ΒΙΒΛΙΟ

8 αστυνομικά βιβλία που πρέπει να διαβάσεις φέτος το καλοκαίρι

Βρήκαμε και σου προτείνουμε 8 αστυνομικά βιβλία από τις εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ, τα οποία θα σε συντροφεύσουν στις καλοκαιρινές σου διακοπές.

Είτε πας, είτε δεν πας διακοπές, μια άδεια θα την έχεις. Και σίγουρα χρειάζεσαι ένα dopamine detox. Δηλαδή, μια αποτοξίνωση από το καθημερινό ερέθισμα που λέγεται social media.

Ούτως ή άλλως έχεις οθόνες μπροστά στο πρόσωπο σου όλες τις άλλες ημέρες του χρόνου -για δουλειά ή διασκέδαση.

Κάνε ένα διάλειμμα.

Αν έχεις σκοπό να συνεχίσεις να έχεις τα μάτια σου κολλημένα σε κινητά και τηλεοράσεις, αντιλαμβάνεσαι πως δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα να πληρώσεις διαμονές και εισιτήρια για μια απόδραση. Είναι χρήσιμο να θυμάσαι ότι στόχος είναι να αλλάξεις παραστάσεις. Να ‘αδειάσεις’ και να ανανεωθείς.

Μη γίνεις σαν κι εμένα που τις πρώτες ώρες μετά την προσγείωση μου στη Σεούλ της Κορέας, έκανα scroll στο Instagram αντί να βλέπω όσα συνέβαιναν μπροστά μου -και ήταν άρδην διαφορετικά από όσα είχα δει και είχα ζήσει τα προηγούμενα χρόνια της ζωής μου στην Ευρώπη.

Αντιλαμβάνομαι πως χωρίς να τσεκάρεις διαρκώς το κινητό σου, θα βρεθείς με ελεύθερο χρόνο που δεν θα ξέρεις τι να τον κάνεις. Σου έχω μια πρόταση, που θα τακτοποιήσει και τη βαθύτερη ανάγκη σου να απομονωθείς -έστω για λίγη ώρα- από την παρέα ή την οικογένεια. Να αφιερώσεις λίγο χρόνο στον εαυτό σου.

Για να είμαι ειλικρινής, σου έχω οκτώ προτάσεις, όσα και τα βιβλία από τις Εκδόσεις Μίνωας που ακολουθούν. Όλα ανήκουν στην κατηγορία ‘αστυνομικά μυθιστορήματα’, τη δημοφιλέστερη παγκοσμίως. Και είναι δημοφιλέστερη γιατί προκαλεί το μυαλό μας, όπως ‘ταΐζει’ τη φυσική μας επιθυμία να λύνουμε παζλ και μυστήρια, ενώ αποδίδεται και δικαιοσύνη.

1. Άγριο χάραμα

Η Ευαγγελία Ευσταθίου έχει καταφέρει να ζει πολλές, διαφορετικές και άκρως ιδιαίτερες ζωές, εδώ και χρόνια, χωρίς να σηκωθεί από την καρέκλα του γραφείου της.

Εκεί όπου γράφει τα μυθιστορήματα, τα οποία είτε είναι αστυνομικά, είτε ρομαντικά, είτε κοινωνικά ή ιστορικά έχουν ως άπαν την ανθρώπινη φύση: τα λάθη, τα πάθη, τα τρωτά σημεία και τις αρετές που συνυπάρχουν, την πολυπλοκότητα που χρειάζεται δουλειά για να αποκωδικοποιηθεί, ώστε να έλθει η εξιλέωση.

Με αρχή ότι μόνο η ουσιαστική ενδοσκόπηση δίνει την κάθαρση, ‘βάζει’ τους ήρωες της να περνούν από τεράστια κύματα, όπως δοκιμάζουν τα όρια τους και καταλαβαίνουν τελικά ποιοι είναι. Βασικό συστατικό της διαδρομής τους είναι η δράση.

Η παιδαγωγός που είχε από παιδί τη συγγραφή για οξυγόνο, μέσω της τελευταίας της δουλειάς που έχει για τίτλο “Άγριο Χάραμα”, πραγματεύεται την αέναη αναμέτρηση του Καλού με το Κακό, με πρωταγωνίστρια την Κέντρα Καμάλ, ψυχολόγο της Ελληνικής Αστυνομίας.

