ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

H νέα Mercedes GLA θα σε κάνει να χάσεις τον ύπνο σου (κυριολεκτικά)

Η καινούρια ναυαρχίδα του στόλου των συμπαγών SUV είναι ένα dreamcar που δεν θα το ονειρευτείς, γιατί δεν θα σε αφήσει να κοιμηθείς.

Η Mercedes-Benz διαθέτει ίσως την πιο ολοκληρωμένη γκάμα μοντέλων SUV (GLA, GLC, GLC Coupe, GLE, GLE Coupe, GLS και G GLA), ανάμεσα στις βιομηχανίες αυτοκινήτων. Στις λεγόμενες premium μάρκες είναι η μόνη με τέτοια πλειάδα προϊόντων.

Η φρεσκαρισμένη GLA, τέσσερα χρόνια μετά την πρεμιέρα της πρώτης έκδοσης, έρχεται να συνεχίσει την εξαιρετική πορεία του μοντέλου που διακρίθηκε πολύ και εκτός Ευρώπης. Μιλάμε, άλλωστε, για παγκόσμια αυτοκίνητα, που δεν περιορίζονται με σύνορα.

Οι αλλαγές που παρατηρούνται στην ανανεωμένη GLA, είναι διακριτικές και ‘τόσο, όσο’, για να κρατήσουν φρέσκο το μοντέλο στην αγορά. Νέοι προφυλακτήρες, προβολείς LED με θερμοκρασία χρώματος που προσομοιάζει το φως της ημέρας και νέες ζάντες αλουμινίου, είναι οι κυριότερες αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση. Στα… ενδότερα, άλλαξε ο πίνακας οργάνων και οι ταπετσαρίες, τοποθετήθηκε νέα οθόνη 8 ιντσών, ενώ προστέθηκαν παντού λεπτομέρειες αλουμινίου, αναβαθμίζοντας αισθητικά την εικόνα. Στα νέα χαρακτηριστικά προσθέτουμε την κάμερα 360 μοιρών, που μεταφέρει στην οθόνη την εικόνα πανοραμικά του αυτοκινήτου από περιμετρικές κάμερες. Σε ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού, προσφέρεται και λειτουργία ανοίγματος της πίσω πόρτας με την κίνηση του ποδιού, διευκολύνοντας το άνοιγμα με φορτωμένα χέρια.

Πέραν της εικόνας, επί της ουσίας η ανανεωμένη GLA διαθέτει τρεις διαφορετικές εκδόσεις ανάρτησης: στάνταρ είναι η ανάρτηση άνεσης και προαιρετικά η χαμηλωμένη ανάρτηση για πιο σπορ οδήγηση και επίσης προαιρετικά η ανάρτηση άνεσης off-road με το αμάξωμα να ανυψώνεται κατά 30 χιλιοστά, για καλύτερες εκτός δρόμου επιδόσεις.

Βελτιωμένη και η αεροδυναμική με παρεμβάσεις που έγιναν στο κάτω μέρος του αμαξώματος, στους καθρέπτες και στη γεωμετρία της πρώτης κολόνας.

Άφησα για τη συνέχεια τους κινητήρες, με την ανανεωμένη GLA να προσφέρει λύσεις για όλα τα γούστα.

Η πετρελαιοκίνητη GLA 180 d αποδίδει 109 hp, ενώ οι δίλιτρες βενζινοκίνητες εκδόσεις έχουν ισχύ 156, 184 και 211, με την πανίσχυρη των 381 ίππων της έκδοσης AMG GLA 45 4MATIC να ολοκληρώνει τη γκάμα των διαθέσιμων μοτέρ. Τις χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έχει βέβαια η GLA 180 d με 103 γρ./χλμ., ωστόσο και οι υπόλοιπες κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα εκπομπών και κατανάλωσης.

Στο φινάλε της αναφοράς μου βρίσκεται η ασφάλεια, μολονότι την κατατάσσω πρώτη σε σπουδαιότητα. Η GLA διαθέτει το σύστημα ‘Active Brake Assist’ (Ενεργητική υποβοήθηση πέδησης) στο βασικό εξοπλισμό της, προειδοποιώντας τον οδηγό όταν δεν υπάρχει επαρκής απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και, εάν χρειάζεται, επιβραδύνει το αυτοκίνητο ανάλογα με την περίπτωση. Αν το σύστημα ανιχνεύσει μεγάλη καθυστέρηση στην αντίδραση του οδηγού, εκκινεί αυτόνομη διαδικασία φρεναρίσματος, ώστε να αποτρέψει τη σύγκρουση ή να ελαχιστοποιήσει τις συνέπειές της. Πέραν τούτου, η GLA εξοπλίζεται και με το σύστημα ‘Attention assist’, που ανιχνεύει χαρακτηριστικά σημάδια υπνηλίας βάσει της οδηγικής συμπεριφοράς του οδηγού και τον προειδοποιεί ότι κινδυνεύει να αποκοιμηθεί.

Κι όσον αφορά την επιτομή της GLA, την AMG GLA 45 4MATIC, που είναι και η πιο σπορ εκδοχή του μοντέλου, είναι σπορ σε κάθε επίπεδο, με άλλους προφυλακτήρες, ποδιές, διαχύτες και σπορ χαρακτηριστικά στην καμπίνα. Σε συνδυασμό με το πακέτο AMG DYNAMIC PLUS (προαιρετικά), διατίθεται και το μηχανικό μπροστινό μπλοκέ διαφορικό. Αυτό το πακέτο περιλαμβάνει επίσης την σπορ ανάρτηση AMG RIDE CONTROL, το τιμόνι performance και το πρόσθετο πρόγραμμα οδήγησης “RACE”.

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2 λίτρων, αποδίδει 381 hp, με ροπή 475 Nm και επιταχύνει σε μόλις 4,4 δευτερόλεπτα. Συνδυάζεται δε με το σπορ κιβώτιο 7 σχέσεων AMG SPEEDSHIFT DCT, που έχει κοντές σχέσεις. Όσο για τετρακίνηση, διατίθεται στην έκδοση 4MATIC AMG Performance.

Κι αν συνηθίζουμε να λέμε ‘η τιμή τιμή δεν έχει’, η GLA έχει και ξεκινά από τις 27.850 ευρώ.