ΚΑΡΙΕΡΑ

Dialectica: Πώς μία ελληνική Start Up έχει κάνει την τηλεργασία να μοιάζει παιχνίδι

Ξεκίνησε μέσα στην κρίση και πλέον αριθμεί πάνω από 250 εργαζόμενους. Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι ακριβώς κάνει τόσο καλά η Dialectica.

Πρόσφατα η Dialectica, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στον κλάδο των Information Services παγκοσμίως, αναγνωρίστηκε ως “Best Workplace” στην κατηγορία των επιχειρήσεων με 50 έως 250 εργαζόμενους. Αυτό μας κίνησε την περιέργεια να ψάξουμε λίγο περισσότερο το πώς τα έχει καταφέρει η συγκεκριμένη Start Up εταιρεία.

 

Βλέπεις, η Dialectica ξεκίνησε τη δράση της το 2015 ακριβώς μέσα στην κρίση από δύο άτομα και σήμερα αριθμεί πάνω από 250 ταλαντούχους και καλά αμειβόμενους εργαζόμενους. Δεν το λες σε καμία περίπτωση λίγο αυτό που έχει πετύχει μέσα σε μόλις πέντε χρόνια και ειδικά σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, όπου σπάνια ακούς αντίστοιχα success stories.

Η ιδέα ξεκίνησε από τους κοιτώνες του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, όπου φοιτούσε ο Γιώργος Τσαρούχας και στη συνέχεια υλοποιήθηκε με τη βοήθεια του συνεταίρου του, Φρεντ Κόρκετ. Τι κάνει λοιπόν η Dialectica; Βοηθάει θεσμικούς επενδυτές, private equity funds και μεγάλες συμβουλευτικές εταιρείες να αντλήσουν πληροφορίες και να αξιολογήσουν επενδυτικές συμφωνίες εκατομμυρίων μέσω συζητήσεων με ειδικούς των αγορών που τους ενδιαφέρουν. Με δυο λόγια βοηθάει στο κλείσιμο επιχειρηματικών συμφωνιών, ενώ μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να βάλει το χεράκι της σε deals ύψους 180 δις ευρώ.

Παράλληλα, μέσα σε μία από τις πιο δύσκολες χρονιές που έχει βιώσει ο εργασιακός χώρος, η ελληνική εταιρεία όχι μόνο δεν προχώρησε σε περικοπές ή απολύσεις, αλλά αύξησε το ανθρώπινο δυναμικό της κατά 80%, προσλαμβάνοντας πάνω από 130 άτομα και επεκτάθηκε και στο Μόντρεαλ του Καναδά.

«Οι σημαντικότεροι παράγοντες που έχουν συμβάλει στην ταχεία ανάπτυξη της Dialectica είναι η ύπαρξη ενός ξεκάθαρου πλάνου, η κουλτούρα συνεργατικότητας που επικρατεί στην ομάδα και η εναρμόνιση όλων προς ένα κοινό στόχο. Επιπρόσθετα, η δυνατότητα που σου δίνει η εταιρεία να συνεργάζεσαι και να συνομιλείς με επαγγελματίες από τις μεγαλύτερες επενδυτικές και συμβουλευτικές εταιρείες παγκοσμίως αποτελεί ένα σημαντικό εφόδιο που δύσκολα αποκτάς στην ελληνική αγορά. Ειδικά σε νεαρή ηλικία», δηλώνει ο Γιώργος Σάρδης, Vice President της Dialectica.

Το γεγονός πως η συγκεκριμένη εταιρεία αναγνωρίστηκε ως ένα από τα καλύτερα μέρη για να δουλεύει κανείς δεν είναι καθόλου τυχαίο. Ο μέσος όρος ηλικίας των εργαζομένων είναι στα 25 με 30 χρόνια, ενώ οι μισθοί και τα μπόνους που δίνονται ακόμη και στους νεοπροσληφθέντες ξεπερνούν κατά πολύ τα νούμερα της ελληνικής αγοράς. Μέσα στο 2020  η Dialectica παρουσίασε και το ανανεωμένο πρόγραμμα Growth Pathway, μέσω του οποίου αναπτύσσει και προάγει ταλαντούχους νέους σε υψηλότερες θέσεις μέσα στον οργανισμό, καλλιεργώντας τα ταλέντα και τις ηγετικές τους δεξιότητες, αλλά και παρέχοντας ευκαιρίες που επιταχύνουν την προαγωγή τους τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

