FITNESS

Health Bulletin: Οι πιο σημαντικές εξελίξεις στο χώρο της ιατρικής

Από τις δίαιτες Άτκινς έως τα νέα από το ''μέτωπο'' του καρκίνου, το ΜΕΝ 24 παρουσιάζει τις πιο σημαντικές ιατρικές εξελίξεις

Δίαιτες τύπου Άτκινς: Ναι μεν, αλλά…

Οι δίαιτες τύπου Άτκινς μπορεί να βοηθούν στην απώλεια μερικών κιλών αλλά με το τέλος της δίαιτας η επιστροφή σε δίαιτες χαμηλές σε κορεσμένα λίπη είναι η πιο υγιεινή επιλογή.

Αυτό υποστηρίζει πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Journal of the American Dietetic Association και εξετάζει τρεις δημοφιλείς δίαιτες: Τη δίαιτα Άτκινς, τη δίαιτα Σάουθ Μπιτς και τη δίαιτα Όρνις Πλαν.

Στην πραγματικότητα ένα υπέρβαρο άτομο που καταφεύγει σε ακραία δίαιτα θα πρέπει να δει βελτίωση στα επίπεδα χοληστερόλης και στη γενικότερη λειτουργία των αγγείων.

Μετά από ένα μήνα, σύμφωνα με τη μελέτη, όσοι ακολούθησαν τη δίαιτα Άτκινς παρουσίαζαν αύξηση στα επίπεδα της «κακής» χοληστερόλης. Αντίθετα, όσοι εφάρμοσαν τις υπόλοιπες δύο δίαιτες είδαν μείωση 12 και 17 τοις εκατό αντίστοιχα.

Ο Δρ Μάικλ Μίλερ από το Πανεπιστήμιο του Μέριλαντ που υπογράφει τη συγκεκριμένη μελέτη δήλωσε στο Ρόιτερς πως «το τελικό συμπέρασμα είναι ότι η επιστροφή σε δίαιτες χαμηλές σε κορεσμένα λιπαρά είναι η πιο υγιεινή συνταγή για μια υγιή καρδιά».

Νέο τσιπ για την έγκαιρη ανίχνευση της ελονοσίας

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης υποστηρίζουν ότι έχουν κατασκευάσει ένα τσιπ ικανό να ανιχνεύσει την ελονοσία μέσα σε μερικά λεπτά.

Η ελονοσία προσβάλει αρκετούς ανθρώπους που ταξιδεύουν χωρίς τις απαραίτητες προφυλάξεις κατά της ασθένειας και τα συμπτώματα εμφανίζονται μόνο όταν ο ασθενής είναι σε κρίσιμη κατάσταση.

«Με τις σύγχρονες μεθόδους… χρειάζεται μία ώρα και είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει διάγνωση με ακρίβεια. Με το τσιπ μπορούμε να πάρουμε το αποτέλεσμα σε μισή ώρα,» υποστηρίζει η επικεφαλής του προγράμματος Δρ Λίζα Ράνφορντ Καρτράιτ.

Η Υπηρεσία Προστασίας της Υγείας της Μεγάλης Βρετανίας κατέγραψε 6573 περιπτώσεις ελονοσίας μεταξύ 2002 και 2006.

Γενετικό φρένο στον καρκίνο

Μια σειρά γονιδίων που μπορούν να λειτουργήσουν ως «φρένα» στην ανάπτυξη όγκων μπορούν να επιβραδύνουν την ανάπτυξη καρκίνου και της σκλήρυνσης κατά πλάκας.

Ο Καθηγητής Ντέιβιντ Χουμ, από το Ινστιτούτο Ρόσλιν και η ομάδα του μελέτησαν εκατοντάδες γονίδια και τον τρόπο που αλληλεπιδρούν καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι παραλλαγές σε αυτό το δίκτυο γονιδίων μπορεί να εξηγήσουν γιατί οι ασθένειες αυτές αναπτύσσονται με διαφορετικό τρόπο σε διαφορετικούς ασθενείς.

