ΜΟΥΣΙΚΗ

Top-20: Τα αγαπημένα μας των Beatles

7 συντάκτες του ΟΝΕΜΑΝ ιδρώνουν και ξεδιαλέγουν μετά κόπων και βασάνων τα αγαπημένα τους κομμάτια Beatles. Αυτή είναι η τελική μας 20άδα.

Πριν ακριβώς 50 χρόνια, στις 4 Απριλίου του 1964, οι Beatles γίνονται το πρώτο και μοναδικό έκτοτε συγκρότημα που κατείχε και τις 5 πρώτες θέσεις του Αμερικανικού Billboard.

No. 1, “Can’t Buy Me Love”

No. 2, “Twist and Shout”

No. 3, “She Loves You”

No. 4, “I Want to Hold Your Hand”

No. 5, “Please Please Me”

Διαλέξαμε αυτή την σημαδιακή ημερομηνία εδώ στο ONEMAN για να κάνουμε τη δική μας ημέρα αφιερωμένη στους Beatles. Στην κατηγορία Beatles Day θα διαβάσετε κείμενα για τους Beatles ως παρέα, μικρές ιστορίες, ακόμα και τη σχέση τους με το ποδόσφαιρο. Ξεκινάμε όμως από τη μουσική. Και από τα δικά μας Top-20 των Beatles που συνέθεσαν το ένα και μοναδικό Top-20 του ONEMAN.

Ένα μήνα μας κυνηγούσε ο Καίσαρης να του στείλουμε 20άδες, αλλά είναι εύκολο πράγμα αυτό; Εφιαλτικά μερόνυχτα πέρασαν οι συντάκτες του ΟΝΕΜΑΝ προσπαθώντας να αποφασίσουν ποια εκ των κορυφαίων τραγουδιών στην ιστορία της μουσικής θα έστελναν εκτός προσωπικής 20άδας, ώστε να συγκεντρωθούν όλες μαζί, κι από αυτές να προκύψει η απόλυτη 20άδα του σάιτ.

Οι συντάκτες τα κατάφεραν και ο Θέμης τις έβαλε σε μια σειρά, μέτρησε πόντους, έβγαλε στατιστικά, έφτιαξε γραφήματα. Χαμός έγινε. Και μέσα σε όλα, προέκυψε και το ομαδικό μας τοπ-20, που ακολουθεί ευθύς αμέσως. Το #1 ήταν -όχι συμπτωματικά- το μοναδικό κομμάτι από ολόκληρη τη δισκογραφία των Beatles που βρέθηκε και στις 7 λίστες που παραδόθηκαν. Αυτό θα πει μεγάλη δισκογραφία, όχι αηδίες.

Και μην ξεχνάτε. Το Rolling Stone κάποτε έκανε λίστα με τα 100 καλύτερα κομμάτια των Beatles και στα σχόλια υπήρχαν διαμαρτυρίες για κομμάτια που έμειναν απ’έξω. Οπότε… καταλαβαίνετε. Είναι οι Beatles. Τι να πρωτοβάλεις και τι να πρωτοαφήσεις. Πείτε μας τα δικά σας αγαπημένα στα σχόλια.

Λίστες και κείμενα από τους: Θέμη Καίσαρη, Θανάση Κρεκούκια, Θοδωρή Δημητρόπουλο, Ηλία Αναστασιάδη, Εύη Χουρσανίδη, Στέλιο Αρτεμάκη και Χρήστο Χατζηιωάννου.

Το top-20 του ΟΝΕΜΑΝ

20, Eight Days a Week

-Θοδωρής

19, A Day in the Life

Η απόλυτη κορυφή της συνεργασίας Lennon/McCartney, η συντριβή κάθε μουσικού ορίου. -Θέμης

Ψυχεδελικό αριστούργημα, χωρίς άλλα σχόλια. -Θανάσης

18, Something

“Something in the way she moves attracts me like no other lover.” Και μετά κάνει αυτό το αινιγματικό γύρισμα η κιθάρα και λες “Και μετά; Τι έγινε μετά; Πώς τελειώνει η ιστορία;” -Εύη

Το αγαπημένο τραγούδι του Sinatra, αφού σύμφωνα με τον ίδιο είναι το μεγαλύτερο τραγούδι αγάπης που δεν περιέχει το στίχο “σ’αγαπώ”. Το δεύτερο πιο διασκευασμένο τραγούδι των Beatles, μετά το Yesterday. -Θέμης

