ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

11 φορές που τα μονοθέσια της F1 δούλεψαν ως ταξί

10+1 απίθανες ιστορίες όπου η Formula 1 πήγε κόντρα σε κάθε συνδικαλιστικό όργανο του μαγικού κίτρινου κόσμου των ταξί.

Τρέμε ΣΑΤΑ και τρέμε Λυμπερόπουλε! Το ONEMAN μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι υπεράσπισης των εφαρμογών εκσυγχρονισμού των αστικών μετακινήσεων, παρουσιάζοντας περιπτώσεις δεδικασμένου. Στιγμές που ακόμα και ο μαγικός κόσμος της Formula 1 μετατράπηκε σε διαδρομή Κολιάτσου-Σύνταγμα, με ανορθόδοξες μεταφορές ‘πελατών’, ακόμα και τριπλοκούρσες!

Όσο λοιπόν κι αν ένα συνδικαλιστικό όργανο και ένας βγαλμένος από ξεχασμένο επεισόδιο του ‘Ρετιρέ’ ηγέτης του προσπαθούν (και συνήθως καταφέρνουν) να καθορίζουν πολιτικές και νομοσχέδια, η κάθε TaxiBeat και κάθε Uber θα μπορεί να δείχνει τα δικά μας παραδείγματα για να σπάει τα στερεότυπα!

Αφορμή για αυτό το θέμα αποτέλεσε η ‘βόλτα’ που έκανε στο Grand Prix Μαλαισίας ο Sebastian Vettel, σκαρφαλωμένος στη Sauber του Pascal Wehrlein, που έσπευσε να τον βοηθήσει όταν η Ferrari έμεινε ακινητοποιημένη και πληγωμένη στην άκρη του δρόμου.

 

Όπως καταλαβαίνετε, αμέσως μετά έγινε χαμός στο διαδίκτυο, με πολλά post που αφορούσαν τη χρέωση στην οποία προχώρησε ο νεαρός Γερμανός για τις υπηρεσίες που προσέφερε!

Ακολουθούν λοιπόν 10 περιπτώσεις που κάνουν τον κάθε Λυμπερόπουλο να βγάζει καπνούς από τ’ αυτιά!

#1 Rene Arnoux και Riccardo Patrese – 1980, GP Βραζιλίας


Περίπτωση που ταιριάζει γάντι σε όσα προείπαμε. Rene Arnoux,  νικητής του Grand Prix Βραζιλίας του 1980, ξεζουμίζει τη Renault από καύσιμο κυνηγώντας την καρό σημαία. Αυτή λοιπόν ακινητοποιείται στο γύρο επιστροφής στα pit και ο Γάλλος βγαίνει από το μονοθέσιο και στρέφεται στην αγωνιστική διαδρομή κάνοντας σήμα στα διερχόμενα μονοθέσια όπως εσύ αν βγεις στη Συγγρού αναζητώντας μεταφορικό μέσο. Μόνο που ενώ εσύ μάλλον θα πετύχεις ταλαιπωρημένο, βρώμικο και με ποτισμένη μυρωδιά τσιγαρίλας Octavia με τον Φώντα, τον πιο γρήγορο ταρίφα των Νοτίων Προαστίων στο τιμόνι, ο Arnoux σταμάτησε την Arrows του Riccardo Patrese.

#2 Keke Rosberg και Nelson Piquet – 1986, GP Γερμανίας


Το να μένουν τα μονοθέσια από καύσιμο λίγο μετά το τέλος του αγώνα (κάποιες φορές και πριν!) ήταν σύνηθες φαινόμενο της εποχής. Έτσι στον αγώνα του Χόκενχαϊμρινγκ του 1986 ακινητοποιήθηκαν ουκ ολίγα – ανάμεσά τους και οι δύο McLaren. Κι αν ο Alain Prost το πήρε με τα πόδια μέχρι τα pits, o Keke Rosberg δεν είχε ανάλογες προθέσεις. Έτσι έκανε μία τσάμπα βόλτα με τη Williams του Nelson Piquet!

