ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Μπορεί ο Joey Tribbiani να σώσει το Top Gear;

Με το δημοφιλές τηλεοπτικό αυτοκινητικό σόου να αναζητά νέα ταυτότητα, το BBC έκανε κίνηση-έκπληξη ενσωματώνοντας στην ομάδα παρουσίασης τον απολαυστικό Matt Le Blanc! Εύλογα το ΟΝΕΜΑΝ αναρωτιέται: Μπορεί ο δημοφιλής ηθοποιός να αποδειχθεί και 'μάγος';

Συνήθως δεν υιοθετώ το γνωμικό «ουδείς αναντικατάστατος» αλλά όπως πάντα, υπάρχουν μερικές εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Και πιο τρανές από την τριπλέτα των Jeremy Clarkson, Richard Hammond και James May δεν υπάρχει. Το ερώτημα λοιπόν που πλανάται από τη μέρα αποχώρησής τους από το BBC είναι ξεκάθαρο: «Μα ποιος μπορεί να τους αντικαταστήσει επάξια στη νέα εποχή του Top Gear»;

Μέχρι πρότινος, οι απαντήσεις σε αυτό το ερώτημα ήταν χαμηλόφωνες, διστακτικές και πάω στοίχημα πως δεν τις πίστευε ούτε ένας παραγωγός του βρετανικού τηλεοπτικού δικτύου που τις ξεστόμιζε. Όμως σήμερα (σ.σ. 4/2), οι Άγγλοι φώναξαν αναπάντεχα ένα «φιλαράκι» από τα παλιά για να τους δώσει χείρα βοηθείας. Μετά το «3, 2, 1, στον αέρα» που θα ακουστεί στις 8 Μαΐου στα στούντιο του BBC αν η πρώτη ατάκα είναι «How you doin’?», τότε ίσως όλα να πάνε καλά.

 

History Channel

Το Top Gear ξεκίνησε πριν γεννηθώ εγώ, το μακρινό 1977. Τότε το άκρως συντηρητικό εθνικό δίκτυο είχε για να χαρίζει γέλιο το «Fawlty Towers» με τον John Cleese και για να δίνει δόσεις τρόμου από τεράστιους εξωγήινους ζελέδες που κυνηγούσαν τον αφάνα πρωταγωνιστή με το τεράστιο κασκόλ που άκουγε στο όνομα «Doctor Who» (ή μήπως ίσχυε το αντίθετο;). Μέχρι το 2002 που έκανε επανεκκίνηση, εκσυγχρονίστηκε και άρχισε να αποκτά σιγά-σιγά το τηλεοπτικό DNA που όλοι γνωρίζουμε, ήταν ένα τυπικά βρετανικό, συντηρητικό και διόλου αστείο αυτοκινητικό σόου. Το μόνο που κουβάλησε στη νέα του εποχή ήταν ένας εκ των παρουσιαστών του 1999 – παραδόξως ο πιο αργός, που άκουγε στο όνομα James May. Όμως από το 2003 όταν και αντικατέστησε τον τροφαντό Jason Dawe, ο «Captain Slow» έδεσε τόσο με τον frontman Jeremy Clarkson και τον συμπαθή κοντούλη Richard Hammond, που δημιούργησαν μακράν το καλύτερο σόου για το αυτοκίνητο στην ιστορία της τηλεόρασης!

 

Ναι, προφανώς είχαν αστρονομικό budget (που έφτανε το 1 εκ. λίρες ανά επεισόδιο) και προφανώς είχαν το ελευθέρας από τη διοίκηση να κράζουν όσο θέλουν – ακόμα κι αν οδηγούσαν μία Ferrari που απλά δεν τους άρεσε το όνομά της. Εύλογα η τηλεθέαση εκτοξεύτηκε, το σόου έγινε διεθνές και για κάποιες σεζόν το απολαμβάναμε και στη χώρα μας (αν και το κανάλι που το πρόβαλλε είχε προσλάβει για τον υποτιτλισμό ειδικούς στην πανίδα και την αστροφυσική, με αποτέλεσμα η απόδοση να είναι συχνά εγκληματική).

Love them or hate them, προσέφεραν αμίμητες στιγμές γέλιου, με σκετσάκια και διαγωνισμούς που όλοι ονειρευόμασταν να μπορούμε να κάνουμε με τους φίλους μας. Εκτόξευσαν ένα Reliant Robin με επιτυχία που θα ζήλευε και η NASA, έπαιξαν Auto-Ποδόσφαιρο, κατέβασαν ένα Mini σε πίστα άλματος με σκι, έχωναν αυτοκίνητα σε λίμνες και τους τοποθετούσαν ξυλόσομπες. Όσα έκαναν, απλά δεν υπήρχαν.

 

Αυτή ήταν η ουσία και το περιτύλιγμα ήταν οι μόνιμες καθυστερήσεις του May, οι φιλότιμες προσπάθειες του Hammond και το ιδιαίτερο χιούμορ του Clarkson. Ναι, κάποια στιγμή αναφέρθηκε στις Ελληνίδες ως μόνιμα μουστακαλούδες αλλά μη τρελαθούμε, δεν έκανε θέμα για τα ελληνικά καλλιστεία και τις απογόνους της Αφροδίτης. Χιουμορίστας είναι ο άνθρωπος και OK, κράζοντας κάθε λαό, κάθε προσωπικότητα, κάθε τετράτροχο και όχι μόνο, λογικό ήταν κάποια στιγμή να πετάξει και λίγο φαρμάκι για τις συμπατριώτισσες μας.

 

Ο Oisin Τymon ήταν ο Δούρειος Ίππος των συντηρητικών του BBC για την αποπομπή του Clarkson.

Όλα αυτά άλλαξαν σε μία νύχτα. Ιδιότροπος και ροκ ως ήταν, σίγουρα είχε δώσει πολλές αφορμές στα κουστουμάτα μεγάλα κεφάλια του BBC, με αποκορύφωμα το γύρισμα στην Αργεντινή όπου έβαλε στο αυτοκίνητό του πινακίδα κυκλοφορίας H982 FKL. Ακόμα και ο πιο αγνών προθέσεων παρατηρητής θα συμπέραινε πως ήταν ευθεία αναφορά στον πόλεμο των Νήσων Φόκλαντ ανάμεσα στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη χώρα του τάνγκο το 1982. Ίσως τότε να τον έσωσαν οι… Θατσερικοί αλλά το ρολόι είχε αρχίσει ήδη να μετράει αντίστροφα και ο κούκος βγήκε με τη μορφή μπουνιάς στο πρόσωπο του παραγωγού Oisin τymon – όπως αναφέρει ο αστικός μύθος επειδή το φαγητό που του έφερε ήταν κρύο. Αυτή ήταν η λεπτή κόκκινη γραμμή την οποία πέρασε ο Clarkson και πήρε την άγουσα για τα αποδυτήρια. Μαζί και τους δύο ανθυπασπιστές του, αφού αντί να κάτσει να σκάσει, πήρε μεταγραφή στο Amazon με μισθό α λα Cristiano Ronaldo και έχουν ήδη ξεκινήσει τα γυρίσματα του άντι-Top Gear.

Clarkson, Hammond, May και πίσω τους τα τρία απόλυτα hypercars της πιάτσας: McLaren P1, Ferrari LaFerrari και Porsche 918 Spyder.

Χαλίφης στη θέση του χαλίφη

Αν λοιπόν μία μέρα η Barcelona θα έπρεπε να παραχωρήσει ταυτόχρονα τον Lionel Messi, τον Neymar Jr και τον φαγάνα Luis Suarez, σίγουρα θα είχε πρόβλημα. Ένα αστέρι το αντικαθιστάς, όλα τα αστέρια μαζί μόνο αν ψάξεις σε διαφορετικό γαλαξία. Το σαφάρι λοιπόν των παραγωγών του BBC απλώθηκε σε όλη τη υφήλιο και σε κάθε λογής περσόνες. H λίστα περιελάμβανε ονόματα που μας έκαναν κλικ, όπως του παγκόσμιου πρωταθλητής Formula 1 του 2009, Jenson Button. Όμως ο Βρετανός που η αλήθεια είναι πως συνδυάζει ικανότητα πίσω από το τιμόνι, σαγηνευτικό look αλλά και υποκριτικές ικανότητες, συνεχίζει να τρέχει στις πίστες του κόσμου. Ενδιαφέρουσα επιλογή αποτελούσε και ο David Coulthard αλλά αυτός αποφάσισε να περιγράφει τους αγώνες του Button για λογαριασμό του Καναλιού 4.

Κάθε άνδρας που σέβεται τον εαυτό του, δεν θα έλεγε όχι στη συμμετοχή της Jodie Kidd. Διαφωνεί κανείς;

Η εκρηκτική Jodie Kidd μάλλον ήταν πολύ καλή επιλογή για να είναι αληθινή, o Guy Martin προτιμά να παίζει τη ζωή του κορώνα-γράμματα στο Isle of Man κι έτσι φτάσαμε στην επισημοποίηση της συνεργασίας με τον Chris Evans (όχι τον Captain America, τον βρετανό ραδιοφωνικό παραγωγό) με πιθανούς συμπαρουσιαστές τη 46χρονη Γερμανίδα οδηγό αγώνων, Sabine Schmitz, και των καταξιωμένο στο χώρο του αυτοκινήτου Chris Harris. Προφανώς αυτή η τριάδα δεν ξεσήκωσε την κερκίδα, τα αρνητικά σχόλια από το κοινό έρχονταν κατά ριπάς και σαν κερασάκι στην τούρτα της επικείμενης αποτυχίας ήρθε η διαρροή της φωτογραφίας του Evans, να ξερνάει βγαίνοντας από τη θέση συνοδηγού σε ένα R8.

