ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Τα τηλεοπτικά love stories που μας ένοιαζαν (κι ας ντρεπόμασταν γι’ αυτό)

Ο Ντίλαν με την Κέλι, η Ρέιτσελ με τον Ρος και άλλα τηλεοπτικά ζευγάρια που απασχολούσαν το μυαλό των συντακτών του ONEMAN. Ναι, των ανδρών συντακτών του ONEMAN.

Κάθε σειρά που σέβεται εαυτόν και θεατές οφείλει να έχει κεντρικό ζευγάρι. Έναν άντρα και μια γυναίκα των οποίων η σχέση θα απασχολεί μερικά επεισόδια της σειράς, θα τρέχει στο background και θα προσφέρει και κάνα – δυο καλά cliffhanger. Τα παρακάτω ζευγάρια που θυμήθηκαν οι συντάκτες του ONEMAN όχι μόνο επετέλεσαν τον σκοπό τους, αλλά κατάφεραν απ’ ό,τι φαίνεται να μας γίνουν και βίωμα.

Ο Ντίλαν, η Κέλι και στη μέση ο Μάνος Μίχαλος

Ό,τι κι αν λέει ο Δημητρόπουλος, ο Ντίλαν και η Κέλι ήταν, είναι και θα είναι όσο υπάρχουν MEGA και επαναλήψεις του Beverly Hills 90210, είναι το ζευγάρι που σημάδεψε τα σχολικά χρόνια του 50% των σημερινών 30αρηδων, είναι το ζευγάρι που χωρίς αυτό, τα Χτυποκάρδια θα ήταν ένα ακόμη Πριν Χτυπήσει το Κουδούνι και ο Μπράντον αυτό που πραγματικά του άξιζε (για αυτό που έκανε στον κολλητό του), ένας Ζακ Μόρις με λίγο καλύτερη φράντζα.

Είναι ξεκάθαρο, αντικειμενικά αποδεκτό και ποτισμένο με εφηβικές και σχολικές αναμνήσεις, ότι το τετράπτυχο Ντίλαν – Μπρέντα – Κέλι – Μπράντον ήταν τόσο καθηλωτικό, που στη δική μου την περίπτωση η παρακολούθηση της σειράς κάθε Τρίτη, ήταν από τις λίγες στιγμές που μοιραζόμασταν, με πραγματική συνέπεια, εκείνη την εποχή εγώ και ο αδερφός μου ο Νίκος (5 χρόνια διαφορά είναι πολλά, μην το επιχειρήσετε στα παιδιά σας).

 

Επειδή τα spoiler τα σιχαίνομαι ακόμη και 12 χρόνια μετά (γιατί όταν συμβαίνει ένα spoiler, μια σειρά ή μια ταινία πεθαίνει), δεν θα πω τίποτα για το πώς καταλήγει αυτή η σχέση. Θα πω μόνο πως κατέληξα εγώ: να παραδέχομαι, εδώ ενώπιον Θεού και ΟΝΕΜΑΝ, ότι τόσο άγχος ούτε για τα δικά μου τα γκομενικά, δεν είχα τότε.

O Ηλίας Αναστασιάδης είχε πάντα τις ενστάσεις του για το ζεύγος Vinnie – Sasha Grey

Θα μείνω στo δρόμο που οι κάτοικοι δεν κάνουν spoilers. Ο ορισμός του male porn που έχει αποδοθεί από τον γκουρού Δημητρόπουλο (ναι, είναι μάλλον δεδομένο ότι όλοι θα τον αναφέρουμε στις απαντήσεις μας) στην ύπαρξη του Entourage σκαλίζεται με χρυσά γράμματα στην έπαυλη που μένουν οι 4 φίλοι -που κάποτε αλήτευαν στο Queens-, με το έμπα (#diplis_anagnwsis) της Sasha Grey στην 7η σεζόν.

Σε ένα από τα δεκάδες “as themselves” cameos της σειράς, η Sasha Grey εμφανίζεται στο πλευρό του Vincent Chase, ως μια από τις σοβαρότερες σχέσεις που έκανε σε ολόκληρη τη σειρά και ως η τίμια πορνοστάρ με τις σαφείς ελληνικές ρίζες που όλοι γνωρίζουμε. (Ξέρω, ξέρω, την έχεις ακουστά, δεν την έχεις δει ποτέ εν δράσει).

