Joel C Ryan/Invision/AP, File
ΒΙΒΛΙΟ

Βιβλιοφαγικό mashup v172: Η τρανσφοβική J.K. Rowling

Όλα τα λινκς, οι ειδήσεις, τα εξώφυλλα που χρειάζεται να ξέρεις αυτή τη βδομάδα από τον χώρο του βιβλίου.

Με την J.K. Rowling, βραβεία λογοτεχνίας και βραβεία γραφιστικής, αλλά και με τον καλύτερο τρόπο να απολυμάνετε τα βιβλία σας επιστρέφει και αυτή την Τετάρτη στις οθόνες σας το Βιβλιοφαγικό mashup, τον καλύτερο σταθμό των βιβλίων.

Η ΤΡΑΝΣΦΟΒΙΚΗ J.K. ROWLING

Ένα από τα θέματα που απασχόλησαν τη βιβλιοφιλική κοινότητα τις προηγούμενες ημέρες ήταν μερικές δηλώσεις τις J.K. Rowling για τα τρανς άτομα. Και παρότι θα μπορούσαμε ως Βιβλιοφαγικό mashup να έχουμε ασχοληθεί με το θέμα την προηγούμενη Τετάρτη, σκεφτήκαμε πως καλό θα ήταν να περιμένουμε λιγάκι. Και τελικά κάναμε πάρα πολύ καλά. *χτυπάει τον εαυτό του στην πλάτη*

Ας πιάσουμε το θέμα όμως από την αρχή. Πριν μερικές ημέρες η συγγραφέας του Χάρι Πότερ ξεκίνησε μια σειρά από tweets που ασχολούνται με την έννοια του φύλου. Μέσα σε αυτά η Rowling δηλώνει ουσιαστικά την πίστη της ότι το βιολογικό φύλο ενός ατόμου δεν αλλάζει και πως αν δεχτούμε ότι το φύλο δεν είναι αληθινό, διαγράφονται οι ζωές των γυναικών παγκοσμίως.

 

Μετά την έντονη αντίδραση σύσσωμης της LGBTQ+ κοινότητας παγκοσμίως η Rowling συνέχισε γράφοντας πριν λίγες ημέρες μια ανάρτηση 3,600 λέξεων στο προσωπικό της site υποστηρίζοντας τη θέση της για την έννοια του “βιολογικού φύλου”, ένα κείμενο που βρίθει από ανακρίβειες και χρησιμοποιεί την ενδοοικογενειακή βία του πρώτου γάμου της συγγραφέα (που για πρώτη φορά αποκαλύπτει η Rowling) ως αφορμή για να αποδείξει πως τα όσα λέει έχουν βάρος. Ναι, το ξέρω πως αυτό δε βγάζει κανένα νόημα, όπως ακριβώς κανένα νόημα δε βγάζει και ολόκληρο το κείμενο.

Όλα αυτά να σημειώσουμε πως συμβαίνουν εν μέσω του Pride μήνα και την ίδια στιγμή που μαύρες τρανς γυναίκες δολοφονούνται για το έγκλημα του να είναι ο εαυτός τους. Η Rowling υιοθετεί μια στάση απέναντι στα τρανς άτομα αλλά και σε ολόκληρη την LGBTQ+ κοινότητα, βλάπτοντάς τους επαναλαμβανόμενα και πληγώνοντας τα εκατομμύρια των αναγνωστών του Χάρι Πότερ, αμαυρώνοντας την ίδια της την κληρονομιά. Κι όλα αυτά από τη θέση ισχύος μιας λευκής cis γυναίκας με εκατομμύρια φανς στα social media και δισεκατομμύρια λίρες στο λογαριασμό της.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η συγγραφέας τίθεται στο πλευρό των TERFs, των γυναικών που δεν αναγνωρίζουν τα δικαιώματα των τρανς ατόμων δηλαδή, αφού τον περασμένο Δεκέμβριο υποστήριξε ανοιχτά τη Maya Forstater, μια ερευνήτρια που απολύθηκε από ένα επιστημονικό επιτελείο όταν δήλωσε πως το “βιολογικό φύλο” ενός ατόμου δεν αλλάζει.

