NETFLIX
STRANGER THINGS

Nina Kulagina, το αληθινό πρόσωπο πίσω από την Eleven του Stranger Things

Η Ρωσίδα γυναίκα που ισχυριζόταν ότι μπορεί να τηλεκινεί αντικείμενα και να σταματάει την καρδιά ενός ζώου.

Όταν λίγους μήνες πριν, κυκλοφόρησε ο τίτλος του 5ου επεισοδίου της φετινής σεζόν του Stranger Things, The Nina Project,  ξεκίνησαν διάφορα fan theories. Επρόκειτο η τέταρτη σεζόν να έδειχνε τη Nina Kulagina, τη Ρωσίδα γυναίκα που ίσως ήταν και η έμπνευση για την Eleven;

Τελικά η Nina Kulagina, δεν έκανε την εμφάνισή της, και το Nina Project ονομάστηκε έτσι από την όπερα Nina, που έγραψε ο Nicolas Dalayrac το 1786. Στην πλοκή της όπερας, η πρωταγωνίστρια Νίνα είναι τόσο τραυματισμένη από τον θάνατο του εραστή της, που καταπιέζει τη μνήμη του θανάτου του, ξεχνώντας εντελώς ότι συνέβη.

Η συγκεκριμένη ιστορία λοιπόν παραλληλίστηκε με το καταπιεσμένο τραύμα της Eleven από τη σφαγή στο εργαστήριο του Hawkins.

Nina Project ονόμασαν επομένως το πρόγραμμα, που κατασκεύασαν ο Dr. Martin Brenner και ο Dr. Sam Owens, για να επαναφέρουν τις δυνάμεις τις Eleven, όταν έμαθαν ότι τις είχε χάσει. O Owens βέβαια προϊδέασε ότι το πρόγραμμα δεν είναι μόνο αυτό, και ζήτησε από τον Brenner, να αποκαλύψουν όλη την αλήθεια στην Eleven.

Ο «πάπα» όμως αρνήθηκε, λέγοντας πως αυτό «θα διακινδυνεύσει τα πάντα». Θα φανεί λοιπόν στα δύο τελευταία επεισόδια ποιος ακόμα μεγαλύτερος σκοπός υπάρχει από πίσω. Αν και, ως τώρα, η Nina Kulagina δεν συνδέεται με το Nina Project, σίγουρα έχει αποτελέσει μία από τις εμπνεύσεις των Duffer Brothers για την Eleven.

Ποια ήταν η Nina Kulagina 

Η Nina Kulagina γεννήθηκε το 1926 και εντάχθηκε στον Κόκκινο Στρατό σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ισχυρίστηκε ότι κατάλαβε για πρώτη φορά τις υποτιθέμενες, υπερφυσικές ικανότητές της, τις οποίες πίστευε ότι είχε κληρονομήσει από τη μητέρα της, επειδή όταν θύμωνε παρατηρούσε κάποια αντικείμενα να μετακινούνται γύρω της.

Πέρασαν αρκετά χρόνια μέχρι όμως να μελετηθούν και να καταγραφούν οι μεταφυσικές ικανότητες που ισχυριζόταν ότι είχε. Κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, όταν η ίδια ήταν πλέον νοικοκυρά, γυρίστηκαν τα περιβόητα βουβά φιλμ, στα οποία φαινόταν να μετακινεί αντικείμενα σε ένα τραπέζι μπροστά της χωρίς να τα αγγίζει.

Οι ταινίες γυρίστηκαν στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου υπό ελεγχόμενες από τις σοβιετικές αρχές συνθήκες. Προκάλεσαν ενθουσιασμό σε πολλούς ερευνητές της παραψυχολογίας ανά τον κόσμο. Και πολλοί πίστεψαν ότι χάρη σε αυτές, αποδεικνύεται ακράδαντα η ύπαρξη υπερφυσικών φαινομένων. 

Από την άλλη, ακριβώς επειδή έγιναν από τις σοβιετικές αρχές, γνωστές για τα προπαγανδιστικά μέσα τους, αμφισβητείται η αυθεντικότητά τους. Σίγουρα είχαν μεγάλο συμφέρον να διαρρεύσει ότι διαθέτουν και ένα υπερφυσικό όπλο την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου. Ταυτόχρονα, και η ίδια η Kulagina κατηγορήθηκε ότι χρησιμοποιούσε μαγνήτες για να μετακινήσει τα αντικείμενα.

Εκτός από την τηλεκίνηση άψυχων αντικειμένων, η Nina Kulegina υποτίθεται ότι είχε τη δυνατότητα να επηρεάζει και τα έμψυχα. Φέρεται μάλιστα να σταμάτησε την καρδιά ενός βατράχου και να αύξησε τους καρδιακούς παλμούς ενός από τους γιατρούς που την παρακολουθούσε. Αν βέβαια είσαι σε ένα δωμάτιο με ένα άτομο, το οποίο υποτίθεται πως έχει την ικανότητα να σου αυξήσει τους καρδιακούς παλμούς, δεν είναι τόσο δύσκολο αυτοί να αυξηθούνε από μόνοι τους.

Όσο για (το καημένο) το βατραχάκι, η καρδιά του είχε ήδη αφαιρεθεί και βρισκόταν κατά τη διάρκεια του πειράματος σε ένα διάλυμα μέσα στο οποίο μπορούσε να συνεχίσει να χτυπάει για μία ώρα. Η Nina Kulagina υποτίθεται πως κατάφερε να την κάνει να σταματήσει στα είκοσι λεπτά. Τίποτα όμως δεν μπορεί να αποδείξει ότι ήταν η ίδια που τη σταμάτησε.

Ο Ρώσος δημοσιογράφος Vladimir Lvov, δημοσίευσε το 1987 ένα άρθρο στη ρωσική εφημερίδα Pravda, στο οποίο κατηγορούσε την Kulagina για απάτη. Ανέφερε μάλιστα ότι η Kulagina είχε συλληφθεί γιατί είχε εξαπατήσει το κοινό αποσπώντας πέντε χιλιάδες ρούβλια.

Ωστόσο, η Kulagina έκανε μήνυση για συκοφαντική δυσφήμηση, την οποία εν μέρει κέρδισε. Εδώ που τα λέμε όμως, δεν είναι και τόσο δύσκολο να κερδίσεις εν μέρει μία τέτοια δίκη.