Οι σέξι φωτογραφίες δεν χωράνε στα υπουργεία μας

Γυναίκες σαν τη Θωμαρίτα Καλδάρα τις προτιμάμε μόνο στις ινσταγκραμικές μας φαντασιώσεις.
SHARES

Ας προσπαθήσουμε να το δούμε από την αρχή. Το στόρι είναι λίγο-πολύ γνωστό. Η Θωμαρίτα Καλδάρα είχε αποσπασθεί από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο γραφείου του υφυπουργού Εξωτερικών Μάρκου Μπόλαρη τον περασμένο Ιανουάριο. Μέχρι εδώ όλα καλά. Mια τύπισσα πήρε απόσπαση σε ένα γραφείο ενός υπουργού. Δεν το λες και την πιο συγκλονιστική είδηση του μήνα. Δεν το λες καν την πιο συγκλονιστική είδηση της μέρας.

Τα προβλήματα, ωστόσο, άρχισαν μετά. Όταν σε κάποια φάση, κάποιος έψαξε το Instagram της Θωμαρίτας Καλδάρα βρήκε ότι σε κάποια ποστ είχε "σέξι πόζες". Τι θα πει αυτό; Φόραγε σορτσάκια, είχε ανοιχτό μπούστο, φόραγε γόβες ή κορμάκια και είχε φωτογραφίες selfie. Και αυτό έγινε δείγμα έλλειψης αξιοκρατίας. Όχι γιατί της λείπουν τα πτυχία ούτε γιατί είναι ξαδέρφη του θείου του μπατζανάκη του Μπόλαρη. Αυτό θα ήταν μια τελείως διαφορετική υπόθεση και η κριτική θα ήταν πλήρως κατανοητή.

Το ζήτημα με τη Θωμαρίτα Καλδάρα είναι ότι ξέφυγε από το αυστηρό πλαίσιο μέσα στο οποίο πρέπει να κινείται επαγγελματικά μια γυναίκα. Το να κάθεται σταυροπόδι φορώντας μια γόβα είναι ένδειξη ανικανότητας να επιτελέσει σωστά τον ρόλο της ως γραμματέα. Βλέποντας την τελευταία εκπομπή των Ράδιο Αρβύλα, ο παρουσιαστής Αντώνης Κανάκης κάνει μια εισαγωγή λέγοντας "αυτή είναι η νέα μετακλητή του Μπόλαρη", δείχνει τις φωτογραφίες και όλοι σκάνε στα γέλια. Γιατί; Γιατί έτσι.

Το χιούμορ βασίζεται γενικά στο ασύμβατο. Το ασύμβατο εδώ ήταν η έκθεση του γυναικείου σώματος από μια γυναίκα που ταυτόχρονα καταλαμβάνει μια σοβαροφανή θέση η οποία δεν είναι καν πολιτική. Άπτεται απλώς του πολιτικού. Και ο ισχυρισμός εδώ είναι πολύ απλός. Αν ρωτήσουμε για ποιο λόγο θεωρείς ότι η Θωμαρίτα Καλδάρα είναι ανίκανη να πάρει αυτή τη θέση, η απάντηση που θα πάρουμε θα είναι πάλι να μας δείχνουν φωτογραφίες της με σορτς. Μετά θα κάνεις ένα νόημα με τα χέρια σου, καλώντας τον να εξηγήσει τη θέση του και θα εκνευριστεί. Μα καλά τώρα θα εξηγούμε τα αυτονόητα;

Πράγματι, για μεγάλη μερίδα του κόσμου εκεί έξω είναι αυτονόητο ότι μια γυναίκα που τόλμησε να ανεβάσει “σέξι φώτο” στο instagram της, μια γυναίκα δηλαδή που προτίμησε να αναδείξει αυτή την πλευρά της στο προσωπικό της προφίλ, είναι ανίκανη να έχει θέση γραμματέα. Και όλο αυτό συνδέθηκε με την κλασική ρητορική της αναξιοκρατίας, για την οποία προφανώς κανείς δεν μπορεί να φέρει αντίρρηση. Το ζήτημα είναι εδώ το πώς στήθηκε η γέφυρα από το προφίλ του instagram στην αναξιοκρατία.

Το σχήμα άντρας 55άρης προϊστάμενος, νεαρή και όμορφη 'ιδιαιτέρα' και προαγωγή είναι τόσο πολύ στέρεο, τόσο πολύ σφυρηλατημένο και μπετοναρισμένο ως χιλιοπαιγμένο μοτίβο που τελικά οδηγεί μια γυναίκα στην παραίτηση για τον συγκλονιστικό λόγο: είχε έξω τα πόδια της. Τι άλλη χρησιμότητα, άλλωστε, θα έχει μια ξανθιά με μεγάλο στήθος εκτός από το να την παίρνει μάτι ο προϊστάμενός της; Η αντίθεση του κύρους του άντρα που υπερέχει λόγω θέσης (σχέσης αφεντικού-υφισταμένης), ηλικίας (μεσήλικας-νεαρή κοπέλα), αλλά φυσικά και φύλου (άντρας-γυναίκα) αποτέλεσε ένα προνομιακό τόπο για ακόμα μια αναπαραγωγή του στερεοτύπου μέσω του χαλαρού ηλίθιου χιούμορ. Αφού ο σωστός ο άντρας την έχει εργαλειοποιήσει, της έχει βάλει συγκεκριμένο πλαίσιο μέσα στο οποίο της επιτρέπει να κινείται. Έχει κάθε δικαίωμα να δείχνει τα βυζιά της αλλά δεν θα την κάνουμε και πολιτικό.

