ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τουρίστας στην πόλη σου; Challenge accepted

Οδηγεί και ανακαλύπτει ο Δημήτρης Μπαλής.

Κι όταν το κάνεις με ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, τότε είναι ο ιδανικός συνδυασμός.

Ακρόπολη, Πλάκα, Μοναστηράκι, Σύνταγμα, Καλλιμάρμαρο, Μικρολίμανο, Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, πλαζ στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, ήταν η επιλογή για σήμερα, σε μια πόλη που δεν κοιμάται, που είναι ανήσυχη και συνάμα καταδεκτική.

Σε αυτή τη πόλη, την Αθήνα, επέλεξα να κινηθώ με ένα νέο μοντέλο της Mazda, η οποία επανήλθε στην ελληνική αγορά με εμφατικό τρόπο, με μια πλήρη γκάμα σύγχρονων μοντέλων, άκρως ελκυστικών σε εμφάνιση και με υψηλού επιπέδου αισθητική, ποιότητα υλικών και φινίρισμα.

 

Διάλεξα, λοιπόν, για την περίσταση, το Mazda το CX-3, το οποίο κέντρισε το βλέμμα των επισκεπτών και κατοίκων της Αθήνας.

Κάτι το γεγονός ότι το σήμα της Mazda το είδαν να κυκλοφορεί ξανά στους ελληνικούς δρόμους, με νέα μοντέλα, έπειτα από πέντε ολόκληρα χρόνια και κάτι ότι εμφανίστηκε με νέα αμαξώματα, αναμφίβολα προκαλεί το ενδιαφέρον του κοινού.

 

Πόσω μάλλον, όταν η Mazda με το CX-3, ορθώνει το ανάστημά της στην πλέον ανερχόμενη κατηγορία, αυτή των Crossovers / SUV, παρουσιάζοντας ένα αυτοκίνητο με επιθετικό… χαρακτήρα. Αναμφίβολα, αν μιλήσουμε για ποδόσφαιρο, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένας ακραίος εξτρέμ, με ικανότητα στο σκοράρισμα. Και, πράγματι, το νέο CX-3 μπορεί να βάλει… γκολ στον δρόμο, με πολλούς τρόπους.

Ο πρώτος είναι η εντυπωσιακή του εμφάνιση, που θυμίζει αιλουροειδές εν κινήσει. Η χρωμιωμένη μάσκα με το προτεταμένο σπόιλερ, τα περίτεχνα φωτιστικά σαν σχιστά μάτια, η κυματοειδής γραμμή στα παράθυρα που ανασηκώνεται προς τα πίσω, τα μαύρα περιμετρικά προστατευτικά με χρώμιο στο κάτω μέρος, οι δύο απολήξεις εξάτμισης, η διακριτική πίσω αεροτομή και το πτερύγιο στο πίσω μέρος της οροφής, συνθέτουν ένα καλλίγραμμο αμάξωμα που προκαλεί συγκινήσεις.

Όμοιο αίσθημα βιώνεις και στην καμπίνα, με το χαρακτηριστικό τριάκτινο τιμόνι, που διαθέτει όλα τα απαιτούμενα χειριστήρια (ηχοσύστημα, τηλέφωνο, σύστημα ψυχαγωγίας / ενημέρωσης, ρυθμιστή ταχύτητας), την οθόνη αφής στη μέση του ταμπλό, τα περιστροφικά χειριστήρια στην κονσόλα και τους περιστροφικούς αεραγωγούς, για ομοιογένεια. Επιπλέον χειριστήρια υπάρχουν και στη βάση της κονσόλας (ηχοσύστημα, ηλεκτρικό χειρόφρενο και Auto Hold για να αποφεύγεται το πισωγύρισμα. Τα αναπαυτικά και συνάμα σπορτίφ καθίσματα, τα ποιοτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και η δυνατότητα φιλοξενίας τριών ενηλίκων στο πίσω μέρος, συνθέτουν μια καλαίσθητη και άνετη καμπίνα, καθώς τα 2,57 μέτρα μεταξονίου, είναι αρκετά, ενώ το πορτ-μπαγκάζ φιλοξενεί 350 λίτρα όγκου αποσκευών.

 

Για να επιστρέψω στον παραλληλισμό με τον αθλητισμό, το αμάξωμα των 4,275 μ. μήκους, 1,765 μ. πλάτους και 1,535 μ. ύψους, είναι εξαιρετικά καλογυμνασμένο, με συμπαγείς αναλογίες. Μολονότι βασίζεται στο πάτωμα του Mazda 2, εντούτοις τα χαρακτηριστικά του είναι εντελώς διαφορετικά, πολύ πιο σπορ. Κι αυτό φαίνεται στον δρόμο, οδηγώντας το.

