ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Black Friday: Love to hate ή σκέτο love;

Αρκετά παλαιότερα, υπήρχε μία «υποβόσκουσα» αντιπάθεια για «αμερικανοφερμένα» έθιμα, με την νεολαία να τα αγκαλιάζει και τη… γερουσία να τα στηλιτεύει.

Το περίφημο «Τι θα το κάνουμε εδώ, Αμέρικαν μπαρ;” του Διονύση Παπαγιαννόπουλου έχει μείνει ιστορικό και καταδεικνύει του λόγου το αληθές.

Στην πραγματικότητα όμως, η χώρα μας υιοθετεί ολοένα και περισσότερες συνήθειες άλλων χωρών, ακριβώς όπως πράττουν και αυτές με τη σειρά τους, ενώ ειδικά σήμερα, στην εποχή του Internet και των social media, αυτή η κοινή χρήση έχει αυξηθεί σημαντικά. Το βλέπουμε στις εκφράσεις μας, στις ονομασίες των προϊόντων και των brands, στη διαφήμιση, στο τι τρώμε, και φυσικά στο τι αγοράζουμε συνολικότερα.

 

Οπότε, η κίνηση των καταστημάτων Public να φέρουν την Black Friday και στην Ελλάδα για πρώτη φορά πριν μερικά χρόνια, θα έλεγα πως ήταν μάλλον αναμενόμενη παρά οτιδήποτε άλλο. Το εγχείρημα στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία, ήδη από τον πρώτο χρόνο, παρά το γεγονός ότι κάποιοι ανταγωνιστές το «σνόμπαραν».

Η επιτυχία ήταν τέτοια, που οι δήθεν αρνητές, όχι μόνο αγκάλιασαν τον θεσμό τα επόμενα χρόνια (γιατί θέσμος έγινε), αλλά όλοι προσπάθησαν να κάνουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο «ντόρο» και να «ακουστούν» σε μία περίοδο που αποδείχθηκε η πλέον ενεργή της χρονιάς. Είναι χαρακτηριστικό ότι μεγάλα eshops δεν μπόρεσαν να υποδεχθούν επισκέπτες, ενώ γενικότερα η χρήση του Internet έγινε πιο δύσκολη τις ημέρες του Black Friday λόγω των αμέτρητων προσφορών και του αμείλικτου ανταγωνισμού σε θέματα επικοινωνίας.

Εμείς, οι ίδιοι οι καταναλωτές, νοιώθουμε -και σωστά- πως είναι η μέρα μας, ενώ ακόμα και αυτοί που προέβαλαν αντιρρήσεις κάποτε, προσπαθούν να εντοπίσουν και να προλάβουν την ευκαιρία για το smartphone, την τηλεόραση ή τον υπολογιστή που πάντα ήθελαν.

Όπως φαίνεται, η Black Friday δεν ήρθε απλά για να μείνει, αλλά αποτελεί πλέον έναν θεσμό που όλοι αγαπούν, ακόμη και όσοι… αγαπούν να τον μισούν 🙂