατρέπεται κανονικά σε αγριεμένη ‘κοκκινοσκουφίτσα’. Όχι, προς τιμήν τους, οι παραγωγοί δεν της φόρεσαν κόκκινη κάπα. Απλώς η ίδια μεταμφιέστηκε σε λύκο (μέχρι και το W γράφει με αίμα στο κούτελo για να είναι κομπλέ η ‘μεταμόρφωση’) προκειμένου να κατορθώσει να φτάσει στο οπλοστάσιο.

Όπου φτάνει έχοντας σκοτώσει 2-3 (μεταξύ των οποίων και την τραυματισμένη γειτόνισσά της για να μην συνεχίσει να φωνάζει-ναι, όπως ο Rick, στο προηγούμενο επεισόδιο). Και μετά, αφού παίρνει τα όπλα, σκοτώνει καμία ντουζίνα ακόμη (ΟΚ, ήταν λιγότεροι. Δεν έγινε ξαφνικά Rambo). Μεταξύ των οποίων και τον αιχμάλωτο του Morgan (αν και δεν είχε κανένα λόγο, αφού ήταν φουλ ακινητοποιημένος).

H διαφορά της Carol με τον Rick είναι ότι δεν απολαμβάνει να σκοτώνει. Τουλάχιστον αυτό επιμένει ο Morgan (βλέπε στιχομυθία: ‘Δεν χρειάζεται να σκοτώνεις κόσμο’, ‘Φυσικά και χρειάζεται’, ‘Δεν σου αρέσει όμως’). Κάτι που φαίνεται στο βλέμμα της. Αλλά το κάνει επειδή είναι ανάγκη.

Στην τελική, σιγά μη διστάσει τώρα. Εδώ μέχρι και την Lizzie δεν δίστασε να πυροβολήσει σε μια από τις ωραιότερες σκηνές της σειράς. Πραγματικά πιστεύω ότι μόνο αν βρεθεί ποτέ στην ανάγκη να πυροβολήσει τον Rick, τον Carl ή τον Daryl υπάρχει περίπτωση να πατήσει pause.

 

Αν και, κατ’εμε, η διαφορά της Carol με τον Rick είναι ότι είναι ακόμη πιο αδίστακτη. Με την καλή έννοια πάντα. Για να είμαι ειλικρινής, πλέον, σε μια πιθανή μάχη με Walkers, εγώ αυτήν θα ακολουθούσα. Γιατί, ακόμη και όταν τα πράγματα σκουραίνουν, διατηρεί την ψυχραιμία της. Δεν είναι θερμόαιμη όπως ο Rick. Είναι ψυχρή. Όπως οφείλει να είναι κάθε σωστός επαγγελματίας δολοφόνος.

Τι μένει για το τέλος;

Η συνειδητοποίηση ότι, μελλοντικά, μια χαρά θα μπορούσαμε να δούμε spin off μόνο με την Carol και τον Daryl (εγώ, αν ήμουν ο Andrew Lincoln, θα απαιτούσα από τους σεναριογράφους να την ξεπαστρέψουν πριν μου πάρει την δόξα).

H ατάκα της Rosita στον ‘μορφονιό’ Spencer όταν την ρωτάει τρομοκρατημένος αν είναι έτσι στα πράγματα στον έξω κόσμο και πως ντιλάρει με αυτό (‘Βρες κάτι για το οποίο αξίζει να πεθάνεις’). Λογικά αυτό θα συμβεί προσεχώς.

Η στρατηγική ανάλυση της -διόλου φοβισμένης- Enid στον Carl λίγο πριν την κάνει (‘Αυτό το μέρος είναι πολύ μεγάλο για να το προστατέψεις. Έχει πολλά τυφλά σημεία’). Με εκείνον να απαντάει (‘Χωρίς τον τοίχο θα πεθάνουν όλοι τους’). Για την ακρίβεια ο Carl την κόβει πριν προλάβει να ολοκληρώσει την φράση της. Δηλαδή ‘Έχει πολλά σημεία, έτσι εμείς’. Κάτι που, κατά πολλούς, επιβεβαιώνει την θεωρία ότι η Enid (που φάνηκε ότι έχει τα κλειδιά όλης της πόλης) δουλεύει με τους Λύκους.

