ΚΑΡΙΕΡΑ

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις σχετικά με την επιχείρησή σου

Μιλήσαμε με έναν δικηγόρο για όλα αυτά τα ψιλά γράμματα που κρύβουν παγίδες και οι περισσότεροι αγνοούμε.

Η αλήθεια είναι πως οι επιχειρήσεις εστίασης ή Υγειονομικού Ενδιαφέροντος -μην μας περάσουν και για τίποτα άσχετους- τα τελευταία χρόνια έχουν γνωρίσει μεγάλη άνθηση. Σε κάθε γειτονιά, σε κάθε γωνιά ανοίγει και ένα μαγαζί κάτι το οποίο μόνο θετικό μπορεί να είναι για κάθε περιοχή αφού της δίνει υγεία και ζωντάνια. Όμως όποιος ανοίγει ή ακόμα και όποιος ενδιαφέρεται να ανοίξει γνωρίζει όλες τις λεπτομέρειες που χρειάζεται;

Τα METRO Cash & Carry ήταν, είναι και θα είναι κοντά στους επαγγελματίες της εστίασης. Όχι μόνο με την προσφορά ποιοτικών προϊόντων αλλά τώρα και με το πρόγραμμα επιχειρηματικής ανάπτυξης ‘Πετυχαίνουμε Μαζί’, για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στην Αθήνα. Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον και σε έναν κλάδο που έχει υποστεί πιέσεις, τα METRO Cash & Carry βρίσκονται δίπλα στον επιχειρηματία μεριμνώντας για την κατάρτισή του και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών της επιχείρησής του. Το ‘Πετυχαίνουμε μαζί‘, μεταξύ άλλων προνομίων δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις εστίασης να παρακολουθήσουν ένα διευρυμένο κύκλο σεμιναρίων από αναγνωρισμένους επαγγελματίες του χώρου, οι οποίοι θα αναλύσουν τις απαραίτητες υπηρεσίες και διαδικασίες που αφορούν στις επιχειρήσεις τους. εστίασης. Η κουζίνα, το κρασί, τα ποτά αλλά και η νομοθεσία σε ένα μαγαζί εστίασης είναι οι τέσσερις κλάδοι που ακουμπούν τα σεμινάρια. Εμείς μιλήσαμε με την Χριστίνα Γλυκού και τον Βασίλης Καρκατζούνης, δικηγόροι του γραφείου Law Spot για όλα εκείνα τα νομικά θέματα που επιβάλλεται να γνωρίζει ο κάθε ένας επαγγελματίας.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να ξεκινήσει μια επιχείρηση τέτοιου τύπου “Το πρώτο βήμα για ένα νέο επιχειρηματία, είναι να επιλέξει αν θα συστήσει εταιρεία (πλέον η πιο διαδεδομένη μορφή είναι η Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία – ΙΚΕ-) ή αν προχωρήσει στην ίδρυση ατομικής επιχείρησης. Εν συνεχεία θα πρέπει να αναζητηθεί και να βρεθεί ο κατάλληλος χώρος και αφού ελεγχθεί από μηχανικό, να καταρτισθεί μισθωτήριο με τη συνδρομή νομικού για αποφυγή τυχόν παγίδων. Το επόμενο βήμα, αφορά την άδεια λειτουργίας της επιχείρησης (με τον νέο νόμο του 2016 έχει εκλείψει ο όρος άδεια λειτουργίας – ουσιαστικά πρόκειται για γνωστοποίηση λειτουργίας καταστήματος. Εν προκειμένω, με την απλοποίηση της διαδικασίας, ο ενδιαφερόμενος – αφού του χορηγηθεί βεβαίωση από τον αρμόδιο Δήμο ότι το κατάστημα μπορεί να ιδρυθεί στη συγκεκριμένη τοποθεσία -, μέσα σε διάστημα πέντε μηνών πρέπει να υποβάλει τη γνωστοποίηση ηλεκτρονικά και έπειτα αυτή να κοινοποιηθεί στους αρμόδιους φορείς (Πυροσβεστική, Πολεοδομία κλπ). Με τον νέο νόμο οι επιχειρηματίες απεμπλέκονται από χρονοβόρες διαδικασίες για την άδεια λειτουργίας επιχείρησης, όμως οφείλουν να είναι πολύ προσεκτικοί αναφορικά με τα νομιμοποιητικά έγγραφα λειτουργίας της επιχείρησής τους λόγω των συνεχών ελέγχων προς αποφυγή προστίμων και κυρώσεων.

Ένα από τα πιο σημαντικά θέματα για τα οποία υπάρχει ένα μεγάλο σύννεφο είναι η μουσική σε ένα μαγαζί. “Με τον νέο Νόμο 4442/16, οφείλει η εκάστοτε επιχείρηση να το γνωστοποιήσει στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου και να πάρει αντίγραφο γνωστοποίησης με αποδεικτικό υποβολής. Εν συνεχεία η γνωστοποίηση αποστέλλεται από τον Δήμο στην Υγειονομική Υπηρεσία της Περιφέρειας και την Αστυνομία. Η άδεια παράτασης ωραρίου χρήσης μουσικής συνεχίζει να χορηγείται από τα αρμόδια όργανα βάσει του ανωτέρω νόμου. Τα δε πρόστιμα για τους παραβάτες – σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην αντίστοιχη ΚΥΑ – παραμένουν τσουχτερά’’ και διαμορφώνονται ανάλογα με τη δυναμικότητα του κάθε καταστήματος. Ενδεικτικά για μη γνωστοποίηση μουσικής καταστήματος με δυναμικότητα 20 πελατών ξεκινούν από 600 Ε και φτάνουν τα 2400 Ε για κατάστημα δυναμικότητας πάνω από 141 πελάτες. Για άλλες δε παραβάσεις όπως η μη τήρηση της πρώτης γνωστοποίησης τα αντίστοιχα πρόστιμα ξεκινούν από 1200 Ε μέχρι και 4800 Ε, με τους ελέγχους να αυξάνονται καθημερινά”.

