ΒΙΒΛΙΟ

Βιβλιοφαγικό mashup v131: Γιατί τα περισσότερα παιδικά βιβλία έχουν ήρωες αγόρια

Όλα τα λινκς, οι ειδήσεις, τα εξώφυλλα που χρειάζεται να ξέρεις αυτή τη βδομάδα από τον χώρο του βιβλίου.

Είστε έτοιμοι να μιλήσουμε για βιβλία; Τι ρωτάω, αν δεν ήσασταν δε θα είχατε πατήσει κλικ στη σημερινή στήλη. Καινούριες εκδόσεις, βόλτα σε γραφιστικά βραβεία και στο Ληξούρι, μπόλικα links από ολόκληρο τον κόσμο των βιβλίων, βιβλιοχαμός και αυτή τη Δευτέρα στο Βιβλιοφαγικό mashup.

ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ

Η Λενιώ ρωτά, “Μα γιατί τα περισσότερα παιδικά βιβλία έχουν ήρωες αγόρια; Βλέπετε σιγά σιγά αυτό να αλλάζει ή όχι;

Φίλη Λενιώ, αυτή είναι μια πολύ καλή ερώτηση. Όχι τόσο γιατί είναι περίπλοκη ή γιατί είναι κάτι που δεν ξέρουμε, αλλά γιατί μου επιτρέπει να απαντήσω σύντομα και περιεκτικά.

Γιατί σεξισμός, λοιπόν. Αυτός ο casual σεξισμός που λέει πως παρότι τα κορίτσια διαβάζουν περισσότερο, οι ήρωες είναι στις περισσότερες περιπτώσεις αγόρια. Που λέει πως αν υπάρχει κάποιος, για παράδειγμα, αστροναύτης στο βιβλίο η πιθανότητα να είναι άντρας είναι συντριπτικά μεγαλύτερη. Που συνδυάζει την “περιπέτεια” ή τη “δύναμη” σχεδόν αποκλειστικά με τα αγόρια.

Δε λέμε εδώ κάτι που δεν είναι γνωστό. Σκεφτείτε τα παιδικά βιβλία που έχουν περάσει από τα χέρια σας και θα καταλάβετε πως ακριβώς έτσι αντιμετωπίζονται οι χαρακτήρες τους, υπό όρους καθημερινού σεξισμού.

Είναι τώρα αυτό κάτι που σιγά σιγά αλλάζει; Ε, σιγά σιγά ναι. Πολύ σιγά όμως. Μια έρευνα στα 100 παιδικά best sellers του 2017 στη Βρετανία έδειξε πως οι ήρωές τους είναι 2 φορές πιο πιθανό να είναι αγόρια από ό,τι κορίτσια, τα οποία συνήθως έχουν το ρόλο των χαριτωμένων sidekicks. Στο 20% μάλιστα αυτών των βιβλίων τα κορίτσια δεν έχουν καν ομιλώντες ρόλους.

Όσοι όμως περισσότεροι εκδότες και συγγραφείς ξυπνούν μπροστά στη συνειδητοποίηση πως θα πρέπει να εκπροσωπούν τα κορίτσια ισότιμα στα βιβλία τους, αλλά και όσοι περισσότεροι γονείς επιλέγουν τα σωστά αναγνώσματα για τα παιδιά τους, τόσο θα γίνονται βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση. Ίσως αυτό δε συμβεί αύριο, ίσως ούτε και μεθαύριο, αλλά θα συμβεί. Για να παραφράσω τον Thanos στο Endgame, it’s inevitable.

Έχετε οποιαδήποτε ερώτηση για τα βιβλία; Ψάχνετε προτάσεις για ένα συγκεκριμένο είδος ή μια συγκεκριμένη διάθεση; Θέλετε να μάθετε κάτι για συγγραφείς ή για εκδοτικούς; Για τη λογοτεχνία γενικότερα; Θέλετε στοιχεία, αριθμούς, ονόματα, λίστες; Το βιβλιοφαγικό mashup έχει τις απαντήσεις, αρκεί να κάνετε τις ερωτήσεις.

Συμπληρώστε τη φόρμα παρακάτω και ίσως η δική σας ερώτηση να απαντηθεί σε μια από τις επόμενες Δευτέρες της στήλης μας. Περιμένουμε τις ερωτήσεις σας!

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

Αρκετά φρέσκα βιβλία είδανε τα ράφια των βιβλιοπωλείων την τελευταία εβδομάδα και τώρα είναι σειρά να δουν και τα μάτια των αναγνωστών του mashup, καθώς θα μιλήσουμε για τα πιο αξιόλογα από αυτά.

Κάνουμε ένα πέρασμα πρώτα από τις προθήκες των εκδόσεων Διόπτρα, που μας δώσανε τις προηγούμενες ημέρες 4 από τα αναγνώσματα που θα δούμε παρακάτω, με πρώτο από όλα το ‘Ο διάβολος στη λευκή πόλη’ (‘The Devil in the White City’, 2003) του Erik Larson σε μετάφραση Ειρήνης Σπερελάκη.

Για το βιβλίο έχω μιλήσει εδώ στο PopCode εκτεταμμένα πριν αρκετούς μήνες και είχα γράψει πως “είναι ένα nonfiction βιβλίο που περιγράφει, με μυθιστορηματικό τρόπο, ένα πολύ σημαντικό γεγονός για την Αμερική και τον κόσμο που συνέβη λίγο πριν την αυγή του 20ου αιώνα και που είναι πολύ πιθανό να μην έχετε ακούσει ποτέ: Τη Διεθνή Έκθεση του Σικάγο του 1893. Ταυτόχρονα, αφηγείται τη δράση ενός serial killer που έδρασε στο Σικάγο την εποχή της Διεθνούς Έκθεσης”.

Συνεχίζουμε με το ‘Ξενοδοχείο υπέροχων γυναικών’ (‘The Dollhouse’, 2016) της Fiona Davis σε μετάφραση Σοφίας Τάπα. Το βιβλίο μας μεταφέρει στη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ‘50, μέσα από τη συνάντηση της δημοσιογράφου Ρόουζ Λούιν με την ηλικιωμένη πλέον Ντάρμπι ΜακΛόχλιν, μια γυναίκα που ζει από τότε στο νυν συγκρότημα κατοικιών και πρώην ξενοδοχείο Μπάρμπιζον, εκεί που η Ρόουζ μαθαίνει πως η Ντάρμπι εμπλέκεται στο θάνατο μιας καμαριέρας πίσω στο 1952.

Στην αστυνομική λογοτεχνία, ένα από τα δυνατά πάντα χαρτιά της Διόπτρας, έχουμε το μυθιστόρημα ‘Μπροστά στα μάτια τους’ (‘Close to Home’, 2018) της Cara Hunter σε μετάφραση Νοέλας Ελιασά και το νέο βιβλίο του Βαγγέλη Γιαννίση με τίτλο ‘Η γυναίκα του Ίσνταλ’.

Το βιβλίο της Hunter ασχολείται με την εξαφάνιση της 8χρονης Ντέιζι Μέισον, με τον επιθεωρητή Άνταμ Φόλεϊ να προσπαθεί να ανακαλύψει τι έχει συμβεί στο μικρό κορίτσι και πώς τα ίχνη του έχουν εξαφανιστεί εντελώς, με την οικογένειά της να είναι αυτή που συγκεντρώνει τις υποψίες του.

Το μυθιστόρημα του Γιαννίση βασίζεται στην πραγματική υπόθεση της γυναίκας του Ίσνταλ, ανεξιχνίαστη από το 1970 στη Νορβηγία. Ξένοι κατάσκοποι, ακροδεξιές οργανώσεις, η τοπική αστυνομία και αρκετά μυστικά κινούνται γύρω από το πτώμα μιας άγνωστης γυναίκας που βρίσκεται απανθρακωμένη, χωρίς κανένας να γνωρίζει ποια είναι, αν έχει αυτοκτονήσει ή αν ο θάνατός της οφείλεται σε δολοφονία. Ο ντόπιος αστυνομικός Ρολφ Στόλεσεν και ο ειδικός πράκτορας του Εγκληματολογικού Άνερς Φλο θα προσπαθήσουν να ανακαλύψουν την αλήθεια.