17, Across the Universe

Ξέρεις αυτό το κλισέ των μουσικογραφιάδων, που μιλάνε για ηχητικά τοπία και μουσικές πεδιάδες και χάρτες στο πεντάγραμμο και δε ξέρωγω τι άλλο, για σύμπαντα που στάζουν από το κλειδί του σολ ας πούμε. Όλοι αυτό το τραγούδι εννοούν παιδιά. Αυτό το τραγούδι δημιουργεί παράλληλα σύμπαντα και σε πάει βόλτες εκεί και μέχρι να τελειώσει έχεις ξεχάσει από πού ήρθες και γιατί θέλησες ποτέ σου να γυρίσεις πίσω. -Θοδωρής

16, Lucy in the Sky with Diamonds

Τριπάρισμα πινκφλοϊντικών προδιαγραφών. -Ηλίας

Οι τρεις ξεροί χτύποι στο τύμπανο πριν από κάθε ρεφρέν. Απλά ιδιοφυές. Σαν να πρέπει να σε ξυπνήσει από το τριπάρισμα των κουπλέ. -Χρήστος

15, All You Need Is Love

Το πιο αδιανόητα σύνθετο απλό τραγούδι που γράφτηκε ποτέ. -Εύη

Η μαγεία όλη στην ορχηστρικότητα και την αρμονία με την οποία συνοδεύονται τα λόγια. Η ατάκα All you need is love δεν θα ήταν τόσο εμφατική, δυνατή και υπέροχη αν δεν την ακολουθούσαν τρομπέτες και άλλα πνευστά, στο πρώτο εμβατήριο της αγάπης. -Χρήστος

Δεν γίνεται να διαφωνήσεις. Μέχρι και ο Jagger με τον Richards βάρεσαν παλαμάκια κι έκαναν φωνητικά. -Θέμης

14, We Can Work It Out

“Life is very short, and there’s no time for fussing and fighting, my friend.” Ό,τι λέει. -Εύη

Οι Beatles ήταν υπερβολικά πολλά πράγματα μουσικά μιλώντας ώστε να μπορείς να πεις ότι ένα κομμάτι είναι ‘το απόλυτο Beatles’ κομμάτι, αλλά τουλάχιστον για τα δικά μου αυτιά και τις δικές μου μουσικές ευαισθησίες, αυτά που συμβαίνουν εδώ είναι ‘οι απόλυτοι Beatles *μου*’. Είναι 2 λεπτά και κάτι ψιλά, δεν περισσεύει ούτε νότα, οπουδήποτε κι αν τεντώσεις το αυτί σου θα βρεις κάτι διαφορετικό να συμβαίνει, ο τόνος και οι στίχοι ακροβατούν απίστευτα ανάμεσα στην ελπίδα και την απόγνωση, ενώ σε κάθε στροφή, σε κάθε δυο ανάσες σου, το τραγούδι γίνεται κάτι άλλο. Το “We Can Work It Out” είναι πλούσιο σε περιεχόμενο και συναίσθημα αλλά καταφέρνει να πλασάρεται ως κάτι φαινομενικά απλοϊκό. Το αγαπημένο μου είδος τέχνης. -Θοδωρής

13, All My Loving

Πρώτες πενιές που έπαιξαν ποτέ οι Beatles στις Η.Π.Α. και συγκεκριμένα στο Ed Sullivan Show, όπου ξεκίνησαν το live τους με αυτό. Ο Καίσαρης μου είπε και το εξής φοβερό: Tο ‘All My Loving’ έπαιξε στα μεγάφωνα του Roosevelt Hospital αμέσως μετά την επίσημη ανακοίνωση του θανάτου του Lennon. -Ηλίας

12, Yesterday

Κανονικά, οι αναπνοές του θα πρέπει να διδάσκονται σε κάθε σοβαρό ωδείο του πλανήτη. -Εύη

Δύο λεπτά και εννιά δευτερόλεπτα, ακριβώς όσο και το Eleanor Rigby. Ο McCartney ήταν πιο μινιμαλιστικός κι από κυκλαδικό ειδώλιο. -Θέμης

