ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Τι είναι ο βρικόλακας που έκανε άνω-κάτω το Dragon’s Den

Η νεαρή επιχειρηματίας Μιρκέτα Βιδάλη που έχει γίνει γνωστή μέσω Instagram και TikTok παρουσίασε ένα προϊόν με έμπνευση τον κόσμο των βρικολάκων.

Μέχρι πού μπορεί να φτάσει το επιχειρηματικό δαιμόνιο; Τα όρια είναι θολά μεταξύ ευρεσιτεχνίας και χαζο-πατέντας, οπότε όσο κι αν επιθυμεί το Dragon’s Den Greece να παρουσιάσει τον εαυτό της ως ένα σοβαρό σόου επιχειρηματικότητας με υψηλό κασέ, οι τηλεθεατές που συντονίζονται στη συχνότητα του ANT1 κάθε Πέμπτη βράδυ (ένα άνευρο 10% προς το παρόν) περισσότερο από απορία το πράττουν, ελπίζοντας να πετύχουν κάποιο «κελεπούρι» που θα έχει το κλασικό όραμα του να αλλάξει τον κόσμο, ενώ πρακτικά θα πουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

Όπως τα υπερπολυτελή μπρίκια με σύμβολα από την τιμημένη Μακεδονία, που είδαμε στο πρώτο επεισόδιο του ριάλιτι. Και εχθές (2/2), τα πράγματα δεν κύλησαν άσχημα: το επεισόδιο άνοιξε με ένα δαιμόνιο επιστήμονα της χημείας, ο οποίος έπειτα από δύο τραυματικές εμπειρίες μέθης, αφοσιώθηκε στο να σώσει τον κόσμο από τη νοθεία, ανακαλύπτοντας μια φόρμουλα και έναν αντιδραστήρα τσέπης για να ελέγχεις την καθαρότητα των ποτών που σου δίνουν στα μπαρ.

Το εργαλείο ανιχνεύει τη μεθανόλη αλλά και ναρκωτικά βιασμού. Τέλος το άγχος το μανάδων, «μη σου ρίξουν κάτι στο ποτό», δηλαδή. Δε συμμερίστηκαν το όραμά του οι εκλεκτοί επιχειρηματίες. Τον στόχο αυτόν, από την άλλη, πέτυχε ένα προϊόν που σε επίπεδο design και marketing είχε ως σημείο αναφοράς τους βρικόλακες και την αποστροφή τους προς τον ήλιο.

Πρόκειται για το Tanpire –λογοπαίγνιο με το μαύρισμα–, το οποίο παρουσίασε η Μιρκέτα Βιδάλη, πετυχαίνοντας να κλείσει επιχειρηματική συμφωνία με τρία «κεφάλια» της κριτικής επιτροπής. Αλλά όχι με εύκολο τρόπο.

Τι είναι το προϊόν της Μιρκέτας Βιδάλη

Η νεαρή επιχειρηματίας έχει γίνει γνωστή μέσω Instagram και TikTok: από το ’16 έχει ιδρύσει μια εταιρεία slow fashion με ελληνικής παραγωγής ρούχα (με τζίρο στα 1,5 εκατ.ευρώ πλέον), αλλά ο λόγος που βρέθηκε στο Dragon’s Den ήταν ένα διαφορετικό προϊόν, ένα προϊόν περιποίησης. Το Tanpire Self-Tan, εξήγησε η ίδια, εγγυάται άψογο μαύρισμα χωρίς έκθεση στον ήλιο.

Η διαφορά του προϊόντος σε σχέση με τα αυτομαυριστικά προϊόντα της αγοράς είναι ότι δεν αφήνει χρώμα στα ρούχα, δεν αφήνει οσμή και έχει δράση που διαρκεί έως 24 ώρες. Βασίζεται στο συστατικό DHA, με το οποίο τα νεκρά κύτταρα μαυρίζουν. Είναι επίσης πιστοποιημένο από τον ΕΟΦ και αυτό που έκανε το πλατό να αναφωνήσει με θαυμασμό ήταν πως η Μιρκέτα Βιδάλη έχει πετύχει αυτή την ανάπτυξη στις εταιρείες χωρίς υποστήριξη και εξωγενή κεφάλαια. Το πρόβλημα ήταν το branding.

Γιατί να συνδέσεις ένα elegante προϊόν ομορφιάς με τα κοφτερά σαγόνια του βρικόλακα; Γιατί ένα τόσο σκοτεινό logo, τη στιγμή που αφορά περιποίηση σώματος και όχι απλά ένα κραγιόν; Τέτοιες μικρές λεπτομέρειες είναι αρκετές για να στερήσουν από την ανάπτυξη ενός προϊόντος στην αγορά.

Έπειτα από συζήτηση στο πλατό, έκλεισε η συμφωνία με τους Χάρη Βαφειά, Πολ Ευμορφιάδη και Λίλη Περγαντά και μένει να δούμε πώς θα λυθούν οι παραπάνω απορίες-προβληματισμοί.