REVIEWS

Στο Sekiro: Shadows Die Twice θα πονέσει το μυαλό σου

Αυτό είναι το παιχνίδι που ψηφίστηκε ως το καλύτερο του 2019.

Το ‘καλύτερο παιχνίδι’ του 2019 είναι και ‘το καλύτερο παιχνίδι δράσης/περιπέτειας’, σύμφωνα με τα The Game Awards, που είναι τα Oscars του gaming και δόθηκαν την Πέμπτη 12 του Δεκέμβρη, στο Microsoft Theater του Λος Άντζελες. Μεταδόθηκαν εν τω μεταξύ, livestreaming σε περισσότερες από 50 χώρες, ενώ στους guests ήταν τύποι όπως ο Στέφεν Κάρι και οι ηθοποιοί Νόρμαν Ρίντους, Βιν Ντίζελ και Μισέλ Ροντρίγκεζ. Θέλω να σου πω ότι δεν ήταν μια απλή βραδιά, αλλά μια μεγάλη τελετή, πριν σε ενημερώσω για το παιχνίδι που σου έλεγα.

Το Sekiro: Shadows Die Twice κυκλοφόρησε στις 22/3 του 2019. Στις πρώτες δέκα ημέρες πούλησε 2.000.000 αντίτυπα. Οι μάχες είναι one on one και τεστάρουν το μυαλό σου, μαζί και τη θέληση που έχεις να παίξεις και να νικήσεις.

To παιχνίδι δράσης (τρίτου προσώπου) σε μεταφέρει στη φανταστική εκδοχή της περιόδου Sengoku της Ιαπωνίας. Αυτή η εποχή χαρακτηρίστηκε από κοινωνικές αναταραχές, πολιτικές ίντριγκες και καθημερινές στρατιωτικές συγκρούσεις. Όλα άρχισαν από τον εμφύλιο πόλεμο με το όνομα Ōnin (147-1477). Είχε στο επίκεντρο ποιος από τους πολλούς τοπικούς άρχοντες (φεουδάρχες) θα κυριαρχήσει της χώρας του έθνους, ως διάδοχος του στρατιωτικού δικτάτορα Ashikaga Yoshimasa -καθώς αυτός δεν είχε κληρονόμους. Η ιστορία δεν είχε νικητή. Είχε αλληλοεξόντωση. Αυτός που έμεινε όρθιος ήταν ο Tokugawa Ieyasu, ιδρυτής του Σογκουνάτου Tokugawa. Παρεμπιπτόντως, να σου πω πως σογκούν (για την ακρίβεια Σ’ όουγκουν) ήταν ο τίτλος που ‘χε ο ανώτατος στρατιωτικός ηγέτης στον μεσαίωνα της Ιαπωνίας.

Πίσω στο Sekiro: Shadows Die Twice έχει για πρωταγωνιστή έναν shinobi (νίντζα -δηλαδή, πράκτορα που είχε εκπαιδευτεί στην κατασκοπεία, την εξαπάτηση και τις αιφνιδιαστικές επιθέσεις, πρακτικές που ήταν αντίθετες με την τιμή των σαμουράι), με το όνομα “Λύκος”. Αυτός προσπαθεί να πάρει εκδίκηση από πατριά σαμουράι που επιτέθηκε στον ίδιο και απήγαγε το αφεντικό του. Ο Wolf ήταν ορφανός, δεν είχε καν όνομα. Το απέκτησε όταν τον υιοθέτησε ο -shinobi- λόρδος του (έχει το όνομα Owl), ο οποίος του έμαθε και να μάχεται. Υπάρχουν έντονες αναφορές στη μυθολογία των Βουδιστών. 

Οι μάχες αφορούν κυρίως τα αφεντικά, δηλαδή ικανότατους εχθρούς και πολλά μυστικά, μαζί με τη χρήση σπαθιού (katana), ώστε να επιτεθείς στη στάση του σώματος και την ισορροπία του αντιπάλου, ώστε να φέρεις το τελειωτικό χτύπημα (deathblow). Αλλιώς δεν τους βγάζεις από τη μέση. Υπάρχουν και μυστικά στοιχεία που σου επιτρέπουν να εξαλείψεις εχθρούς, αν φτάσεις σε συγκεκριμένα σημεία χωρίς να σε πάρουν χαμπάρι. Αν τυχόν σε σκοτώσουν έχεις την επιλογή της επί τόπου ανάστασης (εφόσον έχεις εξασφαλίσει τη σχετική δύναμη, μέσω της επικράτησης επί εχθρών αντί της ‘αναγέννησης’ σε προηγούμενα σημεία ελέγχου).

Αν νομίζεις πως σου τα είπα πολλά, να σε ενημερώσω ότι δεν είπα τίποτα. Για να διευκολύνει τη ζωή των παικτών, η εταιρία που παρήγαγε το παιχνίδι ανάρτησε στην επίσημη ιστοσελίδα της υλικό για μελέτη, ξεκαθαρίζοντας ότι για να ασχοληθείς πρέπει να καταθέσεις ώρες. Δεν χαρακτηρίστηκε τυχαία ‘το πιο δύσκολο παιχνίδι της FromSoftware, μια πρόκληση πιο δύσκολη από όσο φαντάζεσαι’.