#3 Stefan Johansson, Rene Arnoux, Philippe Alliot και Nelson Piquet – 1986, GP Μεξικό


Ίδια χρονιά, παρόμοιες αιτίες αλλά εικόνα που δεν είχαμε ξαναδεί ποτέ στον μαγικό κόσμο της Formula 1. Κι ούτε πρόκειται να ξαναδούμε! Κι αυτό γιατί στον αγώνα στο Autodromo Hermanos Rodriguez στην Πόλη του Μεξικού είχαμε τριπλοκούρσα! Αν αυτό συνέβαινε κάπου στην Κυψέλη ακόμα θα σιχτίριζες τον ταξιτζή που φόρτωσε άλλους δύο στην ίδια διαδρομή αλλά εδώ είχαμε και αστεία ιστορία! Έχεις ως εξής: αρχικά ήταν ο Philippe Alliot που δέχθηκε να κάνει τον σοφέρ για τους Stefan Johansson και Rene Arnoux όμως λίγα μέτρα μετά, έμεινε και η δική του Ligier από καύσιμα! Πάμε όλοι έξω λοιπόν, να περιμένουμε τον επόμενο! Ο Johansson σήκωσε το χέρι, ο Nelson Piquet σταμάτησε και ακόμα φορτώνει κόσμο!

#4 Ayrton Senna και Nigel Mansell – 1991, GP Μ. Βρετανίας


Δύο σπουδαίοι οδηγοί, τέσσερις παγκόσμιοι τίτλοι πάνω σε ένα μονοθέσιο! Ο Nigel Mansell κερδίζει το Grand Prix του Σίλβερστοουν, την ώρα που ο μεγάλος του αντίπαλος, Ayrton Senna, μένει από καύσιμα στη McLaren στον τελευταίο γύρο. Ο «Λέοντας» σταματά στην άκρη της αγωνιστικής διαδρομής και προσφέρει στον αείμνηστο Βραζιλιάνο δωρεάν βόλτα μέχρι τα pit. Το ενδιαφέρον της ιστορίας είναι πως οι κριτές προσπάθησαν να βάλουν φρένο σε αυτό το σκηνικό αλλά ο Senna δεν κάθισε να το συζητήσει. Αν το είχε κάνει, μία από τις πιο εμβληματικές στιγμές στην ιστορία του σπορ δεν θα είχε συμβεί ποτέ.

#5 Jean Alesi και Michael Schumacher – 1995, GP Καναδά


O Jean Alesi έτρεξε σε 202 Grand Prix στην πλούσια καριέρα του στη Formula 1, που ξεκίνησε το 1989 και ολοκληρώθηκε το 2001. Κέρδισε μόνο ένα από αυτά, το 1995 στο σιρκουί Gilles Villeneuve του Μοντρεάλ. Μάλιστα αυτή η επιτυχία ήρθε και την ημέρα των 31ων γενεθλίων του! Γι’ αυτό και όταν η Ferrari του έμεινε άγαλμα στο γύρο επιστροφής στα pit, ο Michael Schumacher του έκανε δώρο την κούρσα!

#6 Gerhard Berger και Jean Alesi – 1996, GP Γερμανίας

Πριν από δύο δεκαετίες η πίστα του Χόκενχαϊμ δεν είχε καμία σχέση με το σημερινό, αποστειρωμένο χαρακτήρα της. Το μεγαλύτερο κομμάτι της αγωνιστικής διαδρομής απλωνόταν μέσα στο δάσος της Βάδης-Βυρτεμβέργης και ήταν απλά μαγικό. Ήταν όμως και πολύ μακριά από τα pit. Έτσι όταν ο κινητήρας της Renault στο πίσω μέρος της Benetton του Gerhard Berger παρέδωσε πνεύμα, ο Αυστριακός δεν έχασε απλά τη νίκη – έμεινε και χιλιόμετρα μακριά από το ήσυχο δωμάτιο του motor home όπου θα μπορούσε να ξεσπάσει για τη γκαντεμιά του. Ο teammate του, Jean Alesi, έσπευσε προς βοήθεια. Ήταν το λιγότερο που μπορούσε να κάνει δεδομένου πως η παραπάνω εξέλιξη του επέτρεψε να ανέβει στη δεύτερη θέση.