Μετά τα tweets και το κείμενο της Rowling, γράφτηκαν πολλά για το θέμα. Σίγουρα ξεχωρίζουν οι απαντήσεις/αντιδράσεις των Daniel Radcliffe, Emma Watson και Eddie Redmayne (που βέβαια αξίζει να πούμε πως έχει υποδυθεί μια τρανς γυναίκα στον κινηματογράφο) μιας και έχουν πρωταγωνιστήσει στις κινηματογραφικές μεταφορές του Χαριποτερικού σύμπαντος, αλλά και οι αντιδράσεις αρκετών άλλων celebrities.

Και κάτι τελευταίο, επειδή τις τελευταίες ημέρες βλέπω πολλές φωνές να μιλούν για το πώς πρέπει να διαχωρίσουμε τις απόψεις της συγγραφέα από τον Χάρι Πότερ της. Η στήλη έχει πάντα σαφή θέση στο μεγάλο debate του Διαχωρισμού Καλλιτέχνη-Έργου. Κανένα έργο, οποιασδήποτε τέχνης, δεν είναι αρκετά μεγάλο ώστε να συνεχίσουμε να το αναζητούμε όταν γνωρίζουμε πως οι απόψεις του δημιουργού του βλάπτουν πολλούς ανθρώπους στον κόσμο.

Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως προτείνουμε να μποϊκοτάρετε τα βιβλία της Rowling ή “να τα κάψουμε” όπως νομίζουν αρκετοί πως σημαίνει η παραπάνω δήλωση. Ο καθένας είναι άλλωστε ελεύθερος να διαβάζει ό,τι θέλει, αρκεί να μην εκλογικεύει την επιλογή του πιστεύοντας πως το ποιος είναι ο δημιουργός δεν έχει σχέση με το έργο που έχει στα χέρια του ή πως η αγάπη για φανταστικούς χαρακτήρες και τις ιστορίες τους δεν έχουν επίπτωση στην κρίση των ιδεών των ανθρώπων που τις δημιούργησαν.

Περισσότερο διάβασμα:

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

κυκλοφορίες

Μπόλικα αξιόλογα βιβλία βγήκαν τις προηγούμενες ημέρες στα βιβλιοπωλεία και πάμε να πούμε δυο λόγια για το κάθε ένα από αυτά χωρίς καθυστέρηση!

Στην Karin Slaughter επιστρέφουν οι Εκδόσεις Gutenberg, αφού μετά το περσινό ‘Όμορφα κορίτσια’ μας παρουσιάζουν τώρα το ‘Η καλή κόρη’ (‘The Good Daughter’, 2017) σε μετάφραση Στράτου Μυρογιάννη. 28 χρόνια μετά την εισβολή δύο μασκοφόρων στο σπίτι του δικηγόρου Κουίν, που καταλήγει στη δολοφονία της γυναίκας του μπροστά στα μάτια των δύο κοριτσιών του που βασανίζονται, μια δολοφονική επίθεση σε σχολείο ζωντανεύει και πάλι το σκληρό παρελθόν της οικογένειας και φέρνει στο φως καλά κρυμμένα μυστικά.

Μαζί ο εκδοτικός μας φέρνει και το ‘Αντίο τώρα, τα λέμε αύριο’ (‘So Long, See You Tomorrow’, 1979) του William Maxwell, σε μετάφραση Παναγιώτη Κεχαγιά, ένα βιβλίο στο οποίο ένας φόνος και μια αυτοκτονία θα διαλύσουν τη σχέση δύο αγοριών, με τον ένα από τους δύο να αναγκάζεται δεκαετίες αργότερα να εξερευνήσει τα γεγονότα που τους χώρισαν και να αναζητήσει τη λύτρωση από όσα συνέβησαν.

Από τις Εκδόσεις Καστανιώτη έχουμε το ‘Ο θάνατος είναι ζόρικη δουλειά’ (‘Death Is Hard Work, 2016) του Khaled Khalifa, σε μετάφραση Αγγελικής Σιγούρου, όπου ο Μπούλμπουλ, ο Χουσέιν και η Φάτιμα συνοδεύουν με ένα βαν τη σορό του πατέρα τους από τη Δαμασκό προς την Αναμπίγια, εν μέσω ενός εμφυλίου πολέμου που δεν έχει τελειωμό, προσπαθώντας να εκπληρώσουν την τελευταία του επιθυμία: να ταφεί στο χώμα του χωριού του.

