ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

“Ζωντανοί Νεκροί” παντού

Το “Walking Dead” κυριαρχεί σαν κόμικ, σαν σειρά και σαν βίντεο-γκέιμ. Για νεκροί, μια χαρά φρέσκοι μας φαίνονται.

Η σειρά-φαινόμενο είχε προχθές την πρεμιέρα της 3ης σεζόν της, κάνοντας ρεκόρ στην ιστορία της καλωδιακής τηλεόρασης. Η διαδρομή αυτών των επιζώντων ξεκίνησε αρκετά χρόνια νωρίτερα, ταπεινά, μέσα από τις σελίδες ενός ασπρόμαυρου κόμικ των Οκτώβρη του 2003. Σήμερα, πάνω σε εκείνα τα τεύχη, έχει χτιστεί μια μικρή media αυτοκρατορία που δε σταματά να μεγαλώνει χρόνο με το χρόνο.

Ο Robert Kirkman και οι δημιουργίες του

Ι, Κόμικς

Ξεκίνησε να εκδίδεται το 2003 και ο συγγραφέας και δημιουργός Robert Kirkman έγραφε στην εισαγωγή του πρώτου τόμου πως όλες οι αγαπημένες μας ταινίες με ζόμπι ρίχνουν τίτλους τέλους ακριβώς τη στιγμή που ξεκινάει το ενδιαφέρον. Τι θα κάνουν αυτοί οι χαρακτήρες τώρα; Πώς είναι η ζωή από την ώρα που ξεκινά η επιβίωση; Τι θα απογίνει η ανθρωπότητα;

Το “Walking Dead”, έγραφε, ξεκινά από τους τίτλους τέλους. Είναι όλο το ‘μετά’.

 

Σήμερα, έχοντας ξεπεράσει τα 100 τεύχη, συνεχίζει τη θρυλική πορεία του, διατηρώντας την ίδια δημιουργική ομάδα από την αρχή (ή σχεδόν, τελοσπάντων, απλώς αλλάζοντας σχεδιαστή μετά το 6ο τεύχος) και κυρίως, την ίδια διάθεση για αίμα και μαυρίλα. Αν κάτι, εξάλλου, χαρακτηρίζει αυτό το κόμικ, είναι το πώς μετατρέπει το υπαρξιακό άγχος σε πρώτη ύλη για θρίλερ επιβίωσης και ταινία τρόμου χαρακτήρων, μαζί.

Δεν τολμάς δηλαδή να δεθείς με κάποιον, γιατί κανείς δεν είναι ασφαλής. Σε αυτό το σύμπαν απόγνωσης και τρόμου, μπορούν να συμβούν τα πάντα, τη στιγμή που οι επιζήσαντες περιδιαβαίνουν τον κόσμο του αύριο, σε αναζήτηση… τι, άραγε; Σκοπού; Έμπνευσης; Αγάπης και φιλίας; Ή απλά μιας ακόμα μέρας;

 

Υπάρχουν στιγμές που γίνεται δυσβάσταχτο, αλλά αυτό είναι περισσότερο επειδή στα ασπρόμαυρα καρέ των Kikrman και Adlard μεταφέρονται όλα τα μεγάλα γιατί της ύπαρξής μας (γιατί είμαστε εδώ, γιατί προσπαθούμε; γιατί έτσι κι όχι αλλιώς;) αναζητώντας νόημα. Κι όλα αυτά στήνοντας ιστορίες αγχωτικές, συναρπαστικές, τρομακτικές, που θα σου δημιουργήσουν πανικό όσο θα σε καθηλώσουν.

Έτσι θα έπρεπε να είναι κάθε θρίλερ.

 

ΙΙ, Τηλεόραση

Τον Οκτώβριο του 2011, δειλά, ως μέρος μια ευρύτερης καμπάνιας του AMC για το Χαλογουίν, έκανε πρεμιέρα μια πρώτη σεζόν 6 μόλις επεισοδίων, μεταφέροντας τα ζόμπι από το χαρτί στην οθόνη. Η οπτική τους αναφορά ξεκάθαρα πήγαινε πίσω στα παλιομοδίτικα ζόμπι του George Romero, και πώς αλλιώς θα γινόταν άλλωστε- η ίδια η σειρά όφειλε την ύπαρξή της στα ερωτήματα που πήγαζαν από εκείνες τις ταινίες.