 

Ο Vinnie, χολιγουντιανός σταρ, πρωταγωνιστής στην ταινία με το μεγαλύτερο τζίρο στην ιστορία του κινηματογράφου και η Sasha, εγνωσμένη κορυφαία πορνοστάρ, είναι ένα ζευγάρι που το τίμιο lifestyle ενός Beverly Hills μπορεί να κάνει πραγματικότητα. Ο Vincent, βέβαια, έπεσε με τα μούτρα στον έρωτα, ξεχνόντας ότι η δουλειά της Sasha είναι να γυρίζει τσόντες και όχι blockbuster κι έτσι, στην πρώτη ευκαιρία aka επόμενη τσόντα της Grey, η σχέση τους δοκιμάζεται.

Δαγκώνω με μανία ένα πανί για να αποφύγω το spoiler και θα αρκεστώ στο ότι η σχέση αυτή καθόρισε τόσο δραματικά την 7η σεζόν (και σε μεγάλο ποσοστό ολόκληρο το Entourage) που εμείς οι πιστοί του δεν υποψιαζόμασταν με τίποτα την (σοβαρή) τροπή που πήραν τα πράγματα στο τέλος της. Το Entourage προ Sasha μας είχε συνηθίσει σε πιο easy living καταστάσεις. Και ξεπέτες.

O Θοδωρής Δημητρόπουλος αγαπά το αναπάντεχο ζευγάρι του Νταν με την Μπλερ

Προσπερνάμε το ότι το “Gossip Girl” εδώ και δυο σεζόν βλέπεται περίπου ως βασανιστήριο ή έστω την ώρα που πλένεις τα πιάτα (τα πάντα βρίσκουν χρησιμότητα φίλε μου) για να καταλήξουμε στο ότι το μοναδικό πράγμα που αξίζει σε αυτά τα δύο χρόνια είναι η σχέση του φλωράκου Νταν με την πρώην queen bee / συχνά πριγκιπική σύζυγο / παντοτινή socialite της Upper East Side, Μπλερ. Πρόσεξε γιατί, αφήνοντας για λίγο στην άκρη το αν σου αρέσει αυτή η σειρά ή την απεχθάνεσαι. Δεν έχει σημασία: Σπάνια βλέπω σειρές με βασική μου έγνοια το αν θα τα φτιάξουν δύο χαρακτήρες. Κατά βάση με αφήνει παγερά αδιάφορο. Αν δηλαδή φτάσω να βλέπω κάτι για ένα will-they-won’t-they τότε κακώς το βλέπω. Δεν έχει πια αξία. Εξ ου και όλα τα “κλασικά” τηλεοπτικά ζευγάρια ποτέ δε με συγκίνησαν. Βαριέμαι όλους αυτούς τους μηχανισμούς που τους κρατάνε μακριά ενώ ξέρουμε ότι στο τέλος θα καταλήξουν μαζί. Το θεωρώ κατακάθι της τηλεοπτικής διασκέδασης. Γι’αυτό και πάντα, μα πάντα, υποστήριζα το αουτσάιντερ, αν έπρεπε να “υποστηρίζω” κάποιον.

 

Όταν ξεκινά μια σειρά, πάντα οι δημιουργοί έχουν στο μυαλό τους κάποιο ‘βασικό’ ζευγάρι. Μόνο που ακριβώς επειδή όλα σε αυτές τις περιπτώσεις είναι υπολογισμένα, δε λαμβάνεται υπόψη ένα πολύ βασικό στοιχείο: Η φυσική εξέλιξη. Η χημεία. Ο αστάθμητος παράγοντας του “πού θα σε οδηγήσουν οι χαρακτήρες”. Γι’αυτό και τα μόνα ζευγάρια που πραγματικά με ενθουσιάζουν στις σειρές, είναι αυτά που έρχονται από το πουθενά, εμφανέστατα μη υπολογισμένα. Μια Μόνικα-Τσάντλερ ας πούμε, μακριά από τα σαπούνια αυτού του θεόβαρου Ρος-Ρέιτσελ.