κυκλοφορίες

Άνθρωποι που έχουν υποστεί βία και η ζωή τους αλλάζει μέσα από τυχαίες συναντήσεις ή από ακατανόητες δυνάμεις είναι οι χαρακτήρες που εξερευνά ο Juan Gabriel Vásquez στη συλλογή διηγημάτων ‘Τραγούδια για την πυρκαγιά’ (‘Songs for the Flames’, 2018), που μας έρχεται από τις Εκδόσεις Ίκαρος σε μετάφραση Αχιλλέα Κυριακίδη, ανάμεσα στους οποίους ένας βετεράνος του πολέμου της Κορέας που αντιμετωπίζει το παρελθόν του, ένας συγγραφέας που ψάχνει ένα βιβλίο του 1887 κι ένας κομπάρσος του Πολάνσκι που παρατηρεί τον σκηνοθέτη λίγο μετά τη δολοφονία της Σάρον Τέιτ.

Μαζί από τον Ίκαρο και η νέα περιπέτεια του Αστυνόμου Χάρη Κόκκινου της Ευτυχίας Γιαννάκη, που μετά το κλείσιμο της ‘Τριλογίας της Αθήνας’ ξεκινά νέα σειρά με τον τίτλο ‘Τριλογία του βυθού’. Στο ‘Η νόσος του μικρού θεού’ το σκοτεινό παρελθόν μιας μικρής κοινωνίας και τα κυκλώματα αρχαιοκαπηλίας ενώνουν τις Κυκλάδες με την Ευρώπη, με εκκίνηση το θάνατο μιας γυναίκας στην Πάρο.

Με τα γεγονότα της Δεύτερης Δίκης του Άουσβιτς ασχολείται το νέο ιστορικό μυθιστόρημα που μας παρουσιάζουν οι Εκδόσεις Ψυχογιός, το ‘Η διερμηνέας’ (‘The German House’, 2018) της Annette Hess, σε μετάφραση Αλεξάνδρας Παύλου, μέσα από την ιστορία της Εύα Μπρουνς, που προσλαμβάνεται ως διερμηνέας του Καναδού δικηγόρου Ντέιβιντ Μίλερ και έρχεται αντιμέτωπη με το παρελθόν της πατρίδας της, γεγονός που θα τη φέρει αντιμέτωπη με την οικογένειά της αλλά και με την ίδια της τη συνείδηση.

Πέρασμα και από τις Εκδόσεις Εστία, εκεί που βρίσκουμε τη νεότερη νουβέλα του Γιάννη Μακριδάκη με τίτλο ‘Ενάμισι δευτερόλεπτο’, που ακολουθεί τον μετεωρολόγο Μάριο Τσόχο, ο οποίος επιστρέφει στο μέρος που μεγάλωσε και στο φάρο του φαροφύλακα πατέρα του, αντιμετωπίζοντας την τοπική κοινωνία και το ίδιο του το παρελθόν.

Άλλη μια νουβέλα βρίσκουμε στις Εκδόσεις Κίχλη, τη ‘Θάλασσα’ του Μιχάλη Μακρόπουλου, μια μετα-αποκαλυπτική ιστορία στην οποία η Γη έχει ερημώσει και όσοι άνθρωποι κατάφεραν να επιβιώσουν κατοικούν σε υπόγειες πόλεις, με μόνη τους σύνδεση με τη Γη του παρελθόντος να είναι οι μνήμες τους και κάποιους από αυτούς να ονειρεύονται την επιστροφή.

