EUROKINISSI
SOCIAL MEDIA

Η νέα τάση στο Instagram είναι να ανεβάζεις άσχημες φωτογραφίες

Για πολλούς χρήστες του μέσου, η νέα αισθητική είναι η αντιαισθητική.

Από τον καιρό του lockdown και μετά, η αισθητική των φωτογραφιών στο Instagram έχει αλλάξει. Όλος ο κόσμος (κυριολεκτικά όλη η γη) έμεινε στα σπίτια του, άφησε μούσια, φορούσε όλη μέρα πιτζάμες και το λιγότερο που τον ένοιαζε ήταν να προσέχει την εμφάνισή του.

Και αυτό για τους περισσότερους ήταν κάτι το απελευθερωτικό. 

Μαζί με την κανονική ζωή λοιπόν επηρεάστηκε και η διαδικτυακή. Η τάση στο Instagram έγινε το να ανεβάζεις πολλές φωτογραφίες, πολλές φορές άσχετες μεταξύ τους, χωρίς να λαμβάνεις ιδιαίτερα υπόψη την αισθητική: το λεγόμενο photo dump.

Και μετά όμως τη λήξη του lockdown, πολλοί χρήστες του Instagram, έχοντας πια βαρεθεί τους αυστηρούς κανόνες που επέτασσε το να έχεις ένα ωραίο προφίλ στο Instagram, επέλεξαν την αντί-αισθητική.

Η αντί-αισθητική της Μαρίνας Σάττι

Συνήθως μάλιστα τα άτομα που επιλέγουν να ποστάρουν μία αντιαισθητική φωτογραφία, είναι αυτά που έχουν -κατά γενική ομολογία- πολλή αισθητική. Η Μαρίνα Σάττι, παραδείγματος χάριν, είναι μία καλλιτέχνης που έχει ενσωματώσει την αντί-αισθητική όχι μόνο στο Instagram της, αλλά σε όλη την τέχνη της.

Με πιο πρόσφατο παράδειγμα και το τελευταίο της κλιπ για το Moiroloi. Στο πρώτο μέρος του, το αισθητικό αποτέλεσμα συμβαδίζει με τα πρότυπα της καλής αισθητικής. Το δεύτερο μέρος όμως, αποτελείται από κακογυρισμένα βίντεο από πανηγύρια.

Η εποχή μας καταρρίπτει τα όρια μεταξύ «καλής» και «κακής» αισθητικής και βρίσκει την ομορφιά παντού. Και αυτό είναι κάτι πολύ ωραίο.