«Η μελέτη μας δείχνει που είναι αυτά τα φρένα και ποια από αυτά μπορούν να σταματήσουν ασθένειες όπως ο καρκίνος και η σκλήρυνση κατά πλάκας,» δήλωσε ο Καθηγητής Χουμ. «Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε νέες θεραπείες για αρκετές από τις ασθένειες του ανοσοποιητικού συστήματος».

Η έρευνα δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Nature Genetics .

Ελπίδες για τη θεραπεία του καρκίνου του παγκρέατος και του πνεύμονα

Ένα φάρμακο που αναστέλλει τη δράση των πρωτεϊνών PKD που εμπλέκονται στην ανάπτυξη όγκων αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματικό στη θεραπεία των καρκίνων του πνεύμονα και του παγκρέατος.

Η κατηγορία των πρωτεϊνών PKD είναι ένζυμα που τροποποιούν χημικά άλλες πρωτεΐνες και με τον τρόπο αυτό μπορούν να μεταφέρουν μηνύματα από το εξωτερικό περιβάλλον στο εσωτερικό ενός κυττάρου επάγοντας την κυτταρική ανάπτυξη και διαφοροποίηση.

Ο Δρ Χάμις Ράιντερ διευθυντής των ερευνητικών εργαστηρίων της εταιρείας Cancer Research Technology Ltd που αναπτύσσει το φάρμακο (CRT0066101) δήλωσε ότι η ομάδα του επικεντρώθηκε στους συγκεκριμένους καρκίνους λόγω ότι υπάρχει αυξημένη ιατρική ανάγκη.

Παράλληλα, ο Δρ Σούσοβαν Γκούχα, ερευνητής στο MD Anderson Cancer Center που συνεργάστηκε στο πρόγραμμα προσθέτει ότι το συγκεκριμένο φάρμακο θα καταστέλλει την ανάπτυξη των αγγείων μειώνοντας την εξέλιξη των όγκων και επομένων «θα έχει διπλή δράση». Ωστόσο αυτό είναι κάτι που «χρειάζεται περισσότερη δουλειά για να αποδειχθεί.

Προς το παρόν οι σχετικές έρευνες έχουν γίνει μόνο σε πειραματόζωα. Ωστόσο, σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση για την Έρευνα του Καρκίνου οι κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους θα ξεκινήσουν εντός 18 μηνών.

Τα επιθέματα νικοτίνης συσχετίζονται με τον καρκίνο

Μέχρι πρότινος ήταν γνωστό ότι η καρκινογόνος δράση του καπνίσματος οφείλεται στην πίσσα και τους κυκλικούς υδρογονάνθρακες όπως το βενζοπυρένιο.

Μια νέα έρευνα, όμως, του Αιμίλιου Γενεμετζίδη από το Queen Mary University of London που δημοσιεύεται στο ηλεκτρονικό περιοδικό PLoS ONE καταλήγει στο συμπέρασμα ότι και η νικοτίνη έχει καρκινογόνο δράση.

Η έρευνα έγινε σε πρώην καπνιστές που χρησιμοποιούν επιθέματα νικοτίνης ή άλλα προϊόντα υποκατάστασης του τσιγάρου και δείχνει ότι η νικοτίνη διεγείρει τη δραστηριότητα το γονιδίου FOXM1. Αυτό είναι ένα από τα πρώτα συμβάντα στην ανάπτυξη καρκίνου σε λεπιδοειδή επιθηλιακά κύτταρα.

Νέος υποψήφιος για τον τίτλο του πιο ψηλού ανθρώπου στον κόσμο

Ο Ζάο Λιάνγκ από την Κίνα, πρώην μπασκετμπολίστας, ετοιμάζεται να διεκδικήσει το ρεκόρ Γκίνες για το ψηλότερο άνθρωπο στον κόσμο. Ο Λιανγκ μετρήθηκε από γιατρούς της πόλης Τιανίν και βρέθηκε ότι φτάνει τα 2 μέτρα και 46 εκατοστά δηλαδή 10 εκατοστά περισσότερο από τον νυν ψηλότερο άνθρωπο στον κόσμο που είναι ο επίσης κινέζος Μπάο Ξισούν.