Στις Εκδόσεις Εστία γίνεται η επόμενη στάση μας, εκεί που βρίσκουμε το πιο πρόσφατο βιβλίο του Michel Houellebecq με τίτλο ‘Σεροτονίνη’ (‘Sérotonine’, 2019) σε μετάφραση Γιώργου Καράμπελα. Ένας γεωργικός μηχανικός που βρίσκεται σε κατάθλιψη αφηγείται τη ζωή του, τα ιδανικά της νιότης του, την ελπίδα του να βρει τον έρωτα αλλά και τον έρωτα που άφησε πίσω, τη φιλία του με έναν αριστοκράτη γεωργό.

Με το έπος της Ιλιάδας αλλά με τη φωνή της Βρισηίδας ασχολείται το ‘Η σιωπή των κοριτσιών’ (‘The Silence of the Girls’, 2018) της Pat Barker σε μετάφραση Δέσποινας Κανελλοπούλου, που μας φέρνουν οι Εκδόσεις Αιώρα. Το βιβλίο ακολουθεί τη Βρισηίδα από βασίλισσα σε παλλακίδα κι από ηγεμόνισσα σε υπόδουλη, δίνοντας φωνή πίσω σε αυτή και σε άλλες γυναίκες που για καιρό απλά υπήρχαν ως αδύναμοι, άβουλοι χαρακτήρες μέσα σε ένα έπος ανδρών.

Στις Εκδόσεις Πόλις μας έχουν ένα ακόμη βιβλίο του László Krasznahorkai, το ‘Η Σέιομπο πέρασε από εκεί κάτω’ (‘Seiobo There Below’, 2008) σε μετάφραση Μανουέλας Μπέρκι. Ο Ούγγρος συγγραφέας πλέκει μια αφήγηση μέσα από 17 επεισόδια που ακολουθούν καλλιτέχνες, πραγματικούς και φανταστικούς, σε διαφορετικά μέρη και χρονικές περιόδους, σε ένα βιβλίο που μιλά για τη δημιουργία και την τέχνη και που η αρίθμηση των κεφαλαίων ακολουθεί την ακολουθία Φιμπονάτσι.

Μιας από τις καλύτερες ιστορίες μυστηρίου όλων των εποχών, το ‘Η κόρη του χρόνου’ (‘The Daughter of Time’, 1949) της Josephine Tey σε μετάφραση Στράτου Μυρογιάννη μας φέρνουν οι Εκδόσεις Gutenberg. Το βιβλίο βρίσκει τον Άλαν Γκραντ, επιθεωρητή της Scotland Yard, να βρίσκεται στο νοσοκομείο μετά από ένα σοβαρό ατύχημα. Εκεί θα προσπαθήσει να λύσει το μυστήριο της δολοφονίας δύο πριγκίπων, διαδόχων του θρόνου και το ρόλο του βασιλιά Ριχάρδου Γ’ σε αυτές, γεγονότα που έγιναν τον 15ο αιώνα.

Τέλος για σήμερα με μια βόλτα από τις Εκδόσεις Κάκτος, εκεί που βρίσκουμε τη συλλογή διηγημάτων ‘Οι πράσινοι λόφοι της Γης’ (‘The Green Hills of Earth’, 1951) του Robert A. Heinlein σε μετάφραση Μιχάλη Χαλικιά. Μέσα σε 10 ιστορίες ο Heinlein μιλά για την ανθρώπινη συμπεριφορά και τη θέση του ήρωα σε έναν κόσμο του μέλλοντος, κάτω από τις ιδιαίτερες συνθήκες που διαπερνούν τις σελίδες των έργων του.

ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Όπως έχουμε ξαναπεί στο παρελθόν, η πρώτη Τρίτη κάθε μήνα είναι συνήθως η μεγαλύτερη ημέρα για τις νέες κυκλοφορίες στην Αμερική οπότε, μιας και η συγκεκριμένη ημέρα για τον Μάιο μόλις πέρασε, σήμερα θα δούμε 9 διαφορετικά φρέσκα αναγνώσματα από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Exhalation’ του Ted Chiang, η δεύτερη συλλογή του σπουδαίου συγγραφέα συλλέγει 9 ιστορίες, με τις 2 από αυτές να είναι ανέκδοτες, σε θέματα όπως οι πύλες του χρόνου, η εξωγήινη επιστήμη και τα παράλληλα σύμπαντα, ένα must read βιβλίο για όσους αγάπησαν το ‘Story of Your Life and Others’ και το κινηματογραφικό ‘Arrival’.

The Unpassing’ της Chia-Chia Lin, ένα ντεμπούτο που αφορά μια εξαμελής οικογένεια από την Ταϊβάν που παλεύει να επιβιώσει στο μακρινό Anchorage της Alaska, όταν μια τραγωδία χτυπά τα μέλη της και επηρεάζει το κάθε ένα της ξεχωριστά, σε ένα οικογενειακό δράμα που μιλά για τη θλίψη.

The Seven or Eight Deaths of Stella Fortuna’ της Juliet Grames, μυθιστόρημα που μιλά για τη ζωή της Stella Fortuna, μιας 100χρονης γυναίκας που πλέον πάσχει από εγκεφαλική βλάβη, με μια από τις εγγονές της να μιλά για την ιστορία της Stella και της οικογένειάς της μέσα από τις αρκετές επιθανάτιες εμπειρίες της.

Middlegame’ της Seanan McGuire, όπου πρωταγωνιστούν οι δίδυμοι Roger, ένας ειδικός γλωσσολόγος, και Dodger, διάνοια των μαθηματικών, που δεν είναι εντελώς άνθρωποι αφού έχουν δημιουργηθεί από έναν αλχημιστή που ελπίζει να τον βοηθήσουν να ανέλθει στο θεϊκό στάτους που λαχταρά.

Again, but Better’ της Christine Riccio, όπου η Shane μετακομίζει για ένα εξάμηνο στο Λονδίνο καθώς επιθυμεί μια αλλαγή στη ζωή της και είναι αποφασισμένη να κάνει φίλους, κυνηγήσει αγόρια και ζήσει περιπέτειες, όσα δεν έκανε μέχρι στιγμής δηλαδή στο πανεπιστήμιο, αλλά τα πράγματα δεν πάνε ακριβώς όπως τα περιμένει.

Light from Other Stars’ της Erika Swyler, μια ιστορία για ένα κορίτσι από τη Florida που μεγαλώνει τη δεκαετία του ‘80 και ονειρεύεται να γίνει αστροναύτης, ένα σχέδιο που περιπλέκεται από τον επιστήμονα πατέρα της και την επικίνδυνη εμμονή του να παίζει με το χρόνο ώστε να επεκτείνει για λίγο ακόμα την παιδική ηλικία της κόρης του.

Westside’ του W.M. Akers, που μας ταξιδεύει σε μια μαγική εκδοχή του Μανχάταν του 1921, εκεί όπου μια ντετέκτιβ με το όνομα Gilda Carr, η οποία ειδικεύεται στο να λύνει “μικροσκοπικά μυστήρια”, μια ειδικότητα που αναγκάζεται να επεκτείνει όταν η τελευταία της υπόθεση, η αναζήτηση ενός χαμένου γαντιού, διογκώνεται σε μια τρομακτική έρευνα δολοφονίας.

Furious Hours’ της Casey Cep, που μιλά για το true-crime βιβλίο στο οποίο δούλευε η Harper Lee για χρόνια μετά την έκδοση του ‘To Kill a Mockingbird’ αλλά ποτέ δεν ολοκλήρωσε και η συγκλονιστική ιστορία του serial killer της Alabama για τον οποίο έγραφε.

Aurora Rising’ των Amie Kaufman και Jay Kristoff, ένα μυθιστόρημα που ξεκινά από το έτος 2380, οταν οι απόφοιτοι της Ακαδημίας Aurora ξεκινούν για την πρώτη τους αποστολή, μαζί με την ομάδα του αποβλήτων, αποτυχημένων και απροσάρμοστων του δόκιμου Tyler Jones, οι οποίοι βρίσκονται ξαφνικά σε μια αποστολή βοήθειας μιας νεαρής πρόσφυγα που ίσως να κρατά τη μοίρα του γαλαξία στα χέρια της.

ΕΒΓΕ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ

Την περασμένη εβδομάδα απονεμήθηκαν τα Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής και Εικονογράφησης για το 2019, βραβεία που πάντα έχουν ενδιαφέρον και για εμάς στη στήλη, αφού βραβεύουν και βιβλία για το εικαστικό κομμάτι τους. Μάλιστα, αφού δεν πρόκειται για βραβεία που αφορούν αποκλειστικά τον κόσμο των βιβλίων και δεν αποφασίζονται από ανθρώπους του βιβλίου, αποκτούν μια διαφορετική σημασία και αξίζει να τα δούμε εδώ μαζί.

Οι 2 βασικότερες κατηγορίες που μας ενδιαφέρουν είναι η κατηγορία ‘Βιβλίο’ και η κατηγορία ‘Εξώφυλλο βιβλίου’. Στην πρώτη, το ΕΒΓΕ κατέκτησε το ‘Μερικές Φορές η Αρχαιολογία Ονειρεύεται τον Εαυτό της’, μια συλλογή κειμένων και εικόνων που σχεδιάστηκαν από τους Nicola Baratto και Γιάννη Μουράβα σε συνεργασία με μια ομάδα καλλιτεχνών τους οποίους προσκάλεσαν να συλλογιστούν εν παραλλήλω και εκδόθηκε από τις Dolce Editions.

Έπαινους στη συγκεκριμένη κατηγορία έλαβαν τα ‘3: Ανθρώπων Ιστορία’ του Κωνσταντίνου Παπαχαράλαμπου από τις Εκδόσεις Κουκουνάρι, μια ποιητική/αφηγηματική συλλογή κι ένα υβριδικό POP project για την επανάληψη του εγώ στα social media, και ‘Aristotle Racing Team: The book’ της Semiotik Design, το επετειακό βιβλίο που εκδόθηκε για την 10ετή επέτειο ίδρυσης της αγωνιστικής φοιτητικής ομάδας φόρμουλας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Στα εξώφυλλα τώρα, το ΕΒΓΕ κέρδισε το ‘A Polaroid for a Refugee’ της Giovanna Del Sarto, ένα φωτογραφικό project που καταγράφει μεταβατικά σημεία στις ζωές ξεχωριστών προσφύγων. Το εξώφυλλο σχεδίασε το studio Somethink*. Οι έπαινοι της κατηγορίας πήγαν στο ‘Apostolos Palavrakis: Aggregates, Modules and Accumulators’, κατάλογο για το έργο του καλλιτέχνη Απόστολου Παλαβράκη και στο ‘Μερικές Φορές η Αρχαιολογία Ονειρεύεται τον Εαυτό της II: Μελλοντικά Κειμήλια’, sequel του βιβλίου που είδαμε παραπάνω δηλαδή.

Στην κατηγορία Εικονογράφηση Βιβλίου δόθηκε ένας έπαινος στο ‘Οι ψηλοκάραβοι’ της Γεωργίας Γαλανοπούλου από τις Εκδόσεις Πατάκη, μια εικονογράφηση που σχεδίασε η Κατερίνα Χαδουλού, ενώ στην κατηγορία Εικονογράφηση Εξωφύλλου το ΕΒΓΕ πήγε στο ‘Μικρά ποιήματα σε πεζό’ του Charles Baudelaire από τις Εκδόσεις Oposito, μια δημιουργία της Ευτυχίας Ηλιάδου.

Τέλος, δύο ακόμη βραβευμένα έργα έχουν σχέση με τα βιβλία. Στην κατηγορία Αυτοέκδοση έπαινο πήρε η φανταστική έκδοση της tind ‘Αισώπου μύθοι ηθικότητατοι’, ένα μικρό βιβλιαράκι που στηρίχθηκε στην έκδοση Μύθοι Αισώπου ηθικότατοι του τυπογραφείου Φοίνιξ, Βενετία 1877. Το βιβλιαράκι εκδόθηκε σε 2 εκδόσεις από 100 αριθμημένα αντίτυπα η καθεμιά, με τη μια από αυτές να έχει χειροποίητο χαρτί και βιβλιοθέτηση στο χέρι. Μπορείτε να αγοράσετε το ιδιαίτερο βιβλίο στο eshop της tind.