Η επιτυχία βέβαια ήταν τεράστια, στο βαθμό που σήμερα έχει φτάσει να γίνει η κολώνα του δικτύου, το μπλοκμπάστερ του, και μιλάμε τώρα για το κανάλι του “Mad Men” και του “Breaking Bad”.

 

Όπως και το κόμικ, αφηγείται την ιστορία μιας ομάδας επιζώντων (με κεντρικό ήρωα τον αστυνόμο Ρικ και την οικογένειά του) σε έναν κόσμο μετά την ζόμπι-αποκάλυψη και με την κοινωνία διαλυμένη. Αν είχαμε την ευκαιρία να το κάνουμε όλο από την αρχή, τι θα κάναμε;, αναρωτιέται.

Α, και αν είχαμε ζωντανούς νεκρούς να μας κυνηγούν αργά και βασανιστικά σε κάθε στροφή για να μας φάνε τα μυαλά.

Δες το τρέιλερ της 3ης σεζόν:

 

Αρχικά τη σειρά δημιούργησε και έτρεχε ο Frank Darabont του “Τελευταία Έξοδος” ενώ τώρα τη θέση του έχει πάρει ο Glen Mazzara (του “Shield”), με τον δημιουργό του franchise, Robert Kirkman, να έχει πάντα επαφή με ό,τι συμβαίνει. (Έχει γράψει και σενάρια για τη σειρά, εκτός του ότι συνεχίζει να γράφει το κόμικ.)

 

ΙΙΙ, Βιντεοπαιχνίδι

Αν όμως η σειρά είναι μεταφορά του κόμικ (έστω κι αν σταδιακά απομακρύνθηκε αρκετά από αυτό), η μεγαλύτερη μαγκιά ήταν το παιχνίδι. Ξεκινώντας από τον περασμένο Απρίλιο και κυκλοφορώντας ένα επεισόδιο κάθε λίγους μήνες, η σειρά “Walking Dead” μεταφέρεται στις κονσόλες, μέσα από σενάρια που αναδεικνύουν όλες τις σκοτεινές και δυσβάσταχτες πτυχές του κόμικ και της σειράς.

Η έμφαση δε δίνεται τόσο στα παζλ ή στους γρίφους όπως συνήθως σε πολλά adventures, αλλά στις αποφάσεις και στα διλήμματα. Καλείσαι, μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλάισιο αφήγησης, να επιλέξεις διαδρομές και να πάρεις αποφάσεις που αλλοιώνουν την ανάπτυξη των χαρακτήρων, η οποία αποτελεί και το πιο εντυπωσιακό κατόρθωμα αυτών των παιχνιδιών.

 

(Ως τώρα έχουν βγει τα 4 από τα 5 επεισόδια-παιχνίδια της 1ης σεζόν.)

Υπάρχει μια σκηνή ας πούμε στο 3ο επεισόδιο, όπου καλείσαι να πάρεις απόφαση δίχως λύτρωση: Είτε θα πυροβολήσεις μια αβοήθητη γυναίκα που πρόκειται να γίνει τροφή για τα ζόμπι, ώστε να μην πεθάνει αργά και βασανιστικά (αλλά αν το κάνεις θα δηλώσεις την παρουσία σου στον εχθρό), είτε θα την αφήσεις να υποφέρει (αλλά θα κερδίσεις χρόνο).

Για να σε δώ.

 

Υπό μία έννοια, γι’αυτό το λόγο ο θεός δημιούργησε τα ζόμπι, κι όταν λέμε ο θεός εννοούμε ο Romero. Για να βάζουμε τον εαυτό μας σε τέτοιες καταστάσεις ηθικής, άγχους και επιβίωσης, να ζούμε τον τρόμο στο πετσί μας. Με τις ταινίες του, είχε απλώς αγγίξει την επιφάνεια των δυνατοτήτων του genre που ο ίδιος ουσιαστικά δημιούργησε. Δεκαετίες μετά, η αυτοκρατορία του Robert Kirkman εξερευνά κάθε γωνιά αυτού του σύμπαντος, με κάθε πιθανό τρόπο, σε κάθε πιθανό μέσο.

Το “Walking Dead” είναι η πιο ζωντανή multi-media αυτοκρατορία του σύγχρονου fiction. Κι ακόμα, απλώς μεγαλώνει.

 

To “Walking Dead” προβάλλεται στην Ελλάδα από το FOX και κυκλοφορεί σε τόμους από τη Jemma. Το παιχνίδι διατίθεται σε iOS, PlayStation 3, Windows και Xbox 360.