Θα προτιμήσω το μοτέρ πετρελαίου 1.8 lt με τους 115 ίππους, διότι οι μηχανικοί αυτό που ήθελαν το πέτυχαν, αξιοποιώντας τη SKYACTIV φιλοσοφία, για μέγιστο συνδυασμό απόδοσης και οικονομίας. Δηλαδή με 270 Nm ροπής, έπαιξαν με τις καμπύλες ισχύος και ροπής, ώστε το αυτοκίνητο να έχει μεγάλη ροπή από τις χαμηλές στροφές (1.600 – 2.500 σ.α.λ.) και την ισχύ στις υψηλές στροφές (4.000 σ.α.λ.). Ετσι, κατάφεραν  να κρατήσουν πολύ χαμηλά τη μέση κατανάλωση, σε συνδυασμό με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το επισημαίνω αυτό, διότι το CX-3 προσφέρεται και ως τετρακίνητο, με το ίδιο μοτέρ και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Οι τιμές στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από τις 24.263 ευρώ, ενώ αν κάποιος θέλει να ξοδέψει λιγότερα, υπάρχουν και βενζινοκίνητες, δίλιτρες εκδόσεις με 121 ίππους και 206 Nm ροπής, προσθιοκίνητες ή τετρακίνητες, με τιμές από 19.060 ευρώ.

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό, οδηγώντας το νέο Mazda CX-3, είναι η πολιτισμένη και κυρίως αθόρυβη λειτουργία, καθώς το μοτέρ ούτε που το ακούς στην καμπίνα, ενώ και η ποιότητα κύλισης είναι τέτοια, που οι θόρυβοι από τον δρόμο και τον αέρα, είναι ανεπαίσθητοι.

Οι συμπαγείς αναλογίες, το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση και η ομαλή λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων, κάνουν το CX-3 να ελίσσεται εξαιρετικά στους δρόμους της πόλης, ανακαλύπτοντας τα καλύτερα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος, ενώ όταν βρει ανοικτό δρόμο μπροστά του και ειδικά στον αυτοκινητόδρομο, είναι τόσο στιβαρό, που νομίζεις ότι οδηγείς ένα πολύ βαρύτερο αμάξωμα, από τα 1.259 έως τα 1.460 κιλά του αμαξώματος, ανάλογα την έκδοση, τον κινητήρα και την ύπαρξη της τετρακίνησης.

Οσον αφορά στο σύστημα τετρακίνησης i-ACTIV AWD της Mazda, λειτουργεί αυτόματα ανάλογα τις συνθήκες του δρόμου, του κινητήρα, της μετάδοσης, τον καιρό, τη χρήση υαλοκαθαριστήρων, την εσωτερική και εξωτερική θερμοκρασία, τους αισθητήρες κλίσης (yaw sensors), τη γωνία του τιμονιού. Μάλιστα, 27 διαφορετικοί αισθητήρες τροφοδοτούν την μονάδα ελέγχου η οποία αξιολογεί όλες τις παραμέτρους περισσότερο από 200 φορές το δευτερόλεπτο και καθορίζει το ποσοστό της ροπής που χρειάζεται να φτάσει στους τροχούς.

Αξίζει να σημειώσω, ότι το CX-3 φέρει το σύστημα G-Vectoring Control (GVC), το οποίο ελέγχει τους τροχούς μόλις ο οδηγός αρχίσει να στρίβει το τιμόνι. Αρχικά, μειώνει τη ροπή του κινητήρα και μετατοπίζει το φορτίο στους μπροστινούς τροχούς, για καλύτερη είσοδο στη στροφή. Στη συνέχεια, με σταθερό τιμόνι, στην καμπή της στροφής, επανέρχεται η ροπή του κινητήρα και μετατοπίζεται το φορτίο στους πίσω τροχούς, προκειμένου το CX-3 να έχει ακόμα καλύτερη έξοδο από τη στροφή. Το πώς λειτουργεί, το καταλαβαίνεις από τις μειωμένες κινήσεις του σώματος στο κάθισμα, ειδικά του συνοδηγού και των πίσω επιβατών και ως οδηγός από την αίσθηση που έχεις στη στροφή. Πάντως, το GVC, αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο σε βρεγμένους ή χιονισμένους δρόμους, αναβαθμίζοντας την αίσθηση ασφάλειας.

Με πολύ πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση, το CX-3 αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία των Crossovers / SUV. Διαθέτει δυναμική εμφάνιση, θαυμάσιο πάτημα στον δρόμο, υψηλό επίπεδο ασφάλειας και ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή.