Unsplash
ΒΙΒΛΙΟ

Βιβλιοφαγικό mashup v189: Το χρονικό μιας ελληνικής εκδοτικής κόντρας

Όλα τα λινκς, οι ειδήσεις, τα εξώφυλλα που χρειάζεται να ξέρεις αυτή τη βδομάδα από τον χώρο του βιβλίου.

Τα ευπώλητα του προηγούμενου μήνα, το χρονικό μιας εκδοτικής κόντρας και μια καμπάνια για τα βιβλιοπωλεία της Βρετανίας που έκλεισαν πριν μερικές ημέρες για το δικό τους lockdown είναι ανάμεσα στα θέματα που ελπίζουμε να απολαύσετε στο σημερινό mashup.

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗΣ ΚΟΝΤΡΑΣ

Εντάξει, ακριβώς κόντρα δεν ήταν, αλλά ήταν τέλος πάντων ένα, δημόσιο στα social και αρκετά αστείο, κονταροχτύπημα μεταξύ εκδοτικών και επειδή εμάς αυτά μας αρέσουν, ήρθα να σας μιλήσω σύντομα για το χρονικό των όσων συνέβησαν την περασμένη εβδομάδα.

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου, μεσημέρι

Οι Εκδόσεις Διόπτρα γράφουν στη σελίδα τους στο Facebook μια ανάρτηση με το screenshot της Google στην αναζήτηση της λέξης “διόπτρα”, που βγάζει ως πρώτο αποτέλεσμα τις Εκδόσεις Ψυχογιός. Το placement του Ψυχογιού είναι φυσικά διαφήμιση. Ο εκδοτικός σημειώνει πως “μας στέλνετε μήνυμα πως ψάχνετε τα βιβλία μας και βγαίνει πρώτο αποτέλεσμα άλλος εκδοτικός” και ταγκάρει τον Ψυχογιό στο ποστ του.

Είναι ωραίο που τόσοι πολλοί αναζητάτε τα βιβλία μας και σας ευχαριστούμε από την καρδιά μας! *Μας στέλνετε μηνύματα…Posted by Εκδόσεις Διόπτρα – Dioptra Publications on Wednesday, November 4, 2020

 

Τα σχόλια είναι ανάμεικτα. Οι περισσότεροι γελούν για το αποτέλεσμα της αναζήτησης, αλλά πολλοί διαμαρτύρονται μιας και διαβάζουν το ύφος του εκδοτικού ως ειρωνικό ή και εχθρικό προς τον ανταγωνιστικό εκδοτικό. Υπάρχουν και εκείνοι που τρέχουν να εξηγήσουν στη Διόπτρα και τους υπόλοιπους αναγνώστες γιατί συμβαίνει αυτό και τι ακριβώς είναι τα sponsored στη Google, άνθρωποι που στην πλειοψηφία τους βλέπουν το point να περνά ξυστά πάνω από τα κεφάλια τους.

Στο θέμα απαντούν κατάλληλα με σχόλιό τους και οι Εκδόσεις Μεταίχμιο, αλλά και οι Τσιτσιπάς Χούλιγκανς (δε θα εξηγήσω τι είναι Τσιτσιπάς Χούλιγκανς, θα σας αφήσω να ανακαλύψετε μόνοι σας όσοι δεν ξέρετε), οδηγώντας ακόμη ψηλότερα το engagement του ποστ που έχει δεκάδες σχόλια και εκατοντάδες αντιδράσεις.

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου, απόγευμα

Οι Εκδόσεις Ψυχογιός απαντούν στο ποστ, ευχαριστώντας τη Google για την ευκαιρία να στοχεύσει έναν άλλο εκδοτικό στις διαφημίσεις της και προτείνοντας να στείλουν στους ανθρώπους της Διόπτρας αντίτυπα του βιβλίου ‘Μην αγωνιάς, αγωνίσου’, για να το λύσουν φιλικά το θέμα μιας και δεν έχουν κάτι να χωρίσουν. Τους ενώνει “η προώθηση της φιλαναγνωσίας στη χώρα μας”, όπως αναφέρουν.

Αν εξαιρέσουμε κάποια ελαφρώς condescending σχόλια περί αναγνωστών που δεν ανήκουν σε κανέναν εκδότη, η απάντηση του Ψυχογιού ήταν μέσα στο κλίμα της άτυπης διαμάχης. Και όντως, η αποστολή των βιβλίων προχωρά την ίδια μέρα, αφού και η Διόπτρα απαντά πως θα στείλει κι εκείνη το ‘Για μια υπέροχη ζωή’ στους ανθρώπους του Ψυχογιού, ώστε να κάνουν και οι δύο το unboxing στο Instagram.

