ORIGINALS

Τι κρύβουν τα λογότυπα των μεγαλύτερων εταιρειών του πλανήτη;

Το μάρκετινγκ έχει πάει σε άλλο επίπεδο.

Στα μέσα των ’90s ήταν πολύ της μόδας οι τρισδιάστατες κάρτες. Ίσως να είχαν κάποιο άλλο όνομα, αλλά δεν έχει τόση σημασία. Επρόκειτο για κάρτες στιλ καρτ ποστάλ, οι οποίες με μια πρώτη ματιά έμοιαζαν ν’ απεικονίζουν απλώς ένα τοπίο. Αφού, όμως, έμενες για κάμποσα δευτερόλεπτα συγκεντρωμένος σ’ αυτό, τα δέντρα, τα βουνά και τα ποτάμια άρχιζαν να επαναπροσδιορίζουν τη θέση τους μέσα στο χώρο κι από δισδιάστατα να γίνονται τρισδιάστατα.

Στις παρακάτω φωτογραφίες – logos διεθνών εταιρειών δεν συμβαίνει ακριβώς το ίδιο. Ωστόσο, κάθε μία από αυτές περιλαμβάνουν ένα σύμβολο ή σχέδιο το οποίο οι περισσότεροι δεν εντοπίζουν με την πρώτη ματιά. Ένα σύμβολο σχέδιο, το οποίο επιτελεί εξίσου σημαντικό ρόλο στην προώθηση της εταιρείας, όσο και το όνομά της.

Παρακάτω θα βρείτε τα 9 σημαντικότερα από αυτά:

#1

Πρόκειται για το πιο φανερό από τα ‘κρυφά’ σύμβολα που περιλαμβάνονται στα logos αυτής της λίστας. Αν δεν το έχεις εντοπίσει ήδη, κοίτα λίγο πιο προσεκτικά ανάμεσα στο ‘E’ και το ‘x’. Εκεί σχηματίζεται ένα λευκό βέλος. Καθόλου κακό μάρκετινγκ για εταιρεία κούριερ.

#2

Το παγόνι του σήματος του NBC είναι τόσο προφανές που σχεδόν δεν το βλέπεις. Σε κάθε περίπτωση το σώμα του βρίσκεται πάνω από το ‘B’ και τα χρωματιστά κομμάτια αποτελούν τα φτερά του.

#3

Carrefour στα γαλλικά σημαίνει σταυροδρόμι. Πολύ πετυχημένο το logo αν παρατηρήσεις πως το ‘C’ βρίσκεται ανάμεσα σε δύο βέλη που δείχνουν προς αντίθετη κατεύθυνση.

#4

Το να έβαζαν ένα γεράκι οι Atlanta Falcons (ομάδα αμερικανικού φούτμπολ, falcon=γεράκι) στο σήμα τους ήταν κάτι το αναμενόμενο. Το θέμα είναι πως το συγκεκριμένο γεράκι σχηματίζει το γράμμα ‘F’ (for Falcons).

#5

Πάρε την μύτη από το πρόσωπο που προηγείται του ‘L’ κι ανέβασέ την ένα πόντο. Τι σχηματίζεται; Σωστά ο Pacman.

#6

Δεν γίνεται να μην έχεις παρατηρήσει το κίτρινο βελάκι κάτω από το ‘amazon’. Το θέμα όμως, είναι ότι αυτό το φαινομενικά απλό βελάκι παίζει ταυτόχρονα τουλάχιστον τρεις διαφορετικούς ρόλους: α) σχηματίζει ένα χαμόγελο, β) ξεκινάει από το ‘a’ και καταλήγει στο ‘z’ (το πρώτο, δηλαδή, και το τελευταίο γράμμα του λατινικού αλφαβήτου) και γ) δείχνει την πορεία που μπορεί ν’ ακολουθήσει το εκάστοτε δέμα που παραγγέλνεις από το Amazon.

#7

Το logo της VAIO είναι όσο πιο μέσα στην τεχνολογία γίνεται. Από την μία πλευρά το ‘V’ και το ‘A’ δημιουργούν το σχήμα του αναλογικού σήματος και από την άλλη το ‘I’ και το ‘O’ συμβολίζουν το δυαδικό σύστημα του ηλεκτρονικού υπολογιστή (0, 1).

#8

Ας κάνουμε μια εισαγωγή για το μακράν πιο δύσκολο κρυμμένο μήνυμα της λίστας. Η Toblerone παρασκευάστηκε για πρώτη φορά στη Βέρνη της Ελβετίας, για αυτό και στο σήμα της συγκεκριμένης σοκολάτας απεικονίζεται το βουνό Matterhorn. Και τι ζώα ζουν στα βουνά; Αρκούδες. Μπορείς να εντοπίσεις την αρκούδα στο συγκεκριμένο logo; (εστίασε στο βουνό ε!)

#9

Η επιτυχία του συγκεκριμένου logo δεν έγκειται μόνο στο ότι το ‘R’ συμβολίζει έναν ποδηλάτη, αλλά πως ολόκληρο το ‘TOUR’ αποτελείται από τμήματα ποδηλάτου που συνδέονται με τη λευκή ρόδα.