Δημιουργός του είναι ο Hidetaka Miyazaki, 45 χρόνων, ο οποίος είναι -μεταξύ πολλών άλλων- και πρόεδρος της FromSoftware, όπου πήγε το 2004 ως προγραμματιστής. Σύντομα έγινε σχεδιαστής παιχνιδιών, μετά ασχολήθηκε με τη σκηνοθεσία τους και σε δέκα χρόνια τα έκανε όλα μόνος του. Όπως είχε πει το Μάρτη του 2015 στην Guardian “ως παιδί δεν είχα όνειρο και δεν ήμουν φιλόδοξος. Μεγάλωσα σε συνθήκες μεγάλης φτώχειας”, στη Σιζουόκα -100 μίλια νοτιοδυτικά από το Τόκιο. Οι υπάλληλοι σε γραφείο, γονείς του δεν είχαν τη δυνατότητα καν να του αγοράσουν βιβλία ή manga, πόσω μάλλον κονσόλα για video games. Άρχισε να δανείζεται βιβλία από τη βιβλιοθήκη της πόλης. “Ααντλούσα μεγάλη χαρά από το να διαβάζω ιστορίες”. Διάβαζε και βιβλία στα αγγλικά, χωρίς να καταλαβαίνει τα πάντα. “Γέμιζα τα κενά με τη φαντασία μου”. Επειδή δεν είχε κονσόλα, λάτρεψε τα επιτραπέζια.

Βρέθηκε να σπουδάζει κοινωνικές επιστήμες στο -καλό- Keio University. Στο τελευταίο έτος έκανε αίτηση να δουλέψει σε στούντιο παραγωγής παιχνιδιών. Τελικά, βρέθηκε στην Oracle Corporation, ως ΙΤ. Xρόνια μετά, όπως μιλούσε με φίλους του για νέους τίτλους παιχνιδιών, τον ενημέρωσαν για ένα μυστηριώδες παραμύθι (Ico), στο οποίο πρωταγωνιστής ήταν ένα αγόρι που έπρεπε να οδηγήσει ένα άστεγο κορίτσι -από το χέρι- κατά μήκους ραγισμένων προμαχώνων κάστρου, όπου ζούσαν κακοποιοί. “Κατάλαβα τις δυνατότητες του medium και ήθελα να φτιάξω κι εγώ ένα ανάλογο παιχνίδι”. Υπήρχε ένα πρόβλημα: ήταν 29 και δεν μπορούσε να κάνει αίτηση για σχετικά πτυχία, ενώ ήταν άπειρος για να προσληφθεί κάπου για αυτόν το ρόλο. Στη FromSoftware αναγνώρισαν το ταλέντο του στο σενάριο. Και τη διάθεση του να ρισκάρει σε μια χώρα όπου άπαξ και προσληφθείς κάπου, δεν φεύγεις ποτέ.

Σε αυτόν ανήκουν και δυο άλλα από τα παιχνίδια που ‘χουν κερδίσει το μεγαλύτερο σεβασμό των ειδικών, την τελευταία 20ετια: το Demon’s Souls (του έδωσαν το task να το κάνει ενδιαφέρον -γατί δεν πουλούσε τίποτα- και άλλαξε τα πάντα) και το Dark Souls. Ό,τι φτιάχνει έχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας και σε υποχρεώνει να χρησιμοποιείς σχολαστικά το χρόνο σου (και διαρκώς το μυαλό σου), για να προχωρήσεις. Εν αντιθέσει με τα περισσότερα παιχνίδια δράσης και περιπέτειας που έχουν κινηματογραφικές αφηγήσεις, στα δικά του δεν ξέρεις ποτέ για τι αγωνίζεσαι. Όπως παίζεις μαθαίνεις πάρα πολλά, αλλά τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο. Ο χαρακτήρας είναι πάντα ανώνυμος πολεμιστής που ‘χει χαθεί σε μια αδιαφανή, αρχαϊκή σφαίρα. Οι φιλικοί χαρακτήρες μιλούν με αινίγματα. Γενικά, υπάρχει πολύ μυστήριο.

Ο Miyazaki δεν εμφανίζεται συχνά, δηλώνει ντροπαλός και στο Twitter έχει 17.400 followers. Δεν ακολουθεί άνθρωπο. Το προτελευταίο post το είχε κάνει στις 13/8 του 2018. Το τελευταίο πριν λίγες ώρες. Στο Instagram ο λογαριασμός του είναι ιδιωτικός. Μην μπεις στον κόπο. Δεν ασχολείται -ξεκάθαρα. Ασχολούνται βέβαια, χιλιάδες άλλοι μαζί του.

***

Αν και εσύ αγαπάς τα Star Wars και την ιστορία τους, το αφιέρωμά μας ‘May the Pod Be With You’ είναι εδώ!

Στο 2ο επεισόδιο, αναλύουμε τις standalone ταινίες του franchise, Rogue One και Solo: A Star Wars Story: