ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η απόκοσμη γοητεία του πρώτου αυτοκινήτου Καλάσνικοφ

Κάθε ομοιότητα αυτού του ηλεκτροκίνητου supercar με τα παλιά, καλά Lada είναι ηθελημένη, αλλά παραπλανητική.

Πριν από λίγα εικοσιτετράωρα, η Kalashnikov Group παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο. Η ακριβής περιγραφή του από τους υπεύθυνους του γραφείου Τύπου της εταιρείας ήταν ‘ένα πρωτότυπο μη πολεμικό όχημα’. Ταιριαστό, αν σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για την εταιρεία που έχει ταυτιστεί με το πιο δημοφιλές φορητό όπλο της εποχής μας και ότι η παρουσίαση του οχήματος έγινε στο πλαίσιο μιας έκθεσης για την Άμυνα και την Προστασία των Πολιτών που διοργανώθηκε στα περίχωρα της Μόσχας.

Το αυτοκίνητο Καλάσνικοφ δεν γεμίζει καθόλου το μάτι, αλλά γεμίζει ασφυκτικά την ατμόσφαιρα με αναμνήσεις, αφού εμφανισιακά θυμίζει τα τίμια Lada που επί δεκαετίες όργωναν τους ελληνικούς δρόμους, με ιώβεια υπομονή και κολοσσιαίες καταναλώσεις καυσίμου. Οι σχεδιαστές του CV-1 έχουν όντως χρησιμοποιήσει ως έμπνευση ένα σοβιετικό hatchback της δεκαετίας του ’70.

Οι ρετρό αναφορές σταματούν εκεί: στον σχεδιασμό του αυτοκινήτου και στο ουρανί χρώμα του. Κατά τ’ άλλα, οι κατασκευαστές του το παρουσιάζουν ως ένα “σύγχρονο supercar με τεχνολογία αιχμής”. Σύμφωνα με τα στοιχεία της παρουσίασης, το CV-1 είναι ένα ηλεκτροκίνητο θηριάκι που κάνει τα 0-100 σε 6” και μπορεί να ταξιδέψει για 350 χλμ με μία φόρτιση.

Η Kalashnikov εδώ και αρκετά χρόνια επιχειρεί ένα τολμηρό άνοιγμα που θα την καταστήσει κυρίαρχο όνομα και σε πεδία πέραν της βιομηχανίας οπλικών συστημάτων. Έχει ήδη βγάλει στην αγορά μια σειρά ρούχων, αρκετά ηλεκτρονικά γκατζετάκια, αλλά και διάφορα λειτουργικά αντικείμενα καθημερινής χρήσης, από ομπρέλες μέχρι θήκες για κινητά. Το ηλεκτροκίνητο CV-1 είναι η ναυαρχίδα των ‘ειρηνικών’ της δραστηριοτήτων. Η φιλοδοξία των δημιουργών του αυτοκινήτου είναι να “αναμετρηθούν ευθέως με τους παγκόσμιους ηγέτες της αγοράς των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όπως η Tesla”.

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι πρώτες αντιδράσεις του κοινού ήταν ανάμικτες. Κάποιοι εκτίμησαν τη ρετρό γοητεία του CV-1, κάποιοι άλλοι το χαρακτήρισαν ζόμπι και απολειφάδι ενός παρελθόντος που σίγουρα δεν διακρίθηκε για τα αυτοκίνητα που κατασκεύασε. Οι περισσότεροι συμβούλευσαν την Kalashnikov να περιοριστεί στα τανκς και τα στρατιωτικά οχήματα και να αφήσει ήσυχα τα αυτοκίνητα, ενώ ακόμα και οι πιο χίπστερ από εμάς, οι άνθρωποι που έτρωγαν σαλάτα κινόα πριν ακόμα ανακαλυφθεί η ρόκα – παρμεζάνα, δεν κρατήθηκαν κι έριξαν κι εκείνοι μια πετρούλα στο ρομπότ Καλάσνικοφ που λιθοβολίθηκε αγρίως στα social media.

Ο Igorek (ο ‘μικρός Ιγκόρ’) παρουσιάστηκε από την εταιρεία στην ίδια έκθεση, έχει ύψος 4 μέτρα, ζυγίζει 4.5 τόνους και υποτίθεται ότι μπορεί να αποτελέσει το πρώτο ρομπότ – μπάτσο ή το πρώτο ρομπότ – στρατιώτη. Δεν έπεισε ούτε ότι μπορεί να γίνει το πρώτο ρομπότ – σκουπιδιάρα, οπότε η εταιρεία δεσμεύτηκε να το βελτιώσει, να το συρρικνώσει και να παρουσιάσει μια καλύτερη εκδοχή του το 2020.