Στην κατηγορία Ακυκλοφόρητη Εργασία βραβεύτηκε το δημιουργικό γραφείο omiros panayides της Λευκωσίας για το εξώφυλλο της πρώτης ποιητικής συλλογής του Σώτου Σταυράκη με τίτλο ‘Αλλοίωση’.

ΤΡΙΑ ΒΙΒΛΙΑ ΑΠΟ ΧΕΡΙ ΣΕ ΧΕΡΙ

Στο Ληξούρι πάμε τώρα για να δούμε τη συμβολική κίνηση στην οποία προχώρησε η πόλη για τη μεταφορά της Ιακωβατείου Βιβλιοθήκης από το σεισμόπληκτο κτίριο στο οποίο στεγαζόταν μέχρι τώρα.

Τα τρία τελευταία βιβλία μετέφεραν μαθητές των σχολείων της πόλης που δημιούργησαν μια αλυσίδα από το παλιό κτίριο στη νέα στέγη της βιβλιοθήκης στο Μουσείο Ληξουρίου. Με στόχο την επισκευή του κτιρίου και τη, μια μέρα, επιστροφή της Ιακωβατείου στο φυσικό της χώρο, η ολοκλήρωση της μεταφοράς έγινε με αυτό τον τρόπο, σηματοδοτόντας μια νέα εποχή για τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη του Ληξουρίου.

Πέρα από τη σημασία όμως της κίνησης μαθητών από το νηπιαγωγείο μέχρι και το λύκειο να μεταφέρουν τα βιβλία, ρίξτε μια ματιά στο βίντεο (μετά το 3:50 που ξεκινά η αλυσίδα) και για την πολύ αστεία εικόνα των παιδιών που παίρνουν το βιβλίο στα χέρια τους και των διαφορετικών αντιδράσεων σε αυτή την κίνηση. Το βίντεο είναι υπνωτιστικό από ένα σημείο και μετά, πέρασα πολύ καλά βλέποντάς το.

AND NOW, THIS

Έπαιξα λιγάκι με το Poem Portraits της Google, ένα νέο AI σύστημα που δημιουργεί ποίηση. “Δωρίζετε” μια λέξη, η οποία γίνεται κομμάτι ενός δίστιχου, το οποίο με τη σειρά του προστίθεται σε ένα τεράστιο ποίημα με όλα τα δίστιχα που έχουν δημιουργήσει οι χρήστες. Το δίστιχό σας δημιουργείται με βάση έναν αλγόριθμο που έχει σκανάρει 20,000,000 λέξεις από έργα ποίησης του 19ου αιώνα.

Συναρπαστικό όλο αυτό δεν είναι, οπότε είπα να βάλω τη λέξη Endgame που είναι στο στόμα όλου του κόσμου αυτές τις τελευταίες εβδομάδες και ορίστε το δικό μου δίστιχο. Μοναδικό, όμορφο, γεμάτο νόημα.

Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

Αφού το προηγούμενο τετραήμερο η καρδιά του βιβλίου χτυπούσε στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης, σας αφήσουμε για λίγο το #instavivlio και ας δούμε 5 instagramικά στιγμιότυπα από όσα συνέβησαν εκεί.

ΚΑΛΤ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΝΚΟΥΒΕΡ

Κάποιος στη Δημόσια Βιβλιοθήκη του Vancouver έχει πολύ χρόνο στα χέρια του.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Some like it, some don’t # #seal #seals #deals #sealthedeal #sealabrate #sealebrity #sealencio #sealyalater #sealvestorstallone

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη VPLGOLD (@vplgold) στις

Το @vplgold είναι ένα από τα αγαπημένα μου account τον τελευταίο καιρό στο Instagram. Το κόνσεπτ του είναι απλό. Ένας ανώνυμος χρήστης, που έχει πρόσβαση στη Δημόσια Βιβλιοθήκη του Vancouver και κατά πάσα πιθανότητα εργάζεται σε αυτή, έχει δημιουργήσει ένα λογαριασμό στον οποίο ποστάρει τα πιο παράξενα και ασυνήθιστα βιβλία που βρίσκει.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