Έτσι και στο “Gossip Girl”, σιχάθηκε η ψυχή μου το παρακουρασμένο βαρετό ρομάντζο Νταν-Σερίνα ή αυτό το κωμικά βασανισμένο Μπλερ-Τσακ, και αγάπησα κατευθείαν την αναπάντεχη ένωση που βασίστηκε καθαρά στη δύναμη και τη φανταστική χημεία δύο χαρακτήρων που ταξίδεψαν πειστικά το φάσμα μίσους-πάθους: Μπλερ και Νταν! Ξαφνικά τα σεναριακά ευρήματα δεν είχαν σημασία. Η προέλευσή τους δεν είχε σημασία. Ο μακρόπνοος σχεδιασμός δεν είχε σημασία. Ήταν απλά δύο πιτσιρίκια, που γουστάρουν τις ίδιες ταινίες και τις ίδιες μουσικές, και βολτάρουν στο καυτό καλοκαιρινό Μανχάταν ανταλλάζοντας αναφορές στο σινεμά του Κένεθ Άνγκερ, συμπληρώνοντας ο ένας τις ατάκες του άλλου. Τέτοια ζευγάρια είναι που δίνουν πνοή στην τηλεοπτική σαπουνόπερα, και είναι τα μοναδικά που δε ντρέπομαι να παραδεχτώ πως θέλω να παρακολουθώ. Ακόμα κι αν τίποτα άλλο γύρω τους δεν αξίζει τον κόπο.

Ο Πάνος Κοκκίνης έτρωγε καμμένο φαγητό εξαιτίας του Ριτζ και της Μπρουκ

Θυμάμαι τον εαυτό μου να φεύγω τρεχάλα από το γυμνάσιο (ή μήπως δημοτικό) και να περνάω σφαίρα την Θησέως στην Καλλιθέα –με τους οδηγούς να με σκυλοβρίζουν- προκειμένου να φτάσω στο σπίτι πριν πέσουν οι τίτλοι αρχής του Τόλμη και Γοητεία. Εκεί που, παρέα με την μάνα μου (σ.σ. μάλλον το μοναδικό πράγμα που έχουμε κάνει ποτέ μαζί) καθόμασταν κάθε μεσημέρι να δούμε τι άλλο θα σκαρφιστεί η ραδιούργα Κέλι προκειμένου να κρατήσει τον Ριτζ δικό της. Την ίδια ώρα που στην κουζίνα το φαγητό της ημέρας αργοπέθαινε παρατημένο στην τύχη του.

Για την γενιά μου, την αδικημένη τηλεοπτικά, αυτό ήταν το δικό μας ο Χριστός ξανασταυρώνεται. Και το κόλημμα με την σειρά δεν το είχα μόνος μου, αλλά παρέα με το 95% των συμμαθητών μου. Έτσι, για να μπαίνουν τα πράγματα στην σωστή τους διάσταση.

 

Η μόνη διαφορά είναι ότι οι υπόλοιποι υποστήριζαν την καημενούλα Καρολάιν, την παραλίγο νύφη του Ριτζ που βιάστηκε άγρια. Ενώ εγώ είχα φάει κόλημμα με την Μπρουκ. Όσο πιο μπιτσιόλα γινόταν, τόσο πιο πολύ την εκτιμούσα. Ακόμη θυμάμαι το γράμμα του Ρίτζ που έκρυψε από την Καρολάιν, το πώς ξελόγιασε διαδοχικά τον αδελφό του τον Θορν και τον πατέρα του τον Έρικ. Και γενικά το γεγονός ότι ήταν ταυτόχρονα σέξι και αδίστακτη. Ένας συνδυασμός που συνεχίζω να βρίσκω ακαταμάχητο σε μια γυναίκα.

Στέφανος Τριαντάφυλλος και Ματ Σάρασεν συγχώρεσαν τελικά την Τζούλι Τέιλορ

Τη σειρά “Friday Night Lights” μπορεί να μην την ξέρεις. Μπορεί να μην έχεις ιδέα που βρίσκεται το χωριό Ντίλον (στο Τέξας), να μην γνωρίζεις γιατί το Lions vs Panthers είναι κάτι μεγαλύτερο από το Άρης-ΠΑΟΚ, να αγνοείς την ύπαρξη του κόουτς Τέιλορ και να μην έχεις ακούσει ποτέ το “Clear eyes, full hearts, can’t lose”. Μπορώ να σου πω, όμως, ότι είναι μια από τις πιο εθιστικές σειρές της αμερικάνικης τηλεόρασης. Μου το είπε ο “πατρόνε” του είδους Θοδωρής Δημητρόπουλος, το παραδέχτηκε ο Φώντας, το επιβεβαίωσαν ο Μάνος κι ο Αντώνης που τους άνοιξα τα μάτια. Ο τελευταίος το πήγε, βέβαια και λίγο παραπέρα καθότι ορκίστηκε ότι έπεσε σε κατάθλιψη μετά το πέρας του τελευταίου κύκλου.