11, Here Comes the Sun

Αισιοδοξία και χρώματα στην πιο όμορφη μουσική παλέτα. -Θανάσης

Στην υγειά του George Harrison, τώρα που μπαίνει η άνοιξη και υπάρχει μια περιρρέουσα χαρά και ωραίες μέρες. -Ηλίας

10, Abbey Road medley

Άλλοι το πιάνουν απ’το “You never give me you money”, άλλοι απ’το “Golden Slumbers”. Απ’όπου κι αν το πιάσεις, το medley της δεύτερης πλευράς του Abbey Road είναι ο ήχος της διάλυσης, το αντίο. Οι Beatles είχαν κόψει τις συναυλίες χρόνια πριν, αλλά αυτό το medley είναι γραμμένο λες και είναι φινάλε συναυλίας. Περιέχει τα πάντα, ξεσηκώνει, συγκινεί, αποχαιρετά. Πέρασμα διάβασης, αυλαία. -Θέμης

Μεγαλοφυής σύνθεση και εκτέλεση. Το τραγούδι που πάντα ήθελα να τραγουδήσω με τους TourbusBand, αλλά μέχρι σήμερα δεν το έχω καταφέρει. Και βέβαια το νούμερο ένα αγαπημένο μου των Beatles. -Θανάσης

9, Helter Skelter

Γιατί οι Beatles έπαιζαν και hard rock όπως και όποτε γούσταραν. -Θανάσης

Χελτερ σκέλτερ φίλε. -Στέλιος

Ή αλλιώς, ακόμα απορούμε από πού μας ήρθε αυτός ο πύραυλος αγριάδας. Στη wikipedia, το δίνουν έως και heavy metal. Δεν έχει σημασία αν είναι ή όχι. Σημασία έχει ότι φτάσαμε μέχρι εκεί. -Ηλίας

Μα τόσο φλώροι πια; -Θέμης

8, In My Life

Από το φάκελο: “τραγούδια για την κηδεία μου”. -Εύη

Τι εξώκοσμο πνεύμα, ποια συμπαντική ιδιοφυία μπορεί να κατέλαβε τον George Martin όταν ηχογράφησε ένα μπαρόκ πιάνο σόλο σε μισή ταχύτητα και το έβαλε να τρέξει σε κανονική στην καρδιά του κομματιού, δημιουργώντας τα πιο παράξενα, μοναδικά, όμορφα 17” μουσικής που έχουν υπάρξει; -Θοδωρής

7, Strawberry Fields Forever

Ψυχεδέλεια. Ο ορισμός. -Εύη

Πατρίδα είναι η παιδική ηλικία σου λέει. Αυτή ήταν του Lennon, η συνειδητοποίηση από πολύ νωρίς πως δεν είναι σαν τους άλλους. No one I think is in my tree. -Θέμης

6, I Want to Hold Your Hand

Μπορείς να πεις τη μεγαλύτερη φιλοσοφία στον κόσμο και να ακουστεί σαν μπούρδα. Οι Beatles τραγούδησαν το πιο απλό και ουσιαστικό πράγμα στον κόσμο – όπως το να κρατάς το χέρι του κοριτσιού σου – με τον πιο όμορφο τρόπο. Αυτό το τράβηγμα στο “haaaand”. Αυτό. -Χρήστος

Το καλύτερο ποπ τραγούδι που έχει γραφτεί ποτέ. -Θοδωρής

5, With a Little Help from My Friends

Μόνο έτσι γίνεται δουλεια. -Στέλιος

Ο Billy Shears είναι ο Ringo Starr. Kαι η πρώτη φράση που ξεστομίζει είναι “what would you think if I sang out of tune?”. Τρομερό. -Εύη

Δεν μπορώ να περιγράψω τι νιώθω κάθε φορά που o Starr μπαίνει με αυτό το ‘What would you think if I sang out of tune’. Μιλάμε για μια από τις πιο μεγαλειώδεις στιγμές της ζωής του/μας. Κάθε φορά το ίδιο. -Ηλίας

4, Come Together

Shoop τιριρίν. Shoop τιριρίν. Πω. -Εύη

Η «παίρνω το δωδεκάμετρο και το κάνω ότι θέλω» άποψη. -Θανάσης

3, Hey Jude

Για έναν ανεξήγητο λόγο το έχω μέσα στο μυαλό μου δίπλα στο Let it be. Και από τα δυο προτιμώ αυτό για το φινάλε του. -Θανάσης