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου

Στο χορό μπαίνουν και οι Εκδόσεις Κλειδάριθμος, που στη δική τους σελίδα στο Facebook ετοιμάζουν μια ανάρτηση που γράφει “τι να πούμε κι εμείς που πάμε πακέτο με την εφορία”, με το αντίστοιχο screenshot, ένα ποστ που ομολογώ πως διάβασα με φωνή και ύφος Debbie Downer. Με γουά-γουάαα και απ’ όλα. Μπράβο παιδιά.

Εντωμεταξύ, στα Instagram stories τους οι Εκδόσεις Διόπτρα προχωρούν στο unboxing του βιβλίου που στάλθηκε την προηγούμενη από τις Εκδόσεις Ψυχογιός, ενώ τα δικά τους βιβλία κάνουν την ανάποδη διαδρομή. Η μονομαχία έχει προς το παρόν φτάσει στο τέλος της χωρίς θύματα.

Η κίνηση του Ψυχογιού να δώσει sponsored διαφήμιση πάνω στο όνομα ενός άλλου εκδότη, παρότι δε συμβαίνει συχνά στον εκδοτικό κόσμο στη χώρα μας, δεν είναι ούτε ιδιαίτερα ασυνήθιστη, ούτε επιλήψιμη στο χώρο του online marketing. Το αν είναι βέβαια ηθικά επιλήψιμο είναι ένα θέμα του ethical marketing, όπως και των επαγγελματιών του χώρου (που διαφώνησαν μεταξύ τους για το πόσο καλή ή όχι ήταν η κίνηση της Διόπτρας κι όχι για εκείνη του Ψυχογιού) και όχι δικό μας. Εμείς θα μείνουμε στην ιδιαίτερα ψυχαγωγική “κόντρα” των εκδοτικών και ευχόμαστε περισσότερη αλληλεπίδραση μεταξύ τους από εδώ και μπρος.

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

Επτά νέες κυκλοφορίες για αυτή την εβδομάδα και παρότι δεν μπορώ να σας πω “τρέξτε στα βιβλιοπωλεία”, είμαι εδώ για να υπενθυμίσω πως πολλά μικρά βιβλιοπωλεία συνεχίζουν να εκπληρώνουν τηλεφωνικές και ηλεκτρονικές παραγγελίες μέσα στο νέο lockdown. Δεν υπάρχει λοιπόν λόγος να τρέξετε στα μεγάλα eshops για τις βιβλιοφιλικές σας αγορές, ειδικά από τη στιγμή που ο όγκος των παραγγελιών σε αυτά θα κάνει σχεδόν σίγουρα τα βιβλία σας να αργήσουν περισσότερο να φτάσουν σε εσάς.

Ξεκινάμε από τις Εκδόσεις Κέδρος, εκεί όπου θα βρούμε την επανέκδοση στα ελληνικά του ύμνου στη χορτοφαγία ‘Τρώγοντας ζώα’ (‘Eating Animals’, 2009) του Jonathan Safran Foer, σε μετάφραση Στέλλας Κάσδαγλη. Περισσότερο από μια δεκαετία πλέον πριν, ο Foer μελέτησε την ηθική πλευρά της διατροφής, έκανε την έρευνά του στην κτηνοτροφική βιομηχανία και έγραψε αυτό το nonfiction βιβλίο που θεωρείται από τα πιο σημαντικά του είδους του. Αν θέλετε να μάθετε μερικά περισσότερα πράγματα για αυτά που τρώτε, εδώ είμαστε.

Μαζί ο εκδοτικός μας προσφέρει και το νέο μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας του Μιχάλη Μανωλιού, μια συλλογή διηγημάτων με τον τίτλο ‘Καλλίμορφη’, όπου οι δέκα ιστορίες της αποδεικνύουν για ακόμη μια φορά πως ο συγγραφέας είναι δίκαια ένας από τους καλύτερους εκπροσώπους του είδους στη χώρα μας.