#7 Giancarlo Fisichella και Michael Schumacher – 1997, GP Γερμανίας


Χόκενχαϊμ ξανά με τον οδηγό σε απόγνωση να είναι αυτή τη φορά ο Giancarlo Fisichella. Για πρώτη φορά στην καριέρα του είχε βρεθεί στην πρώτη σειρά του grid και διεκδικούσε τη νίκη έως ότου πάτησε θραύσματα από το μονοθέσιο του Jan Magnussen. Αυτά προκάλεσαν κλατάρισμα που στη συνέχεια πλήγωσε τόσο τη Jordan του που αναγκάστηκε να την παρκάρει στην άκρη του δρόμου. Μετά το πέσιμο της καρό σημαίας, ο Michal Schumacher σταμάτησε να τον μαζέψει. Ήταν η πρώτη φορά που ένας Ιταλός γυρνούσε πίστα F1 με μία Ferrari, χωρίς να έχει την αβάσταχτη πίεση που ανέκαθεν γεννούσε στους μακαρονάδες το να τρέχουν με τα κόκκινα μονοθέσια.

#8 Mika Hakkinen και David Coulthard – 2001, GP Ισπανίας


Παρόμοια ιστορία αν και πιο δραματική, καθώς ο κινητήρας της McLaren-Mercedes άρχισε να βγάζει καπνούς στον τελευταίο γύρο στην πίστα της Βαρκελώνης. Ο Mika Hakkinen που μέχρι εκείνο το σημείο είχε κυριαρχήσει πλήρως, αναγκάστηκε να παραχωρήσει τη νίκη στον μεγάλο του αντίπαλο: τον Michael Schumacher. Ήταν κομβικό σημείο στη σεζόν, καθώς ο Φινλανδός δεν κατάφερε να ανακάμψει και να διεκδικήσει τον τίτλο μέχρι τέλους. Σε ρόλο σοφέρ ήταν ξανά ο teammate, αυτή τη φορά ο David Coulthard.

#9 Fernando Alonso και Mark Webber – 2011, GP Γερμανίας


Εκείνη τη χρονιά το γερμανικό Grand Prix έλαβε χώρα στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ και οι Fernando Alonso-Mark Webber δεν μοιράστηκαν μόνο το βάθρο (δεύτερος και τρίτος αντίστοιχα). Με τη Ferrari του Ισπανού να ξεκουράζεται στην άκρη της αγωνιστικής διαδρομής μετά το πέσιμο της καρό σημαίας, ο Αυστραλός πρόσφερε εγκάρδια το δεξί side-pod του μονοθεσίου της Red Bull. Όχι τίποτα άλλο, μην καθυστερήσουν και με τις σαμπάνιες, τους περίμενε αεροπλάνο στο αεροδρόμιο!

#10 Mark Webber και Fernando Alonso – 2013, GP Σιγκαπούρης


Μετά την παραπάνω βόλτα, ο Alonso δεν είχε πληρώσει κόμιστρο. Κι επειδή οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους, δύο χρόνια μετά στη Σιγκαπούρη, ανταπέδωσε τη χάρη στον συναθλητή του. Μόνο που λογάριαζαν χωρίς τον ξενοδόχο καθώς οι αγωνοδίκες του συγκεκριμένου αγώνα στους δρόμους του μεγάλου λιμανιού της Ανατολής, ήταν φαίνεται μακρινά ξαδέρφια του Λυμπερόπουλου. Κι επειδή έχοντας ισχύ στα χέρια τους δεν χρειάστηκε να κλείσουν δρόμους και να βγουν με ντουντούκες αφορίζοντας τέτοιες πρακτικές δωρεάν μετακίνησης, έριξαν επιπλήξεις. Στον Alonso γιατί σταμάτησε σε μη ασφαλές σημείο (είναι και σιρκουί πόλης βλέπεις) και στον Webber γιατί μπήκε περπατώντας στην αγωνιστική διαδρομή χωρίς σχετική άδεια. Για τον Αυστραλό ήταν η τρίτη επίπληξη μέσα στη σεζόν, πράγμα που του έφερε ποινή 10 θέσεων στο grid του επόμενου αγώνα! Κοινώς, του κόστισε πολύ ακριβά η κούρσα!