Στις Εκδόσεις Πόλις έχουν για εμάς το ‘Ώσπου οι πέτρες να γίνουν ελαφρύτερες από το νερό’ (‘Until Stones Become Lighter Than Water’, 2017) του Πορτογάλου António Lobo Antunes, σε μετάφραση Μαρίας Παπαδήμα, που μας διηγείται την ιστορία ενός απόμαχου στρατιωτικού του πολέμου της Αγκόλας, ο οποίος επιστρέφει μαζί με έναν μικρό μαύρο που ανατρέφει ως γιο του. Σαράντα χρόνια αργότερα, ο ένας ξαναζεί συνεχώς τα γεγονότα του πολέμου και ο άλλος παλεύει με την ταυτότητά του και το ρατσισμό που βιώνει καθημερινά, ακόμη και από τη γυναίκα του.

Το νέο βιβλίο του Πέτρου Μάρκαρη μας παρουσιάζουν οι Εκδόσεις Κείμενα και με αυτό θα κλείσουμε σήμερα. Στο ‘Ο φόνος είναι χρήμα’ ο αστυνόμος Κώστας Χαρίτος καλείται να εξιχνιάσει τους φόνους ξένων επενδυτών που συμβαίνουν στην Αθήνα, ενώ ταυτόχρονα το Κίνημα των Φτωχών γεννιέται στην πόλη, σε ένα βιβλίο που ο Χαρίτος δεν είναι ο μόνος πρωταγωνιστής.

ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

κυκλοφορίες

Έχουμε καιρό να δούμε τι κυκλοφορεί στην Αμερική, αλλά έφτασε η ώρα και θα το κάνουμε σήμερα, μιλώντας για δέκα νέα βιβλία που αξίζουν την προσοχή μας, όπως πάντα επιλογές για όλα τα αναγνωστικά γούστα.

The Vanishing Half’ της Brit Bennett, όπου δύο δίδυμες αδερφές μεγαλώνουν σε μια κοινότητα ανοιχτόδερμων μαύρων της Λουιζιάνα, από την οποία δραπετεύουν στα 16 τους, με τη μια από αυτές να αποφασίζει να υποδυθεί τη λευκή, ενώ η άλλη παντρεύεται τον πιο μαύρο άντρα που μπορούσε να βρει, σε μια ιστορία που διασχίζει πολλές δεκαετίες.

Pizza Girl’ της Jean Kyoung Frazier, η ιστορία ενός 18χρονου κοριτσιού που είναι έγκυος και δουλεύει σε μια πιτσαρία ως ντελίβερι, θρηνεί το θάνατο του πατέρα της, αγνοεί τη μητέρα και το αγόρι της και κολλάει με μια γυναίκα που έχει μετακομίσει πρόσφατα στη γειτονιά και παραγγέλνει πίτσες για το γιο της.

Rodham’ της Curtis Sittenfeld, ένα βιβλίο που αναρωτιέται τι θα συνέβαινε αν το 1975 η Hillary Rodham δεν παντρευόταν ποτέ τον Bill Clinton και διηγείται τη ζωή της Αμερικανίδας πολιτικού μέσα στις επόμενες τέσσερις δεκαετίες, εξερευνώντας το κυνήγι της πολιτικής δύναμης αλλά και τους συμβιβασμούς που χρειάζεται να κάνει μια γυναίκα για να επιτύχει μέσα σε έναν κόσμο που ορίζεται από τους άνδρες.

Beach Read’ της Emily Henry, όπου μια συγγραφέας αισθηματικών βιβλίων που δεν πιστεύει πια στον έρωτα και ένας καταξιωμένος συγγραφέας σύγχρονης λογοτεχνίας χωρίς έμπνευση μένουν σε γειτονικά εξοχικά για τους επόμενους τρεις μήνες προσπαθώντας να βρουν την έμπνευση, συμφωνώντας να γράψουν ο ένας το βιβλίο που θα ήθελε να γράψει ο άλλος.

Burn’ του Patrick Ness, όπου σε μια διαφορετική εκδοχή της Αμερικής του 1957, εκεί που οι δράκοι είναι πραγματικοί, ένα κορίτσι και ο πατέρας του προσλαμβάνουν ένα δράκο να δουλέψει στη φάρμα τους, χωρίς να υπολογίζουν πως έτσι θα ξεκινήσει μια επικίνδυνη καταδίωξη που περιλαμβάνει μια προφητεία, μια αίρεση και το FBI.

