ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H νέα Giulia δεν είναι ‘κυρία’. Είναι ιστορία

Ένας δημοσιογράφος του Oneman καλωσορίζει με ενθουσιασμό το νέο μοντέλο της Alfa Romeo.

Η Giulia QV δεν κρύβεται. Δεν κάνει καμία προσπάθεια να καλύψει τις προθέσεις της που δεν είναι άλλες από το να πετάξει το γάντι, να φάει το καρύδι, να ρίξει στα αυτιά ή όπως αλλιώς θέλετε να το πείτε σε όλες τις M3, τις C63 AMG, τα RS4 και ό,τι σούπερ γρήγορο και δυνατό σε σπορ σεντάν κυκλοφορεί στους δρόμους αυτού του κόσμου.

Δεν έχει προκλητικά αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά είναι ασυνήθιστα μυώδης και δυναμική, δεν είναι ανορεξική αλλά τα 1.500 κιλά της είναι τα πιο λίγα σε αυτήν την κατηγορία μιας και εδώ υπάρχει το περισσότερο ανθρακόνημα και αλουμίνιο από οποιοδήποτε άλλο ανταγωνιστικό της μοντέλο, δεν είναι πιο βαριά μπροστά ή πίσω, αλλά απόλυτα ζυγισμένη με το βάρος της κατανεμημένο ομοιόμορφα (50:50) στους δύο άξονες.

 

Κυρίως όμως έχει τα άλογα, 510 το σύνολο, νούμερο που μέχρι πρότινος το συναντούσες σε εξωτικές Ferrari και όχι σε καθημερινά ή σχεδόν καθημερινά τετράθυρα. Η αναφορά στη Ferrari δεν είναι τυχαία, μιας και οι μηχανικοί της Scuderia βοήθησαν τους φίλους τους στην Alfa Romeo –άλλωστε και οι δύο ανήκουν στον όμιλο της FCA (Fiat Chrysler Automobiles)- να εξελίξουν τον εξακύλινδρο σε V των 3.000 κυβικών που βρίσκεται κάτω από το μακρύ καπό της Giulia. Ο οποίος και δύο turbo έχει και σύστημα απομόνωσης των κυλίνδρων, προκειμένου να μην κατεβάζει την αμόλυβδη όπως οι κινητήρες της Ferrari όταν απέδιδαν 510 ίππους.

Το συγκεκριμένο νούμερο είναι εντυπωσιακό, πλειοδοτεί σε σχέση με όλα τα άλλα σπορ σεντάν της πιάτσας, ενώ το ίδιο κάνει και το 0-100 σε μόλις 3,9 δεύτερα. Ναι σωστά το σκέφτεστε. Το 3,9 το συναντούσες μέχρι πρότινος στα προσπέκτους σούπερ σπορ μοντέλων με το Cavallino Rampante στο εμπρός καπό και σε όσα τα ανταγωνίζονταν. 

 

Όλη αυτή η φάρμα των ζώων περνάει στην άσφαλτο από το σωστό άξονα για σπορ σεντάν, τον πίσω και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα για την Alfa που ανακαλύπτει μετά από χρόνια και πάλι τις ρίζες της –κάτι που ισχύει και για τα βαριά ονόματα που επιλέγει τελευταία. Αν όμως κάποιος θέλει θα υπάρχει και τετρακίνητη εκδοχή. Και με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο που βασίζεται σε αυτό των Jeep (άλλη μια μάρκα της FCA) και δεν θα επηρεάζει επί της ουσίας τις επιδόσεις. Μάλιστα, όπως συνήθως συμβαίνει τελευταία μπορεί και να ρίχνει ένα δέκατο το 0-100. Όσο για την τελική αν δεν υπάρχει κάποιου είδους ηλεκτρονικός κόφτης θα φλερτάρει άγρια με τα 300.

 

Μέχρι στιγμής οι Ιταλοί δεν έχουν αποκαλύψει επίσημα το εσωτερικό της Giulia QV. Το μόνο βέβαιο είναι πως θα έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια για την αναβάθμιση της ποιότητας, ενώ τα 510 άλογα θα έρχονται στη ζωή όπως στις Ferrari. Με το πάτημα ενός μπουτόν στο τιμόνι.

Η Giulia όμως δεν θα είναι μόνο η QV. Όταν ξεκινήσουν οι πωλήσεις της στα μέσα του 2016 θα υπάρχουν και οι πιο προσγειωμένες εκδοχές της, με κινητήρες βενζίνης 1.400 και 1.800 κυβικών με 105 έως 240 άλογα, με diesel 2.000 κυβικών που θα κυμαίνονται από τους 105 έως τους 200 ίππους και με τον πετρελαιοκινητήρα των 3.000 κυβικών που στις Maserati φτάνει μέχρι και τα 350 άλογα.

 

Η λογική που επικρατεί στην αυτοκινητοβιομηχανία λέει πως αυτές οι εκδόσεις, που απευθύνονται στους πολλούς, θα έπρεπε να παρουσιαστούν πρώτες και στην πορεία ο image maker QV με τα 510 άλογά της. Οι Ιταλοί όμως ακολούθησαν τον ακριβώς ανάποδο δρόμο και είχαν τους λόγους τους: όταν έχεις σχεδόν 20 χρόνια να παρουσιάσεις ένα χαρισματικό μοντέλο –το τελευταίο ήταν η 156- και όταν αυτό που εμφανίζεις είναι η τελευταία σου ελπίδα σωτηρίας επιβάλλεται να ταράξεις τα νερά. Να κλέψεις τις εντυπώσεις και να φωνάξεις με όλες τις δυνάμεις που σου έχουν απομείνει ότι επέστρεψες. Και αυτό μπορούσε να το κάνει μόνο η QV.