Το Fiat 500 θα είναι πάντα κάτι πολύ παραπάνω από ένα αυτοκίνητο

Το πεντακοσαράκι, η vintage φινέτσα του και ο νέος διάδοχος.
SHARES

Η επιτυχία έρχεται και φεύγει, η μόδα τελειώνει και παίρνει μαζί της ό, τι κάποια στιγμή ξελόγιασε το μυαλό μας, το παροδικό βρίσκει τη θέση του στην άκρη της ιστορίας. Και τι μένει; Το αυθεντικό, το διαχρονικό, αυτό που λέμε 'κλασικό', αυτό που δεν δέχεται καμία δεύτερη σκέψη για την αξία του, καμία αμφισβήτηση.

Όταν μάλιστα μιλάμε για αυτοκίνητα, αυτός ο κανόνας δεν ισχύει απλώς, αλλά είναι νόμος, καθολικός και απαράβατος. Το Fiat 500, το 'πεντακοσαράκι' για όσους αγαπούν το στιλ και την ιταλική φινέτσα, κλείνει φέτος 61 χρόνια ιστορίας, 61 χρόνια από τότε που οι ανάποδες πόρτες του άνοιξαν για πρώτη φορά, προκειμένου να καθίσει πίσω απ' το τιμόνι του ο πρώτος τυχερός οδηγός.

Ήταν Ιούλιος του 1957 όταν η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat έβγαλε στην κυκλοφορία το αυτοκίνητο-μύθος, το οποίο και παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1977.

20 χρόνια γεμάτα ιταλικό στιλ και άνεση στην πόλη, με τον ακριβή αριθμό των αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν να ξεπερνούν τα 3,5 εκατομμύρια.

Ο Dante Giacosa ήταν ο άνθρωπος που εμπνεύστηκε και σχεδίασε το Fiat 500, ως Nuova 500, με σκοπό να ξεχωρίζει από τον προκάτοχό του, το Fiat 500 Topolino. Το νέο μοντέλο έκανε αμέσως εντύπωση, και λόγω του μικρού του μεγέθους -δεν ξεπερνούσε τα 3 μέτρα-, αλλά και λόγω του χαμηλού του κόστους, γεγονός που το ανήγαγε σε best seller στην Ευρώπη. Και σήμερα όμως ο διάδοχός του, το νέο το Fiat 500 collezione εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά, καθώς συνδυάζει έτσι τα χρώματα και τα σχήματα, ώστε να θυμίζει την 'βαριά' του κληρονομιά.

Το 1957, ο οικονομικός του κινητήρας, 2-κύλινδρος και αερόψυκτος, κυβισμού 499,5 cm³, το βοήθησε να  καθιερωθεί ως 'αυτοκίνητο πόλης' (ή μήπως αυτό εφηύρε τον όρο;) και θεωρείται μέχρι και σήμερα ως ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα φτιαγμένο κυρίως για το πολύβουο αστικό τοπίο.

Ένα απ' τα χαρακτηριστικά του που προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση στη μεταπολεμική Ευρώπη ήταν η διάταξη 'κινητήρας πίσω, πίσω κίνηση', όπως είχε συμβεί και με το Fiat 600, το οποίο είχε κυκλοφορήσει δύο χρόνια νωρίτερα. Πολλοί μηχανικοί τότε υποστήριζαν, ότι το να βάζεις τον κινητήρα πίσω και όχι μπροστά, ήταν το προτιμότερο για καλύτερη οδική συμπεριφορά, εξοικονόμηση χώρου και φυσικά για την πολυπόθητη μείωση του κόστους. Ακόμα και σήμερα η τιμή του παραμένει ιδιαίτερα προσιτή, καθώς μπορείς να αποκτήσεις το νέο Fiat 500 Collezione από 13.900€, με 0% επιτόκιο και 5 χρόνια εγγύηση.

Πολύ γρήγορα το 'πεντακοσαράκι' εξελίχθηκε σε pop icon με χιλιάδες θαυμαστές ανά τον κόσμο, ένα διαχρονικό σύμβολο που αγαπήθηκε και υμνήθηκε από τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο, όσο λίγα. Ειδικά το ιταλικό σινεμά επιφύλαξε μία σπουδαία θέση στο θρυλικό hatchback, με αποτέλεσμα όταν ακούμε μέχρι και σήμερα 'Fiat 500' να σκεφτόμαστε αμέσως τον εαυτό μας να κάθεται ανέμελος στο πίσω κάθισμα του cabrio, να απολαμβάνει το σισιλιάνικο αεράκι και να χάνεται στη θέα των μακρινών (και ασπρόμαυρων) ακτογραμμών. Είναι αδύνατον να σκεφτείς για παράδειγμα την 'Dolce Vita' του Fellini, χωρίς τον Marcello Mastroianni πίσω απ' το τιμόνι, cool και φινετσάτο όσο δεν πάει, να βολτάρει στην ιταλική πρωτεύουσα.

Όσα χρόνια και αν περάσουν, λοιπόν, το 'πεντακοσαράκι' θα παραμένει πιστό στον εαυτό του, πάντα μοντέρνο, και πάντα ένα βήμα μπροστά απ' τις τάσεις της μόδας. Ένα όμορφο αυτοκίνητο, με προσωπικότητα για εκείνους που αγαπούν και εκτιμούν το αυθεντικό, για εκείνους που σέβονται τα σύμβολα και την ιστορία τους.

Share
 

24Media Network

Και τώρα υπέρβαση

Ο Ολυμπιακός έκανε την οικονομική υπέρβαση με τον Γκιλιέρμε, έφερε τον Χασάν να κοντράρει τον Γκερέρο και πλέον θα ψάξει την αγωνιστική του υπέρβαση απέναντι στην Μπέρνλι των 188 εκατ. ευρώ. Γράφει ο Γιώργος Περπερίδης.

Όλες οι μεταγραφές

Μπαράζ μεταγραφών από Μίλαν την τελευταία μέρα στην Ιταλία, η Νάπολι πήρε αντι-Καρνέζη, τέλος ο Μαρκίζιο, ο Κάμπελ έφυγε από την Άρσεναλ μετά από επτά χρόνια, επέστρεψε Ιταλία ο Ζερβίνιο.

 
PROMO
Social Man