Σε μια επανέκδοση προχωρούν και οι Εκδόσεις Καστανιώτη, που μας φέρνουν μετά από πολλά χρόνια ξανά στα ελληνικά το μυθιστόρημα ‘Η γυναίκα που γνώρισα’ (‘To Know a Woman’, 1989) του Amos Oz, σε μετάφραση Λουίζας Μιζάν, με πρωταγωνιστή τον Γιοέλ Ραβίντ, υπάλληλο των μυστικών υπηρεσιών που μετά το θάνατο της γυναίκας του αφήνει τη δουλειά του και μετακομίζει σε ένα προάστιο του Τελ Αβίβ μαζί με τις υπόλοιπες γυναίκες της ζωής του, την κόρη, τη μητέρα και την πεθερά του και θα προσπαθήσει να συνδεθεί μαζί τους αλλά και με την τοπική κοινότητα από το μηδέν.

Οι επανεκδόσεις συνεχίζονται και στις Εκδόσεις Διόπτρα, με έναν Sebastian Fitzek αυτή τη φορά. Στο ‘Πείραμα μνήμης’ (‘Splinter’, 2008), σε μετάφραση Δέσποινας Κανελλοπούλου, ένα από τα πρώτα μυθιστορήματα του συγγραφέα, όπου ο Μαρκ Λούκας προσπαθεί να ξεχάσει το ατύχημα στο οποίο έχασε τη σύζυγό του και το αγέννητο παιδί τους, μέχρι που ένα βράδυ επιστρέφει στο σπίτι του και το κλειδί του δεν ανοίγει την πόρτα, ενώ μέσα η σύζυγός του είναι ζωντανή, έγκυος και δεν αναγνωρίζει ποιος είναι ο Μαρκ.

Από τη Διόπτρα και το ιστορικό μυθιστόρημα ‘Το δωμάτιο με τις πεταλούδες’ (‘The Butterfly Room’, 2019) της Lucinda Riley, σε μετάφραση Ελένης Σαραφίδου, όπου η Πόουζι αποφασίζει να πουλήσει την παλιά έπαυλη στην οποία ζει από τα παιδικά της χρόνια και στην οποία μεγάλωσε και τα δικά της παιδιά, όμως μια μέρα εμφανίζεται εκεί ο Φρέντι, ο πρώτος της έρωτας, που την πλήγωσε πριν πολλά χρόνια. Κι ενώ είναι αποφασισμένη να μην ανταποκριθεί στο φλερτ του, η έπαυλη κρύβει ένα μυστικό που θα αλλάξει τα πάντα.

Πέρασμα και από τις Εκδόσεις Bell, εκεί που βρίσκουμε τον πιο πρόσφατο Ken Follett με το ‘Και εγένετο εσπέρα και εγένετο πρωί’ (‘The Evening and the Morning’, 2020), σε μετάφραση Μαρίας Παπανδρέου, που επιστρέφει στο Κίνγκσμπριτζ το 997, εκεί που ένας νεαρός καραβομαραγκός θα χάσει τα πάντα από τους Βίκινγκς και θα ξεκινήσει μια νέα ζωή, μια Νορμανδή αρχόντισσα παντρεύεται και ακολουθεί το σύζυγό της σε ένα μέρος με άγνωστα σε αυτήν έθιμα εν μέσω μιας μάχης για την εξουσία και ένας μοναχός θέλει να μετατρέψει το αββαείο του σε ξακουστό κέντρο μάθησης.

Τέλος για σήμερα με το prequel του τηλεοπτικού ‘Stranger Things’ να φτάνει και σε μας. Το ‘Stranger things: Καχύποπτα μυαλά’ (‘Stranger Things: Suspicious Minds’, 2019) της Gwenda Bond σε μετάφραση Παναγιώτη Δρεπανιώτη, που μας ταξιδεύει στο 1969 για να αφηγηθεί την ιστορία της μητέρας της Έντεκα. Εκεί θα συναντήσουμε για πρώτη φορά το Χόκινς, θα ταξιδέψουμε σε απομακρυσμένα εργαστήρια και θα βρούμε πειραματόζωα όπως ένα μικρό κορίτσι με υπεράνθρωπες δυνάμεις, την 008.

ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Πάμε και για έξι βιβλία από την απέναντι ακτή του Ατλαντικού, ανάμεσα στα οποία έχουμε και μαγικό ρεαλισμό και ιστορικά μυθιστορήματα και διηγήματα και επιστημονική φαντασία, ένα καλό μείγμα λογοτεχνικών ειδών, έτσι για να μη βαριόμαστε δηλαδή.

