ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Frankfurt and Furious: Μια ντουζίνα αυτοκίνητα για σένα

Ένας δημοσιογράφος του Oneman παρουσιάζει τα μοντέλα που έκλεψαν την παράσταση στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.

H έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης δεν είναι μόνο τεράστια από πλευράς έκτασης είναι και τεράστια από πλευράς σημασίας. Τόσο που ακόμα και πολύπειρα στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών όπως ο 49χρονος CEO της BMW παθαίνουν από το άγχος λιποθυμικές κρίσεις και σωριάζονται ανήμποροι μπροστά στις κάμερες.

Εκεί λοιπόν, δίπλα στην ΕΚΤ, παρουσιάζονται με κάθε επισημότητα αφενός τα περισσότερα νέα μοντέλα που το πολύ σε λίγους μήνες θα δούμε στους δρόμους μας –εντάξει, όχι όλα, ειδικά στους ελληνικούς.

Μιας και μπορεί να θέλετε να αγοράσετε καινούργιο αυτοκίνητο –η οικονομική κρίση δημιουργεί ευκαιρίες, που είναι ακόμα μεγαλύτερες για τα μοντέλα που σε λίγο καιρό θα αντικατασταθούν- διαλέξαμε να σας δείξουμε αυτά που μας έκαναν κλικ. Για διάφορους λόγους το καθένα. Έχουμε και λέμε λοιπόν:

ALFA ROMEO
GIULIA QV

 

Επίσημη πρώτη
της νέας ιταλίδας ντίβας στο ευρύ κοινό, η οποία, για να γίνει ακόμα πιo talk of the
town, συνοδεύτηκε και από την ανακοίνωση των επιδόσεων της. Τελική 307 χλμ./ώρα λοιπόν
και 0-100 σε μόλις 4,7 δεύτερα για την Giulia QV με τον V6 των 2.900 κυβικών και το
DNA της Ferrari που αποδίδει 510 άλογα. Ταυτόχρονα οι άνθρωποι της Alfa Romeo
επιβεβαίωσαν τον εξαιρετικό χρόνο των 7:39 λεπτών στο Nuerburgring και αν;έφεραν πως
στην Ιταλία θα ξεκινά από τις 79.000 ευρώ. Όσο δηλαδή η μεγάλη αντίπαλός της,
η BMW M3.

Ford Focus RS

 

Το βαρύ πυροβολικό των Focus, το πολύ-διαφημισμένο και πολύ-αναμενόμενο RS, είναι για πρώτη φορά στην ιστορία του τετρακίνητο. Κινείται από τον EcoBoost των 2.300 κυβικών και των 350 ίππων, που εξασφαλίζει ένα 0-100 σε 4,7 δεύτερα και μια τελική 266 χλμ./ ώρα. Παραδοσιακά εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά και μια τιμή από 45.000 ευρώ. Στην Ελλάδα.

Audi A4

 

Αν περιμένατε το καινούργιο A4 να είναι ριζικά διαφορετικό από αυτό που ξέρατε λάθος πόρτα χτυπήσατε. Η Audi δεν τα κάνει αυτά, μιας και ποντάρει στην εξέλιξη των μοντέλων της γενιά με γενιά και μεταξύ μας πολύ καλά κάνει. Έτσι λοιπόν το νέο Α4 αν και δεν διαφοροποιείται πολύ από τον προκάτοχό του είναι εμφανώς πιο σύγχρονο, ενώ παράλληλα είναι και ότι πιο αεροδυναμικό μπορεί να αγοράσει κανείς, μιας και ο συντελεστής οπισθέλκουσάς του είναι μόλις 0,22. Ακόμα πιο σημαντικό νέο για την κυβικόπληκτη Ελλάδα: ξεκινά από τα 1.400 κυβικά (βενζίνη) και τα 150 άλογα.

Mercedes C-Class Coupe

 

Η κουπέ είναι η πιο upper class και σπορτίφ εκδοχή της C-Class της Mercedes και προκειμένου αυτό να είναι εμφανές με την πρώτη ματιά έχει και ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με τη λιμουζίνα. Από την οποία δανείζεται το ποιοτικό και σύγχρονο εσωτερικό, ενώ οι κινητήρες της ξεκινούν από τα 1.600 κυβικά και τα 156 άλογα και καταλήγουν στους 510 ίππους της C63 AMG S, που κινείται από έναν V8 4.000 κυβικών.

Opel Astra

 

Αν έχετε εταιρικό αυτοκίνητο η πιθανότητα το επόμενό σας να είναι Opel Astra είναι αρκετά μεγάλη. Αν έχετε το τρέχον μοντέλο θα διαπιστώσετε αρκετές διαφορές με πρώτη από όλες το σχήμα του, που είναι σαφώς πιο φρέσκο και μοντέρνο. Στην πορεία θα σας φανεί πιο σπιρτόζικο και πιο ευρύχωρο και θα έχετε πέσει και στα δύο μέσα, μιας και το βάρος του έχει μειωθεί μέχρι και κατά 200 κιλά (δηλαδή είναι σαν να οδηγούσατε το προηγούμενο πάντα με παρέα άλλων τριών) και οι χώροι είναι εμφανώς μεγαλύτεροι. Εκκίνηση από τα 1.000 κυβικά και τα 105 άλογα για τη βενζίνης και από τα 1.600 κυβικά και τους 95 ίππους.