Θα άντεχε να χάσει τα πάντα εκτός από τη Μάιρα, τη μικρή της αδερφή, μαζί με την οποία κατάφεραν να σπάσουν τα δεσμά της σκληρής τους μοίρας. Ένα απομεσήμερο του Αυγούστου, η Μάιρα εξαφανίζεται.

Αυτός είναι ο τρόπος που βρίσκει ένας διαβόητος μανιακός δολοφόνος για να θυμίσει πως παραμένει ελεύθερος.

Ο Ντάνιελ Κριεζής, ο άντρας με το σημάδι του δράκου στον κρόταφο, καταλαβαίνει πως ήρθε η ώρα να εκπληρώσει τον δικό του προορισμό: όπως κάθε Τιμωρός σαν και του λόγου του καλείται να αφανίσει τον Έκπτωτο.

Για να τον νικήσει, πρέπει να γίνει σαν και αυτόν. Να αγκαλιάσει το ‘σκοτάδι’. Αντλεί τη δύναμη του την Κέντρα (τη γυναίκα που η ψυχή του αναγνώριζε ως το άλλο του μισό στο πέρασμα των αιώνων). Παράλληλα, είναι και η αχίλλειος πτέρνα του.

Με φόντο τα επιβλητικά τοπία της Σκοτίας, οι δυο τους θα δώσουν τη μάχη τους, γνωρίζοντας πως ο θάνατος -όπως πάντα- μπορεί να είναι το τέλος τους και ταυτόχρονα η αρχή τους.

“Μπλέκονται” στον ατέρμονο κύκλο που έχουν αντιμετωπίσει σε κάθε προηγούμενη ζωή. Από κάθε γαλήνιο σούρουπο σε κάθε άγριο χάραμα.

2. Ο εραστής της

Η Ειρήνη Βαρδάκη εργάζεται στο χώρο υγείας και παράλληλα ασχολείται με την εγκληματολογία. Συνηθίζει να παρουσιάζει στα μυθιστορήματα της το έγκλημα σε ιδιάζον γκρο πλαν, όπως εκείνη αποκαλύπτει διαρκώς νέες και διαφορετικές πτυχές του.

Στην τελευταία της δουλειά, θέλησε να προσφέρει μια ολιστική εμπειρία με το τελευταίο της βιβλίο που εμπεριέχει ένα QR code. Σε ‘στέλνει’ σε λίστα του Spotify και στα τραγούδια που έχει επιλέξει για να συνοδεύσουν το ψυχολογικό θρίλερ που ετοίμασε για εσένα. Κάποια αναφέρονται και στο βιβλίο.

Όπως λέει, η πηγή της έμπνευσης της για αυτήν τη δουλειά ήταν ένα καδράκι ευτελούς αξίας που έχει στο γραφείο της, με τη Γυμνή Μάχα του Φρανσίσκο Γκόγια. Ο επίσημος ζωγράφος της ισπανικής βασιλικής οικογένειας είχε εξοργίσει την Ιερά Εξέταση, παρουσιάζοντας το γυμνό κορμί μιας γυναίκας. Ως “Μάχα προσδιορίζονταν τότε οι κατώτερες τάξεις της χώρας.

Η ιστορία του “Εραστή της” διαδραματίζεται σε ένα ξενοδοχείο ημιδιαμονής κακόφημης περιοχής, στο δωμάτιο 9.

Ένα ζευγάρι συναντιέται πολύ συχνά και κάνει ό,τι θέλει η γυναίκα. Απαγορεύεται ό,τι μπορεί να οδηγήσει σε οικειότητα. Επιτρέπεται μόνο η αναφορά των ερωτικών τους επιθυμιών.

“Κανένα έγκλημα δεν είναι τέλειο, μέχρι να το αποφασίσεις” σε ένα ακραίο και επικίνδυνο mind game που ‘δοκιμάζει’ διαρκώς την αλήθεια.

Ο Μάξιμος, αστυνομικός στο επάγγελμα, φαίνεται να είναι ο εραστής της. Από την άλλη, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, με τις ανατροπές να διαδέχονται η μια την άλλη, όπως οι ίδιοι χαρακτήρες αποκαλύπτουν διαφορετικές ποιότητες στα έξι μέρη του βιβλίου, με κινηματογραφικό τρόπο.

3. Θάνατος επί σκηνής

Ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης έχει συνδέσει τη ζωή του με το έγκλημα, μέσω των σπουδών του στη νομική και την εγκληματολογία (σε Αθήνα και Παρίσι), την άσκηση της δικηγορίας, τη συγγραφή αστυνομικών μυθιστορημάτων δοκιμιακών βιβλίων για την αισθητική του εγκλήματος.

Οι βραβευμένες του δουλειές που έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες, χαρακτηρίζονται από την εντιμότητα απέναντι στους αναγνώστες: παρέχει -προφανώς- κεκαλυμμένα όλα τα στοιχεία, για να μας δώσει τη δυνατότητα να λύσουμε μόνοι μας τα μυστήρια.

Ως λάτρης της Άγκαθα Κρίστι και των whodunit μυθιστορημάτων αποφάσισε από την αρχή του συγγραφικού του έργου, πως αυτή θα ήταν η ‘βάση’ του. Το συνδύασε με το whydunit, δηλαδή τη ψυχολογία και τα κίνητρα ενός εγκλήματος.

Μάλλον ‘πόνταρε’ στον ανθρώπινο παράγοντα και στο διαφορετικό τρόπο που ο καθένας μας ‘διαβάζει’ τα σημάδια.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι αναγνώστες συνηθέστερα χρειάζεται να φτάσουν έως τις τελευταίες σελίδες των βιβλίων του για να πάρουν απαντήσεις.

Αν καταλαβαίνουμε όλοι κάτι είναι ότι, όπως λέει ο συγγραφέας, το passage à l’ acte (το πέρασμα στην εγκληματική πράξη), είναι πολύ ευκολότερο απ’ ό,τι νομίζαμε. Εν αντιθέσει με ό,τι συμβαίνει στην πραγματική ζωή, ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης προσφέρει και κάθαρση.

Το “Θάνατος επί σκηνής” αρχίζει με την αποχαιρετιστήρια συναυλία της μεγαλύτερης Ελληνίδας σταρ, στην συμπλήρωση των 40 χρόνων καριέρας. Η Νένα Βαντά ωστόσο, πεθαίνει στη σκηνή.

Ο αστυνόμος Χριστόφορος Μάρκου (‘γεννήθηκε’ ως alter ego του συγγραφέα στο πρώτο του βιβλίο) καλείται να ανακαλύψει ποιος κρύβεται πίσω από τις απειλές, τα παρ’ ολίγον μοιραία ατυχήματα και το τέλος της καλλιτέχνιδας.

Ζει για να δουλεύει, είναι κάπως μισάνθρωπος και δεν εμπιστεύεται κανέναν, σε έναν κυκεώνα πολλών υπόπτων και αντικρουόμενων στοιχείων. Καταλαβαίνει πως αν δεν βρει το ‘γιατί’, δεν θα βρει ποτέ το ‘ποιος’.

4. Ποιος σκότωσε την Ιφιγένεια;

Η Ελευθερία Μεταξά χρησιμοποιούσε ως παιδί τη συγγραφή ως καταφύγιο της, ούσα εξόχως εσωστρεφής. Από παιδί ανακάλυψε και την αγάπη της για τους γρίφους και τα μυστήρια -για ό,τι προκαλούσε το μυαλό της. Αποφάσισε να τα συνδυάσει, ώστε να μπορεί να δημιουργεί και τους δικούς της γρίφους, τους οποίους πια καλούμαστε να λύσουμε όσοι διαβάζουμε τις δουλειές της.

Όσα έχει γράψει στο “Ποιος σκότωσε την Ιφιγένεια;” τα εμπνεύστηκε κατά την παραμονή της σε νοσοκομείο και παρατηρώντας τους ασθενείς, των οποίων η ζωή απειλούνταν. Σκέφτηκε μέχρι πού θα μπορούσε να φτάσει κάποιος για να εξασφαλίσει για τον εαυτό του ή για κάποιον που αγαπά τη σωτηρία.

Η απάντηση έγινε πολύ γρήγορα ξεκάθαρη μπροστά της: η λέξη κλειδί ήταν η θυσία.

Σαν και αυτή που κάνει η Κλαίρη, της οποίας η φαινομενικά ήρεμη ζωή διαταράσσεται από ένα ερώτημα που τελικά, στοιχίζει τη ζωή του αδελφού της, Κωστή Αυγέρη. Η νεαρή γυναίκα εγκαταλείψει τη Νέα Υόρκη όπου ζει και επιστρέφει στην Ελλάδα, αποφασισμένη να βρει το δολοφόνο του.