Τη Θωμαρίτα, λοιπόν, την έχουμε βάλει εκεί στα σκοτεινά. Να τη χαζεύουμε τα μοναχικά βράδια του χειμώνα, όταν τρώμε τις φακές που ξέμειναν από το μεσημέρι. Να της στέλνουμε ένα “καλησπέρα κούκλα”. Να της κάνουμε παθιασμένα λάικ στις σέλφι της με το κορμάκι. Να τρέχουμε και να μη φτάνουμε με κάθε νέα ανάρτηση.

Όταν όμως οι Θωμαρίτες αυτού του κόσμου βγουν όχι από το δικό τους -από εκεί είναι ήδη έξω- αλλά από το δικό μας δωμάτιο, νιώθουμε περίεργα και αυτό δημιουργεί αντανακλαστικά σε όλους όσοι αντέδρασαν στην απόσπαση αυτή, μια διάθεση να την ειρωνευτούν. Μια δουλειά σε ένα υπουργείο γίνεται στο φως της ημέρας, εκεί που φοράμε το κουστούμι μας και το σοβαρό προφίλ μας. Εκεί που τα βρίσκουν οι άντρηδες. Εκεί δεν χωράνε Θωμαρίτες. Οι Θωμαρίτες είναι εξοβελισμένες για το άλλο προσωπείο. Όταν η γραβάτα λύνεται και ο άντρας ο σωστός ξεκουράζεται.

Μια ολόκληρη δημόσια σφαίρα ανέβηκε πάνω στον βράχο να κηρύξει. Τα 'Σόδομα και τα Γόμορρα'. Η Θωμαρίτα έγινε μέρος του δημοσίου λόγου για τα μπούτια της. Αφού τα δείχνει γι'αυτά θα μιλάμε. Σπουδαίο πόιντ. Μόνο που από όλους τους προφήτες που ανέβηκαν να φωνάξουν για τη σοβαροφάνεια του υπουργείου έτρεχαν και λίγα σάλια. Σάλια σοβαρά αλλά που δεν σταματούν να είναι σάλια. Και όλο το ίντερνετ κατακλύστηκε από σέξι πόζες και ηθικισμό. Μαζί και τα δύο. Πάρτε μάτι αλλά κάντε το σωστά. Κοροϊδεύοντας.

Δεν ξέρω πραγματικά ποια είναι τα προσόντα της Θωμαρίτας. Για την ακρίβεια, δεν ξέρω τα προσόντα των περισσότερων μετακλητών εκεί έξω. Είτε δείχνουν τα βυζιά τους είτε το αμάξι τους είτε το σοβαρό τους προφίλ.

Ξέρω πάντως πως έχω την τάση να είμαι υπέρ αυτών που προκάλεσαν. Γιατί, όπως φάνηκε και εδώ, στην περίπτωση της Θωμαρίτας, το πρόβλημα παραδοσιακά το έχουν όσοι προκαλούνται.

Share
 

24Media Network

Χαλάει του Κοεντράο

Ο Φάμπιο Κοεντράο σύμφωνα με τη Record ζήτησε κι άλλο χρόνο από τον ΠΑΟΚ κι ο Δικέφαλος αποφάσισε να προχωρήσει σε άλλες περιπτώσεις για τη θέση του αριστερού μπακ.

Κόμπε, ο μέντορας του Γουέσλι Τζόνσον

Έχει μέντορα τον Κόμπι Μπράιαντ, ο Τζέιμς Χάρντεν τον έκανε viral και είναι το 4ο υψηλότερο draft-pick που έχει περάσει από την Ελλάδα. Διαβάστε ποιος είναι ο Γουέσλι Τζόνσον.

 
POP για τις δύσκολες ώρες

PODCAST

Η Αναγέννηση της Disney

Το Pop για τις Δύσκολες Ώρες κάνει μια εξονυχιστική αναδρομή στην Αναγέννηση της Disney και στα κλασικά μιούζικαλ που άλλαξαν τη ροή του χολιγουντιανού animation.

Ο Κώστας Τουρνάς αφηγείται τη ζωή του

Από τις πρόβες σε πλυσταριό της Κυψέλης και τους Poll ως τον Αχιλλέα απ' το Κάιρο και τη φιλία με τον Μπονάτσο.

Social Man
PROMO