Werner Baum / DPA /AFP / VISUAL
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ferrari Enzo, ένας θρύλος 20 ετών

Έχουν κυκλοφορήσει μόλις 400 κομμάτια και πίσω από το τιμόνι της έχουν βρεθεί, μεταξύ άλλων, ο Michael Schumacher και ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β'.

To 2022 συμπληρώνονται είκοσι χρόνια από την κυκλοφορία ενός εμβληματικού μοντέλου της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, της Ferrari Enzo. Το υπερπολυτελές όχημα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε μια ειδική έκθεση αυτοκινήτου το 2002 στο Παρίσι και κέντρισε με μιας το ενδιαφέρον όλων εξαιτίας των εντυπωσιακών επιδόσεών του και του ιδιαίτερου σχεδιασμού του.

Η αρχική ιδέα ήταν να ονομαστεί F60. Τελικά, όμως, αποφασίστηκε το συγκεκριμένο μοντέλο να πάρει το όνομα του ανθρώπου που ίδρυσε την αυτοκινητοβιομηχανία το 1947 στο Μαρανέλο της Ιταλίας, του Enzo Ferrari.

Η Ferrari Enzo που οδήγησε ο Πάπας

Η τιμή που μπορούσε να αγοράσει κανείς το συγκεκριμένο μοντέλο έφτανε τα 665.000 ευρώ. Αυτό, όμως, δεν πτόησε τους επίδοξους αγοραστές που ήθελαν μετά μανίας να την αγοράσουν. Ο πανικός που προκλήθηκε γίνεται ακόμη πιο φανερός, αν αναλογιστεί κανείς πως η ίδια η Ferrari είχε δηλώσει εξ αρχής ότι πρόκειται να παραγάγει μόνο 349 αυτοκίνητα, ωστόσο, μετά την μεγάλη ζήτηση αποφάσισε να τα αυξήσει σε 399.

H 400η Enzo, όμως, δεν πουλήθηκε αλλά έγινε δωρεά από την αυτοκινητοβιομηχανία στον Πάπα Ιωάννη Παύλο Β’, ο οποίος ήταν γνωστός θαυμαστής των γρήγορων αυτοκινήτων. Ο Ποντίφικας επισκεπτόταν αρκετά συχνά τη Ferrari για να ευλογήσει τους εργαζόμενους και τα αυτοκίνητα στο εργοστάσιο.

Το 1988, μάλιστα, σημειώθηκε ένα περιστατικό που έχει μείνει στην ιστορία: σε μία από τις επισκέψεις του στο εργοστάσιο, οι άνθρωποι της Ferrari δεν είχαν βρει κάποιο ειδικό όχημα για να μεταφερθεί ο Πάπας και έτσι αποφασίστηκε να πάρουν ένα πρωτότυπο της ανοιχτής Ferrari Mondial και να βγάλουν το κάθισμα του συνοδηγού. Από εκεί θα μπορούσε να σταθεί όρθιος και να χαιρετήσει τον κόσμο που είχε φτάσει για να τον υποδεχτεί.

Εκείνη τη μέρα, λοιπόν, ο Luca Corderi di Montezemolo, ο ιστορικός διευθυντής της Ferrari, του υποσχέθηκε πως θα του έκανε δώρο μια δικιά του Ferrari για να μετακινείται. Η υπόσχεση μπορεί να άργησε 14 χρόνια να πραγματοποιηθεί, αλλά έγινε με την 400η Ferrari Enzo.

Μάλιστα, ο ίδιος ο Montezemolo έγραψε χειρόγραφα σε κάποιο σημείο του αυτοκινήτου την εξής πρόταση: «Αυτή είναι μια μοναδική Enzo στην ιστορία της Ferrari, ως ένδειξη αλληλεγγύης για όσους υποφέρουν, και είναι εμπνευσμένη από έναν Μεγάλο Πάπα, τον Ιωάννη Παύλο Β‘».

Το 2004, όμως, o Ποντίφικας αποφάσισε να βάλει σε δημοπρασία το εντυπωσιακό όχημα προκειμένου να συγκεντρωθούν χρήματα για τους πληγέντες από το τσουνάμι στην Ινδονησία που σκότωσε περισσότερους από 1.300 ανθρώπους και άφησε άστεγους εκατοντάδες χιλιάδες ακόμη. Τελικά, πουλήθηκε έναν χρόνο αργότερα στην τιμή των 6,1 εκατ. δολαρίων.

Ένα αυτοκίνητο που έφτανε τα μονοθέσια της Formula 1

Η Ferrari είχε αποφασίσει να δημιουργήσει ένα όχημα για τον δρόμο που θα είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στο μονοθέσιό της στη Formula 1. Οι επιδόσεις του τρομάζουν ακόμη μέχρι σήμερα: 350 χιλ./ώρα τελικά και 0-100 σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα. Αξίζει να σημειωθεί πως το βάρος του έφτανε μόλις τα 1.255 κιλά, κάτι που το έκανε ακόμη πιο γρήγορο στον δρόμο.

Ένας από τους μεγάλους του θαυμαστές ήταν φυσικά και ο Michael Schumacher, ο οποίος είχε στη συλλογή του ένα από τα 400 κομμάτια. Αν αναζητήσει κανείς στο διαδίκτυο, θα δει πως υπάρχουν και βίντεο με τον ίδιο να οδηγεί τη Ferrari Enzo στην πίστα λες και είναι μονοθέσια της Formula 1.

Από εκείνη τη μέρα μπορεί να κυκλοφόρησαν κι άλλα εντυπωσιακά αυτοκίνητα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά η χάρη της Ferrari Enzo παραμένει μοναδική ως σήμερα.

Τώρα εάν επιθυμεί κανείς να την αγοράσει, θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη καθώς η τιμή της ξεκινά από τα 2,5 εκατ. ευρώ με απροσδιόριστο ανώτατο όριο, μιας και οι περισσότερες πωλούνται μέσα από δημοπρασίες.