The Office of Historical Corrections’ της Danielle Evans, μια συλλογή διηγημάτων που μας συστήνει σε μαύρους και πολυφυλετικούς χαρακτήρες που βοηθούν τις ιστορίες να αγγίξουν θέματα φυλής, κουλτούρας και Αμερικανικής ιστορίας, μέσα από ένα βιβλίο γεμάτο παραδοξότητες και παραλογισμούς.

The Arrest’ του Jonathan Lethem, όπου δύο αδέρφια προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια φάρμα στο Maine μετά το κατακλυσμιαίο γεγονός που έκανε τα πάντα να σταματήσουν να λειτουργούν, όταν ξαφνικά φτάνει στην πόλη ένας πρώην φίλος τους με μια πυρηνοκίνητη μηχανή για κατασκευή τούνελ.

To Be a Man’ της Nicole Krauss, η νέα συλλογή διηγημάτων της συγγραφέα, που κοιτά τις ζωές γυναικών στο σημείο σύγκλισης των δυνάμεων του σεξ, της δύναμης και της βίας, μπλέκοντας ιστορίες για γηραιούς γονείς, χάσματα γενεών, νεογέννητα μωρά και διηγήσεις ενηλικίωσης.

White Ivy’ της Susie Yang, όπου η Ivy, μια Κινεζοαμερικανίδα έφηβη, μεγαλώνει από τη μετανάστρια γιαγιά της με τρόπο που προσομοιάζει την παραδοσιακή ζωή των προαστίων με κάθε δυνατό τρόπο, αλλά όταν εκείνη γνωρίζει τον Gideon, γιο μιας πανίσχυρης πολιτικής οικογένειας, η ζωή της ανατρέπεται και όταν χρόνια μετά οι δυο τους ξανασυναντηθούν, η Ivy δε θα σταματήσει πουθενά για αποκτήσει τη ζωή που πάντα ονειρευόταν.

Tsarina’ της Ellen Alpsten, ένα αισθηματικό ιστορικό μυθιστόρημα με πρωταγωνίστρια την Αικατερίνη Α’, πρώην αγρότισσα και νυν σύζυγο του Μέγα Πέτρου της Ρωσίας, καθώς εξερευνά τα επικίνδυνα νερα των πολιτικών δολοπλοκιών στην Αγία Πετρούπολη του 1725.

The Harpy’ της Megan Hunter, όταν η Lucy μαθαίνει για την απιστία του συζύγου της Jake, ο κόσμος της ανατρέπεται και παρότι αποφασίζουν να μη χωρίσουν και να δουλέψουν τα προβλήματά τους, η συμφωνία τους περιλαμβάνει έναν όρο: Η Lucy μπορεί να πληγώσει τον Jake τρεις φορές.

ΤΑ ΕΥΠΩΛΗΤΑ ΤΟΥ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Πιστοί στο ραντεβού μας με τη λίστα ευπώλητων της ομάδας μικρών βιβλιοπωλείων Είμαστε το βιβλιοπωλείο σου, είμαστε πανέτοιμοι να βουτήξουμε στα βιβλία που βρέθηκαν στις κορυφαίες θέσεις των πωλήσεων για τον Οκτώβριο.

Ο Αύγουστος Κορτώ βρίσκεται για δεύτερο συνεχή μήνα στην κορυφή της Ελληνικής Λογοτεχνίας, ενώ στο νο2 ανέβηκε το νέο μυθιστόρημα της Έλενας Ακρίτα με τον τίτλο ‘Το σκισμένο τούλι’. Στο νο2 τον προηγούμενο μήνα βρισκόταν η ‘Θάλασσα’ του Μιχάλη Μακρόπουλου, βιβλίο που έμεινε εκτός δεκάδας αυτή τη φορά. Δυνατή εμφάνιση στο νο3 για την Μαίρη Κόντζογλου με το καινούριο της βιβλίο, η πρώτη συγγραφέας που μπαίνει στα ευπώλητα με δύο διαφορετικά βιβλία από τον Μάιο που ξεκίνησε η λίστα (βρέθηκε τον Ιούνιο στο νο9 με το ‘Νεγρεπόντε’). Εντυπωσιακή και η παρουσία στο νο4 της Μάρως Δούκα με το ‘Πύλη εισόδου’, βιβλίο που εκδόθηκε πέρυσι τον Οκτώβριο, κάτι που συνέβη και με τη ‘Σκιά του κυβερνήτη’ που βρέθηκε στο νο5.