κυκλοφορίες

The Lightness’ της Emily Temple, όπου η Olivia φεύγει για ένα μέρος που είναι γνωστό ως Κέντρο Αιώρησης και συμμετέχει στο καλοκαιρινό πρόγραμμα για ανήσυχους εφήβους, εκεί που εντάσσεται σε μια ομάδα κοριτσιών που είναι αποφασισμένες να μάθουν να αιωρούνται, πράγμα καθόλου εύκολο και μάλλον επικίνδυνο, που θα σπρώξει την Olivia στα όρια του τι είναι πιθανό.

A Burning’ της Megha Majumdar, ένα μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στη σημερινή Ινδία, εκεί που τρεις διαφορετικοί χαρακτήρες θα συνδεθούν μέσα από μια βομβιστική επίθεση, η Jivan, ένα κορίτσι που κατηγορείται για την επίθεση μετά από ένα σχόλιο στο Facebook, ο PT Sir, ένας γυμναστής που ανακαλύπτει πως η δική του άνοδος είναι συνδεδεμένη με την πτώση της Jivan και η Lovely, που έχει το άλλοθι που μπορεί να απελευθερώσει την Jivan, κάτι όμως που θα της κοστίσει τα πάντα.

The Court of Miracles’ της Kester Grant, μια ιστορία εμπνευσμένη από το ‘Les Misérables’, όπου μια νεαρή μπουκαδόρισσα έλκεται στον υπόκοσμο του Παρισιού και σύντομα αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει τις εγκληματικές ικανότητές της για να διεισδήσει στο βασιλικό παλάτι για να προστατέψει τη μικρή αδερφή της.

Exciting Times’ της Naoise Dolan, ένα ντεμπούτο που ακολουθεί την Ava, μια 22χρονη Ιρλανδή μετανάστρια στο Χονγκ Κονγκ που βρίσκεται στη μέση ενός ερωτικού τριγώνου με τον Άγγλο τραπεζίτη Julian και τη ντόπια δικηγόρο Edith.

I Hold a Wolf by the Ears’ της Laura van den Berg, μια συλλογή 11 διηγημάτων που μιλούν για γυναίκες στα όρια και για τις ιστορίες που τις κατέστρεψαν ή που τις έπλασαν, μέσα από αφηγήσεις μισογυνισμού, βίας, απόδρασης, θανάτου, τοξικής αρρενωπότητας, φυσικών καταστροφών και οικογένειας.

ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ 2019

βραβεία αναγνώστη

Ανακοινώθηκαν χτες οι υποψηφιότητες των Λογοτεχνικών Βραβείων Αναγνώστη 2019, για βιβλία δηλαδή που εκδόθηκαν μέσα στην περασμένη χρονιά. Μέσα από 11 συνολικά κατηγορίες που επιλέγονται από επιτροπές που διαχωρίζουν τις κατηγορίες σε ενηλίκων και παιδιών, αλλά και την ξεχωριστή επιτροπή που απονέμει το βραβείου Καλλιτεχνικού Σχεδιασμού, τα βραβεία του περιοδικού Αναγνώστης σημειώνουν 88 συνολικά υποψηφιότητες βιβλίων και συγγραφέων.

Τις περισσότερες υποψηφιότητες συγκέντρωσαν οι Εκδόσεις Πατάκη με 14 και ακολούθησαν οι Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο με 9 (όλες στις τέσσερις κατηγορίες του παιδικού βιβλίου, μια φανταστική συγκομιδή), οι Εκδόσεις Κίχλη με 6, οι Εκδόσεις Καστανιώτη με 5 και οι Εκδόσεις Νεφέλη, Άγρα, Ίκαρος, Γαβριηλίδης με 4. Συνολικά 35 εκδοτικοί διακρίθηκαν με τουλάχιστον μία υποψηφιότητα.

Ιδού οι υποψηφιότητες για την κατηγορία του Μυθιστορήματος, μπορείτε να διαβάσετε όλες τις λίστες των βραβείων στο site του Αναγνώστη.