Έρχεται αντιμέτωπη με ένα αδίστακτο κύκλωμα που, στο όνομα της επιστήμης, σκορπίζει τον θάνατο σε ανυπεράσπιστους ανθρώπους. Το όνομα της επιχείρησης που έχουν στήσει είναι ‘Ιφιγένεια’. Έχει ως στόχο να ανακαλύψει τη θεραπεία για τον καρκίνο.

Διευρύνουν διαρκώς τα όρια του τι είναι ικανός να κάνει κάποιος για να παραταθεί η ζωή του, με συνήθη θύματα τις πλέον ανυπεράσπιστες ψυχές και τις απειλές προς όσους θέλουν να προβούν σε αποκαλύψεις, να είναι στην ημερησία διάταξη.

Με σύμμαχο τον ιατροδικαστή Φίλιππο Ηλιάδη, η Κλαίρη προσπαθεί να βρει τους θύτες. Είναι άνθρωποι που προσπαθούν να κρυφτούν πίσω από το προσωπείο της φιλανθρωπίας και της προσφοράς.

Γύρω της στήνεται ένας χορός θανάτου, μέσα στον οποίο δεν μπορεί πλέον να διακρίνει τους αθώους από τους ένοχους. Η αγωνία είναι διάχυτη, τα διλήμματα πολλά και η εκμετάλλευση ατελείωτη, όπως σβήνουν από την ‘εικόνα’ η ηθική και ο σεβασμός στην ανθρώπινη ζωή.

5. Ένας κόσμος παράξενος

H Λουίς Πένι άρχισε τη συγγραφή βιβλίων το 1996. Από το 2005 έως το 2021 κάθε χρόνο δημοσίευε ένα βιβλίο. Έχει λάβει τις υψηλότερες των τιμών. Για παράδειγμα, έχει προτιμηθεί πέντε φορές το βραβείο Agatha (απονέμεται στο καλύτερο μυθιστόρημα μυστηρίου της χρονιάς) και άλλες τόσες την επέλεξαν για το βραβείο Anthony (αφορά το καλύτερο μυθιστόρημα της χρονιάς).

Το 2021, μετά την έκδοση δυο θρίλερ, αποφάσισε να κάνει ένα διάλειμμα. Διαπίστωσε πως δεν είχε ιδέα πώς να γεμίσει τον άπειρο ελεύθερο χρόνο που είχε, για πρώτη φορά στη ζωή της. Έως τότε δεν υπήρξε μέρα που να μη σκεφτεί ένα βιβλίο, έναν ήρωα, μια πλοκή ή την εξέλιξη μιας ιστορίας.

Παραιτήθηκε της προσπάθειας και της άδειας και άρχισε να γράφει “Ένας κόσμος παράξενος”. Εν αντιθέσει με όλα τα άλλα βιβλία, σε αυτό δεν υπήρχε προθεσμία. Και το έγραψε γιατί ήθελε -όχι γιατί προβλεπόταν στο συμβόλαιο της.

Κατέκτησε την κορυφή της λίστας με τα best sellers των New York Times, των USA Today και των Globe and Mail. πουλώντας περισσότερα από 10.000.000 αντίτυπα.

Τι αφορά; Για 18η φορά πρωταγωνιστής είναι ο επιθεωρητής Αρμάντ Γκαμάς. Η ζωή του και αυτή του συνεργάτη του, Ζαν Γκι Μποβουάρ αλλάζουν άρδην όταν μια παλιά υπόθεση παίρνει σάρκα και οστά: τα παιδιά μιας δολοφονημένης γυναίκας επιστρέφουν στο Θρι Πάινς ύστερα από πολλά χρόνια.

Άραγε υπάρχει χώρος για συγχώρεση;

Ή μήπως εκείνα τα φριχτά τραύματα, θαμμένα για δεκαετίες, έχουν γίνει αποστήματα που τώρα είναι έτοιμα να σπάσουν;

Ταυτόχρονα η ανακάλυψη του γράμματος ενός τεχνίτη που περιγράφει τον τρόμο που έζησε, χτίζοντας μια σοφίτα μεγαλώνει την ανησυχία του επιθεωρητή.

Όταν αρχίζουν να αφαιρούν τα τούβλα, ο Γκαμάς και ο Μποβουάρ ανακαλύπτουν ένα κόσμο γεμάτο αξιοπερίεργα πράγματα.

Πολύ σύντομα θα συνειδητοποιήσουν πως σε αυτό το δωμάτιο υπάρχουν πολλά περισσότερα μυστικά από όσα αρχικά νόμιζαν. Μυστικά που υπόσχονται εκδίκηση.

