Κάτι σάπιο υπάρχει στα σχόλια της διαφήμισης της Gillette

Οι οργισμένες αντιδράσεις που προκάλεσε το σποτ, δείχνουν ότι έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε ακόμα.
SHARES

Ας ξεκινήσουμε με το αυτονόητο, για να το βγάλουμε από τη μέση. Η διαφήμιση της Gillette είναι εξαιρετική. Χωρίς να ακολουθεί αυτό το ρημάδι το ‘αλλά’ που συνήθως ακυρώνει ό,τι έχεις πει νωρίτερα. Κανένα ‘αλλά’. Απλά εξαιρετική, εύστοχη και απόλυτα εναρμονισμένη με το πνεύμα των ημερών.

Ένα brand που γιγαντώθηκε με το μότο ‘the best a man can get’, προβάλλοντας πρότυπα αρρενωπότητας και ανδρικής υπεροχής, αποφάσισε να κάνει την αυτοκριτική του και να ακολουθήσει την εποχή, για να μην μείνει πίσω. Το ‘the best a man can get’ μετατράπηκε σε ‘the best men can be’ και χιλιάδες 'περήφανοι’ άνδρες σε ολόκληρο τον κόσμο, οι οποίοι προφανώς αισθάνονται πως αποτελούν ήδη την καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους, ξέσπασαν κατά της εταιρείας, απειλώντας ότι θα την μποϊκοτάρουν, αφού προσβλήθηκαν βάναυσα από το περιεχόμενο του σποτ. Αλίμονο.

Οι αντιδράσεις αυτές, από διάσημους όπως ο -γνωστός γραφικός- Piers Morgan μέχρι τον Ελληνάρα της διπλανής πόρτας, δείχνουν με τον καλύτερο τρόπο δύο πολύ απλά πράγματα: πρώτον, πως η διαφήμιση, εκτός από πετυχημένη, ήταν και απαραίτητη, και δεύτερον, πως οι άνδρες έχουμε ακόμη πάρα πολύ δρόμο να διανύσουμε μέχρι να κάνουμε την αυτοκριτική μας με ειλικρίνεια.

Ας πούμε μερικές δύσκολες αλήθειες. Έχουμε πράγματι μεγαλώσει σε έναν κόσμο όπου ο άνδρας κάνει λίγο πολύ ό,τι θέλει. Έτσι μάθαμε, από το σχολείο, από τις ταινίες, από τα βιβλία και από τους φίλους μας. ‘Τα αγόρια θα είναι πάντα αγόρια’. Κι αυτό σημαίνει ότι μπορούν να πουν και μια κουβέντα παραπάνω, να φερθούν λίγο σαν μαλάκες, να πιάσουν, να προσβάλλουν, να πετάξουν ένα υπονοούμενο, γιατί μωρέ, είναι στη φύση τους. Έτσι είναι τα αγόρια κι αν ξεφεύγουν λίγο καμια φορά, ας μην τα παρεξηγούμε, είναι στο DNA τους.

Ε, μάντεψε, δεν υπάρχει γονίδιο που σε κάνει να φέρεσαι σαν μαλάκας. Η κοινωνία στο έχει μάθει αυτό, οι προσλαμβάνουσες που έχεις πάρει από το περιβάλλον σου και αυτή η άτιμη η σιγουριά πως ό,τι κι αν κάνεις, στο τέλος θα τη βγάλεις καθαρή επειδή ‘είσαι διαφορετικός’ και ‘δεν μπορείς να πας κόντρα στη φύση σου’. Γιατί στο τέλος της ημέρας, πιστεύεις πως είσαι καλύτερος από τις γυναίκες, πιστεύεις πως είσαι ανώτερος, πως ‘καλή είναι μωρέ κι αυτή, αλλά γυναίκα είναι, έχει ταβάνι’.

Γιατί ο άνδρας που κοιμάται κάθε μέρα με άλλη γυναίκα είναι ‘γαμιάς’, αλλά η γυναίκα που κάνει το ίδιο είναι ‘τσούλα’. Γιατί ο άνδρας που τσαντίζεται και πλακώνεται είναι αρσενικό, αλλά η γυναίκα είναι τρελή ή αγάμητη ή απλά στις δύσκολες μέρες της. Και φυσικά, η γυναίκα που κατήγγειλε σεξουαλική παρενόχληση, είναι προφανές ότι έχει κάποια ατζέντα ή κάτι θα έκανε και θα προκάλεσε. Ας σοβαρευτούμε. Κάτι πήγαινε τρομερά στραβά στον τρόπο που λειτουργούσε αυτός ο κόσμος και έχει φτάσει η ώρα να κάνουμε όλοι την αυτοκριτική μας για να το διορθώσουμε.