Γι’ αυτό το παραδεισένιο ‘να να νανανα να’. -Ηλίας

-Θοδωρής

Όλο αυτό το νανανά παραλήρημα στο τέλος για κάποιο λόγο λειτουργεί τρομερά ψυχοθεραπευτικά. -Εύη

Έρχονται οι εξωγήινοι. Εκατοντάδες χιλιάδες τεράστια διαστημόπλοια, αρκετά για να σκεπάσουν τον ουρανό πάνω από κάθε κατοικημένη περιοχή του πλανήτη. Μας ανακοινώνουν πως θα μας εξολοθρεύσουν και μας δίνουν τις τελευταίες 24 ώρες ζωής. Επτά λεπτά και είκοσι δευτερόλεπτα πριν το τέλος, μας κάνουν την τελευταία χάρη. Απ’όλα τα διαστημόπλοια που σκεπάζουν τον πλανήτη ξεκινάει το Hey Jude. Και για τέσσερα τελευταία λεπτά ενώνουμε τις φωνές μας, όχι για κάποιον στίχο, αλλά για ένα ναναννανα, που είναι κοινό για όλες τις γλώσσες στη γη. Δεν είναι μόνο το πιο διάσημο νανανανα της ιστορίας: είναι και αυτό που όποιος το τραγουδάει, μόνος του, στο αμάξι, σε συναυλία, νοιώθει πως κάτι σημαίνει, βάζει τους δικούς του στίχους πίσω απ’το νανανανα, δικό του νόημα, συναίσθημα. Έτσι θα κλείναμε ως είδος.

Και ξέρεις, μπορεί αν το κάναμε έτσι, να μας τη χάριζαν. -Θέμης

2, While My Guitar Gently Weeps

Η απόδειξη ότι ο George Harrison ήταν ισάξιος συνθέτης των Lennon/McCartney, αλλά προτιμούσε να μαστουρώνει από το να συνθέτει. Και βέβαια η Lucy του Τζορτζ στα μαγικά χέρια του Έρικ Κλάπτον. -Θανάσης

Μια κιθαριστική ραψωδία και ένα “ευχαριστούμε από καρδιάς Eric Clapton, αλλά μπορείς να πηγαίνεις τώρα, δεν θα σε χρειαστούμε άλλο”. -Ηλίας

“Άκου την κιθάρα -όντως κλαίει.” -Εύη

Μέσα σε όλα οι Beatles έχουν και το καλύτερο guitar solo ever. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ. -Θοδωρής

Εχω συγκινηθεί μικρός, δεν μπορώ να το αφήσω απέξω. -Στέλιος

Ο Harrison έφερε τον Clapton να παίξει το σόλο ώστε να φτιάξει το κλίμα στις ηχογραφήσεις και να πάρουν στα σοβαρά το τραγούδι οι υπόλοιποι, που το σνόμπαραν. Ο Clapton έπαιξε το σόλο μία και μοναδική φορά. Δεν χρειάστηκε άλλη. -Θέμης

1, Eleanor Rigby

Και μπαρόκ με κλασικό ηχόχρωμα; Είμαστε οι Beatles και γράφουμε ό,τι θέλουμε. -Θανάσης

Ο ύμνος της μοναξιάς. -Εύη

Στο βιολί του “Eleanor Rigby” κρύβεται η κατανόησή μου της έννοιας της μελαγχολίας. -Θοδωρής

Ο McCartney θα έπρεπε/μπορούσε να σταματήσει να γράφει μουσική μετά απ’αυτό. Όλοι έβαλαν στίχους, αλλά κανείς τους δεν έπαιξε μουσική στην ηχογράφηση. Ο Paul έφτιαξε το όνομα χωρίς να ξέρει κάποια Eleanor Rigby, ήταν φανταστικό πρόσωπο. Όμως, υπήρξε μια Eleanor Rigby και έζησε όντως μια μοναχική ζωή. Θάφτηκε στην εκκλησία του Αγίου Πέτρου στο Λίβερπουλ. Είναι η εκκλησία στην οποία γνωρίστηκαν για πρώτη φορά ο Lennon με τον McCartney. -Θέμης

 

Συμμετείχαν:

Θέμης Καίσαρης

#1… “Hey Jude”

“Eleanor Rigby”… στο #4

Ο Θέμης θέλει να πει κάτι για το… “Back in the USSR”: Έχεις δει ποτέ τον Jack Nicholson να τα σπάει σε συναυλία; Ε, σ’αυτό τα σπάει.