6. Ένοχη συνείδηση

Η Έλενα Κορδέλλα σπούδασε νομική, έκανε μεταπτυχιακό στην Ποινική Δικαιοσύνη και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και για διάστημα μεγαλύτερο της δεκαετίας ασκεί τη δικηγορία. Αυτή η καριέρα την έχει ‘γλιτώσει’ από ώρες έρευνας, όταν γράφει τα βιβλία της. Που προφανώς και είναι αστυνομικά μυθιστορήματα, με έντονες κοινωνικές αναφορές και αναζητήσεις.

Το “Ένοχη Συνείδηση” προέκυψε από ένα άρθρο που διάβασε, σχετικά με πείραμα που είχε κάνει το Γαλλικό Ινστιτούτο. Στο πλαίσιο αυτού, επιστήμονες είχαν πετύχει να εμφυτεύσουν χαρούμενες μνήμες σε ποντίκια, ενώ κοιμούνταν. Άρχισε να αναλογίζεται τα υπέρ και τα κατά -τις όποιες επιπτώσεις- θα είχε ανάλογο πείραμα σε ανθρώπους.

Και τι θα γινόταν αν αυτή η εφαρμογή έπεφτε σε όχι και τόσο καλά χέρια;

Από εκεί και πέρα άφησε τη μαγεία της συγγραφής και τους χαρακτήρες να την παρασύρουν στην εξέλιξη που εμπεριέχει τη διαχρονική μάχη του ανθρώπου με τους φόβους του, την αναζήτηση της αλήθειας, την έννοια της δικαιοσύνης, την απόδοση αυτής, αλλά και τη θεία δίκη.

Kάπως έτσι προέκυψε η αφήγηση που μας ‘τοποθετεί’ σε ένα ορεινό χωριό της Βόρειας Ελλάδας, όπου προ 12ετιας έχουν συντελεστεί τρία αποτρόπαια εγκλήματα, τα οποία συντάραξαν όλη την Ελλάδα.

Τα στοιχεία που ανακαλύπτει η ομάδα του Δημήτρη Χατζηλαδά είναι αδιάσειστα και η σύλληψη του ενόχου, που γίνεται λίγες μέρες αργότερα, ανακούφιση για όλους.

Στο σήμερα, η Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης επικρατεί αναβρασμός, όταν η Παρασκευή Μαραγκού δραπετεύει από το Ειδικό Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης όπου κρατείται.

Παλιοί και νέοι αστυνομικοί καλούνται να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να την εντοπίσουν.

Ποια είναι όμως η πραγματικότητα;

Και τι είδους δικαιοσύνη μπορεί να αποδοθεί όταν ο πραγματικός ένοχος έχει ήδη τιμωρηθεί;

7. Παγωμένος

Τύχη δεν είναι να κερδίσεις τον πρώτο λαχνό του λαχείου (εκεί παίζουν ρόλο πολλά άλλα πράγματα, όπως οι πιθανότητες). Τύχη είναι να σου δοθεί η ευκαιρία να ανακαλύψεις το ταλέντο με το οποίο γεννήθηκες.

Ο Μπερνάρ Μινιέ εργαζόταν για χρόνια ως τελωνειακός υπάλληλος, πριν ‘σκαρφιστεί’ την πρώτη ιστορία που αποτύπωσε στο χαρτί και έγινε το πρώτο μυθιστόρημα που δημοσίευσε το 2011. Από τότε οι οκτώ δουλειές του έχουν μεταφραστεί σε 23 γλώσσες και έχουν πουλήσει περισσότερα από πέντε εκατομμύρια αντίτυπα.

Πρωταγωνιστής είναι πάντα ο επιθεωρητής Μαρτέν Σερβάζ.

Στο “Παγωμένος” που μεταφέρθηκε και στη μικρή οθόνη, ο χαρισματικός ντετέκτιβ του Εγκληματολογικού από την Τουλούζη, δεν μπορεί να πιστέψει πως τον καλούν για να εξιχνιάσει τον θάνατο ενός ζώου, όταν εργάτες από το Σεν Μαρτέν ντε Κομίνζ (μικρή πόλη στα γαλλικά Πυρηναία, με βαρύ και ανελέητο χειμώνα) ανακαλύπτουν ένα ακέφαλο, γδαρμένο σώμα αλόγου -κρεμασμένο από την άκρη ενός τελεφερίκ.

