Το φετινό Ράλι Ντακάρ δεν θα το ξεχάσεις ποτέ

Ένα αφιέρωμα στην απόλυτη αγωνιστική δοκιμασία (κι ένα σουρεάλ video για να τη δεις με άλλο μάτι).
SHARES

Αγώνες υπάρχουν πολλοί, σαν το θρυλικό Ράλι Ντακάρ όμως δεν υπάρχει άλλος. Εδώ και τέσσερις δεκαετίες αποτελεί την υπέρτατη πρόκληση για ανθρώπους και μηχανές, ένα μαραθώνιο δύο εβδομάδων όπου οι συμμετέχοντες αναζητούν την δική τους αγωνιστική «Ιθάκη». Φέτος, με την 'Οδύσσεια' να αρχίζει από τη Λίμα του Περού, η λύτρωση είναι στην Κόρδοβα της Αργεντινής. Μεσολαβούν 14 ειδικές διαδρομές και περίπου 9 χιλιάδες χιλιόμετρα στα πλέον αφιλόξενα εδάφη.

Η μεταφορά του Ντακάρ από την Αφρική στη Νότια Αμερική πριν από δέκα χρόνια, πρόσφερε περισσότερη ασφάλεια αλλά δεν έκλεψε τίποτα από τον εξαντλητικό του χαρακτήρα. Τι κι αν ανάμεσα στα δύο πεδία μάχης απλώνεται ένας ωκεανός; Ο βαθμός δυσκολίας είναι ο ίδιος, η έρημος θαρρείς ατελείωτη, οι αμμόλοφοι υψώνονται σα βουνά και επιπρόσθετα, το διαρκώς μεταβαλλόμενο αλλά σταθερά γεμάτο παγίδες τερέν περιλαμβάνει ακόμα αλυκές, πετρώδη εδάφη και τέλος, υπάρχει και ο παράγοντας υψόμετρο.

 (Andres Stapff / Pool Photo via AP)

Επί πέντε ημέρες, τα τεκταινόμενα λαμβάνουν χώρα σε υψόμετρο άνω των τριών χιλιάδων μέτρων και τόσο ψηλά, δεν είναι μόνο η ισχύς των κινητήρων που κατρακυλά αλλά επηρεάζονται καθοριστικά και οι άνθρωποι. Ιδρώνεις με διπλάσιο ρυθμό σε σχέση με το επίπεδο της θάλασσας, πράγμα που σημαίνει πως μπορείς να αφυδατωθείς πολύ πιο γρήγορα. Παράλληλα, η αύξηση της ροής αίματος προς τον εγκέφαλο (συνέπεια της αυξημένης πίεσης της πνευμονικής αρτηρίας στην προσπάθεια οξυγόνωσης του αίματος) φέρνει πονοκεφάλους όπου θες να κατέβεις από το αγωνιστικό σου και να χτυπάς το κεφάλι σου στην πόρτα.

Αν τα αντέξεις όλα αυτά, αν δεν κολλήσεις στη σχεδόν κινούμενη άμμο, αν το αγωνιστικό σου όχημα δεν παραδώσει πνεύμα υποχωρώντας στις αλλεπάλληλες κακουχίες, έχεις απλά πετύχει το 50% του στόχου. Το άλλο μισό αφορά στην πηγαία ικανότητα που καλούνται να έχουν οι αγωνιζόμενοι και τους θέλει να αποτελούν ζωντανές πυξίδες.

Η πλοήγηση αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην επιτυχία κι αν το φυσικό GPS δεν συγκαταλέγεται στον βασικό εξοπλισμό του οργανισμού σου, απλά την έβαψες

Όπως ίσως καταλαβαίνετε από τα παραπάνω, όσοι παίρνουν εκκίνηση στο Ράλι Ντακάρ δεν είναι απλοί αγωνιζόμενοι. Είναι ήρωες. Και σαν τέτοιοι, σαν καρτούν παρουσιάζονται στο video που ακολουθεί και μας δίνει μία εικόνα για το τι πρέπει να υποστούν για να πετύχουν την απόλυτη υπέρβαση: να τερματίσουν.

Το Ράλι Ντακάρ 2018 σε αριθμούς

> Ένας αγώνας

> 3 χώρες

> 4 βασικές κατηγορίες (αυτοκίνητα /φορτηγά / μοτοσυκλέτες / quad)

> 14 ειδικές διαδρομές

> 43 μάρκες

> 54 εθνικότητες αγωνιζόμενων

> 337 οχήματα

> 500+ αγωνιζόμενοι

> 3625 m το μεγαλύτερο υψόμετρο

> 4500+ km ειδικών διαδρομών

> 9000 km συνολικής διαδρομής

(Κεντρική φωτογραφία: Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool via AP Images)

Share
 

24Media Network

Βασίλης Κωνσταντίνου: "Δεν είμαι τσάτσος κανενός"

Το άγχος για τον υποβιβασμό και η ζωή δίπλα στον Αλαφούζο. Οι κατηγορίες για "βιτρίνα" και τα "καρφιά" σε Τουμαζάτο - Διαμαντόπουλο. Η πίκρα από τους συμπαίκτες του και η επίθεση των οπαδών. Οι ευθύνες των πολυμετοχικών, η οικογένεια Βαρδινογιάννη και το πρόβλημα του Παναθηναϊκού. Ο Βασίλης Κωνσταντίνου σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη στο Sport24.gr.

Το ψευδές ρεκόρ τροπαίων του Ντάνι Άλβες

Ο Ντάνι Άλβες ανακηρύχθηκε 'Μίδας των τροπαίων' μετά από την κατάκτηση της Ligue 1. Η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική, αφού ακόμα δεν έχει προσπεράσει έναν πρώην παίκτη του ΠΑΟΚ. Και κινδυνεύει.

Γιατί δεν περνούν αεροπλάνα από το σπίτι του Μέσι

Οι κακές γλώσσες θα μπορούσαν να πουν ότι τίποτα δεν περνάει πάνω από τον κόσμο που ζει ο Λιονέλ Μέσι. Κι όμως ο Αργεντίνος σταρ δεν ευθύνεται γι' αυτή την απαγόρευση διέλευσης πτήσεων πάνω από το συγκρότημα που διαμένει.

Επιστρέφει στην ΤΣΣΚΑ ο Τεόντοσιτς

Ο Μίλος Τεόντοσιτς, σύμφωνα με την ισπανική ιστοσελίδα Encestando, έδωσε τα χέρια με την ΤΣΣΚΑ Μόσχας και τη νέα σεζόν θα επιστρέψει στην ομάδα του στρατού.

 
POP για τις δύσκολες ώρες
Social Man
PROMO