Βλέποντας τα σχόλια που προκάλεσε η διαφήμιση, δεν μπορείς να αισθάνεσαι και πολύ αισιόδοξος. Οι περισσότεροι άνδρες εκεί έξω, αντί να αναρωτηθούν μήπως κάποια στιγμή στη ζωή τους, έκαναν κάτι που μπορεί να έθιξε μία γυναίκα (ή κι έναν άνδρα), πέρασαν στην αντεπίθεση, κατηγορώντας την εταιρεία για τσουβάλιασμα όλου του αρσενικού φύλου. “Πώς μπορούν να υποθέτουν ότι είμαστε όλοι κακοί;” αναρωτιούνται δημόσια (συνήθως όχι τόσο ευγενικά), εκφράζοντας την αποστροφή τους προς το μήνυμα του σποτ.

Μα, ακόμη κι αν αισθάνεσαι ότι εσύ τα έχεις κάνει όλα τέλεια (γιατί προφανώς, δεν είναι όλοι οι άνδρες αυτού του κόσμου μαλάκες), αυτό δεν αναιρεί σε καμία περίπτωση την ουσία του μηνύματος που θέλει να περάσει η διαφήμιση. Κάθε άνδρας, ΠΡΕΠΕΙ να προσπαθήσει να γίνει η καλύτερη εκδοχή του εαυτού του και να αναλογιστεί τι μπορεί να έχει κάνει λάθος. Αν δεν βρει ούτε ένα λάθος, τότε οφείλει να συνεχίσει να ψάχνει, στους φίλους του, στην οικογένειά του, στους συναδέλφους του. Γιατί η σιωπή μπροστά στην λανθασμένη συμπεριφορά που συμβαίνει μπροστά σου, είναι εξίσου τοξική με την ίδια την συμπεριφορά.

Οι αντιδράσεις που προκάλεσε η διαφήμιση, δείχνει ότι η δική μας η γενιά, έχει ακόμη πάρα πολύ δρόμο να διανύσει μέχρι να μπορέσει να ασχοληθεί ειλικρινά με όλα τα στραβά του καιρού μας. Οι “έλα μωρέ, πώς κάνουν έτσι οι υπερβολικές”, θα είναι για καιρό ακόμα περισσότεροι από αυτούς που προβληματίζονται και προσπαθούν πράγματι να αλλάξουν κάτι στη στάση τους. Ακριβώς γι’ αυτό λοιπόν, χρειάζονται ακόμη περισσότερες τέτοιες διαφημίσεις, ακόμη περισσότερα μηνύματα τέτοιου ύφους, κι ας νευριάζουν οι Piers Morgan και τα σκληρά, μάτσο αρσενικά αυτού του κόσμου.

Ας τους αφήσουμε να ουρλιάζουν κι ας κοιτάξουμε πώς θα γλιτώσουμε τα νεότερα παιδιά για να μην γίνουν σαν τα μούτρα τους.

Share
 

24Media Network

Ο Μαρτίνς "έψησε" τον Μαρινάκη

Ο Σταύρος Γεωργακόπουλος εξηγεί πως ο Πέδρο Μαρτίνς "προκάλεσε" τον Βαγγέλη Μαρινάκη να "φουλάρει" για παίκτες επιπέδου Βαλμπουενά και Μπεργκ στον Ολυμπιακό.

Ο Άγιαξ ετοιμάζεται να διαλύσει τη 'χρυσή' ομάδα του

Ο Φρένκι ντε Γιονγκ έχει φύγει ήδη, ο Ματάις ντε Λιχτ ακολουθεί, ο Χακίμ Ζιγές ψάχνεται, τον Νταβίντ Νέρες τον ψάχνουν. Τα μεταγραφικά σενάρια διαλύουν τον Άγιαξ μετά από 175 γκολ τη φετινή σεζόν. Πού καταλήγει η 'χρυσή' γενιά;

Ανοχή τέλος

Η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι περήφανη μόνο όταν ο Καραλής ή ο Αντετοκούνμπο της χαρίζουν μετάλλια και διακρίσεις. Οφείλει να τους προστατεύει. Ο Δημήτρης Κωνσταντινίδης γράφει για την καταγγελία του 19χρονου πρωταθλητή για ρατσιστική συμπεριφορά.

 
POP για τις δύσκολες ώρες

Ένας θρύλος της Disney μάς σχεδιάζει την ιστορία του Mickey

Ο Eric Goldberg, μας σχεδιάζει την ιστορία του πρώτου πραγματικού σταρ του Χόλιγουντ.

Social Man
PROMO