Και, φυσικά, η εξήγηση στο τέλος του επεισοδίου του τι σημαίνει το JSS. Αυτό δηλαδή που είναι ο τίτλος του επεισοδίου. Αυτό που γράφει η Enid (στο χώμα με φύλλα, στο σκονισμένο παράθυρο ενός αυτοκινήτου στο οποίο έχει βρει καταφύγιο, στο χώμα με τα κόκαλα της χελώνας που μόλις έφαγε ωμή και στο σκονισμένο χέρι της καθώς μπαίνει πρώτη φορά στην Alexandria) στην αρχή, αφού οι Walkers φάνε τους γονείς της μπροστά στα μάτια της. Το ίδιο που γράφει στο σημείωμα -ολογράφως- που αφήνει στο Carl όταν φεύγει. Δηλαδή ‘Just Survive Somehow’.

Σκόρπιες σκέψεις ενός φανατικού

Δώστε την Maggie στον λαό της

Δηλαδή εμάς. To αντρικό φύλο. Δυο επεισόδια τώρα και δεν έχει κάνει βασικά τίποτα. Άντε, στο σημερινό, ήταν αυτή που έδωσε το φτυάρι στη ‘δήμαρχο’, πριν ξεκινήσει η επίθεση, για να φυτέψει ντομάτες και λοιπά ζαρζαβατικά. Είναι δυνατόν, αγαπημένοι σεναριογράφοι, να μην μπορείτε να της βρείτε κάτι άλλο, πιο χρήσιμο να κάνει; Mήπως είστε τσακωμένοι; (Επίσης, εσύ Maggie, όταν πας να μπεις στην μάχη, γιατί δεν παίρνεις το όπλο από τον άχρηστο τον σκοπευτή;)

Όλοι οι κάτοικοι της Alexandria αποδεικνύονται περίτρανα δειλοί

Α, ρε Rick, πόσο δίκιο είχες. Μιλάμε από την ‘δήμαρχο’, που κρύβεται μέσα στην νταλίκα ενώ οι Wolves σφάζουν τον κόσμο της λέγοντας ‘Δεν έχω όπλο. Δεν μπορώ να βοηθήσω. Το καλύτερο που μπορώ να κάνω είναι να μείνω εδώ’. Toν ‘μορφονιό’ τον γιο της που, παρότι, ως φρουρός ψηλά στον πύργο, είναι ο μοναδικός που έχει όπλο στην αρχή της επίθεσης, κατορθώνει να μην πετύχει όχι κάποιον λύκο, αλλά ούτε καν λαγό (για την ακρίβεια μόνο τον οδηγό της νταλίκας σκότωσε). Την χοντρούλα που φυλάει τα όπλα, που κρύβεται στην ντουλάπα. Και την νέα γιατρό, που, ωστόσο, με λίγη παρότρυνση από τον ‘επίσημο δειλό του TWD’ Eugene, παίρνει μπροστά.

Το νέο αμόρε του Rick ‘κουρεύει’ λαρύγγια

Λαμπρή εξαίρεση στην ‘Αλεξανδρινή επιδημία δειλίας’, αποτελεί η γειτόνισσά του, Jessie. Όταν εισβάλει μια Λύκαινα στο σπίτι της, προκειμένου να προστατέψει το γιο της (και τον μικρό που είναι μέσα, και τον μεγάλο που έρχεται απέξω-τον οποίο έχει ήδη σώσει το ‘Ρικόπαιδο’-the son of Rick), της κάνει το στήθος ‘διαμπερές’ με ένα ψαλίδι. Με τέτοια, μάλιστα μανία, που ο Rick θα ήταν περήφανος. Το έχω σχεδόν σίγουρο ότι οι δυο τους θα καταλήξουν μαζί. Αν και δεν βλέπω να επιβιώνουν και τα δυο παιδιά της.

Χτυπάνε οι Λύκοι αναβολικά;

Mε την εξαίρεση του τελευταίου, εκείνου που έπεισε ο Morgan να φύγει όταν του την έπεσε μαζί με άλλους 4 (και ο οποίος έκλεψε και ένα όπλο φεύγοντας και είπε και στον Morgan ότι ‘Δεν έχουμε διαλέξει αυτή τη ζωή’), όλοι οι υπόλοιποι έμοιαζαν βγαλμένοι από περιοδικό bodybuilding. Εντελώς ντραβραντισμένοι, ότι ‘κουπ’ (μακρυμάλληδες ή με ξυρισμένο κεφάλι) και αν είχαν. Ίσως είναι και αυτοί κανίβαλοι, όπως μπορεί να συμπεράνει κάποιος βλέποντας έναν από αυτούς να κόβει σε κομματάκια ένα πτώμα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι είναι ‘επιλεκτικοί’ όσον αφορά το ποιους κάνουν σκλάβους (είδαμε να έχουν με αλυσίδα έναν άντρα) και ποιους σκοτώνουν.

Η αφίσα έχει τη δική της ιστορία

Πρώτη μούρη στη μάχη του Morgan με τον μακρυμάλλη Wolve βρίσκεται μια κινηματογραφική αφίσα στον τοίχο. Πρόκειται για μια κωμωδία του 1918 με τίτλο ‘Back to the Woods’. Ελπίζω να μην αποδειχθεί προφητική για το που θα καταλήξει πάλι η ομάδα μας όταν και αν καταστραφεί η Alexandria. Αν και το πιο πιθανόν είναι να αναφέρεται στον ίδιο το Morgan που αναγκάζεται, παρόλο που σε όλη τη διάρκεια του επεισοδίου κηρύσσει το ‘Ου φονεύσεις Ευαγγέλιο’ (σ.σ. Oύτε καν πήρε το όπλο που του έδωσε η Carol), να του πάρει τη ζωή.

H ρόδα ποδηλάτου που γυρίζει ακόμη

Μια από τις πιο ωραίες, κατ’εμέ, εικόνες του επεισοδίου, με την ματωμένη ρόδα -παιδικού- ποδηλάτου να γυρίζει ακόμη ενώ η επίθεση των Wolves εκτυλίσσεται. Όπως επίσης, για κάποιο λόγο, βρίσκω ενδιαφέρουσα την εικόνα του Carl να βγάζει βόλτα την αδελφή του στο καρότσι. Μια επίφαση κανονικότητας πριν τον πανικό (σ.σ. για την ακρίβεια πριν τις τρεις το μεσημέρι όταν και δέχθηκε να κάνει μαθήματα επιβίωσης στον δειλό παπά). Το ρολόι-χρονόμετρο κουζίνας που βάζει η Carol πριν την επίθεση και το οποίο χτυπάει αμέσως μετά (με τον Carl να πηγαίνει και να βγάζει το φαγητό από το φούρνο). Και, τέλος, την εικόνα της Carol και του Morgan, ως άλλοι πιστολέρο της Άγριας Δύσης, να προχωράνε αμίλητοι ο ένας προς το μέρος του άλλου στην μέση του άδειου δρόμου.

Οι καρτ ποστάλ σκοτώνουν

Αυτό συνειδητοποίησε ο gay scouter Aaron, που επίσης δεν δείλιασε μπροστά στον κίνδυνο, όταν άνοιξε την ταχυδρομική τσάντα ενός νεκρού Λύκου και είδε μέσα τις φωτό από την Alexandria που έδειχνε εκείνος στα group που προσέγγιζε προκειμένου να τους πείσει ότι το μέρος υπάρχει. Ε, αυτό έκαναν και οι Λύκοι. Είδαν τις καρτ ποσταλ, μυρίστηκαν ότι μέσα έχει ‘κότες’ και όρμηξαν.

To τσιγάρο σκοτώνει

Αυτό συνειδητοποίησε η Carol. Ότι δηλαδή, αν δεν την είχε πει στην αρχή στην γειτόνισσά της επειδή κάπνιζε μέσα στο σπίτι, μπορεί και να την γλίτωνε από τον Λύκο που της επιτέθηκε όταν την βρήκε στον κήπο. Και μετά, πήρε τα τσιγάρα στο χέρι και έκλαψε πικρά. Κακώς. Γιατί σε όλο το επεισόδιο ήταν άψογη. The baddest motherfucker of all, όπως θα έλεγε και ο Samuel L. Jackson αν ήταν μπροστά. Άψογη. Με την μοναδική εξαίρεση ότι δεν φρόντισε να κρατήσει ένα τουλάχιστον Λύκο ζωντανό, π.χ. αυτόν που αιχμαλώτισε ο Morgan, για να τον ανακρίνει ο Rick σχετικά με το πόσοι είναι και που κρύβονται.

Η έκτη σεζόν του The Walking Dead έρχεται αποκλειστικά στο Fox με τα καινούργια επεισόδια να προβάλλονται κάθε Δευτέρα στις 22.45.