 

Η στιγμή… ντροπής του Chris Evans. Που πας σε πίστες αν δεν έχεις το στομάχι να αντέξεις;

Παστράμι και γκάζια

Κι έτσι φτάσαμε στο σήμερα, την πλέον αρμοστή ημέρα για «Φιλαράκια» για να γίνει η ανακοίνωση της ένταξης του Matt Le Blanc στην ομάδα παρουσιαστών. Σανίδα σωτηρίας, το Χέρι του Θεού και 5+1 στο Τζόκερ μαζί. Ο Joey που ανακάλυψε το Fireball δεν θα έχει πρόβλημα να «πετάει» με αυτοκίνητα που ετοιμάζονται να καταστραφούν, όπως λάτρευε το «Joey Special» με δύο πίτσες, θα κάνει με την ίδια χαρά συγκριτικές δοκιμές ανάμεσα σε δύο supercars και κάθε φορά που θα αντικρίζει μία σαγηνευτική «Ιταλίδα» (βλ: Ferrari) ή δυναμική γερμανίδα (βλ: AMG) το πρώτο πράγμα που θα ξεστομίζει θα είναι το κλασικό «How you doin’?».

O Joey λοιπόν που είχε παθιαστεί με μία Porsche που όχι μόνο δεν ήταν δική του αλλά από ένα σημείο και μετά είχε αντικατασταθεί από χαρτόκουτα, είναι κατά την ταπεινή μου γνώμη ιδανικός για το ρόλο. Όμως κάπου εδώ εμφανίζεται ο συνήγορος του διαβόλου που εύστοχα σημειώνει: ο Joey ήταν ένας τηλεοπτικός χαρακτήρας. Στο Top Gear θα δούμε τον Matt Le Blanc. Χωρίς σάντουιτς με παστράμι στο χέρι.

Η Formula 1 εξιτάρει τον γεννημένο στο Νιούτον της Μασαχουσέτης ηθοποιό. Ε, λάθος, παρουσιαστή πια.

Θα είναι το ίδιο αστείος ο Matt;

«Μακάρι να έμοιαζα έστω και λίγο στον Joey, ο Matt δυστυχώς δεν είναι τόσο αστείος», είχε πει σε μία πρόσφατη βράβευσή του. Λόγια ειλικρινή που δεν με τρομάζουν. Οι επικές ατάκες θα παραμείνουν, το απίστευτο ύφος του θα είναι εκεί και παρότι το υπόλοιπο cast θα υστερεί έναντι του Ross, του Chandler, της Monica, της Rachel και της Phoebe, είμαι σίγουρος πως αργά ή γρήγορα οι προβολείς θα στραφούν πάνω του. Άλλωστε αυτό που ίσως να μη γνωρίζετε, είναι πως ο Le Blanc είναι γνήσιος λάτρης του αυτοκινήτου και της ταχύτητας και έχει ήδη εμφανιστεί στο Top Gear!

Μάλιστα κατέχει ακόμα το ρεκόρ γύρου με το «λογικού κόστους αυτοκίνητο» όπου έβαλε τα γυαλιά σε όλους του celebrities που έχουν περάσει από το Show. Επανεμφανίστηκε και σε άλλο επεισόδιο ενώ παρουσίασε και το ντοκιμαντέρ «Top Gear: The Races».

«Είμαι μουρλός με τα αυτοκίνητα και μεγάλος θαυμαστής του Top Gear, νιώθω τιμή και ενθουσιασμό που θα είμαι μέλος του επόμενου κεφαλαίου αυτού του εικονικού τηλεοπτικού σόου. Θα είναι συναρπαστικά», είπε ο 48χρονος ηθοποιός.

Για να του εμπιστευτεί το τιμόνι ένας οδηγός της Formula 1, τότε μάλλον μπορεί να οδηγήσει!

Για του λόγου το αληθές, θα σας πούμε πως έχει βρεθεί πολλάκις στα paddock της Formula 1 έχει κάνει road trip με τον οδηγό της Haas F1, Romain Grosjean, και μάλιστα κάποια στιγμή, ανέλαβε το ρόλο δημοσιογράφου παίρνοντας συνέντευξη από τον μοναδικό Kimi Raikkonen. Βάσει σεναρίου, δεν απέσπασε περισσότερα απ’ όσα αποσπά συνήθως όποιος προσπαθεί να ακούσει τις μονολεκτικές και μηδενικών ντεσιμπέλ απαντήσεις του Iceman. Όμως τον έκανε να χαμογελάσει – πράγμα επίσης σπάνιο. Κι αυτό θα αρκεί στο νέο Top Gear, να έχουμε κάποιον που να μας κάνει να χαμογελάμε και να απολαμβάνουμε όσα βλέπουμε στις οθόνες μας. Joey, Matt, φιλαράκι ή όπως αλλιώς προτιμάς να σε φωνάζουμε, καλώς ήλθες στο νέο Top Gear!