  • Κάποιοι άλλοι του Ιάκωβου Ανυφαντάκη από τις Εκδόσεις Πατάκης
  • Η θεραπεία των αναμνήσεων του Χρήστου Αστερίου από τις Εκδόσεις Πόλις
  • Πύλη εισόδου της Μάρως Δούκα από τις Εκδόσεις Πατάκης
  • Γίγαντες και φασόλια (ή δεν γίνονται αυτά εδώ) του Τάκη Καμπύλη από τις Εκδόσεις Καστανιώτης
  • Είμαι όσα έχω ξεχάσει: Μια αληθινή ιστορία του Ηλία Μαγκλίνη από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο
  • Σφάλμα συστήματος του Νίκου Μάντη από τις Εκδόσεις Καστανιώτης
  • Ο δράκος της Πρέσπας ΙΙ: Κεχριμπαρένια έρημος της Ιωάννας Μπουραζοπούλου από τις Εκδόσεις Καστανιώτης
  • Ρηχό νερό, σκιές του Άκη Παπαντώνη από τις Εκδόσεις Κίχλη
  • Σε ποιον ανήκει η κόλαση; του Κωνσταντίνου Τζαμιώτη από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο
  • Όπως ποτέ: Κωμωδία της κούρασης του Μισέλ Φάις Μισέλ από τις Εκδόσεις Πατάκης

AND NOW, THIS

 

τουαλέτα

Βιβλιοθήκη σε χημική τουαλέτα έχετε ξαναδεί ποτέ; Έχουν μια τέτοια στο Hawksland της Βρετανίας, τη φτιάξανε πριν λίγο καιρό, μέσα στην καραντίνα. Αυτοί λένε σίγουρα ΝΑΙ στο διάβασμα στην τουαλέτα. Δείτε στο κείμενο της Daily Record πώς μοιάζει εσωτερικά.

Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΟ #INSTAVIVLIO

Λίγο πριν το timeline μας στο Instagram γεμίσει με φωτογραφίες που περιέχουν άμμο, ήλιο και θάλασσα, ορίστε η σημερινή τριάδα επιλογών μας από το #instavivlio.

 

ΕΒΓΕ 2020

εβγε

Την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκαν, διαδικτυακά φυσικά, οι νικητές των φετινών βραβείων ΕΒΓΕ και όπως πάντα εμείς είμαστε εδώ για να μιλήσουμε για τα βραβεία που δόθηκαν στο σχεδιασμό βιβλίων και εξωφύλλων.

Στην κατηγορία Βιβλίο το ΕΒΓΕ κατέκτησε το ‘Odysseus, the other world’, το βιβλίο του φωτογραφικού πρότζεκτ με θέμα την τοπογραφία του Οδυσσέα από τον φωτογράφο Michaël Duperrin, ενώ έπαινο πήρε το ‘The School of Athens’, ο κατάλογος της ομώνυμης έκθεσης της Χριστίνας Αργυρού και του Ryan Neiheiser που εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας το 2018, αλλά και το λεύκωμα ‘100 χρόνια ΓΣΕΒΕΕ’.

εβγε

Σίγουρα πιο ενδιαφέροντα πράγματα για εμάς βραβεύτηκαν στην κατηγορία Εξώφυλλο Βιβλίου, με τα εξώφυλλα του νέου εκδοτικού Carnivora (για τον οποίο είχαμε μιλήσει, με αφορμή τις πρώτες του κυκλοφορίες, πριν λίγους μήνες εδώ στο mashup) να κερδίζουν το ΕΒΓΕ, ενώ ο έπαινος απονεμήθηκε στα εξώφυλλα της σειράς 15’ των Εκδόσεων Κλειδάριθμος.

Στο ‘Πώς φτιάχνεται ένα παιδικό βιβλίο και οι συνέπειες για το περιβάλλον μας’ των Εκδόσεων Νεφέλη πήγε το ΕΒΓΕ της κατηγορίας Εικονογράφηση Βιβλίου, για τη δουλειά του Κωνσταντίνου Μαρκόπουλου, ενώ άλλα τρία βιβλία βραβεύτηκαν με έπαινο: Τα ‘Βράδια με βραδύποδες’ των Εκδόσεων Petita Demas, με την εικονογράφηση της Camille Ferrari, ‘Πες το μ’ ένα παραμύθι: Τα ασημένια πατίνια’ των Εκδόσεων Πατάκη, με την εικονογράφηση της Μυρτώς Δεληβοριά και ‘Στα μονοπάτια της Συνύπαρξης’ της ΜΚΟ Καλλιστώ, με την εικονογράφηση του Blind Studio.