«Βασική προτεραιότητα της Dialectica είναι η επένδυση στους ανθρώπους της. Από τους πρώτους κιόλας μήνες η εταιρεία παρέχει στους εργαζόμενους της αρκετές ευκαιρίες εξέλιξης ενώ επενδύει συνεχώς σε νέα προγράμματα Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης. Το σημαντικότερο όμως για μένα είναι το καλό κλίμα που επικρατεί στο γραφείο. Οι σύντομες προθεσμίες είναι παιχνιδάκι όταν είσαι μέρος μιας εξαιρετικής ομάδας», σχολιάζει από την πλευρά της η Ντένια Παυλάτου, η οποία βρίσκεται μόλις δύο χρόνια στην εταιρεία και κατέχει θέση Manager.

Μπορεί η σωστή δουλειά και η αποτελεσματικότητα να είναι ο βασικός στόχος μιας εταιρείας, όταν όμως βρίσκει τρόπους να κάνει και τη ζωή των εργαζομένων της καλύτερη μέσα σε έναν εργασιακό χώρο, τότε μάλλον έχει στα χέρια της το κλειδί της επιτυχίας. Έτσι, λοιπόν, η Dialectica αποφάσισε να αλλάξει τα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για την τηλεργασία, εισάγοντας το πρόγραμμα “Covid Stress-free”, το οποίο αφορά σε μια σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών που στόχο έχουν την ενίσχυση της ομαδικότητας και της θετικής ψυχολογίας.

Εικονικά μαθήματα Yoga και Capoeira, συμβουλές για αποτελεσματική εργασία από το σπίτι, εξ αποστάσεως coffee breaks και γεύματα μεταξύ εργαζομένων, ομαδικά παιχνίδια μέσω zoom, καθώς και μια σειρά από διαλέξεις (Dialectica Talks) στις οποίες στελέχη της αγοράς μοιράζονται με όλη την ομάδα ιστορίες επιτυχίας και πολύτιμες συμβουλές, συνθέτουν το παζλ της – ίσως – πιο επιτυχημένης μορφής τηλεργασίας αυτή τη στιγμή εκεί έξω. Η συγκεκριμένη πρακτική μάλιστα είχε μεγάλη απήχηση, μιας και πολλοί εργαζόμενοι προέρχονται από το εξωτερικό ή άλλες πόλεις της Ελλάδας και βρέθηκαν μακριά από τις οικογένειές τους. Το σύνολο αυτών των στοχευμένων δράσεων είχαν θετικό αποτύπωμα, καθώς κράτησαν το ηθικό των εργαζομένων ψηλά, ενώ αύξησαν και την παραγωγικότητά τους.

«Με τον τρόπο αυτό ήρθαμε όλοι πιο κοντά, συσφίξαμε σχέσεις, ανακαλύψαμε πράγματα που δε γνώριζε ο ένας για τον άλλο και αναδείξαμε το ταλέντο, την επινοητικότητα και την ενσυναίσθηση κάθε εργαζομένου της εταιρείας. Δε σκεφτήκαμε στιγμή να εγκαταλείψουμε τις θεμελιώδεις αξίες μας, παρά τις αρχικές ανησυχητικές τάσεις στην παγκόσμια αγορά του market intelligence. Στόχος μας ήταν και θα είναι να παρέχουμε στους εργαζoμένους μας μια ολοκληρωμένη εμπειρία αναγνώρισης και ανταμοιβής σε επίπεδο αμοιβών, παροχών, επαγγελματικής ανάπτυξης και περιβάλλοντος εργασίας», τονίζει από την πλευρά του ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Dialectica, Γιώργος Τσαρούχας.

Όσον αφορά τώρα την πρόβλεψή τους για το 2021, τα στελέχη της Dialectica φαίνονται ιδιαίτερα αισιόδοξα, καθώς το άνοιγμα των αγορών θα επιταχύνει την ανάπτυξη και επέκταση της εταιρείας. Μάλλον κάτι γίνεται σωστά τελικά.