Ο Jo Nesbo βγήκε νικητής και τον Οκτώβριο, με το ‘Βασίλειο’ να παίρνει και πάλι την πρώτη θέση στην Ξένη Λογοτεχνία, ενώ οι ‘Καραβίδες’ της Owens υποχώρησαν ακόμη περισσότερο, στο νο4 αυτή τη φορά. Ανάμεσά τους βρίσκουμε την Elena Ferrante που ανέβηκε μια θέση σε σχέση με τον Σεπτέμβριο και το φρέσκο ‘Άνθρωποι με άγχος’ του Fredrik Backman, που αποδεικνύει πως ο συγγραφέας έχει πολλούς φίλους στην Ελλάδα. Εντυπωσιακά σκαμπανευάσματα από την Allende, που από το νο2 τον Αύγουστο έμεινε εκτός λίστας τον Σεπτέμβριο, για να επανέλθει τώρα στο νο6 και δυνατή νέα είσοδος στο νο7 για το μείγμα μυστηρίου και συναισθήματος στο ‘Ένα διαμέρισμα στο Παρίσι’.

Γνώριμη η κορυφή των Non-Fiction, που από τον Μάιο συναντάμε μόνο το όνομα του Στέφανου Ξενάκη. Το ‘Δώρο 2’ συνεχίζει συνεχίζει την πορεία του, αλλά μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει αυτό το μήνα το νο2 της λίστας, το ‘Με τις μέλισσες ή με τους λύκους’ του Θανάση Καμπαγιάννη, ένα βιβλίο για το οποίο μιλήσαμε αναλυτικά πριν λίγο καιρό. Νέα είσοδος, δεν είχε ξαναβρεθεί ποτέ πριν στα ευπώλητα. Νέα είσοδος και στο νο3 με το βιβλίο αυτοβοήθειας του Jay Shetty, αλλά και στο νο4 με το ιστορικό ‘Ρίζες και θεμέλια’.

Το ‘Μεγάλο πιτς πάρτι’ της Ευτυχίας Γιαννάκη, που βρέθηκε τον Σεπτέμβριο με το ντεμπούτο του στο νο1 της λίστας των Παιδικών-Εφηβικών, βρίσκεται εκτός λίστας αυτή τη φορά, με το κενό να συμπληρώνει το ‘Σπόρος είναι το όνομά μου’ που από το νο5 σκαρφάλωσε στην κορυφή. Λόγω επικαιρότητας το νο2 καλύφθηκε με το ‘Έπος του ‘40’ και η λίστα συνεχίστηκε με αρκετές νέες παρουσίες.

Τις περισσότερες παρουσίες για τον Οκτώβριο σημείωσαν οι Εκδόσεις Πατάκη με 9, ο μόνος εκδοτικός που είδε βιβλία του και στις τέσσερις κατηγορίες, ενώ ακολούθησαν οι Μεταίχμιο και Ψυχογιός με 5, ο Κέδρος με 3.

AND NOW, THIS

Να θυμίσω, με την ευκαιρία των Αμερικανικών εκλογών, πως υπάρχουν εκεί έξω δύο αστυνομικά βιβλία με πρωταγωνιστές τον πρώην πρόεδρο Barack Obama και τον επόμενο πρόεδρο της Αμερικής Joe Biden. Οι τίτλοι τους είναι ‘Hope Never Dies’ και ‘Hope Rides Again’ και συγγραφέας τους ο Andrew Shaffer.

Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΟ #INSTAVIVLIO

Σε ρυθμούς lockdown κινείται και το βιβλιοφιλικό Instagram, με τους αναγνώστες να ξεκινούν τα βιβλία της καραντίνας τους και να στήνουν σε εσωτερικούς χώρους τις φωτογραφίες τους.

 

ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ

Σε μια προσπάθεια να τονώσουν τις πωλήσεις των μικρών βιβλιοπωλείων, δεκάδες συγγραφείς στη Βρετανία συμμετέχουν στην καμπάνια #SignForOurBookshops. Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Πριν λίγες μέρες ανακοινώθηκε από την Βρετανική κυβέρνηση το δεύτερο lockdown της χώρας και τα βιβλιοπωλεία, πάνω που άρχιζαν να βρίσκουν τα πατήματά τους μετά το σχεδόν καταστροφικό lockdown της άνοιξης, ήταν μπροστά σε ένα δεύτερο, μεγαλύτερο και χειρότερο κλείσιμο.