ΕΝΑΣ ΑΠΟΛΥΜΑΝΤΗΣ ΒΙΒΛΙΩΝ

Έχω μια ερώτηση για εσάς. Πώς απολυμαίνετε τα βιβλία σας στην εποχή του κορονοϊού; Αυτά που ψωνίζετε, τα δανεικά που σας επιστρέφουν οι φίλοι κι εκείνα που παίρνετε από τη βιβλιοθήκη; Μήπως είστε από αυτούς που τα αφήνουν για τρεις ημέρες στο μπαλκόνι; Μήπως τα περνάτε γρήγορα γρήγορα με ένα αντισηπτικό πανάκι και παρακαλάτε να μη χαλάσει το εξώφυλλο;

Όχι, φίλες μου και φίλοι, υπάρχει κι άλλη λύση και μας έρχεται από την Ιαπωνία. Σας παρουσιάζω τον Απολυμαντή Βιβλίων:

 

Ωραίο ε; Αν γυρνούσε και γύρω γύρω θα ήταν ίδιος φούρνος μικροκυμάτων αλλά για βιβλία. Μήπως να πάρουν και οι δικές μας βιβλιοθήκες κανένα τέτοιο;

RANDOM LINKS

Μπήκαμε στο πρώτο “φαρμακείο λογοτεχνίας” του πλανήτη, οι απαγορευμένες σελίδες του ημερολογίου της Anne Frank, μερικά λόγια για τα Κρατικά Βραβεία Λογοτεχνίας, μαύροι συγγραφείς βρίσκονται στην κορυφή των best seller λιστών στη Βρετανία τις τελευταίες ημέρες, τι σημαίνουν οι αυξημένες πωλήσεις των αντιρατσιστικών βιβλίων, η queer λογοτεχνία της Νιγηρίας προσφέρει μια νέα ματιά στη μαύρη εμπειρία, μια έρευνα για το diversity στη λίστα ευπώλητων των New York Times, πώς οι λευκοί συγγραφείς αστυνομικής λογοτεχνίας δικαιολόγησαν την αστυνομική βία, αντιδράσεις και παραιτήσεις μετά τη λανθασμένη δήλωση του Poetry Foundation για το κίνημα Black Lives Matter αλλά και για εκείνη του National Book Critics Circle, για την επανεκκίνηση των βιβλιοπωλείων στη Βρετανία, τέλος στη National Emergency Library βάζει το Internet Archive μετά την αγωγή των εκδοτών, για το πρόβλημα των πολλών νέων βιβλίων που είναι προγραμματισμένα στην Αμερική για το φθινόπωρο, η ανοιχτή επιστολή μιας μαύρης γυναίκας προς τον εκδοτικό κόσμο, πώς τα παιδικά βιβλία βοηθούν τους γονείς να μιλήσουν για φυλετικά θέματα, η ιστορία των βαμπίρ στη λογοτεχνία των Νέων Ενηλίκων, η Αφρικανική αστυνομική λογοτεχνία αλλάζει το είδος, η επόμενη μάχη του εκδοτικού κόσμου είναι οι συντηρητικοί συγγραφείς, για την ψυχολογία του χανγκόβερ βιβλίων, η αστυνομική λογοτεχνία είναι ο καλύτερος τρόπος να ταξιδέψεις εν μέσω καραντίνας, πανικός με το νέο βιβλίο της Elena Ferrante στη Γαλλία, θα πρέπει το αστυνομικό σου βιβλίο να διαδραματίζεται σε ένα πραγματικό μέρος ή όχι, για τη χρήση της ντροπής στη λογοτεχνία, πώς η τηλεοπτική μεταφορά του ‘Normal People’ έγινε θέμα στο ραδιόφωνο της Ιρλανδίας, για τον κακόβουλο “καλό” αστυνομικό του Charles Dickens, γιατί είμαστε τρελαμένοι με τη μυρωδιά των βιβλίων.