Και ένα παράπονο… “I want you (she’s so heavy)”: Σοβαρά τώρα, είναι δυνατόν να το ψήφισα μόνο εγώ;

Θανάσης Κρεκούκιας

#1… “Abbey Road medley”

“Eleanor Rigby”… στο #16

Ο Θανάσης θέλει να πει κάτι για το… “Revolution 1”: Η επανάσταση, μειλίχια και αποφασισμένη.

Για τον Ringo ρε γαμώτο… “Ticket to Ride”: Η ζωντανή απόδειξη ότι ο Ρίνγκο υπήρξε ένας τεράστιος ντράμερ.

Όου, ψαγμένος… “The continuing story of Bungalow Bill”: Για την φλαμένκο εισαγωγή και το φολκ κέφι που ακολουθεί.

Και μια απορία… “Girl”: Αυτό, για έναν επίσης ανεξήγητο λόγο, βρίσκεται μέσα στο μυαλό μου δίπλα στο Yesterday. Το προτίμησα, επειδή η μουσική του πολυπλοκότητα ταιριάζει απόλυτα με τα μελαγχολικά συναισθήματα που αφήνει σε όποιον το ακούει.

Θοδωρής Δημητρόπουλος

#1… “Ι Want to Hold Your Hand”

“Eleanor Rigby”… στο #2

Ο Θοδωρής θέλει να πει κάτι για το… “Twist & Shout”: Τα φωνητικά του Lennon, άδειασμα σωθικών, ψυχής και ύπαρξης.

Μια ελπίδα για κατανόηση… “I’m Only Sleeping”: Ύμνος για πάρα πολύ προφανείς λόγους. Δηλαδή τι ζητήσαμε. Να κοιμόμαστε το πρωί ζητήσαμε.

Για τον Ringo ρε γαμώτο… “Octopus’ Garden”: Ο Ringo Starr είναι μια παράξενη θεότητα από κάποιον παράλληλο κόσμο όπου λατρεύονται τα καρτούν σαν είδωλα και οι παραισθησιογόνες ουσίες είναι το νέκταρ των θεών. Είμαστε τόσο τυχεροί που βρέθηκε κοντά μας σε αυτή τη ζωή.

Και μια αλήθεια… “Because”: Υπάρχει αντικειμενική ομορφιά στον κόσμο και είναι οι αρμονίες του “Because”. Because.

 

Ηλίας Αναστασιάδης

#1… “With a Little Help from My Friends”

“Eleanor Rigby”… στο #8

Ο Ηλίας θέλει να πει κάτι για το… “A Hard Day’s Night”: Γιατί κάθε φορά φαντάζομαι πόσο γαμάτα θα το έλεγε ο Έλβις.

Και μια ατάκα… “Day Tripper”: “Πάντα έπαιρνα τα περισσότερα χάπια ή ναρκωτικά από τους υπόλοιπους της μπάντας, μάλλον γιατί ήμουν ο πιο τρελός”, John Lennon

Εύη Χουρσανίδη

#1… “Something”

“Eleanor Rigby”… στο #3

H Εύη θέλει να πει κάτι για το… “Tomorrow Never Knows”: Οι παραγωγοί του ‘Mad Men’ πλήρωσαν 250.000 δολάρια για να κλείσουν ένα από τα επεισόδια της σειράς με αυτό το έπος. Έπος.

#pestenamefate… “Let It Be”: Πλέον δεν το αντέχω. Αλλά είναι το πρώτο τραγούδι των Beatles που έμαθα ποτέ και ταυτόχρονα εκείνο που σήμανε το τέλος τους.

Και μια γονεϊκή συμβουλή… “Yellow Submarine”: Αυτό το τραγούδι πρέπει να φροντίσουμε να περνά από γονιό σε παιδί -κι εκείνο να το τραγουδάει λάθος, τσεβδά και με ένα χαμόγελο που του λείπει ένα δόντι- εις τον αιώνα τον άπαντα.

Στέλιος Αρτεμάκης

#1… “Blackbird”: Το πιο τίμιο τραγούδι, η πιο αβίαστη φολκιά, οι σωστές αναφορές, κανένας ψυχαναγκασμός.