Renault Megane

 

Τα καινούργιο Megane είναι πιο όμορφο, δυναμικό και φιλόδοξο από το μοντέλο που αντικαθιστά και που στην Ελλάδα δεν ήταν ποτέ όσο δημοφιλές του άξιζε να είναι. Στα ατού του πέρα από την εμφάνιση και οι άνετοι χώροι στο εσωτερικό, όπου στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η αλά tablet μεγάλη οθόνη αφής. Στους κινητήρες οι Γάλλοι σημειώνουν νέο ρεκόρ στην κατηγορία μιας και κατεβαίνουν στα 900(!) κυβικά (90 άλογα). Στους diesel η πιο προσιτή επιλογή είναι ο 1.500 dCI των 115 ίππων, ένας από τους πιο επιτυχημένους κινητήρες παγκοσμίως, μιας και εκτός από Renault κινεί και Nissan και Mercedes κ.λπ.

VW Tiguan

 

Καμπύλες τέλος για το μικρότερο (μέχρι τώρα) SUV της VW, που πλέον έχει μια πιο δυναμική εμφάνιση με πολλές γωνίες και ακμές. Upgrade και στο εσωτερικό, τόσο από πλευράς εικόνας όσο και χώρων, ποιότητας και εξοπλισμού, ενώ σημαντικό νέο είναι η ύπαρξη κινητήρα πετρελαίου στα 1.600 κυβικά με 115 άλογα. Οι βενζίνες ξεκινούν όπως και μέχρι τώρα από τα 1.400 κυβικά και τα 125 άλογα. Αν θέλετε και τετρακίνηση πρέπει να επιλέξετε μεγαλύτερους κινητήρες, ενώ οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν την άνοιξη. Μέχρι τότε το τρέχον μοντέλο, με ανανεωμένους κινητήρες.

BMW X1

 

Εξωτερικά πιο όμορφη, εσωτερικά πιο σύγχρονη και κυρίως πιο άνετη, αν και τα πραγματικά νέα για την καινούργια BMW X1 είναι καλά κρυμμένα κάτω από το αμάξωμά της. Κι αυτό γιατί οι κινητήριοι τροχοί στις βασικές της εκδόσεις, που φυσικά παρουσιάζουν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη χώρα μας, είναι πλέον οι εμπρός και όχι οι πίσω. Επίσης η βάση για τους κινητήρες έχει κατέβει στα 1.500 κυβικά, τόσο για τα σύνολα βενζίνης (από 1.600) όσο και στους diesel (από τα 2.000), με 136 και 116 άλογα αντίστοιχα.

Toyota Prius

 

Το πρωτοπόρο υβριδικό έφτασε αισίως στην 4η γενιά του, δανείζεται αισθητικά στοιχεία από το ακόμα πιο πράσινο και high tech Mirai που καταναλώνει υδρογόνο αλλά εξακολουθεί να επιμένει στο μη συμβατικό look. Η Toyota λέει πως είναι ακόμα πιο οικονομικό (κατά 10%) και καθαρό, ενώ προκειμένου να γίνει πιο ενδιαφέρον στο δρόμο χρησιμοποίησε το καινούργιο πλαίσιό της και χαμήλωσε το κέντρο βάρους. Το υβριδικό σύστημα πρόωσης με τον κινητήρα των 1.800 κυβικών που λειτουργεί με τον πιο αποτελεσματικό κύκλο του Atkinson έχει μεν βελτιωθεί, αλλά στα σημεία.

Jaguar F-Pace

 

Τζιπ με τα σήματα της Jaguar; Ναι τζιπ Jaguar για πρώτη φορά στην ιστορία της βρετανικής εταιρείας και μάλιστα με ωραίο στυλ, τόσο εντός όσο και εκτός. Το μήκος του που είναι ελαφρώς πάνω από τα 4,70 μέτρα το τοποθετεί στη καρδιά της μεσαίας κατηγορίας των SUV, όπου θα βρεθεί αντιμέτωπη –και από πλευράς τιμής- με τα Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC και την Porsche Macan στις μεγαλύτερες εκδοχές της. Οι κινητήρες της ξεκινούν από τα 2.000 κυβικά βενζίνης (240 άλογα) και πετρελαίου (180 ίπποι).

Peugeot 308 GTI

 

Ομολογουμένως 270 άλογα από 1.600 κυβικά είναι πιο εντυπωσιακή τιμή, που αυτόματα δίνει πολλούς πόντους στο Peugeot 308 GTI, που φυσικά έχει να επιδείξει και πολύ καλές επιδόσεις. Πόσο καλές; Σημειώστε 0-100 σε 6,0 δεύτερα, τελική περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 250. Η εικόνα συμπληρώνεται από διακριτικά αεροδυναμικά βοηθήματα και στοιχεία στο εσωτερικό όπως μπάκετ καθίσματα και επενδύσεις από αλκαντάρα.

Kia Sportage

 

Πιο σύγχρονο και πιο δυναμικό θα παλέψει στην κυριολεξία σε μια κατηγορία η οποία γίνεται ολοένα πιο δύσκολη και απαιτητική. Οπτικά οι προβολείς έχουν μετατοπιστεί προς τα πάνω και δεν αποτελούν πλέον ενιαίο σύνολο με τη μάσκα, προβάλλοντας έτσι τη νέα σχεδαστική λογική της μάρκας. Κινητήρας diesel από τα 1.700 κυβικά και τα 115 άλογα, βενζίνης 1.600 με 135 (ατμοσφαιρικός) και 175 ίππους (turbo).