H Bugatti παρουσίασε το ακριβότερο αυτοκίνητο όλων των εποχών

Η νέα 'La Voiture Noire' κοστίζει 14 εκ. ευρώ και -όσο κι αν σου κάνει εντύπωση- πωλήθηκε ήδη.
SHARES

Σήμερα, μια απλή Τρίτη του Μαρτίου, στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης συνέβησαν δύο κοσμογονίες. Η πρώτη: παρουσιάστηκε το ακριβότερο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ. Η δεύτερη: Ανακοινώθηκε ότι το αυτοκίνητο έχει ήδη βρει αγοραστή.

Το γεγονός που έκανε ολόκληρο τον κόσμο του αυτοκινήτου να σπινιάρει κάπως απότομα ενορχηστρώθηκε από την Bugatti, η οποία αφού παρουσίασε το οκτάλιτρο αερικό με την ονομασία 'La Voiture Noire', ανακοίνωσε ότι κοστίζει 14 εκατομμύρια ευρώ και έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι το όχημα πουλήθηκε στον άνθρωπο που το παρήγγειλε.

Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με βεβαιότητα ποιος είναι αυτός ο φοβερός κιμπάρης τύπος που ξόδεψε δύο περιουσίες για να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο, αλλά σύμφωνα με όσα ψιθυρίζονται στην πιάτσα των πολυεκατομμυριούχων και μεταφέρονται από ένα ρεπορτάζ του CNBC, ο μυστηριώδης εντολέας / αγοραστής είναι ο Ferdinand Piech, πρώην αντιπρόεδρος της Volkswagen και νυν ιδιοκτήτης της Bugatti.

Ακούγεται λίγο μπερδεμένο και κάπως αιμομικτικό όλο αυτό, με τον ιδιοκτήτη της Bugatti να αγοράζει μια Bugatti, αλλά μιλάμε για ένα αυτοκίνητο των 14 εκατομμυρίων ευρώ – είναι το ακριβότερο καινούριο όχημα στην ιστορία της αυτοκίνησης, με τιμή διπλάσια του δευτέρου ακριβότερου – οπότε δεν περιμέναμε τίποτα απλό και τυπικό ούτε στην κατασκευή του, ούτε στην ιστορία της αγοραπωλησίας του.

Κατασκευαστικά, το όχημα 'πατάει' πάνω στο σασί της Chiron, φοράει έναν συγκλονιστικό οκτάλιτρο 16κύλινδρο turbo κινητήρα, είναι προφανώς πανέμορφο και εκπέμπει μεγαλοσύνη και ποιότητα κατασκευής ακόμα και από την εξάτμιση, αλλά όλα αυτά κοστολογούνται 4-5 εκατομμύρια.

Ας πούμε ότι η μοναδικότητά του προσθέτει άλλα πέντε εκατομμύρια (η νέα Voiture Noire είναι μία και μοναδική – δεν θα κατασκευαστεί άλλη). Το στοιχείο, όμως, που εκτοξεύει την τιμή και την αξία του αυτοκινήτου, είναι η συναρπαστική και κάπως σκοτεινή ιστορία που κουβαλάει στην μπαγκαζιέρα του.

Η Voiture Noire, λοιπόν, είναι ένας φόρος τιμής στην εμβληματική Type 57 Atlantic. Στο μοντέλο που σχεδίασε πριν από 110 χρόνια ο Jean Bugatti, ο γιος του Ettore, του ιδρυτή του αυτοκινητικού οίκου. Μόλις τέσσερις Type 57 Atlantic κατασκευάστηκαν και βγήκαν στους δρόμους (και οι τέσσερις 'χτίστηκαν' τη διετία 1936-38). Η πρώτη πωλήθηκε στον Παριζιάνο επιχειρηματία Jacques Holzschuh και καταστράφηκε ολοσχερώς όταν συγκρούστηκε με ένα τρένο. Η δεύτερη αποκτήθηκε από την οικογένεια Rothchild και σήμερα ανήκει στον Αμερικανό συλλέκτη Peter Mullin. H τρίτη πήγε στον Βρετανό μεγαλοδικηγόρο Richard Pope και σήμερα αποτελεί το καμάρι της συλλογής του Ralph Lauren.

Η τέταρτη Type 57 Atlantic έμεινε στην οικογένεια. Ο Jean Bugatti έβαψε το δημιούργημά του κατάμαυρο (εξ' ου και το 'La Voiture Noire') και το κράτησε για τον εαυτό του και για τους φίλους του. Και όταν σκοτώθηκε οδηγώντας μια άλλη Bugatti, τον Αύγουστο του 1939, το 'Μαύρο Αυτοκίνητο' παρέμεινε ακινητοποιημένο στο εργοστάσιο του Molsheim.

Την επόμενη χρονιά, το εργοστάσιο και όλες οι εγκαταστάσεις της Bugatti επιτάχθηκαν από τους Ναζί. Σύμφωνα με τον θρύλο, η μαύρη Type 57 Atlantic φορτώθηκε σ' ένα τρένο και στάλθηκε στο Μπορντό, αλλά κανείς δεν την ξαναείδε μετά την επίταξη. Στις μέρες μας, η χαμένη Voiture Noire είναι ένας μονόκερος της αυτοκίνησης – ένα μυθικό πλάσμα που αν ξαφνικά έβγαινε από το μαγεμένο δάσος της ανυπαρξίας κι εμφανιζόταν ανάμεσά μας, είναι βέβαιο πώς η αξία του θα ξεπερνούσε κατά πολύ τα 100 εκατομμύρια (τόσα προσέφεραν στον Ralph Lauren για να παραχωρήσει τη δική του Type 57 Atlantic – και αρνήθηκε).

Σήμερα, η νέα Voiture Noire, ο μακρινός αντικατοπτρισμός του γοητευτικού αυτού μύθου, πουλήθηκε για 14 εκ. ευρώ. Που εντάξει, μετά απ' όλα αυτά, μοιάζει λογικό.

Share
 

24Media Network

Έλληνες φορ: Έξω πάμε καλά

Στη Super League οι ομάδες προτιμούν ξένους επιθετικούς, αλλά στο εξωτερικό οι Έλληνες στράικερ ξεχωρίζουν και κάνουν τη διαφορά. Το Sport24.gr παρουσιάζει τα κατορθώματα των Ευθύμη Κουλούρη, Βαγγέλη Παυλίδη, Ταξιάρχη Φούντα, Δημήτρη Διαμαντάκου και Τάσου Δώνη.

Για ένα καπρίτσιο

Για ένα καπρίτσιο, αντί για Χατζηγιοβάνη - Καμπετσή βλέπαμε Κολοβό & Μολό και θα βλέπαμε και τον Μπεκ αν δεν είχε μόνιμη θέση στο ιατρείο και σε κρεπερί. Γράφει ο Τσάρλυ.

 
POP για τις δύσκολες ώρες
Social Man
PROMO