“Eleanor Rigby”… στο #20

Ο Στέλιος θέλει να πει κάτι για το… “Dear Prudence”: Ένα όργιο ήχων. Τόσο πλούσιοι Beatles  Τόσο πλούσια μουσική.

Όου, ψαγμένος… “One After 909”: Ροκενρόλα από τις λίγες. Πρώτο έπρεπε να το βάλω

#pestenamefate… “Love Me Do”: Λοβ λοβ μι ντου, γιου νόου άι λοβ γιου, αιλ όλγεις μπι τρου, σο γοοόντ γιου πλιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιζ, λοβ με ντου

Ένα πέρασμα από τον Lou Reed… “Revolution”: Eίμαι σίγουρος ότι στον παράδεισο ο Χάρισον και ο Λένον θα τζαμάρουν διασκευές του Revolution με τον Λου Ριντ

Και ένα κορίτσι της διπλανής πόρτας… “Penny Lane”: Η αιώνια γκρουπάρα με τα ψυχρό προσωπείο και τη ζεστή καρδιά παρά το κορίτσι της διπλανής πόρτας.

Χρήστος Χατζηιωάννου

#1… “I Want to Hold Your Hand”

“Eleanor Rigby”… στο #5

Ο Χρήστος θέλει να πει κάτι για το… “A Hard Day’s Night”: Για όλα εκείνα τα δύσκολα βράδια που σου ήρθαν στο μυαλό οι στίχοι των Beatles.

Memories… “Ob-La-Di, Ob-La-Da”: Υπέροχη παιδική ανάμνηση σε ένα τραγούδι που με έκανε να αγαπήσω τις μικρές λυρικές εξιστορήσεις. Ο Desmond και η Molly ευθύνονται για όλα.

Και μια παραγγελία… “Let It Be”: Ένα πιάνο, μια φωνή, μια πατάτες, μια τζατζίκι (έλα, sorry).

 

Στατιστικά και σχόλια:

Ναι, μας αρέσουν αυτά τα πραγματάκια. Ο Θέμης Καίσαρης ανέλυσε τα αποτελέσματα από στατιστικής σκοπιάς, πρώτα και κύρια συγκεντρώνοντας σε ένα infographic τα ποσοστά συμμετοχών του κάθε άλμπουμ ανά 20άδα συντακτών. Νά’το:

 

Δείγμα της πολυφωνίας του ήχου και των μουσικών πτυχών της δισκογραφίας των Beatles, πως ανά συντάκτη τα ποσοστά προτίμησης από άλμπουμ σε άλμπουμ πάνε κι έρχονται με παρανοϊκού τρόπους. Δεν υπάρχει κανενός είδους συμφωνία ή κοινή παραδοχή πως “ε ναι είναι το τάδε και μετά όλα τα άλλα”. Όχι. Η μόνη κοινή παραδοχή είναι πως δε ξέρεις τι να πρωτοθαυμάσεις.

 

Μερικές ακόμα σημειώσεις, πάντα από το τεφτέρι του Θέμη:

*Καταφέραμε να μην αδικήσουμε κανέναν (εκτός απ’τον Ringo) στο τελικό Top20

  • Lennon/McCartney 7 τραγούδια
  • Lennon 5 τραγούδια
  • McCartney 5 τραγούδια
  • Harrison 3 τραγούδια

*Χρονικά, μόνο τρία τραγούδια του τελικού Top20 είναι 1962-65. Τα υπόλοιπα 17 είναι 1965-70.

*Τέσσερα άλμπουμ είχαν έστω ένα τραγούδι στο Top20 και των επτά που ψήφισαν: Revolver, Sgt. Pepper’s, White album και Abbey Road.

*Μόνο το Eleanor Rigby το ψήφισαν και οι επτά, ενώ βγήκε πρώτο χωρίς να έχει πρωτιά. Το While my guitar ακολουθεί, παίρνοντας ψήφο από έξι.

*Το I want to hold your hand βγήκε 6ο και το ψήφισαν μόνο τρεις, αλλά ήταν το μοναδικό με δύο πρωτιές.

*Ψηφίστηκαν 62 διαφορετικά τραγούδια. 25 απ’αυτά μπήκαν στο Top20 ενός και δεν έβαλε κανένας άλλος στο δικό του.

*Το Blackbird ο Στέλιος το έβαλε 1ο και δεν το ψήφισε κανένας άλλος.

Γενικά μόνο Beatles παιδιά.