A geometric romance… for kids!!! #threesacrowd #jk #lovetriangle #forever #whatcomma #library #childrensliterature #books #nerds

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη VPLGOLD (@vplgold) στις

Τίτλοι όπως ‘Would You Baptize an Extraterrestrial?’, ‘What are Children for’, ‘Stories the Feet Have Told’ και ‘Beyond Heaving Bosoms’ είναι μόνο μερικά από τα δεκάδες βιβλία του @vplgold, που ξεχωρίζει μερικά από τα καλύτερα καλτ εξώφυλλα που θα δείτε στα ίντερνετς. Πολύ θα ήθελα κάτι αντίστοιχο με μια ελληνική βιβλιοθήκη, πιστεύω θα περνούσαμε πολύ καλά.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

We all know the pain #herpes #for #days #keepitclean #herp #herplife #books #bookstagram #vplgold

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη VPLGOLD (@vplgold) στις

RANDOM LINKS

Οι πιο παράξενοι τίτλοι ελληνικών βιβλίων: Τα προημιτελικά, η επιστημονική φαντασία δε χρειάζεται να είναι δυστοπική, γιατί θα έπρεπε να ξεκινήσετε αμέσως το binge-reading, πώς θα ήταν να ζούμε σε έναν κόσμο χωρίς ιστορίες, πώς μετατρέπεις τα παιδιά σε βιβλιόφιλους, τελικά αυξάνεται όντως η παρουσία της μεταφρασμένης λογοτεχνίας στην Αμερική, μήπως ο Shakespeare ήταν γυναίκα, το μυστικό επιτυχίας της Danielle Steel, η λογική στα έργα του Terry Pratchett, τι είναι η Αυστραλιανή εθνική λογοτεχνία και ποιος τη δημιουργεί, ο George R.R. Martin μπορεί να διορθώσει την απογοητευτική τελευταία σεζόν του ‘Game of Thrones’, κι άλλα λογοτεχνικά κόνσεπτ που πρέπει να γίνουν θέματα στο Met Gala, γιατί τα απομνημονεύματα της πραγματικής ζωής επαγγελματιών έχουν τόση επιτυχία, τι είναι και πως λειτουργεί ο Laureate της Παιδικής Λογοτεχνίας στη Βρετανία, υπέρ των ποιημάτων που τελειώνουν με ερώτηση, για τη δημιουργία της μοναδικής συλλογής Pléiade Editions, για την ιστορία του J.R.R. Tolkien που υπερασπίζεται τη λογοτεχνία του φανταστικού, θεωρείται η λογοτεχνία τρόμου κομμάτι της κλασικής λογοτεχνίας, μια βιβλιοθήκη για τα παιδιά των ρακοσυλλεκτών της Μπανγκαλόρ, οι ιδιωτικές βιβλιοθήκες επιστρέφουν αθόρυβα, αντιμέτωποι με τις απεχθείς συμπεριφορές της κλασικής αστυνομικής λογοτεχνίας, τι αποκαλύπτει το ‘The Great Gatsby’ για την εποχή της τζαζ, οι φετινοί φιναλίστ των Arthur C. Clarke Awards και Locus Awards, η κινητή βιβλιοθήκη της λογοτεχνίας των μαύρων γυναικών, για τη διαδικασία της φωτογράφισης του πορτρέτου ενός συγγραφέα και η ταξινομία των φωτογραφιών, μια επιμελήτρια μιλά για το τι της έμαθε για την επιμέλεια η συγγραφή του δικού της βιβλίου, πώς το ‘Winesburg, Ohio’ του Sherwood Anderson άλλαξε την Αμερικανική λογοτεχνία, για τη μόδα του autofiction, ο Τζακ και η Φασολιά είναι μια ιστορία 5,000 χρόνων, η βιβλιοθήκη δεν είναι το προσωπικό παιδικό σας παλάτι αναμνήσεων.