TRUE DETECTIVE

To ‘True Detective’ και η βίλα των οργίων

Όσα είδαμε στο 6ο επεισόδιο της νέας σεζόν, με spoilers, αποκαλύψεις, σεξ και φόνους.

Μετά το εντελώς γεμάτο με πλοκή 5ο επεισόδιο που είχε το δύσκολο έργο να μας μεταφέρει 2 μήνες μετά το αιματηρό συμβάν του Βίντσι, η 6η ώρα του φετινού “True Detective” εστιάζει σε χαρακτήρες και τη σχέση τους, αλλά κορυφώνεται σε μια γλαφυρή σεκάνς σε μια έπαυλη μακριά από τον πολιτισμό.

Πάμε να τα δούμε όλα, με spoilers για το επεισόδιο “Church In Ruins”.

Κάθε Δευτέρα βράδυ στις 22.00 μέσα από τα κανάλια Novacinema προβάλλονται τα καινούρια επεισόδια της σειράς σε prime time, καθώς και στις 4 τα χαράματα ταυτόχρονα με την πρεμιέρα στην Αμερική και το ΗΒΟ.

***

Ας το πω με το καλημέρα (καλημέρα!) ότι βρήκα φανταστικό αυτό το επεισόδιο, και συγκεκριμένα τις σκηνές που το άνοιξαν και το έκλεισαν. Στο ενδιάμεσο κατά κύριο λόγο κόβαμε βόλτες ανάμεσα σε διάφορα σκηνικά ακούγοντας πολλή πληροφορία, κυρίως αναμασημένη, να κυκλοφορεί χωρίς να προσθέτει κάτι πολύ ουσιαστικό στα ήδη υπάρχοντα δεδομένα, αλλά η σκηνή που άνοιξε και η σκηνή που έκλεισε το επεισόδιο έκαναν το επεισόδιο να αξίζει τον κόπο.

Ας δώσουμε έναν πόντο στον Μιγκέλ Σαπότσνικ, νέο μισθοφόρο σκηνοθέτη σε αυτό σερί one-and-done πολύ καλών σκηνοθετών του φετινού κύκλου. Ο Σαπότσνικ γύρισε ένα από τα καλύτερα επεισόδια τηλεόρασης φέτος, το “Hardhome” του “Game of Thrones”, και η συνεργασία του με το ΗΒΟ συνεχίζεται καθώς αναλαμβάνει να δώσει σάρκα και τηλεοπτικά οστά στα διαβόητα αυτά πάρτι σάρκας που λαμβάνουν χώρα στο σύμπαν του “True Detective”, πάρτι που κάθε αστικό νουάρ που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να συμπεριλάβει στην αφήγησή του.

Η όλη σεκάνς δεν ήταν ιδιαίτερα προκλητική, αν κάποιος αναζητά κάτι τέτοιο απαραιτήτως, αλλά χάρη στο ναρκωτικό που τάισαν την Άνι κατά την είσοδό της, είχε τον εφιαλτικό χαρακτήρα που όφειλε, καθώς είναι μέσα από το βλέμμα της που βιώνουμε ό,τι συμβαίνει εκεί.

Θυμίζουμε πως η ομάδα είχε μάθει για τα πάρτι όταν ο Ρέι έσπασε στο ξύλο τον δόκτωρ Πίτλορ, και η Άνι ζήτησε από την αδερφή της την Αθηνά να τη μπάσει σε ένα από αυτά. Η Αθηνά είναι μπλεγμένη σε αυτά τα κυκλώματα διακίνησης γυναικών όπως μάθαμε σε μια από τις πρώτες σκηνές της σεζόν, και όπως θα έλεγε κι ο Τσέχωφ αν έβλεπε το “True Detective”, α) δε δείχνεις ποτέ μια γυναίκα μπλεγμένη σε σεξ κυκλώματα αν δε σκοπεύεις να δείξεις ένα πάρτι οργίων και β) τι είναι αυτό, δεν καταλαβαίνω, αλλά παίζει αυτός ο αστείος μουρτζούφλης από το “In Bruges” που πολύ μου άρεσε.

Αν αρέσει στον Τσέχωφ ο Κόλιν Φάρελ εμάς μας φτάνει και μας περισσεύει!

Θα επανέλθουμε στον Φάρελ σε λίγο, ας γυρίσουμε λίγο στην Άνι της Ρέιτσελ Μακ Άνταμς. Η οποία δέχεται επίσκεψη από την αδερφή της ενώ προπονείται με μαχαίρι με υπερβολικά έντονο τρόπο, και μαθαίνει πως μπορεί να μπει στο επόμενο πάρτι. Ενώ συνεχίζει να προνείται με μαχαίρι. Κι ενώ η αδερφή της λέει όντως “συνεχίζει να κάνεις οτιδήποτε αρκεί να μη μου μιλάς” την ώρα που η Άνι προπονείται με μαχαίρι σα να μην υπάρχει άλλος άνθρωπος τριγύρω.

Και ξέρεις τι θα έλεγε ο Τσέχωφ αν έβλεπε το “True Detective”: “Πού πήγε ο Μάθιου ΜακΚόναχι; Δεν καταλαβαίνω. Είναι άλλοι χαρακτήρες; Που είναι ο Ραστ;”

Επίσης, αν δεν ήταν μπερδεμένος από την απουσία του ΜακΚόναχι, θα έλεγε κάτι για το πώς αν δεις την Άνι να ξυλοφορτώνει ένα κόντρα πλακέ με μαχαιριές για πέντε λεπτά στην αρχή του επεισοδίου, τότε προφανώς και ναι, θα τη δεις να το χρησιμοποιεί στα πέντε τελευταία λεπτά του επεισοδίου. Κάτι που όντως και γίνεται. Φτάνοντας σε ένα πάρτι για το οποίο η αδερφή της την έχει προεδιοποιήσει πως ανήκει στην κατηγορία των “fuck or run”, η Άνι επιλέγει έναν περίπου μεσαίο δρόμο: Γαμάει τη μέρα μερικών θαμώνων, και μετά τρέχει. Η Αθηνά δεν σκεφτόταν αυτό μάλλον, αλλά δεν έχει σημασία.

Η Άνι ντύνεται σαν κορίτσι “χιλιάδων δολαρίων” και μπαίνει στο πάρτι όσο οι Γούντρο και Βελκόρο ακολουθούν την διαδρομή του πούλμαν, φτάνουν στο απομονωμένο εξοχικό και αρχίζουν χειρουργικά να καθαρίζουν φρουρούς ώστε να μπορέσουν να εισχωρήσουν. Στο μεταξύ, η Άνι έχει χαπακωθεί και δεν πολυβλέπει μπροστά της. Για την ακρίβεια το μόνο που βλέπει μπροστά της είνα ένας χίπης άντρας από τα νιάτα της, κάποιος που ξεκάθαρα θα άραζε στο χίπικο αγρόκτημα του χίπη μπαμπά της, και που ξεκάθαρα την κακοποίησε όταν ήταν μικρή. Κλισέ, αλλά τι τα θες. Η όλη σεζόν είναι μια άσκηση συγγραφής για τον Πιζολάτο, βασισμένη στα νουάρ που αγάπησε εκείνος. Κρίμα, αλλά συνεχίζουμε.

Στο παρόν, ένας αηδιαστικός άντρας την παίρνει από το χέρι όμως εκείνη το σκάει προσωρινά και, όσο προσπαθεί να συνέλθει από το κακό τριπάκι που βιώνει, βλέπει μπροστά της τη Βέρα, την αγνοούμενη κοπέλα για την οποία, τυπικά, γίνονται όλα αυτά. Την πιάνει για να δραπετεύσουν, όμως ο άντρας κι ένας μπράβος του πάρτι είναι σε φάση “χέι για πού το έβαλες μικρή” κι εκείνη τότε αν και τέρμα ναρκωμένη είναι σε φάση “χέι θυμάστε στην αρχή του επεισοδίου που έσφαζα ένα κομμάτι ξύλο με το μαχαίρι μου;” και προχωρά να σφάξει επί τόπου τον μπράβο. Κερδίζει έτσι λίγο χρόνο, παίρνει τη Βέρα, και την οδηγεί στην έξοδο, όπου ο Γούντρο την περιμένει για να τη βοηθήσει να φτάσουν ασφαλείς όλοι το αμάξι που οδηγεί ο Βελκόρο.

Προηγουμένως ο Γούντρο έχει βουτήξει από το γραφείο της έπαυλης τα συμβόλαια για ο πρότζεκτ του σιδηροδρόμου που αποδεικνύει πως ο Όσιπ έτυχε πολύ καλύτερης συμφωνίας από εκείνη που είχε ο Φρανκ Σέμιον. Η ομάδα μας κατευθείαν μες στη νύχτα καθώς εικάζουμε πως τα έγγραφα αυτά θα βρουν, πιθανώς μέσω του Ρέι, το δρόμο τους προς τα χέρια του Σέμιον, ο οποίος δεν περνάει και τις πιο νομοταγείς μέρες της καριέρας του.

Α, ναι, ο Σέμιον. Ο οποίος λίγο νωρίτερα στο επεισόδιο είχε ένα “mexican standoff” με αληθινούς μεξικάνους, χαρίζοντας στη σεζόν μια από τις σπάνιες στιγμές όπου προσπαθεί όντως να μας κάνει να γελάσουμε με κάποια χιουμοριστική ατάκα. Εχμ, χαριτωμένο.

Η συνάντηση αυτή ήταν αποτέλεσμα της προσωπικής έρευνας του Σέμιον, ο οποίος έψαξε να βρει την γυναίκα εκείνη που διακινούσε τα διαμάντια του Κάσπερ. Βρήκε την Ιρίνα, η οποία του αποκάλυψε πως ένας αστυνομικός της έδωσε τα αντικείμενα από το σπίτι του Κάσπερ και της είπε να τα σπρώξει. Ο Σέμιον ελπίζει πως αυτό θα τον βοηθήσει στην έρευνά του, αλλά οι Μεξικάνοι του παραδίδουν την Ιρίνα νεκρή, επειδή “μίλαγε με μπάτσο”. Τι το περάσαμε εδώ.

