OPINIONS

Ο Πέτρος Γαϊτάνος δεν είναι πια ούτε καλτ ούτε αστείος

Ήρθε η ώρα να αποσύρουμε για πάντα τη μασκότ της Μεγάλης Εβδομάδας.

Έχουμε αντιληφθεί τα τελευταία χρόνια ότι οι διαφημίσεις των Jumbo έχουν κάτι το σουρεαλιστικό σε σημείο να ξεπερνούν τα όρια του καλτ. Άντζελα Δημητρίου, Τρύφων Σαμαράς, Παναγιώτης Ψωμιάδης, Κατερίνα Στανίση είναι κάποια από τα ονόματα που έχουν ‘παρελάσει’ από τα σποτάκια που γίνονται viral. Αισίως ο Πέτρος Γαϊτάνος. Ο αυτόκλητος ‘εκπρόσωπος’ του Πάσχα. Κάτι σαν μασκότ της Μεγάλης Εβδομάδας.

Κι εδώ έρχεται το πρώτο μεγάλο φάουλ της εταιρείας ως προς την επιλογή του προσώπου. Ας δεχτούμε ότι το μάρκετινγκ ακολουθεί την τακτική του ‘διαμοιρασμού’ σε κάθε τι που θέλει να διαφημίσει και για να το πετύχει αυτό το πάει στα άκρα. Στα άκρα της καλτίλας. Όσο πιο ακραίο και απροσδόκητο. ‘Κατερινάκι, πετσούλα’.

Αυτή τη φορά τους ξέφυγε. Ακραία είναι και η ακροδεξιά. Ίσως να μην περίμεναν ότι ο κόσμος θα θυμάται το… βιογραφικό του τραγουδιστή-τραγουδοποιού-ψάλτη-θεολόγου-μιντιακού εκπροσώπου της Εκκλησίας, Πέτρου Γαϊτάνου. Δεν είναι μόνο το πρώτο του σφάλμα που υποστήριξε τη Χρυσή Αυγή και τον τσαμπουκά της, όπως είχε πει χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του, είναι το γεγονός ότι τίποτε από όλα αυτά δεν πήρε πίσω: “Όταν βλέπω να υπάρχει μεγάλη προκατάληψη και επιθετικότητα σε ένα συγκεκριμένο κόμμα ή σε ένα συγκεκριμένο άνθρωπο θεωρώ ότι υπάρχει νοσηρότητα. Όλα τα μέσα έχουν λυσσάξει να παρουσιάζουν αυτή την εικόνα της Χρυσής Αυγής. Σιγά μη μετανιώσω γι’ αυτά που είπα’.

Όλα αυτά το… μακρινό 2016. Όταν πια το ‘αυγό του φιδιού’ είχε εκκολαφθεί και δεν ήταν πια μία νοσηρή μειονότητα, αλλά ένα κόμμα στη Βουλή. Μία καθημερινότητα με κάθε τι μελανό της σημείο.

Ο Γαϊτάνος, λοιπόν, περιθωριοποιήθηκε με τις δηλώσεις του. Έπαψε να είναι ένα ‘σεβάσμιο’ πρόσωπο για τους πιστούς, βγήκε ο μανδύας και αποκαλύφθηκε. Γιγαντώθηκε το τρολάρισμα προς το πρόσωπό του, έγινε meme κάθε που ερχόταν μία χριστιανική γιορτή. Ίσως, ακόμα και να απέκτησε την αξία που του αναλογεί.

Με τη διαφήμιση των Jumbo, όμως, επανήλθε στην επικαιρότητα. Ο ίδιος φρόντισε να ξεκαθαρίσει ότι το έκανε για να περάσει κοινωνικό μήνυμα, αλλά ίσως, με μία δεύτερη ανάγνωση, το συγκεκριμένο σποτάκι να ήταν το καλύτερο ‘ξεγύμνωμα’ για ένα πρόσωπο δυσανάλογου μεγέθους με την προσωπικότητά του και το τι ακριβώς προσφέρει στην κοινωνία γενικότερα,

Ο Γαϊτάνος ήταν ότι ο Στέφανος Χίος στο πρόσφατο παρελθόν. Στην αρχή κάποιοι τον πήραν στα σοβαρά, στη συνέχεια έγινε αντικείμενο σάτιρας, μετέπειτα αντικείμενο χλευασμού και τώρα έχει περάσει στη λήθη. Το ίδιο θα συμβεί και με τον Γαϊτάνο. Όταν περάσει ο viralισμός του Πάσχα, θα επιστρέψει εκεί που ανήκει. Απομονωμένος στις ιδεολογίες του.

Γιατί στην τελική, στο δίλημμα ‘αυγό του Πάσχα ή αυγό του φιδιού’ η απάντηση είναι ξεκάθαρη.