Shutterstock
FITNESS

Οι λόγοι που ξαφνικά παίρνουμε βάρος

Αν κάθε βδομάδα βλέπεις τους αριθμούς στη ζυγαριά να ανεβαίνουν, υπάρχουν λόγοι, όπως υπάρχουν όμως και λύσεις.

Τουλάχιστον μέχρι τον Μάιο, η καθιστική ζωή θα είναι το κυριότερο σημείο αναφοράς για την καθημερινότητα των περισσότερων αντρών εκεί έξω. Για δυο μήνες ακόμα, η ζυγαριά θα παίζει άσχημα παιχνίδια με τα νεύρα σου. Όμως, υπάρχουν λόγοι που βλέπεις τα νούμερά της να παίρνουν ανοδική πορεία και τα κιλά σου να ανεβαίνουν και φυσικά μπορείς να το παλέψεις.

Το αλκοόλ

Το αφήγημα ότι η καραντίνα με κλειστά τα μπαρ θα έπειθε τους περισσότερους από εμάς να απέχουν από το ποτό, είναι βγαλμένο από τη σφαίρα της φαντασίας. Μέσα στο πεντάμηνο του συνεχιζόμενου εγκλεισμού, καρότσια σούπερ μάρκετ γέμισαν από μπουκάλια κρασιού και μπύρες. Αξίζει να τονίσουμε πώς ακόμα και ένα κουτάκι μπύρας περιέχει 160 θερμίδες κι ένα ποτήρι κρασί, γύρω στις 140. Όταν το ημερήσιο όριο θερμίδων για κάθε άντρα είναι 2.200, το να ξεπεράσεις τα όρια πίνοντας 2-3 ποτήρια κρασί, μαζί με το βραδινό σου, είναι πάρα πολύ εύκολο.

Πώς το ξεπερνάς: Φτιάξε ένα δικό σου “Happy Hour” μοτίβο, τουτέστιν, βάλε σημάδι το βράδυ της Παρασκευής (ή μιας οποιασδήποτε άλλης μέρας) και άνοιξε το αγαπημένο σου μπουκάλι.

Μόλις ξεκινήσατε να συγκατοικείτε

Μόλις μπήκες στο ίδιο σπίτι με το κορίτσι σου για πρώτη φορά, είτε ως παντρεμένοι, είτε απλά ως roomies. Ήταν όμορφη η αίσθηση, σαν να ανέβηκε πίστα η σχέση σας, γλιτώνοντας από πολλά παράπλευρα game over. Αυτή η νέα ζωή είχε πολλές ώρες δουλειά από τον καθένα και ανυπομονησία για τη στιγμή που θα αράξετε παρέα στον καναπέ για να δείτε άπειρες ώρες Netflix με το αγαπημένο σας junk food ή απλά να ξεφυλλίσετε ντοσιέ για να διαλέξετε χρώμα για τις νέες σας κουρτίνες.

Πώς το ξεπερνάς: Υπάρχει η έκφραση “dynamic duo” αλλά αυτό ας μην περιγράψουμε τι σημαίνει γιατί παραπέμπει σε βαρεμένα ζευγάρια αμερικάνικων προαστίων. Βρες χρόνο για λίγο τρέξιμο ή για την αγαπημένη σου ομαδική γυμναστική (όταν κάτι τέτοιο θα είναι εφικτό). Ρώτα τη γνώμη της για τη yoga και άλλες ενδιαφέρουσες ασκήσεις γυμναστικής που θα μπορούσαν να την απασχολήσουν.

Έγινες μπαμπάς

Τι να λέμε τώρα! Από τη γέννηση του μωρού σου και μετά, τελείωσαν και τα ματς ποδοσφαίρου 5×5 με τους κολλητούς και οι έφοδοι στο γυμναστήριο. Τώρα το πατρικό σου καθήκον σε καλεί να είσαι εκεί, στρατιώτης πάνω από το μωρό σου και δίπλα από τη μητέρα του και χρειάζεσαι ύπνο και φαγητό για να τα βγάλεις πέρα. Λογικό είναι λοιπόν, να έχεις ήδη πάρει κιλά.

Πώς το ξεπερνάς: Με υπομονή και μείωση στα αναψυκτικά, στο junk food, στα αμέτρητα γλυκά και σε οτιδήποτε άλλο μπορεί να σου  στερήσει ύπνο.

Έχεις άγχος

Το άγχος και η θλίψη έχουν το δικό τους «παυσίπονο», το φαγητό. Μπορεί να έχεις μόλις βγει από μια αγχωτική κατάσταση και να θέλεις να επιβραβεύσεις τον εαυτό σου γι’ αυτό ή να έχεις πειστεί πως με δυο σοκοφρέτες και δυο σακούλες πατατάκια την ημέρα θα νιώσεις καλύτερα μέσα στην καραντίνα.

Πώς το ξεπερνάς: Αντικαθιστώντας την παθητικότητα με ενεργητικότητα. Τουτέστιν, κάθε φορά που νομίζεις ότι πεινάς, βγες έξω για μια βόλτα, στρώσε το κρεβάτι σου, βάλε πλυντήριο, κάνε κάτι για να ξεχαστείς.

Δεν έχεις χρόνο

Ξεκινάς γυμναστική μέσα στην καραντίνα, πέντε μέρες σερί, ιδρώνεις ασταμάτητα, οι ενδορφίνες κάνουν πάρτι στον οργανισμό σου. Την επόμενη εβδομάδα σταματάς κάθε άσκηση, γιατί πρέπει να κάνεις υπερωρίες στη δουλειά. Τρεις βδομάδες μετά, η φόρμα σου έχει πιάσει αράχνες και νιώθεις πιο βαρύς και πιασμένος από ποτέ. Στο μεσοδιάστημα έχεις πάρει και 2-3 κιλά.

Πώς το ξεπερνάς: Πετάς τις πιτζάμες και φοράς φόρμα στο γραφείο της τηλεργασίας. Βρίσκεις αφορμές να σηκωθείς από το γραφείο για να κάνεις 2-3 απλές ασκήσεις για να ξε-πιαστούν τα άκρα σου. Αν θέλεις να γίνεις ακόμα πιο δημιουργικός, κάνεις επιτόπου χαλαρή γυμναστική στα διαλείμματα της δουλειάς.