Μιλώντας για τον Φρανκ, ας γυρίσουμε πίσω στη σκηνή που ανοίγει το επεισόδιο, η οποία συνεχίζει από το ακριβές σημείο που μας άφησε το περασμένο. Ο τσαντισμένος Ρέι στο κατώφλι, “έχουμε κάτι πραματάκια να λύσουμε” του λέει βασικά. Ακολουθεί μια φανταστικά έντονη σκηνή στην κουζίνα του Σέμιον, με τον Ρέι και τον Φρανκ να κάθονται αντικρυστά σημαδεύοντας ο ένας τον άλλον με όπλο, το οποίο κι οι δύο έχουν την διακριτική ευφυία να μη χρησιμοποιήσουν.

Ο Ρέι φυσικά ζητά τα ρέστα από τον Φρανκ, λες κι ήταν εκείνος που όπλισε το χέρι του. Ο Φρανκ παρόλαυτά δηλώνει συγγνώμη και μεταμέλεια, ξεκαθαρίζει πως δεν ήξερε την αλήθεια για τον βιαστή της γυναίκας του Ρέι, και πως σκοπεύει να μάθει. (Με αντάλλαγμα, φυσικά, τον καταραμένο σκληρό του Κάσπερ, που με τη σειρά του ο Φρανκ έχει υποσχεθεί στην εταιρεία που θα αναπτύξει το πρότζεκτ του σιδηροδρόμου.)

Ο Ρέι δεν λέει να το χωνέψει. “Θα ήμουν αλλιώς,” ψελλίζει, μα ξέρει πως είναι ψέμα πριν καν του το πει ο Φρανκ. Είναι το μεγαλύτερο ψέμα όλων, αποκρίνεται ο Σέμιον. Πως μια διαφορετική επιλογή θα μας έκανε άλλους από αυτούς που είμαστε. Λες και ο εαυτός μας είναι αποτέλεσμα μιας επιλογής, κι όχι η επιλογή αποτέλεσμα του εαυτού μας.

*κάνει εικονικό brohug με τον Νικ Πιζολάτο*

Οι δρόμοι των δυο αντρών χωρίζουν, κι ενώ ο Φρανκ ερευνά την πορεία των διαμαντιών του Κάσπερ, ο Ρέι επισκέπτεται τον γιο του υπό το άγρυπνο βλέμμα της κοινωνικής βοηθού που, εφιαλτικά, σημειώνει και κρίνει κάθε στιγμή αλληλεπίδρασης του Ρέι με τον γιο του. Στο τέλος ο Βελκόρο σπάει, παραδίνεται. Πάει σπίτι, καταβροχθίζει ό,τι αλκοόλ και κόκα βρει μπροστά του και -σε μια υπέροχη σκηνοθετική επιλογή- σπάει όλο του το διαμέρισμα χωρίς να δούμε τίποτα. Δεν χρειάζεται, εξάλλου. Το έχουμε δει, ξανά και ξανά. Το ξέρουμε. Τον ξέρουμε τον άντρα ‘Ρέι Βελκόρο’. (Κι ο αληθινός βιαστής το ίδιο: Σε μια επίσκεψη του Ρέι στη φυλακή, του λέει πως έχουν τα ίδια μάτια.)

Τηλεφωνεί στην γυναίκα του και της χαρίζει την κηδεμονία, αρκεί να μην ψάξει να βρει ποιου είναι το παιδί, μα εκείνη δε σκοπεύει να κάνει πίσω. Θέλει να ξέρει για την ίδια. (Επίσης, τόσο που έχει επιμείνει η σειρά πάνω σε αυτό το ζήτημα, αρχίζω να πιστεύω πως ο γιος θα είναι τελικά όντως του Ρέι.)

Για ένα ακόμα επεισόδιο, ο Πιζολάτο θέτει τους ήρωές του απέναντι σε εναλλακτικές εκδοχές των εαυτών τους, για να καταλήξει και πάλι στο συμπέρασμα πως, σύμφωνα και με το Κατά Φρανκ Σέμιον Ευαγγέλιο, οι εναλλακτικές εκδοχές δεν υφίστανται στα αλήθεια, γιατί είμαστε κατά βάθος αυτοί που είμαστε, έχουμε διαπράξει όσα έχουμε διαπράξει για ένα λόγο.

2 επεισόδια πριν το τέλος, οι ήρωες του “True Detective” οδηγούν γρήγορα μες στη νύχτα για να δραπετεύσουν από τους διώκτες τους, μα σίγουρα δε μπορούν να δραπετεύσουν από τους εαυτούς τους. Το αν θα καταφέρουν να έρθουν αντιμέτωποι με αυτούς, είναι ένα άλλο ζήτημα. Τα χρονικά περιθώρια πάντως στενεύουν.