Ίσως το μυστικό της επιτυχίας είναι ότι υπάρχει ένας ήρωας για κάθε γούστο. Προσωπικά για μένα “Friday Night Lights” σημαίνει Ματ Σάρασεν. Και τι σημαίνει Ματ Σάρασεν; Είναι η προσωποποίηση του συνεσταλμένου, συγκροτημένου καλού παιδιού που πρόσεχε τη γιαγιά του, που ντρεπόταν να μιλήσει στα κορίτσια, έτριβε πάγκο και παρέμεινε ταπεινός όταν γνώρισε την επιτυχία. Η κλασσική ιστορία του underdog που αντικατέστησε το μεγάλο αστέρι, που πήρε το δαχτυλίδι του πρωταθλητή και απέδειξε ότι η αφοσίωση είναι σημαντικότερη από το ταλέντο. Α ναι. Και που κέρδισε και το κορίτσι. Όπου κορίτσι, η Τζούλι Τέιλορ. Ημι-εναλλακτική, ψιλοψαγμένη-κουλτουριάρα, κόρη του προπονητή Έρικ Τέιλορ και μαλακισμένη. Ναι, μαλακισμένη. Παράτησε τον Ματ (ρε τον Ματ;) για έναν ναυαγοσώστη (πισίνας – ούτε καν για κάποιον Μιτς Μπιουκάναν), τον εγκατέλειψε για να πάει να σπουδάσει και τον άφησε να μετακομίσει μόνος του στο Σικάγο. Ποιον; Τον Ματ (ρε τον Ματ;)

 

Ειδύλλια υπήρχαν πολλά στο Ντίλον του Τέξας. Αυτό, όμως, ήταν ξεχωριστό. Για αυτό και έπιασα τον εαυτό μου να εκνευρίζεται με την πάρτη της κυρίας. Ίσως γιατί οι περισσότεροι κρύβουμε μέσα έναν Σάρασεν. Αυτόν που ιδρώνει όταν φλερτάρει, που χάνει το κορίτσι από έναν μαυρισμένο ναυαγοσώστη, που κάνει συμβιβασμούς και θυσίες για να μείνει μαζί της, που παραμένει αφοσιωμένος και που πρέπει να προσπαθήσει πολύ τελικά για κερδίσει την αγάπη της.

Ματ Σάρασεν, well played. Είπαμε “Clear eyes, full hearts, can’t lose”.

Έβλεπε Friends για να δει τι θα γίνει με τον Ρος και την Ρέιτσελ ο Χρήστος Χατζηιωάννου

Με έφτιαχνε από την αρχή αυτό το ειδύλλιο. Από τότε που η Ρέιτσελ πρωτοφίλησε τον Ρος αφού είχε δει το βίντεο από το prom night της. Το πάθος όμως με αυτή τη σχέση, η ανάγκη διατήρησής της, η τσαντίλα σε κάθε τσακωμό ξεκίνησε από εκείνο το θλιβερό επεισόδιο όταν η Ρείτσελ χωρίζει τον Ρος, εκείνος κάνει κάτι με την κοπέλα από το μπαρ και για μια ολόληρη σεζόν το μόνο που ακούμε από τα χείλη του Ρος είναι το “We were on a break”.

 

Ήθελα να πάρω τα κεφάλια και των δύο και να τα χτυπήσω μεταξύ τους σαν πιατίνια σε ορχήστρα. Να εξηγήσω και στους δύο το μοιραίο λάθος. Από τότε μισούσα κάθε γελοίο Ιταλό, προϊστάμενο ή απλό γόη που την έπεφτε στη Ρέιτσελ. Και δεν ήθελα να βλέπω καν τα επεισόδια που ο Ρος τα είχε με την Έμιλυ.

Μέχρι εκείνη τη μαγική στιγμή στο ιερό της εκλησίας. Όταν ο Ρος είπε Ρέιτσελ αντί για Έμιλυ. Και όλα πήραν τον δρόμο τους. Ομολογώ ότι το δίδυμο του Τριαντάφυλλου ήταν επίσης στο μυαλό μου. Αλλά το Friends το ζούσα με αγωνία. Ακόμα και στην δέκατη τρίτη επανάληψη…