Κάπου εκεί δημιουργήθηκε το #SignForOurBookshops, μια ιδέα της συγγραφέα Holly Bourne. Το κόνσεπτ ήταν να διαθέσει στα βιβλιοπωλεία με βιβλιόσημα (που μπορεί να τα έχετε συναντήσει ως ex libris και στη Βρετανία ονομάζονται bookplates), δηλαδή διακοσμητικές αυτοκόλλητες ετικέτες για να γράψει κανείς το όνομά του πάνω στο βιβλίο. Μπορεί να τα έχετε συναντήσει ως ex libris και στη Βρετανία, όπου είναι αρκετά διαδεδομένα, ονομάζονται bookplates. Εμείς θα τα λέμε έτσι από δω και πέρα, όχι για κανένα άλλο λόγο αλλά για να εκνευρίζουμε τον Μπαμπινιώτη.

Τα bookplates της καμπάνιας δε θα ήταν βέβαια απλά bookplates. Θα έφεραν την υπογραφή γνωστών συγγραφέων, ώστε να παρακινηθούν οι αναγνώστες να αγοράσουν τα δικά τους βιβλία και να τα έχουν υπογεγραμμένα με αυτόν τον εντελώς social distanced τρόπο.

Η ιδέα της Bourne έγινε άμεσα γνωστή, με αποτέλεσμα μέσα στις πρώτες 24 ώρες περισσότεροι από 200 συγγραφείς να έχουν δηλώσει τη συμμετοχή τους στο #SignForOurBookshops και το σχεδιασμό του bookplate να έχει αναλάβει ο σπουδαίος Chris Riddell. Οι Matt Haig, David Nicholls, Malorie Blackman, Dolly Alderton, Jack Monroe, Alice Oseman, Adam Kay, Holly Webb και Dorothy Koomson είναι μερικοί μόνο από τους 300+ πλέον συγγραφείς που συμμετέχουν στην κίνηση.

Η διαδικασία είναι απλή. Κάθε αναγνώστης καλείται να αγοράσει ένα βιβλίο κάποιου από τους συγγραφείς του #SignForOurBookshops από ένα βιβλιοπωλείο και να στείλει την απόδειξη αγοράς στον ίδιο τον συγγραφέα, που στο τέλος θα στείλει τα bookplates που έχει στη διάθεσή του με σειρά προτεραιότητας ή με κλήρωση στους αναγνώστες.

Ψήνεστε να το κάνουμε κι εδώ;

ΣΣΣ, ΒΙΒΛΙΑ

Είπαμε πολλά σήμερα. Ήταν μεγάλο το mashup αυτής της εβδομάδας. Ώρα για χαλάρωση. Πατήστε το βίντεο. Μην κάνετε τίποτα. Απλά ακούστε αυτές τις σελίδες που γυρίζουν.

RANDOM LINKS

Έκκληση από τον κόσμο του βιβλίου στην Ελλάδα για ανοιχτά βιβλιοπωλεία στην καραντίνα, ο bookstore.org ήταν αυτό που περίμενε ολόκληρος ο εκδοτικός κόσμος, Stacey Abrams: πολιτική δύναμη και συγγραφέας αισθηματικών μυθιστορημάτων, ποιό (και πότε) ήταν το πρώτο audiobook, τα βιβλιοπωλεία είναι ένα πολύτιμο καταφύγιο από τις καταιγίδες της ζωής, εναλλακτικές προτάσεις για το NaNoWriMo, η ιστορία του dust jacket, σε έναν κόσμο πανδημίας όλοι μας βρισκόμαστε μέσα στη φανταστική λογοτεχνία, κανείς δεν καταλαβαίνει τη Sylvia Plath, μερικές σκέψεις για τη νέα γενιά της Ιρλανδικής αστυνομικής λογοτεχνίας, ποια μεγάλα έργα θα αναδυθούν από αυτή την πανδημία, το πείραμα του Stephen King με την online αυτοέκδοση ήταν 20 χρόνια μπροστά, η αγορά των συλλεκτικών βιβλίων ανθεί στην εποχή του κορονοϊού, για τι μιλάμε όταν μιλάμε για αυτό το φορμά τίτλου, γιατί η αφηγηματική δομή είναι ένα από τα πιο πολύτιμα εργαλεία των συγγραφέων αστυνομικής λογοτεχνίας, γιατί πεινάμε για βιβλία με κανίβαλους, μια σύντομη ιστορία του λογοτεχνικού supercut, ένας Βρετανός κωμικός έλυσε τον δυσκολότερο λογοτεχνικό γρίφο του κόσμου, πώς το ρομάντσο ανυψώνει τα γοτθικά θρίλερ, οι νικητές των φετινών Kirkus Prize.