Όμως όταν μιλάμε για καταστήματα εστίασης ένα τεράστιο θέμα είναι τα ζητήματα υγιεινής και τροφίμων “Με υπουργική απόφαση του 2017 ορίζονται οι κανόνες ορθής υγιεινής πρακτικής, ποιες επιχειρήσεις ανήκουν σε κατηγορία χαμηλού κινδύνου (πχ καφετέριες), μεσαίου (εστιατόρια) ή υψηλού . Επιπρόσθετα με μια σειρά νομοθετικών διατάξεων εντείνονται πλέον οι υγειονομικοί έλεγχοι στις αντίστοιχες επιχειρήσεις, εξειδικεύονται τα πρόστιμα σε περίπτωση ελλείψεων νομιμοποιητικών και απαιτούμενων εγγράφων για την εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης, καθώς και για ελαττωματικά προϊόντα και μη τήρηση των λεπτομερώς αναφερόμενων κανόνων ορθής υγιεινής πρακτικής. Σε κάθε περίπτωση, στόχος του νομοθέτη είναι αφενός η εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος, αφετέρου η προστασία των καταναλωτών και η΄τιμωρία’ όσων επιχειρήσεων δεν συμμορφώνονται με τις επιταγές του νόμου”.

Είμαι σίγουρος ότι όλες αυτές τις πτυχές για να ανοίξεις ένα μαγαζί δεν τις είχες ποτέ στο μυαλό σου. Κι όμως ίσως αποτελούν έναν τομέα που κρύβει πολλές παγίδες και η ανάγκη νομικής στήριξης και γνώσης είναι πάρα πολύ σημαντική “Λόγω πληθώρας νομοθετικών διατάξεων, καθημερινών πλέον ελέγχων από τους αρμόδιους φορείς, αλλά και αυξημένων προστίμων (που επιβάλλονται για μη συμμόρφωση των όσων προβλέπονται στα εκάστοτε νομοθετήματα), η συνδρομή νομικού κρίνεται επιβεβλημένη από την ίδρυση μιας επιχείρησης. Η αποφυγή παγίδων και λαθών κατά τη σύνταξη του μισθωτηρίου και του τυχόν καταστατικού, η διασφάλιση των συμφερόντων του  ‘εκκολαπτόμενου’ επιχειρηματία, η ενημέρωση των επιχειρήσεων σε κάθε στάδιο για το νομοθετικό πλαίσιο, η αποφυγή προστίμων και ποινικών κυρώσεων είναι μόνο λίγα παραδείγματα για να αντιληφθεί κανείς την αναγκαιότητα του νομικού συμβούλου σε ένα τέτοιο εγχείρημα. Αν σε αυτά προστεθούν τυχόν εργατικά ατυχήματα, περιπτώσεις αδήλωτης εργασίας (αυστηρότερο πλέον το πλαίσιο με το νέο νόμο) ή τυχόν ενστάσεις και προσφυγές σε αρμόδιους φορείς, γίνεται άμεσα αντιληπτό το πόσο σημαντική είναι η νομική υποστήριξη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις εστίασης”.

Για όλα αυτά αλλά και ακόμα περισσότερα νομικά θέματα που αφορούν κάθε επιχείρηση εστίασης θα μιλήσει η Χριστίνα Γλυκού και ο Βασίλης Καρκατζούνης την 1η Οκτωβρίου στο σεμινάριο για τις νομικές εξελίξεις. Εκεί επιβάλλεται να λάβεις μέρος για να έχεις την ευκαιρία όχι μόνο να ακούσεις από κοντά τις νομικές συμβουλές τους αλλά και για να κάνεις τις δικές σου ερωτήσεις. Για να έχεις αυτήν την δυνατότητα το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να πάρεις μέρος δωρεάν στο πρόγραμμα επιχειρηματικής ανάπτυξης ‘Πετυχαίνουμε Μαζί‘, για μικρομεσαίες επιχειρήσεις της METRO Cash & Carry. Και να θυμάσαι ότι εκτός από τις νομικές εξελίξεις τα σεμινάρια από ευγνωσμένης αξίας επαγγελματίες θα έχουν θέμα την κουζίνα, το κρασί αλλά και το μπαρ ενός μαγαζιού εστίασης. Μία ευκαιρία που δεν έχεις συχνά σου ανοίγεται από την METRO Cash & Carry η οποία προσφέρει ουσιαστική στήριξη των συνεργατών της σε όλα τα επίπεδα και αυτό αποτελεί προτεραιότητα της επιχειρηματικής της δράσης. Στόχος της είναι να αποτελούμε σύμμαχο ανάπτυξης και αξιόπιστο συνεργάτη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εστίασης, συμβάλλοντας έμπρακτα στην συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών τους και στην επιχειρηματική τους εξέλιξη και ανάπτυξη.