Την ημέρα της ανακάλυψης, η νεαρή ψυχολόγος, Ντιάν Μπεργκ ‘πιάνει’ δουλειά σε ένα άσυλο υψηλής ασφαλείας για παρανοϊκούς εγκληματίες -λίγα χιλιόμετρα πιο μακριά από το μακάβριο θέαμα. Από τις πρώτες ημέρες, προβληματίζεται με τις ανορθόδοξες μεθόδους που χρησιμοποιεί ο διευθυντής του ασύλου. Θορυβείται έντονα όταν συνειδητοποιεί πως εξαφανίζονται φάρμακα και ότι κάποιος βγαίνει κρυφά έξω τις νύχτες.

Ο Σερβάζ αναλαμβάνει την υπόθεση με το αποκεφαλισμένο άλογο, όταν ενημερώνεται πως στο σημείο όπου βρέθηκε η σορός, βρέθηκε και το DNA του πιο διαβόητου τροφίμου του ασύλου. Πρόκειται για έναν πανέξυπνο πρώην εισαγγελέα που έχει κατηγορηθεί για τον βιασμό και τη δολοφονία αρκετών γυναικών.

Ο επιθεωρητής και η μυστηριώδης συνάδελφός του Ιρέν Ζιγκλέρ θα κάνουν τα πάντα για να διελευκάνουν το τρομακτικό μυστήριο και να κατατροπώσουν τον πιο μοχθηρό κι έξυπνο αντίπαλο που θα μπορούσαν ποτέ να φανταστούν.

8. Η Φίνλεϊ Ντόνοβαν σαρώνει

Η Φίνλεϊ Ντόνοβαν δεν περνάει καλά. Η ζωή της έχει γίνει ένα απέραντο χάος. Διακυβεύεται το συμβόλαιο που έχει για την έκδοση του αστυνομικού της μυθιστηρήματος (η ατζέντισσα της την έχει ήδη απειλήσει με ακύρωση). Επίσης, ο πρώην σύζυγος της προκαλεί διαρκώς προβλήματα.

Αφότου την εγκατέλειψε για μια άλλη γυναίκα, την υποχρέωσε να ενοικιάζει το σπίτι στο οποίο έμεναν μαζί, απειλώντας την πως θα διεκδικήσει την πλήρη κηδεμονία των δυο τους παιδιών. Μια ωραία πρωία αποφασίζει και να απολύσει την μπέιμπι σίτερ, χωρίς να της το πει.

Την ίδια ημέρα η 5χρονη κόρη της κόβει μόνη της τα μαλλιά της με το ψαλίδι της κουζίνας, πριν χρησιμοποιήσει κολλητική ταινία για να ‘κολλήσει’ ξανά.

Η Ντόνοβαν χρωστά παντού χρήματα, έχοντας χρησιμοποιήσει την προκαταβολή που εισέπραξε για το βιβλίο που δεν έχει αρχίσει καν να γράφει.

Χρειάζεται απελπισμένα, μια δουλειά.

Η εκπρόσωπος της στον εκδοτικό οίκο με τον οποίον έχει συμφωνία, δέχεται να τη συναντήσει σε ένα εστιατόριο για να ακούσει την πλοκή του νέου της μυθιστορήματος.

Κατά την εξιστόρηση, γυναίκα που κάθεται σε κοντινό τραπέζι, πιστεύει πως η Ντόνοβαν είναι πληρωμένη δολοφόνος.

Την αφήνει ένα σημείωμα όπου αναφέρεται ένα όνομα (του συζύγου της δυνητικής πελάτισσας), μια διεύθυνση, ένας τηλεφωνικός αριθμός και η σημείωση “50.000 δολάρια, σε ρευστό”.

Σκέφτεται “τι μπορεί να πάει λάθος;”.

Πριν το καταλάβει, μπλέκεται σε μια έρευνα φόνου.

Τι γίνεται όταν η ήδη περίπλοκη ζωή της εμπλουτίζεται με μια έρευνα για πραγματική υπόθεση ανθρωποκτονίας και δη όταν ανακαλύψει πως ο πραγματικός φόνος είναι πιο επικίνδυνος από ό,τι αναφέρεται στα μυθιστορήματα;

Θα στα εξηγήσει όλα η best selling συγγραφέας των New York Times και της USA Today και κάτοχος του βραβείου International Thriller Award, Elle Cosimano, με τον καταιγιστικό ρυθμό που έχει ως σήμα κατατεθέν και δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα.