AMC
WELLNESS

Πώς θα διατηρείς πάντοτε την ψυχραιμία σου

5 τρόποι για να είσαι πάντα ζεν και ψύχραιμος.

Με την ψυχολογία και την ψυχραιμία δεν παίζει μόνο ο εγκλεισμός της καραντίνας εξαιτίας της πανδημίας. Παίζουν η κλεισούρα, όλα αυτά που βιώνουμε σε εργασιακό, συναισθηματικό, ψυχολογικό τομέα. Σε καταστάσεις που υπό κανονικές συνθήκες θα πέρναγαν στο ντούκου, πλέον ανάβουν τα αίματα. Γι’ αυτό βρήκαμε 5 τρόπους για να είσαι πάντοτε ζεν και ψύχραιμος.

Φτιάξε τη δική σου ρουτίνα χαλάρωσης

Μια εποχή γεμάτη από τοξικές καταστάσεις, χρειάζεται το δικό της detoxing. Για κάθε 20 λεπτά που κάνεις doomscrolling αρνητικών ειδήσεων στο κινητό σου, κάποια άλλη δραστηριότητα πρέπει να μπει ως «αντίβαρο» για να αποφορτιστείς. Το διάβασμα, η μαγειρική, το τρέξιμο στους αγαπημένους σου δρόμους, είναι μερικές από τις λύσεις που υπάρχουν εκεί έξω.

Άλλαξε τον τρόπο σκέψης σου

Ο καθένας από εμάς νιώθει αυτή την εποχή σαν τον Stan, στο ομώνυμο τραγούδι του Eminem. Αναζητούμε ένα χέρι βοηθείας, μια φιγούρα που θα μας σώσει από τον πνιγμό της «αρνητίλας», αλλά εδώ οι «πνιγμένοι» μένουν στα σπίτια τους εδώ και μήνες εγκλωβισμένοι. Δεν είναι εύκολο να αλλάξεις τρόπο σκέψης. Αλλά το να παραδεχτείς, αντικειμενικά, πως 100 χρόνια πριν, με τα εφόδια εκείνης της ιατρικής, θα είχαμε πολλαπλάσιες απώλειες και πως με μέσω των εμβολιασμών, το τέλος της πανδημίας βρίσκεται στο εγγύς μέλλον, είναι κάτι που μπορείς να το κάνεις.

Επικεντρώσου σε ό,τι μπορείς να διαχειριστείς

Ο Μάρκος Αυρήλιος, που βασίλεψε στη Ρώμη κατά την εποχή του Λοιμού των Αντωνίνων, προέτρεπε τον λαό να διατηρήσει ψυχραιμία, «σαν βράχος, που σκάνε τα κύματα πάνω του», ενώ μια αντίστοιχη κατάσταση περιέγραφε και η Στωική Αταραξία. Σε πιο απλά ελληνικά, οι καιροί επιβάλλουν το να διαχειριστεί ο καθένας αυτό που αντέχει και αυτά που ορίζουν την καθημερινότητα του. Οτιδήποτε την ξεπερνά, μπορεί να νικηθεί όχι με το να κάνεις δυσοίωνες σκέψεις, αλλά μόνο αν επαναλαμβάνεις διαρκώς στον εαυτό σου τη μαγική φράση «δεν είναι δικό μου πρόβλημα».

Μεταμόρφωσε χαοτικές καταστάσεις σε δημιουργικές απόπειρες

Αν οι σκέψεις σου τρέχουν όπως οι δρομείς του στίβου στο δρόμο για το χρυσό μετάλλιο, τότε είναι προτιμότερο να βγάλεις ένα τετράδιο ή να ανοίξεις κάποιο blog και να τις καταγράψεις. Αν σε ηρεμεί το να πιάνει την κιθάρα και να γρατζουνάς με τις ώρες, τότε παιδέψου λίγο περισσότερο και γράψει ένα μουσικό κομμάτι. Αν σου αρέσει να κάνεις βιντεοκλήση με τους φίλους σου και να λέτε καφρίλες με τις ώρες, σκέψου μήπως έχει φτάσει εκείνη η στιγμή για να αγοράσεις ένα καλό μικρόφωνο και μια κάρτα ήχου για τον υπολογιστή σου και να ξεκινήσεις το δικό σου podcast. Κάτι καλό μπορεί να βγει από όλα τα παραπάνω και όχι μόνο.

Όρισε ξανά τη νοοτροπία σου

Ο Jay Shetty έχει γράψει: «ένα από τα σημαντικότερα προτερήματα της νοοτροπίας ενός μοναχού, είναι η ικανότητα του ως προς το να μην αποσπάται η προσοχή του από τα διάφορα «τι θα γινόταν αν» της ζωής και αντί αυτών, να εστιάζει στα «τι μπορεί να γίνει τώρα». Την περασμένη χρονιά, κληθήκαμε να αναπροσαρμόσουμε τις ιδέες μας για το πώς θα θέλαμε να είναι η ζωή μας. Πολλοί από εμάς ακόμα υποφέρουν γιατί επικεντρώνονται κυρίως στην ιδέα του «τι θα γινόταν αν».Αυτός είναι ένας από τους λόγους που νιώθουμε αγχωμένοι σήμερα. Ξυπνάμε καθημερινά, τσεκάρουμε την επικαιρότητα από τα smartphones μας και απλά προσπαθούμε να βρούμε τρόπους αντίδρασης σε οτιδήποτε συμβαίνει σήμερα. Ποτέ δεν θα αφήναμε όμως τυχαία άτομα να μας επιβάλλουν τι να σκεφτούμε ή τι να φορέσουμε.  Αν θέλουμε να ζήσουμε με μεγαλύτερη θετικότητα, ψυχραιμία και focus σ’ αυτά που έχουν αξία, πρέπει να διαμορφώνουμε εμείς οι ίδιοι τη νοοτροπία μας καθημερινά, να την «φοράμε» όπως το παντελόνι μας. Να οργανώνουμε καθημερινά τον χάρτη των σκέψεων μας, όπως οργανώνουμε το γραφείο μας».